• 15.946 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.985 stemmen

De western

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Juni 1957: directeur van Colt-fabriek overhandigt Randolph Scott een Colt.45 voor de Western 'Decision At Sundown' (1957). De lederen jas van Scott zal @Brix wel aanspreken...

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Brix. Ken jij TV-Western Colt.45'? Kan er weinig (stills, clips) over vinden.

Heeft 3 seizoenen gelopen.

(afbeelding)

(afbeelding)

Hier staan de cast van de TV-Westerns 'Colt .45', 'Cheyenne', 'Maverick', 'Lawman' en 'Sugarfoot' samen op 2 (vrij zeldzame) foto's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@Dogie_Hogan:

ja, Colt45 ken ik wel, maar nooit iets van gezien behalve wat clipjes en foto's.

De serie is volgens mij nooit te zien geweest op TV in onze contreien.

Betreffende die jas van Randolph Scott, ja, wis en waarachtig, daar had ik nog wel wat over over gehad om die te kunnen bemachtigen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

CC.45 Uit welke Western?

(afbeelding)

Lisa Gaye - Colt.45 (1959, TV episode)

(afbeelding)

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Zo, bizar! Ik ken iemand die qua gezicht als 2 druppels water op Lisa Gaye op die foto lijkt!

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Thorak. Wie dan wel?

Hier naast Murphy:

(afbeelding)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Dogie Hogan schreef:

CC.45 Uit welke Western?

Les Petroleuses

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Brix.

Gary Cooper met paard; Western onbekend.

(afbeelding)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@Dogie_Hogan:

Dat is een (leuke) foto uit Friendly Persuasion

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Die zien er toch wat aantrekkelijker uit dan de gebroeders Dalton

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Brix schreef:

Die zien er toch wat aantrekkelijker uit dan de gebroeders Dalton

TV-Western serie LAREDO

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Brix schreef:

Ik zie Bonanza een beetje als een soort van western soap.

Er zaten ook heel wat sterke afleveringen tussen, en het wemelde er van de 'guest stars'.

Ook heel grote namen soms.

Maar het gros van de serie was toch wel slappe thee als ik er zo aan terug denk.

Even een oude quote opgeduikeld (sorry Brix ), aangezien ik tegenwoordig helemaal in de westernseries zit.

Ja, Bonanza is hier en daar wat religieus getint, maar de serie valt me ronduit erg mee.

Sterker nog: het is voor het merendeel genieten geblazen. Ik kan me van de uitzendingen vroeger op tv nauwelijks iets herinneren, dus alles is nieuw voor me. Ik was meer een Gunsmoke-kijker.

Wat een keur aan acteurs in gastrollen komt er voorbij overigens: Dan Duryea, Jack Elam, John McIntire en nog een hele zwik oude western-sterren heb ik al voorbij zien komen... en ik ben pas bij seizoen 2.

Zo heel soft vind ik de serie ook niet. Elke aflevering wordt er wel een beroep gedaan op de plaatselijke doodgraver en de stunts en gevechten zien er vaak beter uit dan in menig film uit dezelfde tijd.

Geen plaatjes ter ondersteuning van mij (ben geen imageshack-fan), maar kijk eens rond op YouTube en ga deze serie zien en wordt een liefhebber van slappe thee... net als ik.

(Volgend jaar denk ik klaar te met seizoen 14 en komt er een volgend berichtje, maar dan over de serie Rawhide)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Barfly. Wen niet te veel aan slappe thee (Bonanza) want Rawhide is een pittige Western-serie. Wat mij betreft nog steeds een topper (zolang Eric Fleming meespeelt)..

Mijn bezwaren tegen Bonanza waren en zijn de zeer vele studio-opnames, te moralistisch/religieus (werd in NL door KRO uitgezonden), het soapkarakter en na vertrek Pernill Roberts kakte Bonanza naar mijn beleving wat in. Bekende guest-stars konden voor mij de serie niet redden.

Vaak waren 4 schaduwen te zien door de studiolampen.

Toen deze reeks op DVD uitkwam, toch meteen een paar gekocht voor herbeoordeling, maar helaas, snel weer doorverkocht. Kwam mede omdat de specifieke Bonanza tune was vervangen door (moderne) synthesizer riedeltjes en ik moet toegeven, dat ik tijdens kijken bij de afleveringen geregeld in slaap gevallen ben, te weinig boeiend)..

De makers van Bonanza hebben vervolgens The High Chaparral gemaakt: een vrij goede, spannende Western-serie, maar helaas met veel onlogische zaken (niet te veel afleveringen achter elkaar kijken). In NL door AVRO uitgezonden.

Vanwege spoilers bij tv-series (vaste cast overleeft altijd, behalve dan in Hell on Wheels), en guest-stars overkomt altijd wat (met de dood aan toe), koop en kijk ik meestal van TV-series maar 1e seizoen.

Hierboven een link van episode Tv-western Laredo geplaatst, in NL nooit uitgezonden, maar na herkijken toch wel 40 minuten zinloos gebabbel en hooguit 10 minuten akte. Meer fifty-fifty spreekt mij meer aan, maar dat geldt ook voor (de Western) bioscoopfilms.

Bij de meeste (Western) TV-series traden toen bekende guest stars op.

Lee Van Cleef meets the Rifleman: YouTube - Lee Van Cleef meets the Rifleman

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@Barfly:

Ik kijk er zelf af en toe ook weer naar, sinds de aanschaf van een Bonanza DVD box, niet lang geleden

Vooral de gastacteurs doen het 'm voor mij.

Toen Adam (Roberts) uit de serie verdween vond ik het allemaal meteen eeen heel stuk minder.

Helaas bleef Guy Williams (die een neef speelde van de Cartwrights) maar kort in de serie.

Die had ik wel graag als plaatsvervanger van Roberts gezien.

Maar ik heb andere favoriete western TV series.

Allen vooraan Rawhide (totdat hoofdrolspeler Eric Fleming uit de serie verdween)

Have Gun Will Travel (Richard Boone)

Cheyenne (Clint Walker)

The Texan (Rory Calhoun)

Ik ben niet zo'n liefhebber van western series met families als hoofdpersonages.

The High Chaparral was wat dat betreft een positieve uitzondering, al zat ook daar een "stoorfactor" in.

Net als bij Bonanza was dat de jongste telg, Blue (Mark Slade)

Bij Bonanza Little Joe (Michael Landon)

Ach, het is allemaal best nog te verhapstukken eigenlijk.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Brix. Zo'n jongste telg in een serie had naar mijn idee altijd een educatieve funktie. Hij werd door de ouderen/ervaren cast 'onderwezen' en eigenlijk dan meteen ook de kijker. Bij Fury was dat al zo.

Michael Landon heeft dat paternalistische weer doorgezet in zijn eigen TV-serie ('Huis op de Prairie').

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@Dogie_Hogan:

Dat zal zeker wel zo zijn, maar mij irriteerde het

En Landon mag ik bovendien niet zo.

Zal ook wel iets te maken hebben met de verhalen die ik over hem gehoord heb van ex-collega's.

Het schijnt een eikel geweest te zijn, die niets liever deed dan veel van zijn mede acteurs en actrices beledigen.

Vooral in de periode na Bonanza, toen hij zelf series produceerde.

Bij High Chaparral was Blue vaak een huilebalk, dat was nog 't ergste.

Daarbij vergeleken viel Joey, bij Fury, nog heel hard mee.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Heb 1e seizoen High Chaparral op DVD en kan nu bij de 'Blue momenten' doorspoelen.

Maar Blue staan we niet alleen, google levert al snel dit op...

(afbeelding).

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Na Blue hoeven we misschien geen blauwtje te lopen bij deze 2 schoonheden uit Western Trail Street (1947): Madge Meredith en Anne Jeffreys (re.)

(afbeelding)

De DVD: http://i48.tinypic.com/j75k52.jpg

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Susan Hayward, met op de foto links @Brix.

(afbeelding)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Ik zie hier veel (voor mij) onbekende foto's langskomen

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

Bij Fox kun je stemmen welke film je graag op Blu Ray ziet verschijnen.

Er zitten ook westerns tussen.

Fox Vote Your Choice

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Hé, hartstikke leuk trebremmit.

Daar ga ik me eens lekker in verdiepen.

Maar of het helpt is zeer de vraag

Edit

Klaar !

Dat is maar een klein lijstje helaas.

The Bravados en Bandolero.

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

Klopt, echt veel keuze is er niet.

Major Dundee komt trouwens in april op blu-ray.

Major Dundee

En Pony Soldier in februari.

Pony Soldier

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

Nu op dvd bij de Duitse firma Koch, met Engelse audio.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Rory Calhoun (in mijn top-lijstje van western acteurs) is altijd goed voor een degelijke western van de oude stempel.

Raw Edge (1956) is hier volledig te bekijken >

YouTube - Raw Edge

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Voor wie het mocht interesseren>

vanmiddag op TV te zien > ARTE

14:10 uur : Billy The Kid (documentaire)

15:05 uur : Wyatt Earp (documentaire)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

De sterke western TV serie Wagon Train was een van de langst lopende series in het genre in de US.

In Nederland helaas alleen te zien geweest bij de TROS, toen die nog maar in een klein gedeelte van het land te ontvangen was.

Deze aflevering is een goede kennismaking voor de liefhebbers van oude western series, met een uitstekende Jock Mahoney als gastacteur.

YouTube - Wagon Train: The Dan Hogan Story PT 1/1 Jock Mahoney JOHN LARCH Rachel Ames

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.