• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.967 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.916 stemmen

Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #2

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

OZ vind ik ook een erg sterke serie, alleen raakte die weer erg ondergesneeuwd omdat vlak daarna Prison Break populair werd, al is OZ natuurlijk wel aanzienlijk ouder. Alleen draaide die best wel laat in Nederland dacht ik.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jammer dat Prison Break meer aandacht kreeg/krijgt want OZ is kwalitatief op elk gebied onmeetbaar veel sterker dan Prison Break.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Eensch, ik zie overigens films bovenin staan en we hebben het alleen maar over series. Hmm

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Fear and Lothing in Las Vegas

Das Leben der Anderen

La Vita E Bella

Gandhi

Gone Baby Gone

Changeling

21 Grams

Amores Perros

daxclusive

• 2560 berichten
  • 2415 stemmen

DBTim schreef:

Fear and Lothing in Las Vegas

Das Leben der Anderen

La Vita E Bella

Gandhi

Gone Baby Gone

Changeling

21 Grams

Amores Perros

Goede titels zitten er tussen.

Ben zelf benieuwd naar Fear and Lothing in Las Vegas die krijg ik nog binnen.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

geen dvd/blu-ray maar wel weer filmgerelateerd

(afbeelding)

(afbeelding)

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Don't Look Now

Heavy Metal

Musicer

• 614 berichten
  • 652 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Als enige in NL ben ik in het trotse bezit van My Pure Joy van James Cullen Bressack. Een veel belovend debuut. De screener lag vandaag op de mat

(afbeelding)

daxclusive

• 2560 berichten
  • 2415 stemmen

Fear and Loathing in Las vegas

White Squall

Zodiac S.E. Gift-set

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3735 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik had een tijd (bijna) niets meer gekocht.

Dvd,s wil ik geen geld meer aan uitgeven (of de film moet niet op Blu-ray te krijgen zijn) en blu-ray,s waren me echt nog te duur. Nu ik zag dat Blu-ray,s redelijk geprijst worden heb ik me vanmiddag even laten gaan...

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

Die blu-ray hoesjes zijn echt lelijk. Geef mij maar dvd's.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heb er niet zoveel problemen mee, al gaat het natuurlijk om de film zelf en de kwaliteit van BD is in veel gevallen honderd maal mooier dan DVD.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Mishima

Showgirls

True Grit ('69)

Copie Conforme

En dat voor 18 euro, ik ben een tevreden man.

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3735 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Die blu-ray hoesjes zijn echt lelijk. Geef mij maar dvd's.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Sommige wel, anderen weer niet.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

(quote)

Wat is daar zo raar aan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Vind die blauwe hoesjes ook niet veel aan..

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Wat is daar zo raar aan.

Het blauwe hoesje is niet echt de reden van aanschaf.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Het blauwe hoesje is niet echt de reden van aanschaf.

Het komt wel in je kast te staan. Nou ik zou daar niet trots op zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Allemaal dvd's en geen Blu-rays zal ik ook niet trots op zijn. Daar zit je dan als filmliefhebber .

Gaat mij ook meer om de schijfjes dan de hoesjes, anders kocht ik nog wel VHS en laserdiscs.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

Ach alsof de kwaliteit van een dvd slecht is. Oke je ziet verschil, maar in mijn ogen mogen ze de hoesjes wel eens aanpassen in plaats van zo'n hip kleurtje waar je scheel van wordt.

Musicer

• 614 berichten
  • 652 stemmen

Quality Film Collection gebruikt voor z'n blu-rays zwarte doosjes ipv blauw, trekt nu ook nergens op als er één zwart schaap tussen al je blauwe smurfen zit

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3735 stemmen

@filmliefhebber

Ik vind de blauwe hoesjes ook niet mooi, maar het gaat om de film! Dvd is gewoon een achterhaald medium wat niet meer van deze tijd is. Wanneer je beschikking hebt over goed afspeel en uitzend spul zie je o.a. een waas over het beeld zitten. Ook op het gebied van geluid is blu-ray superieur. De hd tracks zijn zo veel mooier! Ik investeer al jaren in beeld en geluidsapparatuur en dan wil je niet gelimiteerd worden door de bron. Je gaat toch ook niet bij vhs blijven hangen omdat die van die mooie grote inlay,s hebben terwijl het beeld nog veel slechter is dan op dvd?

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

@filmliefhebber

Ik vind de blauwe hoesjes ook niet mooi, maar het gaat om de film! Dvd is gewoon een achterhaald medium wat niet meer van deze tijd is. Wanneer je beschikking hebt over goed afspeel en uitzend spul zie je een waas over het beeld zitten. Ook op het gebied van geluid is blu-ray superieur. De hd tracks zijn zo veel mooier! Ik investeer al jaren in beeld en geluidsapparatuur en dan wil je niet gelimiteerd worden door de bron. Je gaat toch ook niet bij vhs blijven hangen omdat die van die mooie grote inlay,s hebben terwijl het beeld nog veel slechter is dan op dvd?

Vind de vergelijking die je maakt tussen de dvd's en vhs een beetje overdreven. VHS is lastig, niet per scene door te spoelen, stoort veel, etc. Dvd is kwalitatief gewoon een goed product. Blu-ray heeft inderdaad betere kwaliteit, maar dvd's zijn absoluut niet zo gebruikersonvriendelijk als vhs.

Begrijp ook niet waarom het achterhaald zou zijn. Ik heb er in ieder geval nog erg veel plezier van. Ik ben ook niet zo iemand die heel erg gaat letten op haarscherp beeld, dat hoeft van mij helemaal niet. Als ik het gewoon prima kan zien, zoals op een dvd, is het voor mij al goed.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Dvd is gewoon een achterhaald medium wat niet meer van deze tijd is.

Overdrijven is ook een vak.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Als verzamelaar van (veel) oudere films, uit bepaalde genres, kun je nooit volledig overstappen naar Blu-ray.

Alleen al om het feit dat de meeste van die films gewoon niet op BR zullen worden uitgebracht.

Mijn ervaring is ook dat (te) veel van de op BR uitgebrachte films er nauwelijks beter uitzien dan op DVD.

Gelukkig heeft de BR speler het voordeel van opwaarderen van DVD's.

Ik ben dus gewoon heel tevreden met de combinatie van beide systemen.

Maar eigenlijk hoort deze discussie in een ander topic thuis denk ik.

(Beam us up moderator )

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3735 stemmen

Tuurlijk was de dvd een grote vooruitgang op vhs maar blu-ray is ook een hele grote vooruitgang op dvd.

De reden waarom het medium dvd achterhaaald is het volgende: Een film wordt om het op een dvdschijfje te laten passen gecomprimeerd (lees lelijker gemaakt) Denk aan minder scherp, contrast verzadeging van kleuren enz. Zelfs de mensen die hier niet zo kien op zijn moeten toch de waas over het beeld zien alsof het mistig is.

Je krijgt de film dus niet zo te zien zoals de regiseur hem bedoeld heeft (dit kan voor liefhebbers toch niet de bedoeling zijn).Maar dan heb ik het alleen nog maar over beeld.

Ook het geluid word verpest om op een dvd te passen. Op dvd,s word om technische redenen een film te snel afgespeeld hierdoor zal zelfs een DD of DTS geluidsspoor niet het zelfde klinken als in de bios.(zoals de regiseur de film bedoeld heeft).

Speel maar eens iets wat sneller af, je krijgt dan knabbel en babbel stemmetjes dat gebeurd ook bij dvd, alleen dan gelukkig in veel mindere mate. Een DD of DTS track haalt dus nooit het laag (subwoofer) niveau als op een blu-ray. En dan heb ik het nog geen eens over de compressieloze geluidssporen die op de meeste blu-rays staan. Dit klinkt gewoon zo mooi ruimtelijk en vol!

Of kort gezegd anno 2011 is het niet meer nodig om naar verminkte films te kijken en daarom voldoet dvd niet meer.

Kijk je je films gewoon op een crt tv en het geluid via dit zelfde apparaat heb je idd niets aan een blu-ray. Maar dan krijg je naar mijn idee niet mee wat een film je zou kunnen geven in volle glorie.

Kijken jullie wel eens op de site: dvd.nl ? Hier worden uitgaven van zowel dvd,s als blu-rays beoordeeld op beeld en geluidskwaliteit, zo zul je er achter komen dat er ook helaas erg veel verschil zit in verschillende dvd en blu-ray uitgaven...

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

ik kom zelf ook wel eens op dvd.nl en voordat ik op die site kwam wist ik zelfs niet eens dat er kwaliteitsverschil kan zijn tussen 2 verschillende blurayuitgaves van dezelfde film.

(bv Gladiator)

Om ook maar even mee te doen aan deze discussie, A&F: je hebt idd gelijk, of je nu een film zit te kijken op een disc van 9 (en soms ook wel 4,7) GB of op 25/50 GB Daar zit idd veel verschil in. Maar je moet er ook maar het geld voor overhebben (niet alleen voor de iflms, maar ook het apparatuur) En voor de een is het meer een obsessie dan een hobby

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3735 stemmen

Ja Gladiator bijvoorbeeld maar ook goed opletten welke blu-ray versie van Full metal Jacket je koopt. Hebben er nog mensen nieuwe films ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.