- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Forumvervuiling
Forumvervuiling
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Maar ik houd mijn mond wel joh.
Ik merk het bij mezelf ook, dat ik de laatste maanden minder berichten plaats, maar daarom niet minder bezoekjes breng aan de site. Het is niet zo dat ik hiermee een soort van stilzwijgend protest voer, het gebeurt gewoon onbewust. Ik vind het aantal interessante discussies (vanuit mijn optiek gezien) enorm verminderd tegenover vroeger. Of dat rechtstreeks gelinkt kan worden aan de forumvervuilende topics weet ik niet zo. Wat ik wel weet is dat dat voor mij een reden is om me minder te engageren op dat forum. En bij uitbreiding dus ook bij de filmdiscussies.
Ik zie het liever ook wat serieuzer eerlijk gezegd. Bepaalde spelletjes kunnen een meerwaarde zijn, zoals "uit welke film komt deze scène", maar van het overgrote deel zie ik het nut echt niet in. Misschien om het berichtenaantal de hoogte in te jagen? Mja, ik ben eerder een voorstander van kwaliteit ipv kwantiteit.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ow, maar ik zou die niet film-gerelateerde games NU echt niet meer willen verbieden. Te laat en te veel mensen die het leuk vinden. Maar er zouden nog wel wat onzinnige forumtopics verwijderd kunnen worden die ook nog eens weinig aanhang hebben zoals dat kledingtopic.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31457 berichten
- 5611 stemmen
@Mug, ik wil geen advocaat van de duivel zijn en moet ook in eigen boezem kijken. Maar je maakt je druk dat er minder recensies worden gemaakt en dat er meer aandacht komt bij spelletjes en consoorten. Nochtans heb je minder dan een kwart van de films waar je op gestemd hebt voorzien van een recensie. Nochtans heb je meer dan 10 keer zoveel berichten op de site staan....
Het zou beter zijn om filmgerelateerde topics en recensies te stimuleren dan de rest af te breken. De site is nu eenmaal zo geëvolueerd dat KO's en dergelijke er onderdeel van zijn geworden.
mister blonde
-
- 12765 berichten
- 5966 stemmen
Die verhoudingen zijn sowieso scheef. Bij iedereen. Denk niet dat er gebruikers zijn die meer berichten hebben aangevinkt als recensie dan OH. Het zijn van zijn totaal aantal berichten er echter maar 4,5% of zo. Is de rest dan onzin?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar die meneer schrijft iedere dag wel een recensie dus dat is ook niet zo gek.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Van mij mag je advocaat vd duivel spelen hoor, Film Pegasus. Nogmaals, ik ben een voorstander van filmgames (ook de KO's), niet van non-film games op de site (zoals KO avatars en quotes van users). Dat verklaart dan ook mede mijn hoge berichtenaantal, aangezien ik lange tijd heb meegespeeld, maar door de vele irritaties die 't met zich meebracht al meer dan een jaar 'clean' ben.
Verder ben ik nog moderator geweest, wat ook impliceert dat je extra berichten moet plaatsen om sommige non-discussies te beeindigen, stemmen te verwijderen of dat er berichten verplaatst zijn.
Daarnaast ben ik niet vies om nu en dan een discussie aan te gaan in het forum of bij een film. Het zou ook een vertekend beeld opleveren als je slechts 1 bericht mag plaatsen bij een film die je gezien hebt.
Dat ik bij een kwart van de films die ik heb gezien een recensie/uitgebreide mening heb geplaatst, vind ik persoonlijk al heel wat. Vaak weet ik niet wat ik moet schrijven - iets zinnigs dus - of het is al geschreven door iemand anders. Ook iedere keer dezelfde dingetjes zeggen als 'goed geacteerd, maar het plot was mwah mwah' vind ik ook zinloos in m'n perceptie.
Juist het feit dat er non-film spelletjes goedgekeurd worden, vond ik onwenselijk, en vandaar dat ik m'n verbazing daarover uitte. Het woord filmgames geeft al een grens aan, en het is daarom extra zuur dat de site toch maar weer grenzen verlegt. Een evolutie mag best de kiem in gesmoord worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74763 berichten
- 5988 stemmen
In principe worden er alleen filmgames getolereerd, maar er kan eens wat door de vingers geglipt zijn, maar dat is dus zeker niet bewust.
Er worden door ons nog steeds nieuwe games gesloten die niets met film te maken hebben.
Mocht je bij de nieuwe topics iets onwenselijks tegenkomen kun je altijd even een PM sturen naar een mod.
Verder vind ik die avatar ko vrij onschuldig en vind ik het wat kinderachtig om die alsnog te sluiten.
Een ko van userquotes is geen filmgame.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31457 berichten
- 5611 stemmen
Ik denk ook dat het echte 'kennismaken' al bij genoeg topics gebeurd. Een avatar KO moet anders wel kunnen. Ik denk dat die meer zin heeft dan andere games hier. Men heeft bewust de keuze gemaakt om avatars onderdeel van de site te maken, dan moet een KO evengoed kunnen. Maar lekkerste saus, mooiste gsm, eerste auto en dergelijke horen meer bij een hyves of facebook gerelateerde site dan hier.
Het blijven stimuleren van berichten bij films of het schrijven van recensies zou een ideale oplossing zijn, al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het filteren op recensies en het kunnen weglaten van avatars zijn al goeie oplossingen voor mensen die bepaalde site-onderdelen niet graag zien.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Zie je bijvoorbeeld dit staan:

Klik je op het linkje, in de hoop een lekker smeuïge recensie van een totaal gechoqueerde kappeuter aan te treffen.
Kom je dit tegen: "Spoiler voor Antichrist verwijderd." 
Zou zoooooooooooooooooooooooooooveel frustratie schelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74763 berichten
- 5988 stemmen
Als je een naam van een moderator tegen komt, kun je natuurlijk zoiets verwachten.
Lees mijn filmlog. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik vraag me echt af of bepaalde spelletjestopics niet gewoon gesloten kunnen worden. Zoals deze: Komaan mensen, wat is dit voor een onzinnig topic. Wat zal het volgende zijn? Geef een cijfer aan één van de laatste vier films waar je voorganger op heeft gestemd? Spelletjes mogen er zijn, maar hiervan zie ik echt de meerwaarde niet in. Of het moest zijn om je berichtenteller de hoogte in te jagen. Dit kan een site als MM missen als de pest wat mij betreft.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hetzelfde kan je toch zeggen van spelletjes als "goed of slecht", "top of flop", "fame of shame",.......
Dat gaat maar honderden pagina's lang door. Komt daar ooit een einde aan? Wint er iemand?
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ja. De winnaar gaat naar de Fame, Top of Goed lijst en de verliezer naar de Shame, Flop of Slecht lijst.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10999 berichten
- 2811 stemmen
Je hoeft die topics toch niet te lezen. Als je het onzin vindt lees je het toch niet.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik lees ze niet. Maar door de wildgroei aan dat soort topics is het moeilijk om de normale topics nog terug te vinden. En de spelletjestopics uitvinken in mijn profiel werkt niet om een of andere bizarre reden. Mocht het wel werken, dan mis ik het enige spelletjestopic dat ik regelmatig volg: uit welke scène komt deze film. Een van de weinige spelletjes dat ook nog eens een echte meerwaarde biedt.
Zoals je ziet heb ik in se dus niets tegen spelletjes. Die houden de site luchtig en zijn met momenten gewoonweg erg leuk. Maar kom op, er zijn grenzen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22703 berichten
- 5313 stemmen
Het beleid is dat spelletjes filmgerelateerd moeten zijn en nog niet bestaand. Voor de rest stellen we er geen grenzen aan en dat zijn we ook niet van plan. Daarna is het aan de gebruikers of er behoefte aan is en of het leuk is. Het aangehaalde topic is niet bepaald populair en was weggezakt tot iemand het laatst naar bovenhaalde.
Het kan zijn dat er een spelletje doorheen glipt dat niet filmgerelateerd is of dan al bestaat, dan kun je dat altijd melden of een alert insturen.
Het betekent overigens ook dat eenzelfde topic met een ander getal als drie niet wordt toegelaten. Bijna hetzelfde is ook hetzelfde.
Ik weet overigens dat veel gebruikers tips opdoen in spelletjes. Juist vaak ook in topics waar je dat niet verwacht.
Het is vreemd en jammer dat die vink in je profiel niet werkt. dan kun je het spelletjestopic dat je wel volgt in mijn updates zetten.
Beffrey28
-
- 490 berichten
- 1362 stemmen
Bij Inception (2010):
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar er zitten hier op dit forum toch wel een aantal aandachtsgeile personen.
Een paar keer extra je mening geven ok, maar overal op reageren en dan als excuus geven alleen te reageren op aanvallen van anderen is in mijn ogen redelijk kinderachtig.
Voor de casual filmkijker is moviemeter ook geen leuke site meer om te bezoeken. Bij elke film dezelfde zinloze, eindeloze discussies met een hoog ja/nee gehalte.
Als ik moderator was had ik meer dan de helft van die onzin al opgeschoond en een privechat aangemaakt.
En kom aub nu niet met het zinloze argument dat dit een discussiesite is. Natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn mening maar er mag ook gezegd worden als het de kant van overdrijving opgaat.
Fortune
-
- 4419 berichten
- 2889 stemmen
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar er zitten hier op dit forum toch wel een aantal aandachtsgeile personen.
Een paar keer extra je mening geven ok, maar overal op reageren en dan als excuus geven alleen te reageren op aanvallen van anderen is in mijn ogen redelijk kinderachtig.
Voor de casual filmkijker is moviemeter ook geen leuke site meer om te bezoeken. Bij elke film dezelfde zinloze, eindeloze discussies met een hoog ja/nee gehalte.
Als ik moderator was had ik meer dan de helft van die onzin al opgeschoond en een privechat aangemaakt.
En kom aub nu niet met het zinloze argument dat dit een discussiesite is. Natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn mening maar er mag ook gezegd worden als het de kant van overdrijving opgaat.
Jah maar dat is jouw mening
Beffrey28
-
- 490 berichten
- 1362 stemmen
Hehe ja, zal ik nu ook mijn mening tot aan het irritante toe gaan verdedigen? Ik wil ook wel wat aandacht eigenlijk...
MartiN_
-
- 100 berichten
- 110 stemmen
Ik wil ook wel wat aandacht eigenlijk...
Wil je er over praten...
Beffrey28
-
- 490 berichten
- 1362 stemmen
Nee, ik schrijf liever 100 keer hetzelfde soort bericht, dan kom ik ook wel aan de aandacht die ik zo hard nodig heb.
MartiN_
-
- 100 berichten
- 110 stemmen
Nee, ik schrijf liever 100 keer hetzelfde soort bericht, dan kom ik ook wel aan de aandacht die ik zo hard nodig heb.
Ok, we zullen ze aandachtig lezen
Filmfreaker
-
- 536 berichten
- 328 stemmen
Ja, klopt wel. Iemand hoeft niet constant te vertellen hoe slecht of goed hij een film vind. Daarvoor is moviemeter idd niet. Moviemeter is een site om je menig achter te laten en wat te discussiëren. Maar niet om constant zinloze discussies te voeren. Maar goed, ik heb me zojuist ook totdat niveau verlaagd. Maar goed, graag zinnige discussies.
Hectometerpaal
-
- 726 berichten
- 967 stemmen
De spijker op zijn kop!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zal ik 'm ook maar even quoten? Beetje stuk vol dooddoeners. Kijk gewoon lekker bij meningen als de discussie je niet bevalt. 
chevy93
-
- 12777 berichten
- 1358 stemmen
Voor de casual filmkijker is moviemeter ook geen leuke site meer om te bezoeken.
Zeker bij de grote blockbusters is het bijna onmogelijk een goede discussie te hebben zonder offtopic te gaan of een paar moraalridders (*wijst naar...*) tegen te komen.
Beffrey28
-
- 490 berichten
- 1362 stemmen
[Zal ik 'm ook maar even quoten? Beetje stuk vol dooddoeners. Kijk gewoon lekker bij meningen als de discussie je niet bevalt.
Haha hij moet toch weer even reageren. Bij deze krijg je weer een beetje aandacht. Blij?
Ik wacht maar weer op een reactie....
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1708 stemmen
Ligt het aan mij of is de slow-chat de laatste tijd behoorlijk toegenomen? Ik merk dat ik nog nauwelijks zin heb om bepaalde topic te openen, als ik de namen die ik associeer met slow-chatters telkens weer bij updates tegenkom. Wat mij betreft zijn de mods de laatste tijd wel érg soepel geworden. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Overigens was in het begin toen Neo net aantrad als mod, zo'n beetje de beste mod-tijd. Heel veel off-topic discussies werden toentertijd terecht en direct de kop ingedrukt.
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3642 stemmen
Dat viel mij ook al op. Weet niet of jij (of anderen) me als een van dé ziet, want ik ben de laatste tijd vrij koest volgens mij.. maar ik zie ook telkens dezelfde namen optreden. Merk nu dat het inderdaad best vervelend is.