MovieMeter Forum
Voor alle discussies die niet bij de films en regisseurs horen.
Auteursrechteninbreuk MovieMeter
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 21:36 uurIk heb gisteren een brief ontvangen van een stichting genaamd Swordstone, die mij opdraagt 2400 euro te betalen vanwege schending van copyright. Wat blijkt, een van de gebruikers heeft een foto van Johan Cruyff in z'n avatar staan, afkomstig van een fotograaf waar zij zeggen de rechten van te behartigen.
Een beetje rondsurfend blijk ik niet de enige te zijn die een dubieuze brief als deze heeft ontvangen, zie bv
dit topic op Fok!
Heb de betreffende avatar in ieder geval gelijk verwijderd, zal eens informeren hoe ik dit het best aan kan pakken
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 21:38 uur
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 21:43 uurNiet betalen natuurlijk. Wel naar als je dan, net als de lui van fok, een tijd opslokkende rechtzaak moet beginnen.
Ik heb het Auteursrecht voorhanden, zal eens kijken..
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 21:47 uurJe weet zeker niet waar de foto vandaan komt?
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 22:41 uur
klute89
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 22:43 uurDie kwast vraagt om problemen, het is me daarom ook een raadsel dat hij door gaat met z'n praktijken. Hij staat namelijk nooit sterk.
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 22:53 uurHahaha, altijd prchtig dit soort forumrelletjes. Op FOK is het altijd genieten met die soort gedoe, zal het eens gaan volgen.
Ik zou het overigens niet AL te serieus nemen.
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 23:15 uurGekkenhuis!
Dat men überhaupt nog bezig is met 'moeilijk doen om iets kleins'!

De mensen die bij de stichting Swordstone werken zijn of oplichters of gewoon gek!
Jordy, als ik jou was, zou ik geen eens overwegen om het te betalen. Niet betalen!
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 23:33 uurTuurlijk niet betalen. En als het zou moeten, leggen we gewoon met z'n allen een paar eurotjes neer.
klute89
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 23:39 uurLaat die kwast van 'Swordstone' maar betalen.
[permalink] geplaatst op 25 mei 2008, 23:59 uurDat is toch van de gekken dit.

[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 0:02 uurZoals een user in dat Fok!-topic al vermeldde lijkt me het me vreemd dat hij hiermee een zaak heeft aangezien hij zelf de foto's verspreidt.
Hou ons op de hoogte!
[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 9:05 uurIk snap sowieso de bewegreden niet om hierover moeilijk te doen. Denkt hij nou serieus dat hij hierdoor inkomstenderving mist of zo?
Of is het gewoon een extreem principieel persoon?
Want het lijkt me toch niet opwegen tegen de negatieve reclame die hij voor zichzelf maakt en het opnemen tegen talloze internetfora vol jochies die niks liever doen dan online terroriseren.
[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 9:09 uurPhoenix schreef:
Zoals een user in dat Fok!-topic al vermeldde lijkt me het me vreemd dat hij hiermee een zaak heeft aangezien hij zelf de foto's verspreidt.!
Als hij de rechten van de foto's heeft mag hij ze natuurlijk vrij verspreiden.
Maar betalen? Neen hoor. Volgens de Belgische wetgeving toch niet. Maar dat is meer omdat er reuzengaten inzitten, waardoor men meer ruimte krijgt.

[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 9:11 uurkos schreef:
Ik snap sowieso de bewegreden niet om hierover moeilijk te doen. Denkt hij nou serieus dat hij hierdoor inkomstenderving mist of zo?
Of is het gewoon een extreem principieel persoon?
Want het lijkt me toch niet opwegen tegen de negatieve reclame die hij voor zichzelf maakt en het opnemen tegen talloze internetfora vol jochies die niks liever doen dan online terroriseren.
Gewoon een oplichter. Er zijn altijd mensen die erin trappen en toch betalen.
[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 12:28 uurGewoon een easy manier om mensen geld afhandig te maken heb ik het idee. Wie niet betaald, die betaald niet maar de mensen die bang zijn geworden en betalen maken hem mooi rijk. Al is het er maar 1 die betaald, meteen een hoop geld.
[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 13:01 uurDat zou kunnen. Is overigens niet iets dat alleen oplichters doen. Ik heb ervaring met meerdere overheidsinstanties die hetzelfde doen.

.
combi
[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 16:34 uurhoe kunnen zij die rechten nou hebben, die heb ik namelijk en zal je matsen 100 euro en we praten nergens meer over.

[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 16:39 uurHarmJanStegenga schreef:
Tuurlijk niet betalen. En als het zou moeten, leggen we gewoon met z'n allen een paar eurotjes neer.
2400 euro, 71.000 gebruikers. Volgens mij is 3 eurocent per user genoeg.
Maar dat laat onverlet dat het helemaal niet nodig is, om genoemde redenen. Ik heb die discussie al eens gehad over al die toegevoegde stills, posters. En avatars blijkbaar ook.
Is internet-informatie trouwens publiek te gebruiken, tenzij er expliciet iets vermeld is? Ik weet dat de Volkkrant journalisten toen iets over hadden bedongen. Maar mijn synopsissen die bij mijn toevoegingen zijn claim ik geen copyright op (maar anderen wellicht wel

)
[permalink] geplaatst op 26 mei 2008, 18:21 uurWaarschijnlijk gewoon oplichterij zoals ik hier al zag is moviemeter niet de enige die ze hiermee lastig vallen.. gewoon weer een achterbakse manier om geld binnen tehalen..
Hoogs waarschijnlijk kunnen ze moviemeter niks maken.. maar mocht het toch hetgevalzijn ben ik ook berijd wat eurotjes over temaken.. ookal heb ik nietzoveel.. zit altijd met veel plezier op deze site..