- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeters vragenuurtje
MovieMeters vragenuurtje
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Zomaar een vraagje: hoe lang bestaat deze site al?
Je ziet de laatste weken een enorme explosie aan nieuwe personen op de site, en het aantal berichten neemt sterk toe...
Is deze site nog niet zo oud misschien?
Verder is deze vraag niet belangrijk ofzo...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
september 2000 ben ik begonnen
blindfold, you_bastard, neo en dttom zijn mensen die er ECHT vanaf het begin bij waren, net als wat vrienden van me als SJOERDO, Etienne U, Iman, Feigling... die nu niet meer zo vaak posten (maar ik zal er wel weer een paar vergeten sorry)
in mei/juni van dit jaar zijn de bezoekersaantallen ineens erg omhoog gegaan, daarvoor langzaam oplopen van 40 per dag (begin) tot zo'n 200 (stijging van anderhalf jaar) en nu in het afgelopen half jaar ineens veel sneller gestegen van 200 naar zo'n 1300 per dag nu
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Ja in mei juni was ik er ook bij gekomen, de moviemeterboom noemen we dat vanaf nu dan maar.
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Ik was er al een tijdje voor ik hier opnieuw postte. En nu dus terug. 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
In het oude faq stond geloof ik ook wanneer Jordy was begonnen met de site, waar de naam MovieMeter vandaan komt... dat soort dingen. Was een leuk stukje 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
vooruit
even opgezocht
De site begon als "Jordy's Movie Meter" waar ik, voor de vrienden met wie ik altijd naar de bios ga, een overzicht gaf van wat ik er elke keer van vond. De naam van de site was een verwijzing naar "Mioch's Movie Meter" die René Mioch altijd in zijn programma's had. Het werd een soort running-gag dat ik na elk biosbezoekje zei: "Deze film krijgt x sterren op Jordy's Movie Meter". Ik kreeg echter steeds meer kritiek op m'n mening, en ik kreeg de vraag of er door anderen ook niet eens wat meningen neergezet kon worden. Toen ik me in september 2000 tijdens m'n stage een paar dagen verveelde heb ik deze functionaliteit toegevoegd aan de site. Ik vond het echter zo goed gelukt (al zeg ik het zelf) dat ik de naam veranderde, de site wat gebruiksvriendelijker maakte, en Movie Meter was geboren. In de loop van de tijd is de site, met de opbouwende kritiek van vele bezoekers, steeds uitgebreider en (hoop ik) beter geworden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
over die data waarop iedereen ingeschreven is: dat WERD nooit bijgehouden, best jammer eigenlijk. Daarom wordt vanaf nu voor elk nieuw ingeschreven lid de datum opgeslagen.
Daarnaast heb ik even een scriptje laten draaien waardoor voor iedereen de datum van het eerste bericht of stem als inschrijfdatum werd opgeslagen, moet dus erg in de beurt komen bij de meesten. Als je nu op een naam klikt naast een bericht zie je naast de informatie die er altijd als stond nu ook sinds wanneer de persoon op de site zit. Behalve dus voor de ingeschreven leden die nooit een bericht of stem geplaatst hebben, daar kon ik geen registratiedatum meer voor terugvinden...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Trouwens 20 mei 2002, ik ben ook van de moviemeterboom-generatie 
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Wordt alleen maar meer Jordy, want het is een kick-ass site
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
[zoekt]
Mijn eerste berichtje dateert van 26-05-2002 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
5 juli 2001 alweer. Wat vliegt de tijd toch. 
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
2 september 2002 pas
alhoewel ik al een half jaar ofzo op
de site rondhang 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
aha, klopt dus niet. Verdwenen users tussengevoegd dan ?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
tijdens het invoeren van een nieuw forum (dat forum dat in een nieuw scherm werd geladen) was het een tijdje noodzakelijk om je daarvoor APART in te schrijven. De 2 user-lijsten zijn daarna weer samengevoegd waardoor die usernummers niet helemaal meer kloppen... in ieder geval niet voor de eerste 50-75 users (qua id)
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
5 juni 2002, dus ik hoor ook bij de moviemeterboom; mijn eerste toevoeging was 'With Honors' 
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Nounou, zoveel reacties op een simpel vraagje...
Bezige bijtjes hier...
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Bezige bijtjes hier...
Het zijn trotse pauwen 
Maar dat mag ook wel. De site is ook iets unieks. Bijna net zo goed als Startpagina. 
NERD
-
- 1722 berichten
- 1434 stemmen
Iedereen heeft het wel eens. Je ziet iets en denkt waarom is dat zo?
Nou vraag ik me dit af (totaal onbenullig maarach):
Bij de mainpage van Movie Meter, als je met je muis over de namen van "nu aanwezig op de site" gaat zie je links onderin de internet explorer een bepaald "adres" staan. Helemaal achteraan staat een nummer.
Nou staat er bij Jordy '1' achter, bij Kappeuter '11' en bij mijn persoontje '13'.
Wordt dit nummer ergens op gebaseerd of zijn dit volledig willekeurige nummers?
(ja ik zei het al totaal onzinnig, maar het is weer zo'n dag waarop je eigenlijk voor een tentamen moet studeren en in plaats daarvan naar dit soort dingetjes zoekt
)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dat is je user-id
ik was de eerste die zich inschreef toen we destijds dat andere forum in gebruik namen (die user-tabel ben ik later voor de hele site gaan gebruiken), kappeuter was de 11e, jij de 13e... enz
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
NERD
-
- 1722 berichten
- 1434 stemmen
Om een of andere rede denk ik niet dat Jordy of Kappeuter daar een antwoord op heeft EmDee 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ik ben 778. Ik ben een groentje 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Zo, dan ben ik als nr. 17 best een die-hard 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Schijnbaar ben ik dan ook een van de die hards met nummer 15. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.