MENU

3,30

Drama / Romantiek

geregisseerd door Lasse Hallström
met Julianne Hough, Josh Duhamel en Cobie Smulders

De jonge, mysterieuze Katie arriveert in het kleine dorpje Southport in North Carolina. Haar plotse komst roept bij de hechte community vragen op over haar verleden. Katie lijkt vastbesloten om te voorkomen een persoonlijke band op te bouwen, totdat een reeks gebeurtenissen er voor zorgt dat ze in twee relaties getrokken wordt: een met Alex, een weduwnaar en winkeleigenaar met twee jonge kinderen, en met haar alleenstaande buurvrouw Jo. Ondanks haar terughoudendheid raakt ze in toenemende mate betrokken bij Alex en zijn familie. Maar zelfs als ze verliefd wordt blijft ze worstelen met het duister geheim dat haar blijft achtervolgen.

avatar van Zeriel
geplaatst op 16 november 2013, 13:14 uur, permalink
Van de makers van Dear John
niet bepaald een aanbeveling... Ik moet zeggen dat deze film dan wel een stuk beter is. Vooral in het begin, iig leuke protagonisten, niet bijster origineel, maar prima 13 in een dozijn romantiek.

Halverwege begint de film in te kakken, (had hij dat Slayer bandje opgezet dan was het misschien nog de goede kant opgegaan
) het duurt lang voor de aap uit de mouw komt (affiche). Wat volgt is een draak van een 2e helft met een ééndimensionale, totaal ongeloofwaardige antagonist, die totaal misplaatst aanvoelt in deze film.

De plottwist is weinig ter zake doende. Mooi die brief op het einde, maar de slecht uitgewerkte voorgeschiedenis met de boze ex heeft mij dan al dusdanig vervreemd van de karakters dat het nauwelijks nog impact heeft.

avatar van Passiebloempje
geplaatst op 20 november 2013, 4:28 uur, permalink
Het is hier al een paar keer benoemd; dit is een gezapig voortkabbelende film. Maar saai wil ik 'm niet noemen, anders had ik 'm niet uit kunnen kijken (op dit tijdstip). En ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan, want wát een geweldig kippenvel-einde!
De film krijgt van mij 3 sterren (+ een extra halve voor het mooie eind). ^_^

geplaatst op 21 november 2013, 8:40 uur, permalink
Een hele goede film. Ik verwachte bij deze film meer iets zoals bij dear john maar deze films kan je niet vergelijken. Alles zit in de film zoals romantiek, komedie, spanning en ik vond het jammer toen de film afgelopen was. Deze film kan ik zeker nog een paar keer bekijken. Een echte aanrader

geplaatst op 23 november 2013, 11:18 uur, permalink
Ietwat clichématig verhaal, gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks (The Notebook, A Walk to Remember). Niettemin een geslaagde mix van romantiek en een vleugje thriller, een beetje vergelijkbaar met Sleeping with the Enemy.
Het acteerwerk van Duhamel en Hough tillen dit naar een alleszins aanvaardbaar niveau. Goed opletten tegen het einde, anders mis je een leuk gevonden plottwist.

avatar van peachhieee
geplaatst op 4 januari 2014, 0:25 uur, permalink
ik verwachte niet veel van de film! maar hij was echt super. geweldig einde!

geplaatst op 25 januari 2014, 19:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aardige film over een vrouw op de vlucht voor de politie en die strandt in een klein kustplaatsje. Net zoals alle andere Nicolas Sparks-verfilmingen is ook deze weer behoorlijk zoetsappig. Het personage van de ex-man is wat ongeloofwaardig. Een aangenaam en rustig tempo en mooi gefilmd. Mede door het mooie einde een kleine 3.0 sterren.

avatar van John Milton

geplaatst op 25 januari 2014, 19:13 uur, permalink
'zoetsappig'. Mijn get-away-before-I-get-hurt woord. Thanks

geplaatst op 25 januari 2014, 20:44 uur, permalink
John Milton schreef:
'zoetsappig'. Mijn get-away-before-I-get-hurt woord. Thanks

you won't get hurt.

geplaatst op 25 januari 2014, 23:38 uur, permalink
Leuk filmpje! Wat een ontzettend mooie vrouw is die Julianne Hough zeg!

avatar van Decec
geplaatst op 29 januari 2014, 23:15 uur, permalink
Een goede drama/mysterie/romantiek/thriller film...
Mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van Noodless
geplaatst op 12 maart 2014, 23:18 uur, permalink
Och ja.... ondanks de meligheid toch een voldoende

Het zoete verhaal wordt recht gehouden door de twee innemende, enthousiaste hoofdrolspelers die een warme chemie tussen beide goed weten over te brengen. Daarbij een leuke insteek naar het einde toe die mij wel wist te verrassen. Een typisch romantisch tv-filmpje met een aardige cast. 6/10

avatar van Katharina
geplaatst op 13 maart 2014, 23:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik vond het slecht geacteerd (ik heb me continue aan beide hoofdrolspelers geergerd, alleen Cobie Smulders vond ik nog wel okay) en het verhaal was te cliché (op een niet-leuke manier). De enige twee dingen die ik wel goed vond aan de film is het verhaal over haar ex en dat ze al die tijd al met de overleden vrouw praatte, dat kwam een beetje als een verrassing.

geplaatst op 15 maart 2014, 16:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Inderdaad niet meer dan een dertien in een dozijn zoetsappige (o.a. door de muziek en natuurlijk het einde met de brief) cliché roemantiekfilm met hier en daar wat drama en welke vooral geschikt is voor vrouwen.

Qua verhaal stelt het opzicht weinig voor maar de film keek zich nog redelijk weg. Dankzij het gedoe met de ex van Katie weet het verhaal nog een beetje te boeien en is het niet één al zoetsappig gedoe wat de klok slaat. Visueel zag het er ook best aardig uit en beide hoofdrolspelers Josh Duhamel (met name bekend van de "Transformers" films) en Julianne Hough doen het verdienstelijk.

Deze film heb ik gezien op Film 1 en meer dan aardig om eens gezien te hebben is het niet.

geplaatst op 21 maart 2014, 13:02 uur, permalink
De film komt wat traag en verwarrend op gang. Het duurt wel even eer je snapt hoe de vork in de steel zit en waarom de vrouw een veilige haven zoekt.
Maar eens dat is gebeurt krijgt het verhaal een boost, en hoewel het einde voorspelbaar wordt is er toch een laatste scène die inslaat als een bom.
Bijzonder emotioneel, waarbij velen hun zakdoekjes zullen nodig hebben vermoed ik.
Ik vind dit dus een mooie romantische film, dramatisch ook, en prima vertolkingen.
En dat einde.. die bijzonder scène... ?? Kijken maar, ik verklap het niet !!

geplaatst op 26 maart 2014, 12:04 uur, permalink
Film die gedurende een uur voortkabbelt om daarna een perfect voorspelbare ontknoping te kennen met in het slot nog wat flauwe sentimentaliteit er bovenop.
Waardeloze karaktertekening.

geplaatst op 25 juni 2014, 21:30 uur, permalink
Zeriel schreef:

Prachtige film waarbij de emoties oprecht overkomen, ik heb zelf een soortgelijke situatie beleefd en moet zeggen dat de emotie heftig was. Goed geacteerd en overtuigend. Het einde van de film was zeker erg emotioneel. Deze film verdiend dan ook zeker niet een 1,5. Ik hou erg van de betere films, zoals Amelie, Trois Couleurs Blue, Chocolat, La double vie de Véronique. Deze gaat bij mij in mijn favorieten dvd kast. Mooie muziek ook die me deed denken aan de muziek van Brokeback mountain.

geplaatst op 28 juni 2014, 21:46 uur, permalink
Deze film eens meegebracht en het was geen misse film, maar ook geen meesterwerk. Her verhaal was redelijk voorspelbaar, maar storend vond 'k het niet. Cast deed het prima en verder zag het er goed uit.
Een prima drama/romantisch/thriller film die de moeite was om eens mee te pikken via tv, maar meer ook niet.