Safe Haven (2013)

3,28

Drama / Romantiek

geregisseerd door Lasse Hallström
met Julianne Hough, Josh Duhamel en Cobie Smulders

De jonge, mysterieuze Katie arriveert in het kleine dorpje Southport in North Carolina. Haar plotse komst roept bij de hechte community vragen op over haar verleden. Katie lijkt vastbesloten om te voorkomen een persoonlijke band op te bouwen, totdat een reeks gebeurtenissen er voor zorgt dat ze in twee relaties getrokken wordt: een met Alex, een weduwnaar en winkeleigenaar met twee jonge kinderen, en met haar alleenstaande buurvrouw Jo. Ondanks haar terughoudendheid raakt ze in toenemende mate betrokken bij Alex en zijn familie. Maar zelfs als ze verliefd wordt blijft ze worstelen met het duister geheim dat haar blijft achtervolgen.

124 BERICHTEN34 MENINGEN

avatar van IH88
geplaatst op 22 april 2015, 19:46 uur, permalink
Na lang aarzelen tussen 3 en 3.5 ster toch voor het laatste gekozen. Die halve ster erbij komt voornamelijk door het aanstekelijke spel van Hough en Duhamel, die zichtbaar lol hebben en een goede chemie hebben. De film had gemakkelijk te "zoetsappig" kunnen worden, maar zij houden het een beetje binnen de perken. Hallstrom kiest voor een bijna sprookjesachtige locatie wat in deze film geen echt minpunt is. Hough is daarnaast echt prachtig om naar te kijken en laat zien dat ze goed haar mannetje staat.

geplaatst op 18 oktober 2015, 18:58 uur, permalink
Geen meesterwerk maar gewoon een aardige film en prima voor deze regenachtige zondag.

Het acteerwerk is prima en de band die opgebouwd wordt tussen de hoofdrolspelers is goed uitgewerkt. Dat kan ik helaas niet zeggen van het stukje verleden dat naar mijn mening te weinig aanbod komt om mee te kunnen leven.

Aan het eind een verassend toevoeging wat niet echt iets toevoegt aan het verhaal maar bij de kijker wel een 'och' bezorgd. Well done!

avatar van marximaal
geplaatst op 18 oktober 2015, 19:02 uur, permalink
Wij hebben ons prima vermaakt gisteren, erg leuke film die zoals door zovelen al gezegd een beetje standaard verhaal heeft maar toch wel weer verrassend is. Mooie acteurs/actrices en mooie beelden.

avatar van IH88
geplaatst op 10 januari 2016, 16:03 uur, permalink
“The good thing Katie, is that life is full of second chances.”

Safe Haven is een Nicholas Sparks boekverfilming en dan weet je wat je kan verwachten. Mooie en sprookjesachtige locatie (meestal in North Carolina), romantiek, een dramatische twist, acteurs die niet alleen voor hun acteertalent zijn gecast en een einde waarbij de emoties van de kijker worden getest. Safe Haven voldoet aan dat plaatje en daar is helemaal niets mis mee want het is een zeer vermakelijke film geworden die alles herbergt wat een goede romantische film moet hebben.

Dat komt vooral door het aanstekelijke spel van Hough en Duhamel die zichtbaar lol hebben en een goede chemie hebben. De film had gemakkelijk te "zoetsappig" kunnen worden maar zij houden het een beetje binnen de perken. Regisseur Lasse Hallstrom weet wel hoe je dit soort films moet aanpakken en kiest voor een bijna sprookjesachtige locatie wat een extra dimensie geeft aan de opbloeiende liefde tussen Katie en Alex. Hough is daarnaast een prachtige actrice en laat zien dat ze goed haar mannetje staat. Het subplot rond de man van Katie komt niet goed uit de verf en is wel echt een minpunt in de film. Safe Haven is een heerlijke guilty pleasure. En daar is soms niets mis mee.