MENU

The Numbers Station (2013)

2,57

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / België
Actie / Thriller

geregisseerd door Kasper Barfoed
met John Cusack, Malin Åkerman en Liam Cunningham

Emerson, een ten schande gemaakte Black Ops-agent, wordt belast met het beschermen van Katherine, een medewerkster van een klein CIA-zendstation op het Britse platteland. Wanneer daar vlakbij een autobom ontploft, wordt het stel gedwongen hun toevlucht te nemen tot het station zelf, met enkel de dodelijke vechtcapaciteiten van Emerson als wapen. Ze bevinden zich in een gevecht op leven en dood met een vastberaden, maar onduidelijke vijand, waaraan geen ontsnappen mogelijk is...

avatar van Elineloves
geplaatst op 9 augustus 2013, 12:06 uur, permalink
Van spanningsopbouw hebben ze nog nooit gehoord zeker? Wat een ellenlange zit. Heel lastig om je concentratie erbij te houden het eerste half uur. Juist wanneer je hoopt dat er een stijgende lijn zichtbaar is, kom je in het middenstuk terecht wat ronduit saai is. Malin en John doen het aardig samen, al moet Malin het voornamelijk hebben van haar mooie uitstraling. Een genot om naar te kijken. Toch nog iets wat de film enigszins de moeite waard maakt.

avatar van Angelo2
geplaatst op 13 oktober 2013, 14:06 uur, permalink
Erg standaard thriller met oninteressante personages. Er gebeurd weinig en de film kent ook geen climax. Cusack op de automatische piloot maar met zo'n script kan je ook weinig in mijn ogen. Toch was de film door zijn korte duur niet onaardig om naar te kijken maar ben je hem de volgende dag al weer vergeten. Geen voldoende, een 5

avatar van Parisa
geplaatst op 20 oktober 2013, 2:37 uur, permalink
Het is alweer een tijd geleden dat ik zo’n saaie film heb gezien. Is het trouwens een straight to dvd-film? Het zou me niets verbazen.

Geniet van de kleuren die je even krijgt aan het begin van de film. Hierna wordt je met alle karakters opgesloten in een grijze loods met lelijke tl buizen. Het is ook niet mooi gefilmd. Net als de gevechten, trouwens. Het ziet er niet uit. En dat had natuurlijk veel beter gekund.

Het verhaal is ook erg saai. Ik dacht dat tijdens een van de gesprekken van de hoofdrolspelers in de loods, het omging. Toen werd het even wat persoonlijker. Verder is het vooral veel geschiet, wat vervelende explosies en wat cijferreeksen die ze eigenlijk zouden moeten opnemen voor mensen met insomnia.
De karakters leven niet. Ze zijn van karton. En het is dus ook totaal niet boeiend hoe ze uit de grijze doos gaan komen.

Als je niets krijgt om mee te werken, kan je er ook niets mee. Het grappigste was nog Akerman die toen ze gewond was begon te kreunen alsof ze in een pornofilm speelde. Je moet iets als je je verveelt, denk ik?

1* voor de moeite.

geplaatst op 26 oktober 2013, 22:05 uur, permalink
Matige film waarin een CIA-agent een nieuwe klus krijgt in een geheim zendstation. Een slap verhaaltje met een aantal aardige wendingen die de film draaiende houden. Het geheel speelt zich voornamelijk af in het zendstation, en hierdoor zijn de actie-scenes wat aan de saaie kant. Niet vervelend, maar nog net geen 3.0 sterren.

avatar van sofripa
geplaatst op 22 november 2013, 13:01 uur, permalink
Run of the mill

Aardige thrillert. Cusack vind ik altijd wel het aankijken waard. Plot en speelomgeving zijn wel een beetje beperk waardoor dit flimpje niet echt lekker los komt. Anyway, er sterven mensen bij bosjes, en de actie is lekker rauw. 3 sterren

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 20 december 2013, 18:09 uur, permalink
Simpel en onderhoudend kort filmpje .
Beetje eentonig gedoe allemaal maar wel goed gespeeld.

avatar van Brabants
geplaatst op 31 januari 2014, 23:12 uur, permalink
Bodemloos flauw plot met weinig diepgang en traag van opbouw. John Cusack begint zo langzamerhand een acteur te worden die niet meer past in de rij van grote namen. Een film om gauw te vergeten en dus absoluut geen aanrader.

geplaatst op 1 februari 2014, 16:59 uur, permalink
Bfilm, die word opgevrolijkt door de aantrekkelijke persoonlijkheid van Mailin, , cusack is net zo saai als de film......

avatar van Norman Mailer
geplaatst op 28 maart 2014, 14:38 uur, permalink
Brabants schreef:

"Grote namen"?
Het afgelopen decennium deed Cusack mij, bovenal, degelijk aan. Geen diskwalificatie, echter een compliment evenmin. Groots?

avatar van Brabants
geplaatst op 30 maart 2014, 21:44 uur, permalink
Norman Mailer schreef:
"Grote namen"?

Ik spreek hier niet in de letterlijke zin der grote namen Norman Mailer. Ik wil hier enkel mee aangeven dat John Cusack toch een vrij bekende acteur mag zijn. Toch echt niet dat zijn werk zo groots is en hiermee ook geen diskwalificatie van mijn zijde.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 15 juli 2014, 10:24 uur, permalink
Vermaak op gemiddeld niveau, Cusack op zijn cruise control. Saaie setting, alles loopt clichématig en daardoor trekt de film je aandacht niet echt. Een fotomodel in de film drukken om de mannelijke kijker te pleasen is voor mij geen probleem
, echter het brengt hier totaal niets.

Nee het is de schiettent op de kermis, knallen voor een paar centen maar je houdt er, behalve troep als prijzen, niks aan over. Film nu twee maal gezien en daar is het ook mee gedaan, hij zal nu jaren stof gaan vangen.