MENU

2,76

Mystery / Thriller

geregisseerd door Nicholas McCarthy
met Caity Lotz, Casper Van Dien en Agnes Bruckner

Annie keert terug naar huis om de begrafenis van haar alom verachte moeder bij te wonen als gunst aan haar oudere zus. Wanneer ze overnacht in haar oude slaapkamer voelt ze iets onbekends in het huis. Ze roept de hulp in van een lokale agent en een helderziende om een aantal vragen beantwoord te krijgen rondom haar moeders dood. Wanneer lang onderdrukte nachtmerries opnieuw op beginnen te spelen, komt er een verontrustende aanwezigheid in haar ouderlijk huis naar boven.

avatar van nightbreed
geplaatst op 5 augustus 2013, 22:52 uur, permalink
Wauw, deze viel me 200% mee door een goede regie (gelukkig geen handycam onzin) en logische dialogen en verwikkelingen. Het acteerwerk is ook prima, vooral van de hoofrolspeelster. Ik heb tot de laatste minuut geboeid zitten kijken. Thumbs up!

7,5/10

geplaatst op 12 augustus 2013, 12:10 uur, permalink
Gewoon een goede traditionele thriller. Huis, geest, gegil, kaarsen etc. Prima.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 17 augustus 2013, 20:58 uur, permalink
Mwah, niet bijzonder genoeg om heel enthousiast van te worden maar ook niet slecht genoeg om het een tegenvaller te noemen. Al met al heb ik me op zich prima vermaakt, er zitten een aantal geslaagde schrikmomenten in (die je overigens wel vrijwel altijd van een kilometer afstand ziet en hoort aankomen) en het verhaal is acceptabel (op de plotholes na). Vind het jammer dat er op bepaalde details niet word ingegaan en de regisseur dit aan de kijker overlaat qua fantasie. Het einde is wat goedkoop.

4/10 (IMDB)

geplaatst op 16 oktober 2013, 19:47 uur, permalink
Zowel de spook-momenten als de zenuwslopende ontknoping tillen deze film ver boven het gemiddelde uit. Met een extra pluim voor de OST van Ronen Lana. Griezelige film zondermeer.

Nu zullen smaken verschillen maar er staan hier comments tussen van mensen die echt geen verstand hebben van cinema. Misschien dat ze de film op een second screen hebben zitten kijken terwijl ze aan het whats-appen waren. Mensen die in een gerecht alleen nog maar friet of een hamburger kunnen herkennen. Het zou goed zijn wanneer je op comments zou kunnen stemmen want die onzin haalt zowel deze site als de film onterecht naar beneden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 16 oktober 2013, 23:45 uur, permalink
Zwak spookhuis.

Hoewel deze spookhuis-thriller alleraardigst begint, zakt het niveau al heel snel naar een bedenkelijker level. Dat is jammer want alle griezelige ingrediŽnten zijn wel aanwezig. Na een half uur is zo'n beetje alle spanning verdwenen omdat het verloop zwaktebod na zwaktebod biedt.

Doorsnee.

avatar van Askikker
geplaatst op 3 januari 2014, 21:55 uur, permalink
Jammer dat de rol van Agnes Bruckner zo klein was.
Caity Lotz was perfect gecast als haar zus, en sowieso wel voor de rol.
Het verhaal kennen we natuurlijk al van honderd keer eerder.

avatar van dutchtuga
geplaatst op 7 mei 2014, 1:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Erg goed. Ik moest vooral aan de films van Ti West denken. Ook hier is de opbouw bijzonder minimalistisch en zorgvuldig en zijn de personages vooral natuurlijk. Ik vond de film dan ook behoorlijk spannend het eerste uur. Helaas voldoet het einde niet helemaal aan de gecreŽerde verwachtingen, maar dat dit een van de beste horrorfilms van de laatste tijd is staat buiten kijf. Wel jammer van wat onvergeeflijke ongeloofwaardigheden. Je gaat mij bijvoorbeeld niet vertellen dat Judas Annie niet in de kamer bezig hoorde net voordat hij boven kwam om wat te snacken. Of ik moet gemist hebben dat hij doof was of zo.

avatar van DragQueen
geplaatst op 10 mei 2014, 20:37 uur, permalink
Prima Spookfilm, die bij vlagen uitstekend geregisseerd is. Het filmwerk overtuigt, en de settings zijn best eng. Toch wordt er helaas niet het uiterste uit de kan gehaald. De film begint sterk, en lijkt alle juiste ingrediŽnten te bezitten voor een spookfilm. Maar naarmate de film vordert, zakt het niveau. Niet dat het allemaal barslecht is, want het verhaal heeft potentie. Maar het wordt net niet ten volle benut. Verder toch wat behoorlijke schrikmomenten en spanning aanwezig. Leuk om eens gezien te hebben. 3,5 Ster.