MENU

2,75

Mystery / Thriller

geregisseerd door Nicholas McCarthy
met Caity Lotz, Casper Van Dien en Agnes Bruckner

Annie keert terug naar huis om de begrafenis van haar alom verachte moeder bij te wonen als gunst aan haar oudere zus. Wanneer ze overnacht in haar oude slaapkamer voelt ze iets onbekends in het huis. Ze roept de hulp in van een lokale agent en een helderziende om een aantal vragen beantwoord te krijgen rondom haar moeders dood. Wanneer lang onderdrukte nachtmerries opnieuw op beginnen te spelen, komt er een verontrustende aanwezigheid in haar ouderlijk huis naar boven.

avatar van nightbreed
geplaatst op 5 augustus 2013, 22:52 uur, permalink
Wauw, deze viel me 200% mee door een goede regie (gelukkig geen handycam onzin) en logische dialogen en verwikkelingen. Het acteerwerk is ook prima, vooral van de hoofrolspeelster. Ik heb tot de laatste minuut geboeid zitten kijken. Thumbs up!

7,5/10

geplaatst op 12 augustus 2013, 12:10 uur, permalink
Gewoon een goede traditionele thriller. Huis, geest, gegil, kaarsen etc. Prima.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 17 augustus 2013, 20:58 uur, permalink
Mwah, niet bijzonder genoeg om heel enthousiast van te worden maar ook niet slecht genoeg om het een tegenvaller te noemen. Al met al heb ik me op zich prima vermaakt, er zitten een aantal geslaagde schrikmomenten in (die je overigens wel vrijwel altijd van een kilometer afstand ziet en hoort aankomen) en het verhaal is acceptabel (op de plotholes na). Vind het jammer dat er op bepaalde details niet word ingegaan en de regisseur dit aan de kijker overlaat qua fantasie. Het einde is wat goedkoop.

4/10 (IMDB)

avatar van parcivalis
geplaatst op 16 oktober 2013, 19:47 uur, permalink
Zowel de spook-momenten als de zenuwslopende ontknoping tillen deze film ver boven het gemiddelde uit. Met een extra pluim voor de OST van Ronen Lana. Griezelige film zondermeer.

Nu zullen smaken verschillen maar er staan hier comments tussen van mensen die echt geen verstand hebben van cinema. Misschien dat ze de film op een second screen hebben zitten kijken terwijl ze aan het whats-appen waren. Mensen die in een gerecht alleen nog maar friet of een hamburger kunnen herkennen. Het zou goed zijn wanneer je op comments zou kunnen stemmen want die onzin haalt zowel deze site als de film onterecht naar beneden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 16 oktober 2013, 23:45 uur, permalink
Zwak spookhuis.

Hoewel deze spookhuis-thriller alleraardigst begint, zakt het niveau al heel snel naar een bedenkelijker level. Dat is jammer want alle griezelige ingrediŽnten zijn wel aanwezig. Na een half uur is zo'n beetje alle spanning verdwenen omdat het verloop zwaktebod na zwaktebod biedt.

Doorsnee.

avatar van Askikker
geplaatst op 3 januari 2014, 21:55 uur, permalink
Jammer dat de rol van Agnes Bruckner zo klein was.
Caity Lotz was perfect gecast als haar zus, en sowieso wel voor de rol.
Het verhaal kennen we natuurlijk al van honderd keer eerder.

avatar van dutchtuga
geplaatst op 7 mei 2014, 1:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Erg goed. Ik moest vooral aan de films van Ti West denken. Ook hier is de opbouw bijzonder minimalistisch en zorgvuldig en zijn de personages vooral natuurlijk. Ik vond de film dan ook behoorlijk spannend het eerste uur. Helaas voldoet het einde niet helemaal aan de gecreŽerde verwachtingen, maar dat dit een van de beste horrorfilms van de laatste tijd is staat buiten kijf. Wel jammer van wat onvergeeflijke ongeloofwaardigheden. Je gaat mij bijvoorbeeld niet vertellen dat Judas Annie niet in de kamer bezig hoorde net voordat hij boven kwam om wat te snacken. Of ik moet gemist hebben dat hij doof was of zo.

avatar van DragQueen
geplaatst op 10 mei 2014, 20:37 uur, permalink
Prima Spookfilm, die bij vlagen uitstekend geregisseerd is. Het filmwerk overtuigt, en de settings zijn best eng. Toch wordt er helaas niet het uiterste uit de kan gehaald. De film begint sterk, en lijkt alle juiste ingrediŽnten te bezitten voor een spookfilm. Maar naarmate de film vordert, zakt het niveau. Niet dat het allemaal barslecht is, want het verhaal heeft potentie. Maar het wordt net niet ten volle benut. Verder toch wat behoorlijke schrikmomenten en spanning aanwezig. Leuk om eens gezien te hebben. 3,5 Ster.

avatar van Confusie

geplaatst op 28 juli 2014, 20:56 uur, permalink
Derde recentere horror die ik zie vandaag. En van allen is dit toch wel de minste.

Al is dat vrouwke ook wel weer echt een fruitsnoepje hier.

Echter als dat meer boeit dan de daadwerkelijke inhoud is er toch iets niet goed.

Lijkt mij.

Denk deels ook wel een beetje genre overkill. Nu wel even klaar met de schrik effecten en vage verschijning momenten.

Even tijd voor iets anders.

Zoals een lekker verfrissend fruitsnoepje bijvoorbeeld.

avatar van HALVE TAMME.

geplaatst op 4 augustus 2014, 22:11 uur, permalink

avatar van Halcyon

geplaatst op 15 augustus 2014, 0:54 uur, permalink
Modern spookhuis waarin de urbane setting en onderkoelde personages een stijlbreuk met de oude klassiekers vormen. Dit is een bescheiden, kleinschalige film met een strak scenario dat met mondjesmaat de ware toedracht over de bovennatuurlijke verschijnselen vrijgeeft. Beeld- en geluidsmontage zijn van die orde dat ik me enkele keren een hoedje schrok of ongemakkelijk voelde. De ontknoping is even beklijvend als origineel, maar laat zich door de subtiele verwijzingen naar eerdere scŤnes niet helemaal begrijpen. Ook ik heb namelijk moeten opzoeken welke rol bepaalde van deze details in het geheel hadden.

De link die dutchtuga met Ti West maakt zie ik niet helemaal, hoewel het net die stelling was die me ertoe heeft aangezet deze prent te zien. Het grote verschil is dat West veel suggestiever te werk gaat, terwijl hier geen ruimte tot interpretatie wordt gelaten. Zijn op audiovisueel vlak neo-klassieke stijl verschilt ook duidelijk met de cinematografie in The Pact. Maar het zijn beide wel films die op hun eigen eigenzinnige manier het genre van de spookhuisfilm doen heropleven.

avatar van Insignificance
geplaatst op 21 augustus 2014, 21:09 uur, permalink
Aardig. In ieder geval meer solide dan McCarthy's tweede, die het midden houdt tussen iets sappigs en een riller. Daar kwam van beide uiteindelijk niet veel meer van terecht. Deze gooit het bijna volledig op het laatste en daar is het best bedreven in. Het interieur van de woning helpt alvast mee.

Krappe gangetjes met behang dat je bijna de kriebels geeft en een camera die de muren bijna op je af doet komen. De stemming is wederom bedeesd, maar met deze opening ook meteen ongemakkelijk en dat weet McCarthy binnenshuis met een aantal verspreide plaagstootjes wel vast te houden.

Buiten is er een misdaadplotje om het geheel aan de praat te houden. Best effectief allemaal en handig geschreven, al is het vreemde meisje misschien een wat slappe tussenkomst, maar ach. Dat de climax wat meer peper had mogen hebben, is erger. Desalniettemin een verdienstelijk spookfilmpje.

avatar van Brabants
geplaatst op 12 september 2014, 13:44 uur, permalink
Het gesloten verbond dat geregisseerd is door Nicholas McCarthy is toch op z'n minst gezegd een aanwinst binnen het genre. Na torpedering van films als Paranormal Activity waarbij spookhuizen centraal staan met paranormale verschijnselen en geesten is dit zeker een origineel verhaal. Het verhaal kent een fraai uitgewerkt en rustig opbouwend plot en is op sommige momenten zeker griezelig van aard. Cinematografisch niet slecht en redelijk tot goed acteerwerk werken hier zeker aan mee. Een pluspunt is ook de manier van het inzetten van audio, waar hierbij zeker niet overdreven gebruik van is gemaakt.