MENU

3,15

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Josh Trank
met Dane DeHaan, Alex Russell en Michael B. Jordan

Drie doodnormale middelbare scholieren doen een ongelooflijke ontdekking. Ze vinden in het bos een mysterieuze substantie waar ze aan bloot gesteld worden en waardoor ze superkrachten ontwikkelen. Als ze leren om de superkrachten onder controle te houden en ze te gebruiken in hun voordeel, beginnen hun levens uit de hand te lopen en hun duistere kanten naar boven te komen.

geplaatst op 17 juli 2014, 14:22 uur, permalink
Goeie film waarin drie vrienden een vreemde ontdekking doen waardoor ze telekinetische krachten krijgen. Een originele draai aan de superheldenfilms wat goed uitpakt hier. Vooral ook omdat alles zo realistisch mogelijk wordt neergezet dmv cameragebruik, geen muziek en goeie special effects. Vooral ook vermakelijk om te zien hoe de drie vrienden hun nieuwe krachten gebruiken op het begin.

geplaatst op 17 september 2014, 19:59 uur, permalink
Stem verhoogd naar 5 volle sterren. Dit omdat het grootste deel van de 'mensen met bovennatuurlijke krachten"-films na deze film verschenen. Deze film blijft uniek en origineel. Goed geacteerd en het cameragebruik voelt lekker aan. Daranaast vind ik, vooral kijkende naar het onderwerp superpowers, de film bijzonder goed opgebouwd. Ik kijk deze film vaker..... en geniet...

avatar van jippie2010
geplaatst op 3 oktober 2014, 17:05 uur, permalink
Het is makkelijk om deze film met andere films te vergelijken.
Maar als je dat niet doet, en je kijkt naar de personages,
dan is deze film zeker grotendeels een drama-film,
alleen dan in een ander jasje. Het jasje stond em wel... *3,5

avatar van hijman1946
geplaatst op 10 oktober 2014, 21:15 uur, permalink
Kon me niet boeien deze film,ondanks dat ik n grote sf fan ben,wat overdreven geacteerd,schreewerig(vliegscene)gemiddelde film.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 3 november 2014, 11:05 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Het concept is erg leuk verzonnen, maar overall valt het toch ietwat tegen en had er zeker meer in gezeten.

Het eerste half uur is wel het leukst. Je leert de jongens een beetje kennen, ze ontdekken hun krachten en proberen die uit, waarbij je jezelf ook tegelijk afvraagt wat je zou doen, als je soortgelijke krachten bij jezelf zou ontdekken. Het idee om dit alles met een handheld camera te filmen is niet verkeerd. Je zit er als kijker veel meer bovenop en wordt er tegelijkertijd ook meer bij betrokken. De CGI is in orde en zorgt voor een paar aardige momenten. De vlieg scènes waren wel leuk om te zien, zeker het moment waarbij er ineens een vliegtuig tussen hen opduikt.

Het grootste probleem van Chronicle zit hem echter in de personages. Het acteerwerk is niet al te sterk, maar daarnaast gaat vooral de ontwikkeling van Andrew veel te snel. Van een gepeste nerd wordt hij binnen een kwartier een compleet gestoord iemand, die dood en verderf zaait. Dat is nogal ongeloofwaardig en te snel afgewerkt. Als de regisseur hier wat meer tijd aan had besteed, had dit waarschijnlijk beter gewerkt. Het einde is dan weer wel spectaculair en door alle actie verveelt het allemaal niet, maar indruk maken doet het nooit, terwijl die potentie wel aanwezig was.

Onderhoudend, maar lang niet zo goed als gehoopt.