MENU

2,30

Thriller

geregisseerd door Mukunda Michael Dewil
met Paul Walker, Kate Tilley en Gys de Villiers

Een onlangs voorwaardelijk vrijgelaten man krijgt per ongeluk de verkeerde auto mee bij een verhuurbedrijf. In de auto ontdekt hij belangrijk bewijsmateriaal van een rechtszaak betreffende een corruptieschandaal. Nadat hij er ingeluisd wordt door een corrupte agent (Paul Walker) moet hij een hele politiemacht zien te omzeilen in een stad die hij niet kent. Zal hij het bewijsmateriaal op tijd bij de aanklager kunnen krijgen en zo zijn eigen naam zuiveren?

avatar van blurp194
geplaatst op 29 mei 2014, 14:20 uur, permalink
Ik vond het wel een ok filmpje. Leuke opbouw in de intrige en de spanning. Wel wat statisch in de zin dat de meeste handelingen zich in en om de auto afspelen, en er had wel wat meer humor in gekund misschien ook. Paul Walker draagt de film prima, jammer dat het alweer in en om auto's is - daardoor is de vergelijking met de F&F-films voor de hand liggend, maar dit is toch een wat ander iets. Wellicht daardoor de lage score, het publiek had kennelijk wat anders verwacht. De actie is dan toch wat minder, en op zich ook terecht - de focus van dit verhaal ligt anders.

Helaas geen kans meer op een revanche. Paul Walker, triest verongelukt, komt nog postuum terug in F&F7. Maar da's toch niet hetzelfde.

avatar van Hollywood007
geplaatst op 31 mei 2014, 14:11 uur, permalink
Dertien in een dozijn filmpje, maar best te genieten.

geplaatst op 1 september 2014, 21:47 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Niet meer dan een redelijk tussendoortje deze eenvoudige en ook goedkope thriller. Het is ook een typische film die Paul Walker op het lijf geschreven is, namelijk actie en auto's. Helaas was dit wel weer één van zijn laatste films.

Het verhaal is zoals gezegd eenvoudig maar zit wel aardig in elkaar. Bovendien is de vaart best hoog (zonder dat er eigenlijk veel gebeurt) en zit er ook redelijk wat actie in. Verwacht wel geen spectaculaire actie, want het blijft bij wat achtervolgingen, geschiet en een ontploffing. Het einde was wel aardig en ook nog een beetje spannend.

Het verhaal speelt zich of in Johannesburg en omgeving, wat regelmatig wat aardige beelden oplevert. De cast is niet hoogstaand, maar Paul Walker (in mijn ogen eigenlijk ook niet meer dan een dertien in een dozijn acteur) deed het nog verdienstelijk. Paul Walker is ook eigenlijk de enige hoofdrolspeler in deze film, want de rest speelt er maar kort in mee. Wat wel geinig is gedaan, is dat Paul Walker vrijwel continue is gefilmd vanuit de auto (dat is natuurlijk ook lekker goedkoop). Zelfs in de wasstraat en als zijn auto wordt overgespoten blijft hij in de auto zitten.

Wat voor Paul Walker geldt, geldt ook voor deze film. Namelijk inderdaad niet meer dan een dertien in een dozijn filmpje, maar wel eentje die zich lekker wegkijkt (mede ook vanwege de duur van nog niet eens 80 minuten).

geplaatst op 3 september 2014, 19:41 uur, permalink
Matige film waarin een man een vuurwapen en een telefoon in zijn huurauto vindt. Een mager verhaaltje over een man op de verkeerde plaats en tijd. Nogal ongeloofwaardig, vooral het handelen van het hoofdpersonage. Het is verder wel vermakelijk dat de camera de auto eigenlijk niet uit komt. Paul Walker is goed gecast hier en de film duurt te kort om echt vervelend te worden.

geplaatst op 7 september 2014, 9:46 uur, permalink
Met verschillende en bijzondere (claustrofobisch?) camera instellingen probeerde de regisseur het lege verhaal (dat een ziel en dramatiek miste en bovendien een goedkope imitatie was), over een man die op het verkeerde moment, in de verkeerde stad in een verkeerde auto zat, een bepaalde spanning en intimiteit te geven. Paul Walker viel me trouwens in deze film niet tegen.

avatar van Decec
geplaatst op 9 september 2014, 22:45 uur, permalink
Een goede actie/thriller film...
Goed verhaal (niet spannend)...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Paul Walker speelt redelijk goed
(hij is overleden)...
Redelijk mooi HD (kleur) kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

geplaatst op 25 oktober 2014, 19:47 uur, permalink
Live fast, die young, actor Paul Walker's één van z'n laatste Fast and the (lonely) Furious alike film.
Fast cars was zijn handelsmerk maar deze "Vehicle 19" was toch wel de minste in dit genre.
Voor een tussendoortje niet onaardig en kijkt lekker weg met je bord op schoot