MENU

2,31

Thriller

geregisseerd door Mukunda Michael Dewil
met Paul Walker, Kate Tilley en Gys de Villiers

Een onlangs voorwaardelijk vrijgelaten man krijgt per ongeluk de verkeerde auto mee bij een verhuurbedrijf. In de auto ontdekt hij belangrijk bewijsmateriaal van een rechtszaak betreffende een corruptieschandaal. Nadat hij er ingeluisd wordt door een corrupte agent (Paul Walker) moet hij een hele politiemacht zien te omzeilen in een stad die hij niet kent. Zal hij het bewijsmateriaal op tijd bij de aanklager kunnen krijgen en zo zijn eigen naam zuiveren?

avatar van jarno1975
geplaatst op 27 december 2012, 14:40 uur, permalink

avatar van schram101
geplaatst op 27 december 2012, 16:10 uur, permalink
Weinig bijzondere trailer. Zet em vast eens op maar dit beloofd weinig hoogstaands.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 26 maart 2013, 9:42 uur, permalink

avatar van Decec

geplaatst op 27 maart 2013, 22:11 uur, permalink

avatar van Svenster
geplaatst op 1 april 2013, 21:57 uur, permalink
Na de trailer gezien te hebben dacht ik, yes een toffe actiefilm met Paul Walker. Net maar eens opgezet. Wat een trage saaie film met slecht acteerwerk. 83 minuten trage troep met 2 minuten actie.

geplaatst op 3 april 2013, 14:30 uur, permalink
Vermakelijke popcorn thriller voor even tussen door , Paul Walker tilt de film boven het gemiddelde uit en wat trailers aan gaat die zouden ze moeten verbieden die kijk ik dus echt nooit en wat die poster aan gaat die poster van Decec is vele male beter.

geplaatst op 6 april 2013, 16:29 uur, permalink
Helaas paul walker slaat hier de plank voledig mis.wat was dit slecht zeg ,heeft hij geld nodig ofzo.....ik kan geen ster hievoor geven sorry.

Hij moet nu echt heel veel goedmaken in de volgend efilm

geplaatst op 7 april 2013, 21:22 uur, permalink
Rommelige film, echt beetje bedacht. Op zich wel te kijken, alleen beetje slap uitgewerkt.
Ach voor een saaie regendag misschien wel te behappen. Had meer uitgehaald kunnen worden

avatar van Defective
geplaatst op 7 april 2013, 22:51 uur, permalink
Ben het volledig eens met Pindope. Had veel meer verwacht van Paul Walker. De film lijkt wel door een 12 jarige gemonteerd te zijn. Acteurs hebben duidelijk weinig zin gehad in het maken van deze film, inclusief Paul Walker. Tegenvaller!!

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 9 april 2013, 14:47 uur, permalink
Bij de ene film ben ik een man met veel woorden en bij de andere film eentje met weinig.

Bij Vehicle 19 (2013) zal ik me aan het laatste houden,

SLECHT.

geplaatst op 9 april 2013, 19:01 uur, permalink
Zeer matige film...
De trailer en `t verhaal doet zo spannend lijken, maar de film zelf is zeer slap.
Gewoon 1,5 uur naar een auto gekeken... thats it!

geplaatst op 11 april 2013, 16:48 uur, permalink
Omg, wat een saaie slechte film me dit is zeg.
Ook al is het met Paul Walker, hoe deze aan zo'n film wil meedoen is me een raadsel ze want zijn acteren in deze film is ver ondermaats en we weten dat deze nochthans een zeer goeie acteur is.
Over de film zelf kan ik redelijk kort zijn; saai, amateuristisch, slechte goedkope B-film, acteurs geen vetten, verhaal? Sloeg werkelijk nergens op.
En ook nauwelijks aktie in de film.

avatar van casperspook
geplaatst op 15 april 2013, 23:39 uur, permalink
Na een teleurstellend begin hoopte ik nog op een mooi einde, maar nee
Had hier veel meer van verwacht

avatar van movie freak84
geplaatst op 19 april 2013, 22:30 uur, permalink
Svenster schreef:

Het is ook geen aktiefilm, maar goed je hebt wel gelijk dat het een beetje een trage film is, maar verder is het verhaal redelijk , acteerwerk van Paul is gewoon goed en de film duurd niet al te lang dus dat het een beetje een trage film is heeft mij niet heel erg gestoord. dus al met al een magere 3 sterren

avatar van Jackeroo
geplaatst op 10 mei 2013, 14:32 uur, permalink
Aardige film. Zeker niet vervelend om naar te kijken!

geplaatst op 13 mei 2013, 13:16 uur, permalink
wat een saai en slechte film dit en echt super slecht acteerwerk

avatar van dartviper
geplaatst op 16 mei 2013, 19:41 uur, permalink
En niemand die aangeeft dat de scene's waar het eigenlijk om gaat. De aktie scene's totaal geen snelheid hebben. Paul Walker scheurt in zijn auto door de stad heen. Buiten de auto leek het wel redelijk maar zodra de camera van binnen de auto filmde (EN DAT GEBEURT VEEEEEEEL) leek het wel of hij met 30 km/h aan het rijden was. Echt donders irritant! 2 * meer niet.

avatar van Re73

geplaatst op 17 mei 2013, 22:44 uur, permalink
Ik lees nu pas de reakties, had ik eerder moeten doen. Gelukkig heb ik hem afgezet naar 26.42 minuten. zonde van mijn tijd. Geen stem van mij aangezien ik hem niet heb afgekeken

avatar van Piratje
geplaatst op 18 mei 2013, 5:55 uur, permalink
Een prima natuurlijk acterende Paul Walker.
Een aardig verhaal dat zich enkel afspeelt in een auto.
Een spannend begin dat zich daarna opbouwt in een verhaal en verrassend eindigt met een bekentenis voor een TV-micro.
Politiewagens op drift.
Diverse stadszichten met achterbuurten...

Wie durft beweren dat er geen actie was heeft gewoon de film niet gezien.

Voor wie van spanning en amuzement houdt is dit zeker een aanrader.
Geen topverhaal, maar toch heel aardig om van te genieten. Bovendien vallen er niet zoveel doden.

Voor mij een 4.0 waard.

avatar van Elineloves
geplaatst op 13 juni 2013, 15:52 uur, permalink
Tja... ik weet het niet hoor. Wanneer ik twee, of zelfs drie pogingen waag om een film af te kijken omdat ik of in slaap val, of andere dingen ga doen, dan klopt er iets niet. Zo ook bij deze film. Paul Walker blijft voor mij altijd dude-whats-his-name-again van The Fast and The Furious, blijf hem altijd zien als het personage dat hij daar speelt (Waarvan ik nu dus niet op de naam kan komen, top.) maar ik zie hem wel ontzettend graag spelen. Maar ik vind het verhaal van deze 'Vehicle 19' gewoon niet zo denderend. Het begin was redelijk, daarna leek het iets te worden, om vervolgens weer vervelend te worden. Wat moet je daar nou mee?

Actie? Jawel, ik heb wel actie gezien. Maar of het me kon boeien? Nee dus. Paul was dan ook het pluspunt voor mij. Het camerawerk was, zoals eerder beschreven, soms ook een beetje jammer. Ik hou er niet zo van, die rare close ups telkens in de auto. Er leek ook geen rode draad in te zitten, alsof de regisseurs dachten; '' Weet je wat ook tof zou zijn? Dit, dit en dit! Oke leuk, dat proppen we er in, KLAAR. ''

Hoi Paul. Je kan beter dan dit. Je verdient beter dan dit. Binnenkort ga ik, na alle F&F films, Joy Ride en deze Vehicle 19 te hebben gezien, eens films van je opzoeken waarbij je voor de verandering niét in je autootje rondscheurt.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 23 juli 2013, 1:01 uur, permalink
Jezus ... wat een ellendig trage en saaie film was dit. Als de film ,waarmee Walker zo bekend is geworden bij het grote publiek, ook zo traag was, dan heette die gewoon "The Furious"

Actie was eerder beperkt tot wat heen en weer schieten en 2 maal dezelfde achtervolgingscene.

Er zaten ook enkele vreselijke foute,onrealistische dingen in , zoals :
1. Bij mijn weten gaan voorwerpen nog altijd vooruit als een auto remt. Hoe kan Shabangu dan aan de revolver komen terwijl ze op de achterbank zit ?
2. Als duiven zo een geluid maken, wil ik nooit meer op vakantie in Venetië gaan !
3. Het word echt eens tijd dat ballistische experts filmmakers eens uitleggen , dat kogels nooit, en echt nooit, een ovale baan kunnen maken. Als ik achtervolgt wordt door personen die het op mijn leven hebben gemunt, dan zorg ik wel voor dat ik pas schiet als ze in mijn gezichtsveld zijn.
4. Ineens kan Shabangu zo plots haar knevels losmaken !!!
5. In zuid - Afrika rijden ze blijkbaar met Dinky Toys - auto's. Die stuiteren rond bij elk klein tikje en hebben de neiging redelijk snel te ontploffen.

Walker is dan ook niet eens mijn favoriete acteur, dus die kon het niveau ook niet omhoogkrikken.
Pffffttttt .... Ben benieuwd wat The Pawnshop Chronicles gaat geven (staat te wachten in de wachtrij), maar ik vrees ook hier het ergste !

1* (Voor de sfeerbeelden van Johannesburg)

avatar van yvon1986
geplaatst op 7 september 2013, 19:05 uur, permalink
wow ik vind deze film echt gaaf. de achtervolging in de supermarkt vind ik helemaal vet. en ik vind het een prestatie van paul walker dat hij zo goed kan acteren en een verhaal neer kan zetten vanuit de auto. maar dit is mijn mening. iedereen heeft weer zijn eigen smaak. ik vind een film zoals dit erg fijn om naar te kijken. daarom: 5 sterren.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 27 september 2013, 11:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Niet al te beste thriller. Zoals wel vaker bekend van Paul Walker, zit hij wederom achter het stuur. En dat vrijwel de gehele film ook nog eens Op een enkele keer na dat hij uit de auto stapt bijv. zoals bij de rechtszaal . De film duurt dan wel niet lang, hij voelt wel langdradig aan. Er komen maar weinig actiescènes in voor, en wanneer dat wel voorkomt komen er voornamelijk achtervolgingen en wordt er geschoten. Maar meer dan dat houdt deze film niet in, en spannend wordt het ook vrijwel nergens. Een tegenvaller dus.

avatar van Smugmarty

geplaatst op 7 oktober 2013, 19:54 uur, permalink
Piratje schreef:
Een prima natuurlijk acterende Paul Walker.
Een aardig verhaal dat zich enkel afspeelt in een auto.

Politiewagens op drift.
Diverse stadszichten met achterbuurten...

Bovendien vallen er niet zoveel doden.

Voor mij een 4.0 waard.

Wat eebn grappige manier van qualificeren _O^

avatar van DragQueen
geplaatst op 11 oktober 2013, 20:25 uur, permalink
Er viel nog wel enigszins naar te kijken. Al doet de film qua uitwerking wat goedkoop aan. Zal waarschijnlijk een budget kwestie zijn, maar toch. Geen vlekkeloze film. Het verhaal had beter gekund. En datzelfde geld voor het niet altijd overtuigende acteerwerk van sommigen. Paul Walker doet het dan nog wel aardig, zij het op routine. En niet geheel onverwacht bijna de hele film achter het stuur aanwezig. Gelukkig duurt de film niet al te lang, en ziet het er visueel wel redelijk onderhoudend uit. De actiemomenten waren bij vlagen vermakelijk. 2,5 Ster.

geplaatst op 20 oktober 2013, 14:49 uur, permalink
Ik had hier wel wat meer van verwacht, echt spectaculair wordt het eigenlijk nergens.

geplaatst op 8 november 2013, 22:40 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Goede film. Alleen ongeloofwaardig toen hij samen met die vrouw richting politie ging en de politie hen opwachtte met kogels. Een beetje jammer. Natuurlijk laat je eerst de mensen uit de auto stappen en dan is het een fluitje van een cent om ze op te pakken of dood te schieten.

geplaatst op 29 december 2013, 20:14 uur, permalink
Ondertussen weten we dat dit ook een van de laatste filmen is met Paul Walker, die helaas enkele weken geleden is verongelukt.
De prent zelf is in de stijl van vele van zijn films, het heeft altijd wel iets te maken met auto's.
Maar echt spectaculair is het allemaal niet, verwacht je zeker niet aan een Fast & Furious verhaal en actie, want dan kom je bedrogen uit.
Het is een doorsnee actiefilm met een toch wat zwak en ongeloofwaardig verhaal.
Niet alle acteurs komen ook geloofwaardig over.
Kortom: Paul Walker is goed, niet zijn beste rol, maar kom, het is een kans meer om hem nog eens bezig te zien.
Het is wachten op zijn allerlaatste rol in Fast & Furious 7... dan zal het afscheid definitief zijn...

avatar van Chelsea94
geplaatst op 16 april 2014, 13:47 uur, permalink
Ik vond dit wel een toffe film eigenlijk!

geplaatst op 15 mei 2014, 21:11 uur, permalink
Hij is goed genoeg om uit te kijken, maar gelukkig heeft hij ons een stuk of wat betere films nagelaten.

avatar van blurp194
geplaatst op 29 mei 2014, 14:20 uur, permalink
Ik vond het wel een ok filmpje. Leuke opbouw in de intrige en de spanning. Wel wat statisch in de zin dat de meeste handelingen zich in en om de auto afspelen, en er had wel wat meer humor in gekund misschien ook. Paul Walker draagt de film prima, jammer dat het alweer in en om auto's is - daardoor is de vergelijking met de F&F-films voor de hand liggend, maar dit is toch een wat ander iets. Wellicht daardoor de lage score, het publiek had kennelijk wat anders verwacht. De actie is dan toch wat minder, en op zich ook terecht - de focus van dit verhaal ligt anders.

Helaas geen kans meer op een revanche. Paul Walker, triest verongelukt, komt nog postuum terug in F&F7. Maar da's toch niet hetzelfde.

avatar van Hollywood007
geplaatst op 31 mei 2014, 14:11 uur, permalink
Dertien in een dozijn filmpje, maar best te genieten.