MENU

3,05

Drama / Thriller

geregisseerd door Ric Roman Waugh
met Dwayne Johnson, Jon Bernthal en Susan Sarandon

Een vader krijgt een zware klap te verduren wanneer zijn tienerzoon dertig jaar de gevangenis indraait voor het handelen in drugs. De vader gaat undercover als drugsdealer om de straf van zijn zoon omlaag te krijgen. Ondertussen denkt een advocate dat het oppakken van een drugsbende haar kan helpen bij een politieke carrière.

geplaatst op 20 augustus 2013, 20:08 uur, permalink
Is oké

avatar van martijn011
geplaatst op 22 augustus 2013, 13:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dit jaar kan je gewoon niet om Dwayne Johnson heen. Misschien wel de acteur die het meest in films voorkomt dit jaar. Ik ben in ieder geval de tel kwijt geraakt en dan moet ik bijvoorbeeld de film Pain and Gain nog zien.
Deze keer eist hij de hoofdrol op en ik was zeer benieuwd hoe dat zou gaan. Meestal heeft hij een bijrol, zoals bijvoorbeeld in de Fast & Furious reeks, nu mag hij laten zien wat hij in zijn mars heeft.

Bij een film waarin Johnson is vertegenwoordigd verwacht je een hoop knal- en knokwerk. Dat is iets waarmee de meesten hem identificeren. Ikzelf ook en was dan ook verbaasd dat het met het knokgehalte wel meevalt.
Eigenlijk speelt hij een breekbaar persoon, iemand die uit wanhoop alles doet om zijn zoon uit de gevangenis te houden. Dus dat hij zich in één van de eerste actiescenes zich in elkaar laat slaan door een stelletje drugsdealers was even wennen.

Ikzelf zie in hem absoluut geen veelzijdig acteur. Voor actiefilms is hij geknipt maar zelfs voor deze rol komt hij tekort.
Scenes waarbij de emotie een belangrijke rol speelt zijn niet echt, ik voel er in ieder geval niks bij. Het personage wat hij dan ook speelt voelt voor mij dan ook niet echt, ook al is met het verhaal en de boodschap daarin verwerkt niet heel veel mis.
Ikzelf ga hem zeker nog vaker de kans geven, ook als hij in z'n eentje de hoofdrol vertolkt. Misschien is er na verloop van jaren een positieve ontwikkeling te zien en blijkt mijn mening ongegrond.

geplaatst op 23 augustus 2013, 8:08 uur, permalink
Als de film eenmaal op gang komt is de spanning om te snijden! Prima werk van the rock, en ook de andere acteurs doen het toch redelijk goed. Een actie aanrader.

avatar van mixmaster
geplaatst op 24 augustus 2013, 11:14 uur, permalink
niet het doorsnee actie geweld wat we gewend zijn van ´´ The Rock ´´ maar meer een actie-drama film die op ware gebeurtenissen gebaseerd is.

goed acteerwerk en het verhaal is cliche maar goed uitgewerkt.
niet echt veel actie , maar toch weet de film je aandacht vast te houden.

avatar van Noodless
geplaatst op 24 augustus 2013, 18:49 uur, permalink
Verrassend goed !

De film moet het niet hebben van de actie en dat is op zich wel knap met een acteur zoals Dwayne Johnson. Zijn rol is op dat gebied zelfs vrij sober en hij deelt in de klappen. Toch wel een positief aspect. Ook de rest van de cast is degelijk. Het verhaal weet tot het einde te boeien.
Naar het einde misschien wat ongeloof in de risicohandelingen van de twee protagonisten, maar desondanks een prima film. 7/10

avatar van St33lo
geplaatst op 6 september 2013, 3:10 uur, permalink
Rodger schreef:
Vond het tegenvallen, vaak saai,... En niet vlot lopend...
1.5.

dit moet je niet kijken als je alleen maar actie films van hem gewend bent, dit is een drama op zijn plek en waardeert minimaal 3. als je de boodschap niet begrijpt is dit sowieso niets voor jou.

avatar van StevenMighty
geplaatst op 12 september 2013, 1:35 uur, permalink
Was eens wat anders om The Rock in een drama te zien, een genre waarin hij het er ook goed vanaf bracht vond ik.

Al was de film zelf niet helemaal mijn ding, beetje te eentonig en rommelig.
Het laatste half uur was het betere deel van de film naar mijn mening.

2,5 sterren

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 15 september 2013, 11:30 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Doorsnee actie/drama met een look and feel als een doodgewone TV-film m.a.w niks baanbrekends of indrukwekkends.

Dwayne Johnson is precies niet meer van het doek te slaan. Het vervaarlijk rollen met zijn spierballen en het mokersgewijs in elkaar timmeren van tegenstanders moet je in deze film niet verwachten. Integendeel, hij wordt eerder in elkaar gemept door een hoopje miniscule drugdealertjes. Was effe slikken

Dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten zorgt er niet voor dat het nog boeiender wordt of verrassender uit de hoek komt. Het is hetzelfde verhaal dat al ontelbare keren in andere films is verteld over een kleine misstap van een jeugdig iemand dat enorme gevolgen heeft. Dat een simpele eigenaar van een transportbedrijf op een zo eenvoudige manier een goed beveiligde en georganiseerde drugs-kartel kan infiltreren, deed wel mijn wenkbrauwen fronsen. Kunnen ze deze tactiek niet op grote schaal wereldwijd toepassen ? Dan zijn we van heel de shit (hehehe) ineens af

Toch nog even vermelden dat de acteerprestatie van "The Rock" bewonderenswaardig is.

avatar van lau12345
geplaatst op 17 september 2013, 0:59 uur, permalink
Rtl 4 / veronica filmpje .
Vond het een B film wat traag op gang komt en pas de laatste 15 minuten een beetje boeiend .
Niet mijn ding .
2.5 ster .

avatar van Hedgehog84

geplaatst op 17 september 2013, 12:58 uur, permalink
Kwam er echt niet doorheen, na een half uur dacht ik op een uur te zitten. Toch maar uitgezet, wat ik zelden doe.

avatar van skipy05
geplaatst op 23 september 2013, 22:43 uur, permalink
Goede film voor een keertje. Verhaal is goed.
De film was toch wel spannend van begin tot het einde.
Dwayne Johnson eens in een film waar niet gevochten word is weer iets anders.

geplaatst op 6 oktober 2013, 20:46 uur, permalink
Prima film met een goed scenario, gebaseerd op ware feiten.
Dwayne Johnson, die er steeds uit ziet als een brok graniet in een film waarin hij zijn vuisten eens niet de hoofdrol laat spelen, integendeel zelfs, hij krijgt zelfs een pak slaag.
Goed scenario zei ik reeds, over de drugshandel en oorlog ertegen in de VS, en men gebruikt daar nogal rare praktijken voor, maar het levert wel een goede film op.
Puike rollen ook van Jon Bernthal, Barry Pepper (met een leuk sikje) en natuurlijk Susan Sarandon.

geplaatst op 31 oktober 2013, 1:26 uur, permalink
Dit jaar 2 goeie thrillers gezien prisoners en snitch.
Goeie film!!!

avatar van The Director
geplaatst op 1 december 2013, 21:04 uur, permalink
In deze film komende de tekortkomingen van acteur Dwayne Johnson aan het licht. Imposant voorkomen met weinig acteer talent en mimiek, wat er niet in zit komt er ook niet uit. Tevens zit de film matig in elkaar, geen al te beste productie en matige regie.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 18 december 2013, 10:15 uur, permalink
Prima film. Niet de actie-thriller die je misschien zou verwachten maar meer een thriller-drama wat ervoor zorgt dat onze main character zich niet ontpopt tot over-the-top actieheld maar een moedige vader die zijn zoon probeert vrij te krijgen. Het verhaal weet aardig te pakken en de rollen zijn ook goed ingevuld. Op actievlak is het degelijk geschoten maar als geheel niet uitzonderlijk. Gelukkig hoeft de film het daar ook niet van te hebben en boeit het prima.

avatar van -P-
geplaatst op 4 januari 2014, 23:03 uur, permalink
Geweldige film, één van de beste Johnson.
Geen domme actiefilm dit keer maar een echte kraker van een film, en rete spannend.

geplaatst op 18 januari 2014, 22:13 uur, permalink
Toch wel een matig drama met niets nieuws onder de zon. Ik ben de film open in gegaan en zag dat Dwayne Johnson meespeelde. Ik dacht toen nog "misschien wel een leuke actiefilm", maar dat laatste is deze film zeker niet en spierbundel Dwayne Johnson speelt dit keer een serieuze rol zonder dat hij vecht. Die combinatie past gewoon niet bij Dwayne Johnson, net zoals dat voorheen niet paste bij Arnold Schwarzenegger. Leuk dat Dwayne Johnson iets anders probeert, maar hij moet zich gewoon films maken waarin hij goed is (actiefilms dus). De rol van Dwayne Johnson had men net zo goed aan een andere acteur (met een normaal postuur) kunnen geven want hij voegde niets toe aan dit drama.

Zoals gezegd heeft het verhaal niets nieuws onder de zon waardoor de uitvoering niet bijzonder is (m.u.v. dat spierbundel Dwayne Johnson niet vecht) en ook behoorlijk cliché. Ook vond ik het verhaal eigenlijk niet echt boeiend en al zeker niet spannend (rara hoe zal het aflopen). Het laatste gedeelte van de film vond ik eigenlijk het beste want daar zit tenminste nog iets in van actie.

Al met al gewoon een matige nietszeggende film.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 19 januari 2014, 18:38 uur, permalink
Niet echt overtuigend geacteerd , teveel emotie en vage dialoog.
Had graag meer bruut geweld en echte dramatiek gezien.
Johnson vind ik niks als actieheld , hij heeft de looks maar praat/handelt als een pussy.

geplaatst op 20 januari 2014, 20:01 uur, permalink
Goeie film waarin een vader undercover gaat voor de DEA om zo zijn zoon uit de gevangenis te krijgen. De film draait min of meer om een belachelijke Amerikaanse wet omtrent handel in drugs. Het verhaal zit goed in elkaar en werkt toe naar een climax. Onderhoudend en bij vlagen spannend en een fijne cast.

geplaatst op 21 januari 2014, 22:16 uur, permalink
Komt langzaam op gang, maar uiteindelijk zeker de moeite waard!

geplaatst op 23 januari 2014, 21:17 uur, permalink

Vond hem vrij voorspelbaar en re-de-lijk geacteerd. Niet heel slecht, maar mijn inzien zeker niets bijzonders.

avatar van Decec
geplaatst op 24 januari 2014, 22:19 uur, permalink
Uitstekend drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Dwayne Johnson, Barry Pepper...
En ook bekende actrice Susan Sarandon ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 16 april 2014, 18:16 uur, permalink
Voldoende voedingsbodem.

Based on true events. Het blijkt een voorbode te zijn op de flauwe vertoning die volgt. De hier misplaatste Rock speelt de vader van een veroordeeld joch. Om zijn zoon vrij te krijgen moet hij iemand erbij snitchen. Dat zou voldoende voedingsbodem moeten zijn, maar wat de kijker krijgt voorgeschoteld is een maaltijd waarin alle specerijen ontbreken. Ziekenhuisvoer dus. Voorspelbaar vliegen de twee uren voorbij, zonder indruk te maken.

Doorsnee.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 22 juni 2014, 17:36 uur, permalink
Het zal je maar gebeuren, zowel als ouder als kind. Je bent een gewone jongeman, die wel eens van een ruig feestje houd en die misschien nog wel eens foute vriendjes kan hebben, en vervolgens vind je daar in je eigen slaapkamer een zak vol pilletjes, en nog voor je erover kan nadenken valt de politie binnen en zie nu maar eens te bewijzen dat die pilletjes niet van jou zijn.

Maar vader Don Matthews, een fulltime trucker, laat het daar zeker niet bij zitten, want hij kent zijn zoon uiteraard beter dan die sensationele politiekorps in Amerika. Hij heeft er ook alles voor over om zijn zoon te bevrijden en zijn onschuld te bewijzen. De advocate vind hem eerst vervelend en koppig, maar stemt er later toch in mee dat Don undercover gaat bij een groepje drugsdealers, om zo achter de waarheid te komen.

En zo zou je haast denken dat dit weer een aaneenschakeling van explosies, vuurgevechten en een hoop brokken gaat opleveren, maar nee, Snitch is toch denk ik wel een van de serieuzere films van een gemiddelde gespierde actieheld, en dan ook vooral als het om The Rock draait. Natuurlijk zitten er wel een paar lekkere actiescene's in en die achtervolging met die vrachtwagen was ook typisch, maar wanneer The Rock bijv. onder schot word gehouden door een pistool, duikt hij al heel snel in een hoekje en probeert hij de schutter te sussen ipv hem lomp in elkaar te stompen, alhoewel, de naam "The Rock" staat niet eens op de filmposter dit keer...

Overduidelijk wel de bedoeling geweest dat het hier niet om een standaard wraak/actiefilm gaat, maar wat vond ik er nu van? Best wel goed eigenlijk. Prima geammusseerd, en vind dit zelfs nog beter dan bijv Walking Tall.

Ook nog een merkwaardige laatste samenvatting voor de credits: "In Amerika word drugsbezit/dealen harder aangepakt dan verkrachting of kindermisbruik..." OK, weten wij dat ook weer...