The Sender (1982)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Horror

geregisseerd door Roger Christian
met Zeljko Ivanek, Kathryn Harrold en Shirley Knight

John Doe Nr. 83 - een mysterieuze tot zelfmoord neigende patient in een gesticht - beschikt over telepathische gaven. Helaas is hij niet in staat de krachten waarover hij beschikt te beheersen. Nr.83 draagt zijn angsten en nachtmerries over op de staf en de patienten. Tevergeefs probeert Doktor Gail Farmer hem te helpen...

6 BERICHTEN2 MENINGEN

avatar van Mac Hammer Fan
geplaatst op 21 december 2008, 22:09 uur, permalink
Legend Films heeft "The Sender" uitgebracht op DVD in regio 1. Het verhaal speelt zich af in de VS, maar de prent is gefilmd in Engeland. De sfeerschepping is bij momenten zeker geslaagd en wordt goed ondersteund door de effectieve soundtrack van Trevor Jones. "The Sender" is low budget, toch hebben de makers er relatief veel weten uit te halen.

avatar van brucecampbell
geplaatst op 25 oktober 2009, 12:42 uur, permalink
Zeer degelijke film over een schuchtere jongeman die zijn dromen "zendt" naar andere personen. Alles wordt niet echt verklaard, maar dat is ook niet echt nodig. Er komt voor mij hierin één legendarische scène en dat is wanneer het hoofdpersoon zijn eerste electroshocktherapie krijgt. Fantastische scène met een uitstekende score er bovenop.
Een aanradertje voor wie naar de wat onbekendere horrorwerkjes zoekt.

avatar van Vascago

geplaatst op 11 augustus 2010, 18:41 uur, permalink
Klinkt goed.

avatar van superhenkie
geplaatst op 16 februari 2012, 4:32 uur, permalink
Aparte film met een origineel concept. Deze film scoort wat mij betreft op alle vlakken een voldoende. De intrigerende openingsscene zet de toon. Hoewel er niet veel horror aan te pas komt kreeg ik van sommige scenes toch echt even de kriebels. Vooral de scenes waarin dingen gebeuren die reeel gezien niet kunnen gebeuren. De electroshockscene is zoals brucecampbell zegt inderdaad een mooie scene.

3.5 sterren.

avatar van baspls

geplaatst op 28 december 2015, 13:19 uur, permalink
Weet iemand waar ik deze zou kunnen vinden?
De muziek van Trevor Jones klinkt in ieder geval wel goed.

avatar van wendyvortex
geplaatst op 30 juli 2016, 20:02 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aan geheugenverlies lijdende jonge patiënt die met z'n telepatische gave iedereen in z'n omgeving zijn nachtmerries mee laat beleven. En dat in een psychiatrische instelling die nog vrolijk aan electro-shocks en lobotomie doet. De hele uitwerking had misschien wat beter gekund, maar alleen al door een paar fantastische scenes mag deze subiet mee bij de betere jaren 80-pulp.