MENU

Verenigd Koninkrijk
Misdaad

geregisseerd door Sacha Bennett
met Tamer Hassan, Vincent Regan en Dave Legeno

Tony Tucker, Patrick Tate en Craig Rolfe zijn drie dealers en criminelen die zich in de jaren tachtig en begin jaren negentig in de Londense misdaadwereld steeds verder opwerken. Door hun extreem gewelddadige optreden boezemen ze tot over heel Zuid-Engeland angst in bij concurrenten en wordt hun reputatie almaar groter. Dit laat zo zijn sporen na. Ze maken veel vijanden en de verleidingen tot drugs zorgen voor barstjes in hun reputatie. Het is de vraag tot hoe lang ze kunnen standhouden.

geplaatst op 6 maart 2011, 9:18 uur, permalink
Heerlijke misdaadfilm met lekker veel humor en disrespect voor vrouwen

avatar van Semsoethot
geplaatst op 10 maart 2011, 5:29 uur, permalink
Vermakelijke film, nergens hoogstaand of met al te veel diepgang, maar het geeft de platte rauwe smerigheid van de Engelse penose in die tijd aardig weer.

geplaatst op 17 maart 2011, 10:09 uur, permalink
Ik vond dit een aardige film, hoewel Rise of the Footsoldiers makkelijk deze film doet vergeten. Als je zin heb in een niet al te lange Britse actie film is dit best een aardige. De actie valt alleen een beetje tegen. Verder veel gescheld, vrouw onvriendelijkheid en complotten. Aardig, maar niet meer dan dat.

avatar van indo88
geplaatst op 18 april 2011, 4:14 uur, permalink
han de barman schreef:
Heerlijke misdaadfilm met lekker veel humor en disrespect voor vrouwen

helemaal mee eens

avatar van Insignificance
geplaatst op 19 mei 2011, 13:59 uur, permalink
Los zand met een contraproductief kijk-ons-eens-stoer-zijn-gehalte. Visueel wil Bennett nog wel eens wat proberen, al blijft het daar vaak ook bij, maar de rest valt vooral onder de noemer gemakkelijk scoren. Zo nu en dan wat geweld, hier en daar wat naakt en veel fucks, cunts e.d. in wat door moet gaan voor dialoog. Het komt vooral potsierlijk over, zoals bijvoorbeeld het gefoeter rond de afranseling van Jonathan.

Er is er eentje die het verhaal aan elkaar probeert te babbelen, maar deze komt zo sporadisch langs, dat het vooral mal overkomt. Net als bepaalde scènes die ingelast lijken om maar wat cools op het scherm te krijgen. Of misschien om de aandacht af te leiden van het wel heel karige rode lijntje. BBB brengt niets extra's, niets bijzonders over iets dat al eerder verfilmd is en is daarbij ook nog eens een geesteloos product.

avatar van Castaway
geplaatst op 28 mei 2011, 11:50 uur, permalink
Rise of the footsoldier sowieso veel beter..zitten leuke scenes tussen maar meer zeker niet..

avatar van nightbreed
geplaatst op 4 juli 2011, 22:17 uur, permalink
Niet slecht, maar dit verhaal is al eens op een betere wijze verfilmd (kan ff niet op de naam van de film komen).

avatar van Decec
geplaatst op 5 juli 2011, 21:37 uur, permalink
Ik vond een waardeloze misdaadfilm...
Echt een saai
...
Kan verhaal niet volgen...
Drugs, weer drugs snuifen, dat is niets...
Moorden, schieten maar, knallen neer...
Geen aanrader...
Slechte acteerwerk...

geplaatst op 21 juli 2011, 19:39 uur, permalink
Hoewel het zeker geen slechte film was kon hij wel absoluut niet tippen aan "Rise of the Footsoldier" die op alle fronten beter was en ook veel harder. Het meest leuke aan deze film vond ik nog de fraaie blote verschijning van Kierston Wareing en natuurlijk Pat Tate (wat een geweldig gestoord figuur was dit toch) welke Tamer Hassan goed speelde.

orbit
geplaatst op 21 juli 2011, 20:25 uur, permalink
Best aardige misdaad, maar iets teveel van wat we al kenden van Rise of The Footsoldier en andere Britse misdaadfilms over de laatste 30 jaar.

geplaatst op 22 juli 2011, 23:04 uur, permalink
Lekkere film hoor! Rise of the Footsoldier heb ik gemist vd week balen! Ga ik ook maar bekijken. Scene waarin ze die gozer aftuigen en laten snuifen is heerlijk grof! Evenals het autoritje waar de porsche geparkeerd wordt tegen een boom!

geplaatst op 23 juli 2011, 2:03 uur, permalink
veron29 schreef:

Dan moet je zeker "Rise of the Footsoldier" gaan bekijken want die is nog veel grover. Pat Tate was in deze film lekker opdreef maar in "Rise of the Footsoldier" komt hij pas echt op stoom.

avatar van Fran
geplaatst op 23 juli 2011, 23:26 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Op zich heb ik wel de gehele film geboeid zitten te kijken maar toch vond ik het allemaal nèt niet. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik Rise of the Foodsoldier als eerste heb gezien en die vond ik toch vele malen beter. Deze film vond ik af en toe warrig in elkaar zitten. In het begin had ik wat moeite met de tijdslijnen omdat er soms erg grote sprongen werden gemaakt. Het ene moment zitten ze in de gevangenis en het volgende zijn ze er alweer een jaar uit. Dat soort dingen.

Wat ik wel goed vond was de scène aan het begin van de film waarin je denkt dat het slot van het verhaal al verteld word maar dat blijkt uiteindelijk niet zo te zijn. Ook dat stukje dat ze gaan dealen en je ziet de drugs van verkoper naar koerier naar dealer naar gebruiker gaan was erg leuk gedaan.

Maar verder mist het een heleboel spanningsopbouw door niet de tijd te nemen om het verhaal goed te vertellen. Er wordt behoorlijk doorheen gejaagd.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 25 juli 2011, 17:09 uur, permalink
te simpel om op te vallen.

avatar van MindFucker**

geplaatst op 6 januari 2012, 1:09 uur, permalink
Goeie film, maar kijk beter, rise of the footsoldier, veel vermakelijker...

avatar van david bohm
geplaatst op 30 maart 2012, 15:47 uur, permalink
Kijkbaar vrij standaard misdaadfilmpje waarbij ik nooit echt een band met de personages wist te ontwikkelen. Af en toe zag het er niet uit zoals in de clubs waar je de studiomuurtjes ziet staan.

geplaatst op 31 maart 2012, 13:14 uur, permalink
Films gebaseerd op ware feiten zijn ook de filmen die ik het liefst van allemaal zie.
Maar dit is er eentje die toont hoe het niet moet.
Als je op het einde van de film achterblijft met de gedachte dat je niets van het verhaal geloofd, dan is het ofwel allemaal gelogen ofwel is de film slecht gemaakt, en in dit geval denk ik dat het dat laatste is.
Bovendien helpen de dialogen niet echt aan de geloofwaardigheid van het ganse verhaal, ik en iedereen zegt al wel eens 'F*ck', maar als dat in 10 zinnen 20 tot 25 maal gebeurd, en dat de ganse film door, dan is dat wel een beetje te veel, niemand praat zoals men in deze film doet.
Kortom: een film die je best laat liggen als je hem tegenkomt, want is de moeite van de tijd amper waard.

geplaatst op 5 augustus 2012, 9:42 uur, permalink
Warrig verhaal, ongeloofwaardige scènes, de hoofdpersonen worden amper geïntroduceerd en uitgediept. Al met al: zonde om hier anderhalf uur van je vrije tijd voor vrij te maken.

avatar van T-man
geplaatst op 24 september 2012, 20:26 uur, permalink
MindFucker** schreef:
Goeie film, maar kijk beter, rise of the footsoldier, veel vermakelijker...

Helemaal mee eens.

avatar van DjFrankie
geplaatst op 11 november 2012, 0:51 uur, permalink
Ik heb genoten van deze film, en bleef me ook de volle 100 minuten boeien.

geplaatst op 15 december 2012, 10:38 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke film, Tamar Hassan was weer op z'n best. Goeie acteur. Ik vond hem enorm veel weg hebben van Rise of the Footsoldier. De moorden op het einde bij het hek zijn min of meer gejat van Rise of the Footsoldier.
Een vermakelijke Britse film met veel gescheld, getier en gezeik op elkaar. De scheldwoorden spatten je weer om de oren, heerlijk!
Overdreven momenten zoals 15000 euro verdienen aan pilletjes op een avond in een discotheek is onmogelijk.

avatar van Noodless
geplaatst op 27 januari 2013, 15:52 uur, permalink
Tegenvallende misdaadfilm waarin het script me niet zo boeide en de vele scheldwoorden meer irritatie opwekte dan iets anders. Het lijkt precies dat de regisseur met al dat gescheld het gevoel van een harde film bij de kijker wil laten overkomen. :N Oké, slecht is het niet, maar morgen ben ik deze film al vergeten. 5/10

geplaatst op 20 februari 2013, 13:30 uur, permalink
"The Rise To Power Of The Essex Boys." ... " !!!

Fantastische Gangsterfilm !!! Heerlijke Gangsterfilm met een geweldige cast die echt bij momenten heerlijk bruut is.
Volgende aspecten zijn natuurlijk opnieuw nooit ver weg ..., Geweld, seks, naakt, afrekeningen en een hoop
'fuck' dialogen
! Een geweldige Gangsterfilm met betrekking ('alweer') op de Range Rover Murders.
Sommige zijn scènes zijn echt hard ..., denk maar aan hoe onze 3 'vrienden' iemand dwingen drugs te laten snuiven en
om hem vervolgens drugs te laten eten. Nadien gaan ze hetslachtoffer overal met een brandende sigaret te bewerken !
Je hoort het al ..., bijzonder zieke film !
Tamer Hassan is geweldig op dreef alias Patrick Tate ..., die scène dat hij zich rijdend laat pijpen door dat blondje
terwijl hij met de Porsche van Terry Stone alias Tony Tucker aan het racen is ... is echt gewoon over the top !
Vervolgens vlamt hij tegen een boom om dan vervolgens Terry te bellen ..., Terry natuurlijk kwaad terwijl onze goede Tamer
Hassan zijn lach moet bedwingen ..., de beste man had namelijk al heel wat gesnoven
!
Harde heerlijke Gangsterfilm van het Verenigd Koninkrijk met veel 'fuck' en 'cunt' ! Het direspect naar de vrouwen toe
is bijzonder opvallend !

avatar van Brabants
geplaatst op 31 maart 2014, 0:21 uur, permalink
Welbekende 1995 Rettendon Range Rover moorden, waar diverse films op geïnspireerd zijn, zoals ook deze titel. Leden van de cast komen terug in deze film en hier en daar zijn wat namen gewijzigd. Na rotfs kan deze interpretatie qua verhaallijn niet zo heel erg veel indruk maken. Neemt niet weg dat het rauwe Britse misdaadgehalte goed vertegenwoordigd is en zeker niet onder doet t.a.v. voorgaande interpretaties. Tamer Hassan kan een film als deze absoluut naar een hoger platform trekken met zijn aandeel.

geplaatst op 27 mei 2014, 15:30 uur, permalink
Mij spreekt het grove en het geweldadige in dit soort films enorm aan. Ook grappig om de naast Rise of the Footsoldier dit verhaal vanuit een ander oogpunt te bekijken. Al is het natuurlijk een film met een wat vrij interpetatie. Vond hem echter niet beter dan Rise of the Footsoldier maar zeker vermakelijk.