MENU

3,20

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Armando Iannucci
met Peter Capaldi, Tom Hollander en James Gandolfini

Het Londen van nu… De contactgestoorde, extreem saaie minister van buitenlandse zaken, Simon Foster (Tom Hollander), heeft tot grote woede van zijn meerderen een rel veroorzaakt in de media door per ongeluk in een radio-uitzending een mogelijke aanval op het Midden-Oosten te onthullen. Om de schade te herstellen arriveert de meedogenloze, hysterische “spin-doctor” Malcolm Tucker (Peter Capaldi), die Foster onmiddellijk op een “zoektocht naar de feiten” trip naar Washington stuurt. Foster vindt zich plotseling terug in een anarchistische wereld van vredesactivisten, losgeslagen oorlogsfanaten, infantiele bureaucraten en irritante stagiaires. Vanuit Northampton naar de “West Wing” in Washington en het wordt alleen maar erger…

avatar van Boenga
geplaatst op 12 mei 2013, 7:26 uur, permalink
Niet grappig, niet boeiend, chaotisch verhaal, enerverend camerawerk, en de scheldwoorden zijn zo talrijk dat er niet meer om te lachen valt.
Enige pluspunt: de acteurs.

geplaatst op 13 mei 2013, 21:27 uur, permalink
'k vond er eigenlijk niet zo veel aan. Een aantal keren moeten lachen, maar dat was het ook. 'k vond het ook niet altijd even boeiend. Middelmatig.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 25 juli 2014, 22:00 uur, permalink
Wow.. In the Loop is letterlijk een vlotte film.

De eerste 10 minuten kreeg ik het idee naar de slechtste film in tijden te gaan kijken. De eerste indruk was irriterend, maar daarna betert de film zich. Er zitten een aantal momenten in waarbij ik hardop heb moeten lachen. Die momenten zijn echter enkel en alleen afkomstig van twee personages: de Schotten. Werkelijk waar geweldig acteerwerk van Peter Capaldi als Malcolm, duidelijk nog de grappigste van de twee. Grofgebekt en vlijmscherp; geweldig figuur.

De overige cast is redelijk, maar niet bijzonder. James Gandolfini vond ik geinig, maar niet meer dan dat. Chris Addison, Tom Hollander en Steve Coogan doen pogingen tot grappig zijn die zelden of niet aanslaan. Zach Woods was vervelend. Overigens nog wel leuk omm Anna Chlumsky nog eens te zien. Ik zag haar als jochie wel zitten door haar rol in My Girl. Verder bevat de film een schat aan snelle, scherpe dialogen. Het is alleen jammer dat zeker de helft hiervan niet goed tot zijn recht komt. Het tempo ligt net wat te hoog om de grappen te laten werken. De handheld camera brengt de chaos goed naar voren. In het begin wat onwennig, maar na verloop van tijd had ik er geen problemen meer mee. Wel heeft de film me niet het gehele speelduur weten te boeien. Er zaten bij vlagen stukken in waar het lang duurde eer ik weer eens kon lachen en ik merkte dat op dat soort momenten het ook wel een stuk saaier wordt. Dat is mede te danken aan het verhaal dat toch niet duidelijk genoeg aanwezig is.

Over het algemeen gezien vond ik het een vermakelijke film. Zoals reeds aangegeven zitten er wat minder interessante stukken in en de humor sloeg bijlange na niet altijd aan. Het valt ook te vermelden dat dit niet helemaal mijn ding is. Ik sluit me aan bij iemand die hierboven zegt 'liefhebber te zijn van Engelse humor, maar niet deze'. Uiteindelijk laat In the Loop me achter met mixed feelings. Geen slechte film, maar ik ben ook niet uitgesproken positief. Wél over Malcolm. Die was gewoon grappig.

geplaatst op 13 december 2014, 23:31 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Jamie MacDonald: You think that's his real name? Iceman? To Mr. and Mrs. Man, a son... Ice?

Een film die overloopt van de geniale, brutale oneliners. Nog beter bij een tweede visie. Wat moeilijk te volgen, maar de absurditeit van het verhaal en de personages zijn eigenlijk belangrijker. Die ambassadeur die tot twee keer toe moet opdraven om het uur van de stemming te wijzigen, geniaal!