MENU

3,20

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Armando Iannucci
met Peter Capaldi, Tom Hollander en James Gandolfini

Het Londen van nu… De contactgestoorde, extreem saaie minister van buitenlandse zaken, Simon Foster (Tom Hollander), heeft tot grote woede van zijn meerderen een rel veroorzaakt in de media door per ongeluk in een radio-uitzending een mogelijke aanval op het Midden-Oosten te onthullen. Om de schade te herstellen arriveert de meedogenloze, hysterische “spin-doctor” Malcolm Tucker (Peter Capaldi), die Foster onmiddellijk op een “zoektocht naar de feiten” trip naar Washington stuurt. Foster vindt zich plotseling terug in een anarchistische wereld van vredesactivisten, losgeslagen oorlogsfanaten, infantiele bureaucraten en irritante stagiaires. Vanuit Northampton naar de “West Wing” in Washington en het wordt alleen maar erger…

geplaatst op 4 november 2010, 13:10 uur, permalink
Geniaal, ga hem van de week nog een keer kijken

geplaatst op 16 november 2010, 12:27 uur, permalink
Afgezet na 30 min. wat een ge OH in dit werkje :r

geplaatst op 5 december 2010, 8:39 uur, permalink
ikkie01 schreef:
wat een ge OH in dit werkje :r

Mee eens, film met te hoog ADHD gehalte in tekst en beeld.

geplaatst op 16 februari 2011, 21:06 uur, permalink
Mijn god, dit trok ik echt niet. Ik ga hier niet op stemmen want ik heb hoog uit 30 minuten gekeken. Maar, en misschien lag het aan het moment (na een laaange werkdag), ik volgde het totaal niet. Die snelheid was me iets te veel. Pfoeh.

Maar ik zal het zeker nog eens proberen.

geplaatst op 18 februari 2011, 15:15 uur, permalink
Wat een geweldige komedie, wat heb ik gelachen hierom.

geplaatst op 18 februari 2011, 23:36 uur, permalink
Echter Britse humor. Heerlijk

avatar van SaNDuTjE
geplaatst op 27 februari 2011, 20:23 uur, permalink
Een film met een gigantisch tempo, geen echt verhaal en vol zit met scherpe dialogen gedrenkt in typische Engelse humor.

Ik denk persoonlijk een film voor de liefhebber. Niet iedereen zal de mix van politieke satire en deze vorm van humor kunnen waarderen, maar diegene die dat wel kunnen zullen met In the Loop de koning te rijk zijn. Iedereen en alles wordt op subtiele (en soms op iets minder) wijze op hak de genomen en uitgekafferd. Ook al gaat de film in principe nergens over, er wordt dermate goed geacteerd dat het er toch ergens een rode draad lijkt te zijn waardoor het allemaal boeiend blijft. Uitschieters zijn vooral Capaldi en Hollander. Ook Gandolfini weet te overtuigen, mede door een aantal hilarische scenes/dialogen, maar haalt het niet bij die andere 2.

Erg vermakelijk maar niet voor iedereen.

avatar van Insignificance
geplaatst op 11 maart 2011, 14:44 uur, permalink
Whether it happened or not, is irrelevant. It's true. Sarcastisch kijkje achter de politieke schermen in docu-achtige sferen, over hoe een ongelukkig gekozen term een oorlog kan ontketenen. Knap dat ze ook over deze speelduur het motortje draaiende houden. Waar menig comedy over z'n rode draad struikelt, dendert het hier vrolijk door met een waar spervuur aan bijtende en blaffende dialogen.

Had eentonig kunnen zijn, ware het niet dat enkele vertakkingen in plot en personages voor de nodige afleiding zorgen. Het gedoe rondom de muur is net zo nuttig als het grappig is. Inderdaad knap geschreven, maar ook aan beide zijden vlijmscherp vertolkt. Van leuk tot naturel en niet te kluchtig. Capaldi is mijn uitblinker, zijn verbale showdown met Gandolfini het hoogtepunt. Dampende satire.

geplaatst op 20 maart 2011, 20:51 uur, permalink
Leuke politieke satire die laat zien dat politici ook maar gewone mensen zijn en domme dingen doen. Het tempo ligt vrij hoog en een echte duidelijke opbouw ontbreekt. Wat de fim zeker niet ontbreekt zijn mes-scherpe en ook hilarische dialogen. Geloofwaardige personages goed vertolkt door de cast waarbij de grofgebekte Peter Capaldi de show steelt.

geplaatst op 4 april 2011, 0:14 uur, permalink
Nee niet mijn ding. Erg chaotisch en vond de verhaallijn maar moeilijk zichtbaar.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 4 mei 2011, 21:53 uur, permalink
Geinige satire die in een vlot tempo een hoop onzin voorbij laat komen. De film moet het vooral van erg snedige, grove dialogen hebben die best wel geslaagd zijn. Verder vond ik de film gemiddeld en was het niet helemaal mijn ding. Goed geacteerd en bij vlagen best grappig.

avatar van The One Ring
geplaatst op 13 juni 2011, 21:43 uur, permalink
Ik heb wel een zwak voor verbale komedies die in een hoge tempo een hele lading aan oneliners en sneren uitspuwt. Dit is dan ook een kolfje naar mijn hand. Een geweldig scenario en dan vooral door de dialogen. De personages zijn ook sterk en bovendien goed gecast. Het knappe is dat het op een bepaalde manier ook allemaal nog enigzins geloofwaardig overkomt. Extra knap omdat de film oorspronkelijk meer dan vier uur duurde en dat er flink in geknipt is. De film is zo strak en gebalanceerd dat het moeilijk voor te stellen valt dat er oorspronkelijk meer in zat. Ik was in ieder geval erg enthousiast naar het kijken, maar in de twee dagen die er sindsdien voorbij gegaan zijn heb ik er eigenlijk niet meer aan teruggedacht. Dat houdt me van een 4* af. Toch zeker een aanrader voor liefhebbers van scherpe politieke satires.

avatar van ILDIB
geplaatst op 21 juni 2011, 14:23 uur, permalink
Film vliegt voorbij, malcolm deed me ontzettend denken aan Ari Gold uit entourage. Geweldige oneliners en dialogen. Het geheel is wel wat simpel om hoger te geven.

avatar van Bottleneck
geplaatst op 28 juni 2011, 18:52 uur, permalink
Pff ongelooflijk ad rem.., heerlijke dialoogduels met als hoogtepunten die tussen Malcolm en de generaal. Leuk ook als ze rondlopen in de gangen bij de Amerikanen, sukkels :')

De hyperactieve intro was even wennen maar daarna wel genoten van alle typetjes en wie de touwtjes in handen heeft, erg hoge grappendichtheid. Het was ook voorbij voordat ik het wist ondanks de ruim anderhalf uur, maar 4* vind ik net teveel voor dit trucje.

avatar van casperspook
geplaatst op 6 juli 2011, 7:24 uur, permalink
allejezus, wat ging dit allemaal snel zeg. kon het echt voor geen meter volgen.
Valt dit nu oner Komedie? ik kreeg er nog geen glimlach van
met moeite af gekeken.

avatar van Uzza_Sparta
geplaatst op 11 juli 2011, 1:02 uur, permalink
een briljante politiek-satirische film, met geweldige prestaties van o.a. Tom Hollander, Gina McKee, Steve Coogan, James (Tony Soprano) Galdofini, en natuurlijk Peter Capaldi als Malcolm Tucker

Film is van Armando Iannucci die beter bekend is van zijn samenwerking met Steve Coogan in de Alan Partridge series voor de BBC

YouTube - ‪In The Loop Trailer HD‬‏

avatar van Uzza_Sparta
geplaatst op 16 juli 2011, 12:42 uur, permalink
nightbreed schreef:
..... Het deed me denken aan een slechte versie van The Office.

ik vermoed dat jij de amerikaanse re-make van The Office beter zal vinden dan de originele Britse serie dan?

geplaatst op 16 juli 2011, 20:41 uur, permalink
(good job, moderater!)

geplaatst op 23 juli 2011, 18:49 uur, permalink
Een beetje in de stijl van ''the office'', je moet ervan houden.
Veel geouwehoer.
Ik ben gek op Engelse humor, maar niet dit soort.

geplaatst op 11 augustus 2011, 23:33 uur, permalink
Voor deze film moet je wel ('n beetje) interesse in politiek hebben en fan zijn van die typische cynische, zwarte en hilarische Engelse humor, denk ik. De onderlinge dialogen zijn sterk en sarcastisch, het verhaal nijdig. De acteurs kunnen hun ei kwijt in krankzinnig (grappig) woordenspel. Sommigen vinden het de beste Engelse komedie in jaren, maar dat betwijfel ik.

avatar van lars-pixar
geplaatst op 15 augustus 2011, 10:54 uur, permalink
‘grote verwachtingen van deze grote Britse komedie’

Ik had heel heel veel verwacht van deze Britse Komedie en ja als de film dan tegenvalt is dat enorm jammer natuurlijk.

Het verhaal vond ik goed bedacht en er is goed over nagedacht net als de grappen die goed bedacht waren maar jammer genoeg niet goed bij mij over kwamen. De cast is erg goed en het acteer werk zeer overtuigend. Heel de film duurde wel een beetje lang maar de vlotte tempo bleef wel vol houden tot het eind.

De camera bewegingen waren wel af en toe erg storend maar dat moet je weten bij Britse films dat ze het op een bijzondere manier doen de camera bewegingen. Het was een redelijke film met een leuke goede sfeer maar nog kwam de humor niet goed over.

avatar van Icer
geplaatst op 17 augustus 2011, 14:35 uur, permalink
Ook ik had na zo'n 30 minuten het ''zal ik 'm uit zetten of niet'' gevoel. Door vol te houden ging ik de film min of meer toch waarderen.

orbit
geplaatst op 19 augustus 2011, 10:01 uur, permalink
Af en toe hard zitten lachen bij deze Office-versie van Yes Minister! Enkele karakters zijn ijzersterk, zoals die minister zelf, maar ook die assistent of Gandolphini.

geplaatst op 13 september 2011, 14:47 uur, permalink
Ik vond het een hilarische film. Het geheel deed me continue denken aan The Office US. De film gaat razendsnel, en daardoor moet het je maar net liggen of niet.

avatar van Melvin Udall
geplaatst op 7 oktober 2011, 18:53 uur, permalink
Nogal chaotisch geheel waarbij je echt aan het wiel moet blijven om alle conversaties bij te houden. Het camerawerk is in het begin even wennen, het handheld idee vertrekt wel de chaos die heerst. Ver der is er niet echt een begin en eind maar de ene na de andere rake en vooral botte opmerking maken dat ruimschoots goed.

avatar van james_cameron
geplaatst op 8 oktober 2011, 10:21 uur, permalink
Herzien na een paar jaar; dit blijft toch wel erg grappig. Bij het spervuur van hilarische dialogen heb je absoluut ondertiteling nodig, anders is de boel echt niet te volgen. Na een uur komt de klad er een beetje in, ongeveer vanaf het moment dat Steve Coogan verschijnt om over de instortende muur van zijn moeder te klagen, maar ook daarna blijft alles stevig op de rails. Het gaat uiteindelijk allemaal nergens over, maar dat is nu juist de bedoeling van de film. Het sterke akteerwerk en de sublieme timing van de grappen doen dit gemakkelijk uitstijgen boven de grijze massa van middelmatige komedies.

geplaatst op 14 december 2011, 21:45 uur, permalink
Ondanks enkele geslaagde grappen is deze film in zijn geheel toch wel een tegenvaller voor me.
Ik had er veel meer van verwacht, het is niet echt de humor waar ik van houd.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 21 januari 2012, 19:51 uur, permalink
na 20 minuten afgezet , wat een gezwets . lijkt de PVDA wel.....
de enigste humor was de WIS knop op OK te zetten .
stomme politieke dialogen knijpen elk gevoel van humor uit je geest.
gauw vergeten.

geplaatst op 15 februari 2012, 17:48 uur, permalink
Politieke klucht met een razende vaart. Af en toe moeilijk om de vlijmscherpe dialogen te volgen. En dat is een beetje jammer, want zijn vooral die dialogen die voor de komische effecten moeten zorgen. Ik heb me aardig vermaakt.

avatar van Fryce
geplaatst op 23 oktober 2012, 21:00 uur, permalink
Vond hem met name saai, zitten wel een aantal ok stukjes in, maar al met al niet echt de moeite waard.

avatar van Boenga
geplaatst op 12 mei 2013, 7:26 uur, permalink
Niet grappig, niet boeiend, chaotisch verhaal, enerverend camerawerk, en de scheldwoorden zijn zo talrijk dat er niet meer om te lachen valt.
Enige pluspunt: de acteurs.

geplaatst op 13 mei 2013, 21:27 uur, permalink
'k vond er eigenlijk niet zo veel aan. Een aantal keren moeten lachen, maar dat was het ook. 'k vond het ook niet altijd even boeiend. Middelmatig.