MENU

Zombibi (2012)

Alternatieve titel: Kill Zombie!

2,19

Nederland
Komedie / Horror

geregisseerd door Martijn Smits en Erwin van den Eshof
met Gigi Ravelli, Yahya Gaier en Mimoun Ouled Radi

Amsterdam West wordt na het neerstorten van een meteoriet ontruimd. Iedereen lijkt op de hoogte te zijn van de epidemie… op twee bendes na. De twee groepen zijn geboren vijanden van elkaar, maar zien zich genoodzaakt hun krachten te bundelen als ze aangevallen worden door hun vroegere bekenden. Deze blijken veranderd te zijn in zombies…

190 BERICHTEN26 MENINGEN

avatar van m1701
geplaatst op 22 juni 2014, 14:25 uur, permalink
ik vond deze film best wel aardig!
Uiteraard heel standaar voor eem zombie film... maar wat dat genre betreft
heb ik toch wel vele slechtere gezien.
leuk om een keertje te kijken.

geplaatst op 1 maart 2015, 15:52 uur, permalink
In Amerika zouden ze zeggen, wat een B film. Meer wil ik er niet over kwijt.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 5 april 2015, 11:51 uur, permalink
Het is spijtig om te moeten melden dat het allemaal over het geheel niet echt bijzonder te
noemen is (middelmatige cast plus acteerwerk, niet eng en al helemaal niet komisch), een
herziening zal er voor mij dan ook niet snel inzitten.

Anderhalve ster van mijn kant voor dit Nederlandse wanproduct.

avatar van Rico120
geplaatst op 6 april 2015, 11:58 uur, permalink
toen ik deze film keek dacht ik WTF waar kijk ik naar deze film is zo slecht dat hij leuk is

geplaatst op 6 april 2015, 13:39 uur, permalink
housemoviewatch schreef:
In Amerika zouden ze zeggen, wat een B film.

Wie in Amerika heb je dat ooit horen zeggen dan? En daarbij: B-films zijn tof en zeker in de tijd van Corman werd daar juist het talent gekweekt. Er valt genoeg aan te merken op Zombibi, maar enthousiast spel, genrekennis en zelfspot maken nog altijd heel veel goed.

geplaatst op 6 april 2015, 20:24 uur, permalink
BlueJudaskiss schreef:

Ik kan je op een presenteer blaadje geven dat als deze film voorgelegd word aan film maatschappijen in Amerika, zij deze behoorlijk hard uitlachen. Daar hoef je niemand voor gesproken te hebben. Wel ben ik het met je eens dat B-films ook best aardig kunnen zijn en niet eens zo slecht. Maar ik heb al diverse Nederlandse horror/thriller/komedies gezien en moet zeggen dat ze geen van alle hoogvliegers zijn. Maargoed ieder zijn mening. Je houd er van of je houd er niet van.

geplaatst op 7 april 2015, 9:42 uur, permalink
housemoviewatch schreef:

Ach, de films van The Asylum worden ook uitgelachen en verdienen ook bakken met geld. En uitgelachen of niet, toch heeft deze film een internationale release gehad. Heb 'm zelfs zien liggen in hartje Londen.

geplaatst op 7 april 2015, 21:46 uur, permalink
BlueJudaskiss schreef:

Geld ook voor A haunted house 1 & 2. Die krijgen ook internationale releases. Maar dat mag dan allemaal wel zo zijn, nog steeds vind ik het geen hoogvliegers. Er zijn maar zelden B- films welk met goed beoordeeld word. En dat blijkt ook bij deze film weer aan de score.

avatar van Rico120
geplaatst op 11 april 2015, 15:36 uur, permalink
de film slaat nergens op
het eind al helemaal vampiers? wat?! hoe?! serieus?!
wat een flop

avatar van mcdaktari

geplaatst op 11 april 2015, 15:40 uur, permalink
Wat is dit slecht zeg. En die Mimoun Ouled Radi, is wel zo'n beetje de grootste ramp die de Nederlandse film ooit gekend heeft. Verschrikkelijk wat is die vent irritant, gewoon niet om aan te zien.
Maar goed, ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar ik ga er mijn tijd niet verder aan verknoeien.
Nederlands onwaardig met een Mocro sausje erover.