MENU

Zombibi (2012)

Alternatieve titel: Kill Zombie!

2,21

Nederland
Komedie / Horror

geregisseerd door Martijn Smits en Erwin van den Eshof
met Gigi Ravelli, Yahya Gaier en Mimoun Ouled Radi

Amsterdam West wordt na het neerstorten van een meteoriet ontruimd. Iedereen lijkt op de hoogte te zijn van de epidemie… op twee bendes na. De twee groepen zijn geboren vijanden van elkaar, maar zien zich genoodzaakt hun krachten te bundelen als ze aangevallen worden door hun vroegere bekenden. Deze blijken veranderd te zijn in zombies…

avatar van clockwork72
geplaatst op 23 augustus 2012, 21:32 uur, permalink
Dit was echt zo slecht, sloeg helemaal nergens op.

geplaatst op 28 augustus 2012, 21:48 uur, permalink
en het is niemand opgevallen dat bij de benzinepomp scene er gewoon auto's op de achtergrond reden?

geplaatst op 12 september 2012, 21:16 uur, permalink
Redelijke horror/komedie, verstand op nul, zo kun je deze het beste maar bekijken, echt verhaal zat er niet in, het gore ging dan nog wel.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 14 oktober 2012, 9:06 uur, permalink
Dit is echt een VRESELIJKE film in alle opzichten. Ik wil niet eens de moeite doen om uit te leggen waarom. Zonde van mijn tijd.

avatar van nightbreed

geplaatst op 20 oktober 2012, 14:24 uur, permalink
Vanavond maar eens kijken wat het is. Ik vrees dat ik na 5 minuten al zal afhaken.

avatar van clockwork72
geplaatst op 20 oktober 2012, 16:53 uur, permalink
Tis echt zonde van je tijd man... Alleen die blonde/brunette chick zijn de moeite waard om deze film te kijken.

geplaatst op 20 oktober 2012, 21:54 uur, permalink
Alweer een beschamend slechte inhoudsloze Nederlandse flut film. Het verhaal was nog wel leuk gevonden maar de uitvoering is gewoon zeer beroerd en ook vaak beschamend om naar te kijken. De film staat dan wel betiteld als een Komedie / Horror (wat het ook in feite is) maar te lachen (humor was zo flauw en kinderachtig als maar wat) valt er eigenlijk niets en het horror gedeelte stelt weinig voor (sommige goor stukjes waren nog redelijk). Zelden zo'n achterlijke zombies gezien met hun groene smurrie. Visueel en qua effecten viel het sowieso allemaal zwaar tegen. Het meest waardeloze aan deze film is eigenlijk nog de cast die werkelijk schandalig slecht is, met als dieptepunt Sergio Hasselbaink en Uriah Arnhem die beiden er ook nog eens belachelijk uitzagen. Ook de mini rolletjes van de over het paard getilde flut zangers Ben Saunders en Yes-R waren totaal niet geslaagd. Gigi Ravelli mag er qua uiterlijk best wezen maar acteren kan ze helaas niet. Ze kan beter in de Playboy poseren want dan zou ik haar meer waarderen. Nee deze bagger was niet aan mij besteedt.

geplaatst op 21 oktober 2012, 22:05 uur, permalink
Matige Nederlandse variant op de komische zombiefilm. Vermakelijk, ook al wordt het nergens echt grappig. Verre van goed ook, en soms zelfs wat knullig. Maar de film neemt zichzelf gelukkig niet serieus en de cast heeft ook zichtbaar plezier.

avatar van esoxlucius
geplaatst op 27 oktober 2012, 1:42 uur, permalink
Deze "komedie" is om te janken. Dit is werkelijk een dieptepunt van de nederlandse filmindustrie.

avatar van Epitaph
geplaatst op 11 november 2012, 15:32 uur, permalink
Dit staat onder de noemer van Horror-Komedie maar i( heb geen enkel schrikmoment gehad en ook geen enkele keer gelachen (alleen een kleine glimlach om Carlo Boszhard).
Misschien dat de acteurs (kun je het bijna niet noemen) er nog enigzins wat plezier aan hebben gehad. Maar de kijkers zij ze helemaal vergeten.

avatar van Aapje81
geplaatst op 30 november 2012, 0:01 uur, permalink
Vooraf had ik geen hoge verwachtingen. Over het algemeen kan ik niets met de Nederlandse films van de laatste jaren maar hier heb ik me toch kostelijk mee vermaakt.

Zombibi is met plezier gemaakt een stuk minder grof en vervelend dan die New Kids rommel. Ontzettend flauwe stukjes wisselen elkaar af met icidenteel hilarische momenten. Carlo Boszhard als nieuwslezer vond ik werkelijk geweldig en zelfs om de nogal drukke helden heb ik af en toe kunnen lachen.

Absoluut de beste vonst van deze film was de heerlijke Gigi Ravelli. Zij acteerde niet geweldig maar ze heeft voldoende zelfspot en is daardoor komisch en sexy tegelijk. Zulke dingen moet ze vaker doen.

Alles bij elkaar was het niet goed maar wel leuk.

Redelijk.

avatar van Pelagatti
geplaatst op 10 december 2012, 11:29 uur, permalink
Leuke, frisse Nederlandse wegkijk komedie. Niks bijzonders, maar best grappig... natuurlijk over de top, maar niet vervelend.

geplaatst op 14 december 2012, 12:21 uur, permalink
Komedie met enkele leuke grappen....flinterdun verhaal, maar het is uiteraard ook absoluut geen film om serieus te nemen..

avatar van sinterklaas
geplaatst op 14 februari 2013, 17:52 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ook Nederland lijkt zich aan te sluiten aan de hedendaagse Zombie Hype. En Zombibi is toch weer een uberfoute Nederlandse komedie waarin de domme grappen en de waanzinnigheid weer gerant staat. Tja, we krijgen te maken met 2 Marokkaans afkomstige broers Mo en Aziz. Aziz is maar een zakenburgerlulletje en Mo brengt met zijn fratsen hemzelf en zijn broer telkens weer in de problemen, waardoor ze uiteindelijk met hun Surinaams afkomstige rivalen in de gevangenis belanden, maar de volgende dag zijn ze hard nodig bij het politievrouwtje Kim, wat een parodie-achtige bad bitch rol was dat zeg.
Want het schijnt dat er een Russisch ruimtestation in Amsterdam is neergestort en wel toevallig op het gebouw waar Aziz zijn potentiele ware droom zich bevind, plus nog het feit dat er een giftige gas is vrij gekomen, wat vrijwel iedereen in Amsterdam West heeft veranderd in zombies.

En zo moeten de twee soorten rivalen en een opstandig politievrouwtje het opnemen tegen de horde zombies. Alleen zijn ze niet echt bepaald slim, wat voor een hoop maffe en heerlijk idiote momenten bezorgt. Eerst zoeken ze de meest onlogische obstakels om de zombies te lijf te gaan en even later mag er dan geknald worden.

Voor mij nog best wel een geslaagd Nederlands werkje in de categorie hersenloos, lomp vermaak. De zombies zagen er erg tof uit, het acteerwerk was ook te doen en ook de bijfiguranten (bv die journalist _O^ ) waren prima. Alleen komen wel de nep-gangstertjes even langs (Yes R) en blijft Ben Saunders ook niet bespaard.
Het einde is ook weer lekker typisch.

Zeker wel om te lachen.

avatar van schram101
geplaatst op 21 februari 2013, 13:33 uur, permalink
Foute prent van Nederlandse bodem die eigenlijk precies doet wat je er van mag verwachten. Van het dramatische acteerwerk tot aan de foute moraal die door de film heen loopt. Hier en daar een paar vieze kills en natuurlijk een komische cameo (bijvoorbeeld Ben Saunders en Remy Bonjasky). Het is allemaal aanwezig. De multiculti clan die de Nederlandse komedies de laatste pakweg 10 jaar inneemt hebben natuurlijk weer leading characters al heeft Gigi gelukkig ook veel screentime. Het had wat pikanter gemogen inderdaad, maar toch.

avatar van firewalker
geplaatst op 4 maart 2013, 3:10 uur, permalink
slecht zo slecht

geplaatst op 4 april 2013, 17:03 uur, permalink
wat een geweldige en grappige hollandse film!
Beste nederlandse film gewoon lekkere humor en best wel realistische zombies
mischien wel beste film ooit gezien

geplaatst op 16 juni 2013, 16:05 uur, permalink
Zombibi is de Nederlandse bijdrage aan de op dit moment zo populaire zombie rage. Als fervent verzamelaar van alles wat horror is, mag ik wel concluderen, dat het grootste deel van de films dat in de laatste jaren binnen dit subgenre gemaakt is, rotzooi is. Zombibi vormt daarop helaas geen uitzondering. Noem me naief, maar ik hoop elke keer weer dat er een behoorlijke horror film uit Nederland komt, maar buiten Slachtnacht en De Lift is dat maar verdomd weinig gebeurd. Het eerste wat mijin ieder geval aan Zombibi stoort, is de ontzettend geforceerde leukdoenerij, met name van die Marokkaantjes. Buiten dat zijn de acteer prestaties abominabel. De SFX gaan wel, soms goed soms minder. Al met al weer een wanstaltig typisch Nederlands schreeuwerige film. En in dit geval gaat de uitdrukking " Veel geschreeuw weing wol" meer dan op. Waardeloos. 0,5

avatar van Gang_Star
geplaatst op 20 juni 2013, 20:14 uur, permalink
Hoewel Zombibi nergens een echt kenmerk bevat of een eigen idee ( alles kan zo van andere films zijn afgekeken) is de film toch wel leuk.
Gigi Ravelli zorgt meteen voor eyecandy, en qua gore is het voor Nederlandse begrippen goed te doen. Ook de humor kon mij bekoren. Een hoop bekende koppen zorgen voor de bijrollen. Ook al zijn de meeste zwak geacteerd, ze zijn regelmatig best leuk.
Een film zonder hoogtepunten, maar wel leuk genoeg om eens gezien te hebben.

geplaatst op 17 juli 2013, 21:48 uur, permalink
Redelijk vermakelijk voor een Nederlandse film. Ik vind Zombibi overigens eerder komedie dan horror/komedie omdat het nergens spannend werd... wat wel jammer is. Dat komt mede doordat het bloed groen is en niet rood zoals je normaal in films ziet. Dat had zeker een stuk gescheeld! Daarnaast heeft de film echt een komedie gehalte.
De acteurs kon ik lang niet altijd verstaan maar dit heb ik altijd met Nederlandse films.

En nu de pluspunten: voor Nederlands maatstaven zag het er visueel goed uit, veel actie, nergens saai, het acteren was prima en de zombies zagen er over het algemeen goed uit.

Kortom, geen verkeerde film! Cijfer: 3/5

avatar van Pestiis
geplaatst op 10 oktober 2013, 20:53 uur, permalink
Moviestar1 schreef:
wat een geweldige en grappige hollandse film!
Beste nederlandse film gewoon lekkere humor en best wel realistische zombies
mischien wel beste film ooit gezien

Overdrijf alsjeblieft niet zo.... zó goed is ie nou ook weer niet

avatar van Donkerwoud
geplaatst op 21 oktober 2013, 20:05 uur, permalink
Ik vond het leuker dan zijn beruchte status doet vermoeden. Het straalt een zeker plezier voor trash-cinema uit dat aanstekelijk werkt. Cast is leuk op elkaar ingespeeld en de sets zien er nog best indrukwekkend uit. Zombibi kijken is als een feestje waarvan je geniet zolang als het duurt, maar waarbij je vooral niet vroegtijdig nuchter moet worden. Dan zie je namelijk wat een kinderachtige treurigheid het eigenlijk is.

avatar van maloumovie
geplaatst op 14 november 2013, 20:22 uur, permalink
Ik zelf vond hem niet zo leuk, niet zo veel verhaal. Ik had er meer van verwacht

geplaatst op 7 december 2013, 13:23 uur, permalink
Hoe bekijk je de film

avatar van FILM!BOY!
geplaatst op 14 december 2013, 20:15 uur, permalink
Ik vond de film wel grappig. Het is natuurlijk aardig nep allemaal en er zitten ook domme fouten in. In het begin zegt "Jan de Hoop": 'Vermijd ieder contact met besmetten.' En wat doen deze idioten: op de rug van een zombie klimmen wanneer hij deze aanvalt -,- Ik heb van deze falende acties erg genoten. 3,5

avatar van Mrs. Donut

geplaatst op 17 mei 2014, 7:29 uur, permalink
Al wat vanavond op tv geboden wordt is echt bagger. Ik ga dan maar kijken naar Zombibi. De meeste reacties hier, zijn niet echt lovend. Misschien draait het toch weer uit, op een dvd'tje opzetten.

avatar van bartbart
geplaatst op 17 mei 2014, 20:20 uur, permalink
Je moet deze film alleen kijken als je in een melige bui bent. Dat was ik en ja het is geen goeie kwaliteit film maar moest soms wel is lachen

avatar van Lay190
geplaatst op 17 mei 2014, 21:04 uur, permalink
Stomme film..
Wil 'm niet eens afkijken..

avatar van Mug
geplaatst op 18 mei 2014, 17:47 uur, permalink
Als zombie-komedie is Zombibi wel een geslaagd genre-product. Het probleem van Zombibi is echter de hoofdcast en enkele cameo's van Hollandse sterren (Boszhard mag weer TV-kantinetje spelen). God god, wat een drama. Dieptepunt is overigens de aanwezigheid van die irritante mocro Mimoun huppeldepup die blijkbaar 'grappig' is...?

Jammer hoor, de commerciële omroepen saus is duidelijk aanwezig, waardoor de jeugdigheid en bevlogenheid overrompeld worden. De bijrolletjes van a-acteurs Frans van Deursen en Edo Brunner zijn niet voor niets de hoogtepunten van de film. Die Gigi had dat ook kunnen zijn natuurlijk, maar helaas blijft het bij genre-onwaardige braafheid.

avatar van ILDIB
geplaatst op 19 mei 2014, 13:00 uur, permalink
blij vermaak niet geweldig net te doen

avatar van m1701
geplaatst op 22 juni 2014, 14:25 uur, permalink
ik vond deze film best wel aardig!
Uiteraard heel standaar voor eem zombie film... maar wat dat genre betreft
heb ik toch wel vele slechtere gezien.
leuk om een keertje te kijken.