MENU

3,49

Japan

geregisseerd door Takashi Miike
met Ryűhei Matsuda, Masanobu Andô en Ryo Ishibashi

Twee jongemannen, Shiro en Jun, komen terecht in een jeugdgevangenis. Beiden zijn ze, in verschillende zaken, beschuldigd van moord. Jun is rustig en zwijgzaam terwijl Shiro zelfverzekerd is en gemakkelijk overgaat tot het gebruiken van geweld. Ze bouwen een band op, niet zozeer lichamelijk, maar meer emotioneel.

avatar van mjk87
geplaatst op 16 juli 2013, 18:17 uur, permalink
Nee, dit werd hem niet voor mij. Het zag er alleszins wel bijzonder fraai uit met mooie volle kleuren, sterke cameraposities en fijne belichting (vooral als die twee door die gang lopen, van licht naar schaduw naar licht, et cetera). Ook de muziek was bij tijd erg sterk. Alleen kon de hele film mij verder weinig boeien en wist ik nooit op enige manier betrokken te raken bij de film. Wellicht komt het deels door de wat magere uitwerking van de personen of de manier van chronologiegebruik. Want de plot, zoals hierboven vermeld, klonk mij direct interessant. En zo wordt dit, ondanks de thematiek, een verdomd lange zit. 1,5*.

Ik lees dat de beste man veel verschillende film heeft gemaakt, dus nog een wat anders proberen of het aan deze lag of aan de hele regisseur.

avatar van Seam

geplaatst op 7 augustus 2014, 15:43 uur, permalink
Moet ik de film nog zien of vertelt de omschrijving hier al de hele film?

geplaatst op 7 augustus 2014, 15:48 uur, permalink
Niet dat je de film om het plot moet kijken, maar er wordt inderdaad wel al een hoop vrijgegeven.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 7 augustus 2014, 15:54 uur, permalink
Ik heb de synopsis alsnog ingekort. Ik heb de film niet gezien, ik weet niet of het nog steeds teveel verklapt. Zo ja, dan graag nog even correctie insturen.