MENU

Ilsa: She Wolf of the SS (1975)

2,28

Verenigde Staten / West-Duitsland
Oorlog / Erotiek

geregisseerd door Don Edmonds
met Dyanne Thorne, Gregory Knoph en Tony Mumolo

Tijdens WO II worden in kamp nr.9 meisjes opgeleid om dienst te doen in Duitse veldbordelen. Ondertussen viert kampcommandant Ilsa haar nymfomanie bot op de mannelijke dwangarbeiders.

Nomak
geplaatst op 19 oktober 2008, 1:04 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Tja, ik heb 3 Ilsa films gezien en ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Deze dingen zijn waarschijnlijk echt gebeurd, maar dat kan je je gewoon niet voorstellen.
Dyanne Thorne en de andere 2 dames in deze film zijn wel zeer indrukwekkend. Dat mensen tot zulke vreselijke martelpraktijken in staat zijn Castratie, zweepslagen tot de dood volgt, en nog andere gruwelpraktijken. En dan ook nog genieten als ze anderen pijn toebrengen. Dat stemt toch tot nadenken.
Mijn conclusie: foute film, maar je moet hem toch gezien hebben.

geplaatst op 22 oktober 2008, 8:49 uur, permalink
Ilsa She Wolf Of The SS en diens vervolgen zijn de meest bekende uit het nazisploitation subgenre. Deze films zijn jaren lang alleen als shockers gezien. Niet raar, want de praktijken waren voor die tijd erg wreed. Maar ik zie al die nazisploitation films als films die moeten zorgen voor een avond vermaak. En daar is Ilsa She Wolf Of The SS erg goed in! Ook het gegeven is erg interessant, een theorie dat vouwen meer pijn kunnen verdragen dan mannen. Maar wees eerlijk, dat is gewoon een excuus om zoveel mogelijk ranzigheid en seks te laten zien. Het moge ook duidelijk zijn dat je hier voor het acteren niet moet zijn, wel voor veel vermaak. Horror en seks worden hier gecombineerd. Het nazi jasje is alleen om het schokkender te maken.

Ilsa She Wolf Of The SS is een van de betere nazisploitation films!

avatar van dutchtuga
geplaatst op 22 oktober 2008, 9:54 uur, permalink
Staat idd te boek als een shockerende film maar meer dan erg amusant vind ik Ilsa nergens. Verbaast mij zelfs dat een hoop mensen dit als ranzig ervaren.

geplaatst op 23 oktober 2008, 16:16 uur, permalink
dutchtuga schreef:
Is ook niet ranzig, ik ben wel wat gewend.
Als iemand ketchup bloed ranzig vind moet diegene toch meer gaan kijken..

geplaatst op 23 oktober 2008, 16:45 uur, permalink
Die Hard,Willis schreef:
Is ook niet ranzig, ik ben wel wat gewend.
Als iemand ketchup bloed ranzig vind moet diegene toch meer gaan kijken..

Iedereen weet dat het maar film is, ketchupbloed of niet.
Het gaat om het idee dat erachterzit.

geplaatst op 23 oktober 2008, 17:01 uur, permalink
Die Hard,Willis schreef:

Iedereen weet dat het maar film is, ketchupbloed of niet.
Het gaat om het idee dat erachterzit.
Jet bedoelt het 'nazi' gedeelte ? Daar hoef je niet veel achter te zoeken hoor, deze films waren gewoon gemaakt voor het vermaak. Daar zul je toch oorlogsfilms voor moeten kijken. De films zijn precies hetzelfde als andere soorten exploitations films. Het hele nazi gebeuren is erbij voor meer bekijks te krijgen.

geplaatst op 23 oktober 2008, 17:12 uur, permalink
Met het idee dat erachter zit bedoel ik dat mensen tot zulke ziekelijke martelpraktijken in staat zijn. Dat vind ik dan wel ranzig, gruwelijk of hoe je het wil noemen. Dit zie je wel in veel films, en persoonlijk shockeert het me niet echt. Maar ik kan me wel voorstellen dat het anderen shockeert.
Ik probeer me altijd in te leven in de personages van een film. Ik probeer het idee van "het is maar film" opzij te zetten.

En zulke dingen zijn gewoon echt gebeurd, Ilsa is trouwens gebaseerd op een echt personage als ik me niet vergis.

geplaatst op 23 oktober 2008, 17:53 uur, permalink
Nomak schreef:

Waar heb je dit dan vernomen ?

geplaatst op 23 oktober 2008, 18:05 uur, permalink
Die Hard,Willis schreef:
Waar heb je dit dan vernomen ?

En google ook eens naar Irma Grese.

geplaatst op 23 oktober 2008, 18:10 uur, permalink
Die Hard,Willis schreef:

En google ook eens naar Irma Grese.
Aha, ik ze het. Het is er wel maar losjes op gebaseerd.

geplaatst op 23 oktober 2008, 18:20 uur, permalink
Inderdaad losjes, maar als je die verhalen leest over Ilse Koch en vooral over Irma Grese dan is het toch bijna niet te geloven hoe een mens zo sadistisch kan zijn.

Ik raad je aan om dit eens te lezen.

Die Irma was amper 20 jaar. Van zo een "meisje" verwacht je toch niet dat ze tot zulke monsterlijke martelpraktijken in staat is.

De dingen die in de film voorkomen zijn gewoon echt gebeurd en soms nog erger zelfs. Veel mensen beseffen dat niet.

avatar van Vascago
geplaatst op 27 december 2008, 15:18 uur, permalink
Jesus. Net dat stukje over haar gelezen. Hoe ziek kun je zijn :S

avatar van Vascago
geplaatst op 28 december 2008, 12:50 uur, permalink
Net de film gezien. Het valt nog wel mee met de ranzigheid, tenminste als je je er even overheen kunt zetten dat dit soort dingen echt gebeurde. Acteerwerk was van dramatisch nivo wat me af en toe een glimlach ontlokte. Verder was het maar een tamme bende.

avatar van Alpha X
geplaatst op 20 januari 2009, 17:48 uur, permalink
wel goede film.

simpel machtspelletje.

avatar van latrat
geplaatst op 17 februari 2009, 16:47 uur, permalink
ik denk dat het feit dat het over een nazi-kamp ging, het geheel nog een tikkeltje onsmakelijker maakte.
Dat had ik minder bij die andere film.

Waarom ik twee van deze b-gedrochten gekeken heb, blijft me een raadsel.

avatar van AmazingPP

geplaatst op 21 mei 2009, 20:12 uur, permalink
latrat schreef:
Dat had ik minder bij die andere film.

Waarom ik twee van deze b-gedrochten gekeken heb, blijft me een raadsel.

_O^

geplaatst op 28 augustus 2009, 10:04 uur, permalink
geniale film, iedereen heeft er zeker al eens over gehoord, deze film bracht een geheel nieuw filmgenre teweeg: de erotische Nazi-film. heel belangrijk voor de toekomst, films als Saw en dergelijke martelprenten zouden niet kunnen bestaan hebben zonder deze moeder des martelfilms.

avatar van kirk douglas
geplaatst op 9 januari 2010, 14:50 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
de beste van dit gerne die ik tot nu toe heb gezien. en ik kreeg hem ook nog gratis in huis!!!
dyanne thorne is perfect voor zo een rol.
de martelingen zijn lang niet allemaal duidelijk in beeld gebracht desondanks weet je duidelijk wat er gebeurd en zijn duidelijke beelden onnodig.
de film heeft echter een groot mankement : vele van de gevangenen zijn ondanks de martelingen niet echt bang voor ilsa. vooral die amerikaan heeft altijd wel een arrogante lach op zijn gezicht.hierna maar eens een van de sequels kijken

avatar van TinkerTex
geplaatst op 23 april 2010, 9:18 uur, permalink
Ilsa is op het eerste gezicht alles wat je van een naziploitatie verwacht: veel bloot, overacterende nazi's en wrede martelingen. Meestal is het wel om te lachen. Het wordt zo overdreven gebracht, dat het hilarisch wordt. Deze film heeft dat in het begin, maar later wordt het wel erg bruut. Voor 1975-standaarden zijn bepaalde scènes erg onaangenaam om te zien. Hoewel je an sich niet zo heel veel ziet, is de intentie daarachter best naar. Dit verklaart ook waarom Ilsa de meest bekende film is binnen het subgenre. Het einde was ook erg fraai. Toch blijft het allemaal erg goedkoop. Een film waarbij het duidelijk om de shock value te doen is. Aan het begin preekt de film nog een morele boodschap, wat toch wel erg misplaatst is aangezien het natuurlijk niet om een historische reconstructie gaat.

Meneer Bungel
geplaatst op 19 mei 2010, 18:52 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Geen slechte film, maar toch blij toen ie afgelopen was. Wat een narigheid allemaal. Bijkans om niet goed van te worden, maar wél een hoofdstuk in de wereldgeschiedenis. Geen historische reconstructie dan*, maar wel indringend genoeg om me te doen meeleven wanneer de revolutie binnen het kamp lijkt te gaan slagen en er eindelijk kans op wraak komt... Aan een ieder de keuze om wel of niet te kijken, maar ik zou deze niet zondermeer aanraden.

Nomak schreef:
Ik raad je aan om dit eens te lezen.

geplaatst op 8 juni 2010, 15:52 uur, permalink
Een nogal sadistische soft-pornofilm. De gruwelen van de Nazi-kampen zijn tamelijk absurd samengepropt.

Het leven van deze Irma Grese, zou zeker een goed verhaal en goede film kunnen opleveren.

In de bloopers; Een arts die in de mond van een gevangene kijkt met een moderne Mag-Lite (2 D cell) als verlichting.

Te bekijken voor mensen die houden van bizarre vormen van sex. En die een hekel hebben aan historische films.

avatar van Ilsa
geplaatst op 29 juni 2010, 9:35 uur, permalink
Dit is toeval, kan je nu geloven dat ik in mijn verzameling naast mijn Ilsa box een zevental historische films heb staan?
Of wat in die zogezegd historische films daarvoor moet doorgaan natuurlijk.

avatar van mikey
geplaatst op 16 augustus 2010, 20:28 uur, permalink
Nou, nou, dacht ik al wat gewend te zijn, krijg je dit voorgeschoteld. Misselijkmakend geweld, extreme martelingen, softporno en voortdurende naaktloperij. Het verschil met de hedendaagse sadismo's is dat het geweld tegen het menselijk lichaam niet altijd zo extreem grafisch, dankzij close-ups, in beeld wordt gebracht. En ook lang niet zo langdurig. Toch was de make-up prima in orde.

Verder is het verhaal kompleet onzinnig maar wel wat beter dan de iets latere en gemiddelde genregenoten. Zelf het verplichte partijtje oorlogje voeren zag er logisch uit en dat schijnt bijzonder te zijn.

avatar van erik1677
geplaatst op 13 oktober 2010, 13:40 uur, permalink
ilsa she wolf of the ss is altijd een favoriet van me geweest.
Ok! het acteerwerk is wel bedroevend, maar deze film straalt zo'n naargeestig sfeertje uit, dat je dat gauw vergeet.
En voor die tijd gruwelijke gore trouwens.
Er zijn naar deze film nog luttele films met ilsa gemaakt, maar niet 1 zo goed als deze.

avatar van namingway24
geplaatst op 12 november 2010, 5:12 uur, permalink
Deze film komt af en toe bruut uit de hoek en de beelden zijn af en toe zeer grafisch. Het ontsnappingsplotje is zwak, acteerprestaties niet om over naar huis te schrijven. Veel naakt, maar natuurlijk niet altijd opwindend (tenzij marteling je ding is). Vooral Dyanne Thorne is een indrukwekkende verschijning.

De muziek geeft de film een semi-authentiek sfeertje, en de aankleding is naargeestig en kil. de laatste actiescène was goed. Ik kan natuurlijk niet echt zeggen dat ik me vermaakt heb, maar het was allemaal niet onaardig.

avatar van Thorak
geplaatst op 16 juni 2011, 3:05 uur, permalink
De wetenschap dat dergelijke praktijken daadwerkelijk hebben plaatsgevonden maakt deze nog naargeestiger dan het al is.
Toch kan de film me verder niet heel erg overtuigen. Natuurlijk weet ik dat deze film totaal geen historische intenties heeft een puur voor de shockfactor is gemaakt, maar een aantal dingen stonden me toch tegen.
Om te beginnen zagen (met name) de vrouwelijke gevangenen er bijzonder doorvoed uit voor de tijd waarin het zich afspeelt. Daarnaast zagen de barakken er relatief comfortabel uit; matrassen en wollen dekens en lakens op de bedden? Dat doet heel erg afbraak in de sfeer en het realisme (waarvan ik weet dat dat geen doel van deze film is, maar toch).
Bij de Amerikaan kreeg ik al direct het idee "o die is er in gestopt om de Steve McQueen uit te hangen". Ook erg storend dat hij de hele tijd met zo'n arrogante glimlach op zijn gezicht rondloopt (alsof er toch nog even zo'n Amerikaans patriotisch trekje in de film moest; kijk wij Amerikanen regelen het wel, wij zijn onverschrokken!).

avatar van RaoulDuke
geplaatst op 6 juli 2011, 17:56 uur, permalink
Hele foute film die door z'n bijna surrealistische sfeer en de uitstraling van Dyanne Thorne toch wel 'n bepaalde amusementswaarde heeft. Zowel de bordkartonnen karakters als de dialogen lijken zo uit een obscuur sado-masochistisch stripblaadje te komen, zoals die in de jaren 70 begonnen te circuleren, en die je o.a bij de sigarenboer kon kopen. Onbedoeld grappig is ook dat men bij aanvang van de film nog een cultuurhistorisch tintje aan de film probeert te geven en een moreel vingertje opheft dat dit nooit meer mag gebeuren, terwijl het een pure sexploitationfilm is. Een soort Hostel met tieten.

geplaatst op 24 oktober 2011, 18:36 uur, permalink
Hitler zou zich waarschijnlijk omdraaien in zijn graf bij het zien van deze film.Toegegeven Ilsa (Dyanne Thorne) ziet er fraai uit met haar D-cup maar de rest van de film stelt weinig voor. Omdat de film inmiddels zeer gedateerd is zijn de martelpraktijken (waar overigens nauwelijks iets van te zien is) eerder lachwekkend dan schokkend. Dat laatste zal waarschijnlijk ook niet de bedoeling van de film geweest zijn want het draait natuurlijk allemaal om de erotiek die best veel aanwezig is. Echt geweldig zien de dames er niet uit (lelijk zijn ze trouwens ook niet) maar ze hebben wel allemaal geen lichaamsverminkingen (geen silicone, geen tatoeages en geen piercings. gewoon allemaal lekker naturel zoals de natuur ze het gegeven heeft) wat een positieve eigenschap was van de jaren 70 en 80 (dat is heden helaas veelal anders). Nadeel is wel dat de dames allemaal flink wat bont hebben.

Het verhaal is natuurlijk zeer lachwekkend en ook weinig realistisch, maar daar kijk je de film natuurlijk niet voor. Het bloed zag er overigens ook zeer nep uit maar dat was min of meer de standaard in de jaren 70 films. De film oogt in alles trouwens ook zeer goedkoop, maar dat neem je op de kop toe. Vroeger (jaren 80) wilde ik deze film trouwens altijd al eens huren maar daar is destijds nooit iets van gekomen. Maar nu heb ik hem dan eindelijk eens kunnen pindakazen en bekijken. Ik zal waarschijnlijk ook gaan voor de andere delen. Zoals eerder gezegd stelt het allemaal niets voor maar eerlijk gezegd heb ik er toch stiekem van genoten

P.S. de muziek in de film waren trouwens allemaal meezingers _O^

avatar van Askikker
geplaatst op 28 mei 2012, 0:22 uur, permalink
De eerste Ilsa, al wist men toen waarschijnlijk niet dat er nog drie zouden volgen, volgens min of meer het zelfde concept, maare met een andere setting.
Dit is wel de beste, maar echt ik verwonderde me nog over het niveau van de andere drie.

Natuurlijk is dit slecht, maar dan wel zó slecht dat het bijna geniaal is, en meteen ook een voorloper van een genre.

Dyanne Thorne, lekker leizig en lijvig is de ideale actrice voor deze cultklaszieker(s), wat een wijf!

avatar van John Milton
geplaatst op 6 augustus 2012, 14:00 uur, permalink
Ik heb na het zien van Ilsa en wat vooronderzoek naar dit sub-genre deze pas verschenen bundel erover aangeschaft, erg interessant:

Nazisploitation!: The Nazi ...

let wel, ondanks het onderwerp is dit behoorlijk academisch en zeker geen lichte kost.

_O_

avatar van Piratje
geplaatst op 4 mei 2013, 3:47 uur, permalink
Een erotische film die totaal niets met de werkelijkheid te maken had of heeft.

Het is wellicht wel een parodie op de medische proeven die de Duitsers tijdens de WOII uitvoerden. Maar niet enkel met blote vrouwen en sex.

Dus voor mij gewoon porno trachten te lijmen met een werkelijke situatie.
De meeste reacties zitten ook met dit idee dat zoiets tijdens de oorlog kon of gebeurde.

De film op zich is vrij slordig gefilmd en vooral slecht geacteerd. Begrijpelijk om zovele vrouwen in hun totale blootje op het doek te krijgen. Ik denk echt niet dat vandaag nog zo'n prent mogelijk is.
Amuzement is deze film zeker niet en het verhaal is volledig voorspelbaar. Ook het happy end ligt in dezelfde verwachting.

Ik vind het alleen afschuwelijk hoever een scenarist en de rest van dit filmcorps hun gedachten kunnen laten drijven op de schijn van een waargebeurd verhaal.
Porno tot daar toe maar niet koppelen aan een eventueel waar gebeuren. Dat is je gewoon op een ander been zetten en vooral op andere gedachten brengen. Het was al erg genoeg.
Dit is gewoon gruwel en sadisme van de bovenste plank en heeft niet eens erotische trekjes. Ook al gaat het anderhalf uur over niets anders dan bloot, sex en geweld.

Om 0 te geven moet ik het op 0,5 houden. Maar niets uit deze film doet me aan oorlog of sex denken.

avatar van umbra
geplaatst op 5 mei 2013, 1:12 uur, permalink
lekker amusant filmpje, oorlogfilm zou ik het ni echt noemen lol :'D eerder lekkere exploitation
beetje loos acteerwerk, maar dat doet hier niet toe, gewoon heerlijke b-film, helemaal niet shockerend fzo, maarja ik ben een über fan van cult, B-films, horror, wansmaak, extreme stuff =p