- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Dvd / blu-rayspeler regiovrij maken
Dvd / blu-rayspeler regiovrij maken
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Deels off-topic, maar nu willen enige fabrikanten de vrije wereldhandel op Ebay ook al aan banden leggen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar heb ik mijn regio vrije blu ray ook vandaan. Prima bedrijfje.
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Aangeboden in absolute nieuwstaat:
LOEWE Xemix5106DO REGIOVRIJE DVD-speler, inkl. 1,2m. Oehlbach S-VHS kabel
Enige kenmerken:
- uiterst stil loopwerk
- schakelt automatisch tussen de DVD-regio's
- regio- en RC-1 code vrij (prof. mod. via Stegens El.-Rhoon)
- S-VHS en Scart (-RGB) uit
- krasvrij, compleet met orig. doos, remote en user-manual
- prima beeld en geluid (extra asl voor subwoofer)
- prof. Oehlbach S-VHS cable met gold-connectors
Meer data op verzoek.
De speler is zeer weinig gebruikt. Was mijn regiovrije back-up naast mijn regiovrije Denon DVD-3930. Gaat nu weg ivm aankoop regiovrije OPPO BDP-83 SACD/Blu-ray-speler.
Vraagprijs, inkl. de Oehlbach kabel, € 200.

Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
De regiovrije Loewe DVD-speler van post 27/9/09 is inmiddeld verkocht.
* De OPPO BDP-83 is internationaal inmiddels de populairste en zeer betaalbare SACD/DVD/Blu-ray speler (ca. $ 450/
€ 275; ff googelen);
De OPPO is autodetect mbt de netspanning (115V, 230V. AC)
De OPPO komt met 2 gratis test Blu-ray discs (video, resp. audio) en 1,5m. HDMI-kabel met 2 RF-chokes.
OPPO BDP-83, FAQ: LINK 2.
(OPPO BDP-83, Ned. talig: ZD-net.)
=> De REGIOVRIJE UPGRADE-KIT voor de OPPO: $ 79/ ca. € 53,50 inkl.. 

Deze regiovrije OPPO nu ca. 3 weken in gebruik en de prijs-kwaliteitverhouding is ver- bluffend; speelt 3 - 4x zo dure spelers weg.
(Bij deze leverancier: DVD regiovrij: automatisch; Blu-ray zone vrij: via blauwe button en dan zone nr. kiezen.)
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
- Regio en zone -vrije DVD/Blu-ray speler Momitsu BDP-799.
(Prijsindicatie $ 260/€ 175)
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Ik ben nog wel op zoek naar een nieuwe, tenzij mijn Pioneer nog gemaakt kan worden voor een redelijk bedrag, goeie regiovrije speler. Maar heb bij apparaten niet veel zin om die van over de hele wereld te betrekken.
De tips en apparaatjes van Stegen Electronics om mijn (zolder back-up) Sony R2 regiovrij te maken zijn op niets uitgelopen (wel prima service en geld terug overigens).
Dus voorlopig liggen er zo'n 50 DVD's uit de voorraad niets te doen, omdat ik ze niet kan afspelen.
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Ik ben nog wel op zoek naar een nieuwe, tenzij mijn Pioneer nog gemaakt kan worden voor een redelijk bedrag, goeie regiovrije speler. Maar heb bij apparaten niet veel zin om die van over de hele wereld te betrekken.
De tips en apparaatjes van Stegen Electronics om mijn (zolder back-up) Sony R2 regiovrij te maken zijn op niets uitgelopen (wel prima service en geld terug overigens).
Dus voorlopig liggen er zo'n 50 DVD's uit de voorraad niets te doen, omdat ik ze niet kan afspelen.
Verwachte prijs rond de € 450. Voor € 54 extra kun je er dan zelf 1-voudig die regiovrij kit er in zetten (installatie manual.)
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
Aha bedankt. Wat ik er trouwens niet bij heb gezegd is dat ik mijn regio vrije speler ook als harddisc recorder gebruikte en (nog) niet een BluRay gebruiker ben
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Aha bedankt. Wat ik er trouwens niet bij heb gezegd is dat ik mijn regio vrije speler ook als harddisc recorder gebruikte en (nog) niet een BluRay gebruiker ben
(De OPPO speelt o.a. CD's, SACD's, DVD's en Blu-ray's af.)
Mochizuki Rokuro
-
- 18949 berichten
- 16904 stemmen
(De OPPO speelt o.a. CD's, SACD's, DVD's en Blu-ray's af.)
VHS? 
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
VHS?

De OPPO heeft USB aansluitingen aan voor- en achterzijde. Was er geen verloop van scart naar USB?
Lars
-
- 384 berichten
- 1779 stemmen
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen

De mijne komt dit keer HIER vandaan..,
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Het uitpakken van de OPPO: Youtube. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Da's een scherpe prijs, hoe lang is de verzendtijd?
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Echter, 2e optie: de volgende dag in huis via NL aankoop: jvbdigital.nl
Geen Inklaring, geen porto, op voorraad, iets goedkoper en regiovrij. (Ik was weer te snel met aankoop).
By the way; demo der OPPO BDP-83: Youtube. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zich al erg tevreden met mijn regio vrije Sony BP550. Vraag me af hoeveel beter die OPPO is, ik vind het alprachtig...
hij is overigens niet goedkoper, de 600 is excl. btw, dus 690 euro
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Ik ben op zich al erg tevreden met mijn regio vrije Sony BP550. Vraag me af hoeveel beter die OPPO is, ik vind het alprachtig...
hij is overigens niet goedkoper, de 600 is excl. btw, dus 690 euro
Niet regiovrij is de OPPO $ 499/€ 335; porto naar NL ca. € 75 (Priority) en de OPPO regiovrij kit is ca. € 54; al met al goedkoper.
Beeld, geluid, bedieningsgemak en design van deze speler is perfect.
Autodetect trouwens qua netspanningskeuze (115V./230V.)
Firmware updates via USB, ethernet of cd-rom.
Inkl. gratis 1,5m. hdmi kabel, 1 video en 1 audio -test Blu-ray.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat heb ik gehoord en normaal gesproken ga ik ook meestal voor het beste, maar ik heb mijn Sony nog geen jaar, en ben zoals gezegd erg tevreden met de kwaliteit. Dus wacht wel op de volgende generatie Oppo. 
manecas36
-
- 225 berichten
- 247 stemmen
Ik heb de dv-464 van Pioneer. Blijkbaar moet je een palmtop hebben om deze regiovrij te kunnen maken? Waarom heeft Pioneer het zo lastig gemaakt? Ik wil gewoon een muziek dvd uit de vs kunnen bekijken.
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Ik heb de dv-464 van Pioneer. Blijkbaar moet je een palmtop hebben om deze regiovrij te kunnen maken? Waarom heeft Pioneer het zo lastig gemaakt? Ik wil gewoon een muziek dvd uit de vs kunnen bekijken.
Maar muziek DVD's hebben doorgaans toch geen regiocode... 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Uit het Blu-ray topic:
Gedaan en daar wordt dus gezegd dat je een universele afstandsbediening nodig hebt voor het regiovrij maken van deze speler. Te idioot voor woorden, eigenlijk. Ik heb toch amper regio 1 dvd's, dus laat ik het erbij zitten, denk ik.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat vind ik niet slim. Je geeft uiteindelijk 100den euro's uit aan BR en DVD, waarom dan niet 200 euro neertellen om een speler regio vrij te maken zodat je:
- Aanbod enorm toeneemt (Zeker op het valk van horror en cult)
- je de beste prijzen kan betalen
- de regio 1 dvd's & BR doorgaans veel uitgebreider zijn
- Regio 1 dvd's doorgaans wel de juiste aspect ratio hebben (RCV
)
- regio 1 dvd's (BR) eerder op de markt komen
- Je je toch niet wil laten beperken door zoiets makkelijk omzeilbaars als regio bescherming.
Nee, persoonlijk zie ik een investering in een regio vrije speler als en van de beste investeringen die ik ooit gedan heb,
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Nog slimmer is eerst kijken of een aan te schaffen DVD/Blu-ray speler 1-voudig regiovrij te maken is, en dan tot aankoop besluiten.
Of een reeds regiovrijgemaakte speler bij Stegens Electronics in Rhoon kopen, of bij de importeur van (regiovrije) merk OPPO bijvoorbeeld.
Nee, persoonlijk zie ik een investering in een regio vrije speler als en van de beste investeringen die ik ooit gedan heb,

Speelt ook mee, dat de prijzen buiten NL veel lager zijn er veel, veel meer keus met doorgaans betere transfers (restored) in beter verzorgde cases.
In R-1 kunnen de distributeurs ook gebruik maken van de UCLA-archieven, waar de moederbanden van films opgeslagen liggen. In R-2 worden vaak kopiën van kopiën op DVD gezet.
zwerver56
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik ben een nieuweling op dit forum en een absolute leek op het gebied van recorders.
Kan iemand me simpel uitleggen of het mogelij is de Philips dvdr 3300H regiovrij te maken? Ik zoek al jaren naar bepaalde films die alleen in de VS verkrijgbaar zijn (en dus niet af te spelen op mijn recorder.)
Alvast bedankt.
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
ik ben een nieuweling op dit forum en een absolute leek op het gebied van recorders.
Kan iemand me simpel uitleggen of het mogelij is de Philips dvdr 3300H regiovrij te maken? Ik zoek al jaren naar bepaalde films die alleen in de VS verkrijgbaar zijn (en dus niet af te spelen op mijn recorder.)
Alvast bedankt.
brucecampbell
-
- 3344 berichten
- 7725 stemmen
Net een nieuwe dvd-recorder gekocht: SAMSUNG HR777 en het lukt me niet om deze regiovrij te maken. Zeker al 50 keer geprobeerd.
Dogie Hogan
-
- 13386 berichten
- 788 stemmen
Net een nieuwe dvd-recorder gekocht: SAMSUNG HR777 en het lukt me niet om deze regiovrij te maken. Zeker al 50 keer geprobeerd.
brucecampbell
-
- 3344 berichten
- 7725 stemmen
Het is van daar dat ik de informatie heb, maar blijkbaar werkt het niet bij mij.