• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.260 series
  • 34.059 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.755 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

kiriyama schreef:

-mulholland drive(?)

Valt meer onder liefdeskoppel.

-all the presidents man

-se7en

Dit gaat geloof ik meer over collegeale relaties dan vriendschap.

-bin-jib

-rear window(?)

Liefdeskoppels.

-persona

Ik heb de film niet gezien, maar de plotbeschrijving klinkt verre van buddy-achtig.

-saw

Wie zijn hier de buddy's? Toch niet die tweede die samen gevangen zitten, want dat waren toch geen vrienden.

Wie gaat deze knock-out trouwens bijhouden?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

KrisV schreef:

Aangezien het om 2 karakters moet gaan die doorheen de film met elkaar optrekken, lijkt Ice Age niet aan de norm te voldoen, aangezien het er daar minstens 3 zijn.

Ik vind het anders verder een typische buddy-film met alle buddy-clichés. Met het verschil dat er 3 buddy's zijn. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Zelfde verhaal voor O Brother Where Art Thou.

Toy Story kan er trouwens nog wel bij.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Ik vind het anders verder een typische buddy-film met alle buddy-clichés. Met het verschil dat er 3 buddy's zijn. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Zelfde verhaal voor O Brother Where Art Thou.

Toy Story kan er trouwens nog wel bij.

Buddyfilm moet per definitie 2 zijn. Anders ga je de regels wel erg soepel interpreteren.

A buddy film is a film in which the central characters are two friends, often of the same sex, who appear together throughout the film (wikipedia)

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

fight club en Seven kunnen er volgens mij perfect bij.

Eventueel ook films als Jackie Brown of The Game.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wie zijn de vrienden in The Game dan? Dat noem ik nou de regels soepel interpreteren. Ook achter Jackie Brown zit wel iets meer dan gewoon vriendschap. Foster is vooral verliefd op Jackie Brown en werkt daarom met haar samen.

Bij Fight Club heb je het probleem dat de film eindigt met oorlog tussen de twee 'buddy's' en het feit dat het een dezelfde persoon is.

Se7en blijf ik teveel een collegafilm vinden.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2289 stemmen

Fear and loathing in Las Vegas!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:
Wie zijn de vrienden in The Game dan? Dat noem ik nou de regels soepel interpreteren. Ook achter Jackie Brown zit wel iets meer dan gewoon vriendschap. Foster is vooral verliefd op Jackie Brown en werkt daarom met haar samen.

Bij Fight Club heb je het probleem dat de film eindigt met oorlog tussen de twee 'buddy's' en het feit dat het een dezelfde persoon is.

Se7en blijf ik teveel een collegafilm vinden.

The "buddies" in such films may be friends, relations other than by marriage (i.e. brothers, sisters, or cousins), or partners in some job such as the police force

Lang geleden dat ik 'The Game' gezien heb, maar als ik het me goed herinner gaat het om 2 broers die de volledige film samen optrekken. Seven voldoet perfect, zeker ook als het om collega's gaat (zie definitie). Bij Jackie Brown gaat het zeker niet om een gehuwd koppel, en Foster gaat op het einde niet mee met Jackie, zo verliefd was hij dan toch niet.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Als volwassenen en kinderen ook vrienden kunnen zijn, kunnen films als Léon en Sixth Sense ook tot die categorie gerekend worden.

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

KrisV schreef:

Lang geleden dat ik 'The Game' gezien heb, maar als ik het me goed herinner gaat het om 2 broers die de volledige film samen optrekken.

Onjuist. Ze zijn nog geen 5 minuten samen in beeld. Douglas staat er alleen voor.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

ok, te lang geleden dat ik de film gezien heb.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Dus het wordt buddies???

Leuk

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Als die gelanceerd is kan ook nog een andere, maar als je ze door elkaar organiseert is het nogal verwarrend.

Maar je kan al nadenken over wat je de grappigste filmscènes vindt

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

Kan je het dan niet beter knock-out filmduo's noemen? Buddy's roept associaties op met de buddy film (logisch). En dat zijn vooral films ala Lethal Weapon en the Last Boy Scout.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Gerry

Bangkok Dangerous

Kikujirô no Natsu

Tonari no Totoro

Dead or Alive 2: Tôbôsha

Ghost World

Kidzu Ritan

Kung Fu

Shimotsuma Monogatari

The Way of the Gun

Mijn selectie dan maar, al lijkt me nu al dat de omschrijving gewoon te vaag is, zelfs met de strenge regels van KrisV. Echt een vreemd allegaartje films bij elkaar.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Kikujirô no Natsu

Tonari no Totoro

Hoop dat deze heel erg hoog komen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Onderhond schreef:

zelfs met de strenge regels van KrisV.

Zijn niet mijn strenge regels, heb de definitie op wikipedia gekopiëerd.

Mijn punt is gewoon dat het over 2 hoofdpersonen moet gaan. Als een groepje vrienden, of toevallige lotgenoten, meetelt, kunnen zowat alle westerns, oorlogsfilms, maffiafilms, roadmovies, ...

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Eens, maar als we alleen echte buddies doen word het wel een kleine KO.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Bij maffia/western/oorlog spreek je vaak niet echt over "vrienden". Daar speelt toch vaker het genre aspect een grote rol in het samenzijn van de personages vind ik. Vind het alleen een beetje vreemd dat wanneer je een film over een trio vrienden hebt, je die niet kan laten meedoen in deze KO.

Kikujiro is trouwens een typische roadmovie, maar valt toch perfect onder jouw beschrijving. Y Tu Mama Tambien al niet meer, omdat daar sprake is van een derde persoon.

Blijf verder dat het een vreemde hoop films bij elkaar wordt. Vraag me af of iemand die de context niet kent zou kunnen afleiden waarover de KO gaat.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Mwa meeste mensen weten toch wel wat een buddy film is.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Blijf verder dat het een vreemde hoop films bij elkaar wordt. Vraag me af of iemand die de context niet kent zou kunnen afleiden waarover de KO gaat.

Exactement. Dan wordt het zinlozer dan zinloos

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Onderhond schreef:

Vind het alleen een beetje vreemd dat wanneer je een film over een trio vrienden hebt, je die niet kan laten meedoen in deze KO.

Ik geef maar mijn mening, van mij mag alles. Het is gewoon zo dat alle definities melding maken van 2 personen, met een tegengestelde achtergrond, tegengesteld karakter, ... Met 3 of meer lijkt dat me moeilijker.

Voor de rest leg ik me neer bij de wil van de meerderheid. Het onderwerp passioneert me toch niet zo.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Buddy-films zijn gewoon films met bijvoorbeeld twee politie-agenten die aan het begin elkaar voor het eerst ontmoeten en avonturen beleven en steeds betere vrienden worden. Zoals Dragnet of Stakeout.

Of idd twee tegengestelde karakters die na verloop van tijd vrienden worden door allerlei situaties, zoals bvb Midnight Run of Three Fugitives.

De meeste hier genoemde films vallen daar niet onder dus ik zou maar een andere titel nemen .

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Wie zal deze KO eigenlijk maken???

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11932 berichten
  • 5335 stemmen

Rush Hour 1 en 2!

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Wordt het nou echt buddy movies? Hoe oninteressant kan een KO zijn?

• 11932 berichten
  • 5335 stemmen

Ach joh, je moet toch wat bedenken om mensen bezig te houden...

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Ach joh, je moet toch wat bedenken om mensen bezig te houden...

Binnenkort filmhonden KO? Lassie vs Cujo.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Vond comedy scene wel een leuk idee. Stukken beter dan een Buddy KO. Of zal ik weer een leuke horror KO bedenken .

• 11932 berichten
  • 5335 stemmen

dutchtuga schreef:

Of zal ik weer een leuke horror KO bedenken .

Graag. Horrorhonden KO is trouwens een goed idee!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik wil de comedy-scene knock-out wel organiseren. Iedereen stuurt in dit topic maar scènes in : Naam van de film, een bondige maar duidelijke beschrijving van de scène, en eventueel een link naar een foto of eventueel de scène. Ik ga me op voorhand niet op een aantal vastpinnen, we zien wel aan hoeveel we komen.

Elke komische scène komt in aanmerking, ook scènes die uit films komen die officieel geen komedie zijn.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.