MovieMeter Forum
Voor alle discussies die niet bij de films en regisseurs horen.
Dit is een spoilertopic voor de film Broken Flowers (2005). Berichten over het einde van een film kunnen in principe tussen spoilertags bij de film zelf, maar voor uitgebreide discussies hierover kun je beter een topic als deze starten.
Broken Flowers (2005)
[permalink] geplaatst op 11 januari 2009, 12:40 uurHeb gisteren Broken Flowers gekeken.. en vooral door het nogal open einde ben ik benieuwd wat MM leden daar voor invulling aan gegeven hebben.. en misschien om elkaars theorie uit te wisselen

Zelf denk ik dat de laatste vrouw die hij bezoekt de moeder is (De brief was anoniem.. en de andere 3 vrouwen waren volgends mij te eerlijk om het 19 jaar voorhem te verzwijgen)
De brief was expres anoniem omdat ze(bleek wel aan het einde) niks meer van hem wilde weten..
En tjah.. die jongen helemaal op het laatst in die auto.. is denkik zijn zoon omdat hij weer goed past in het plaatje van de 4de vrouw..
Hoor graag jullie meningen

[permalink] geplaatst op 11 januari 2009, 22:17 uurPersoonlijk vind ik het totaal niet belangrijk wie de moeder is en er valt geen goede conclusie te trekken omdat de film ons expres geen goed bewijs geeft. Jarmush wil helemaal niet dat wij weten wie de moeder is en waarschijnlijk heeft hij zelf geen beslissing genomen.
[permalink] geplaatst op 11 januari 2009, 22:40 uurOf Jarmush wil dat aan de kijker over laten? aangezien het hoofd verhaal daar om draaid.. lijkt het me sterk dat jarmush er zo overdenkt..
Waarom zijn er dan al die aanwijzingen in de film? dan waren die ook overbodig geweest..
[permalink] geplaatst op 12 januari 2009, 10:54 uurDe film gaat over de zoektocht en hoe Murray daarmee zijn leven reflecteerd en zich erin ontwikkeld; niet over wie de zoon is en wie de moeder. Dat maakt voor de ontwikkeling niet uit.
[permalink] geplaatst op 12 januari 2009, 23:35 uurDat is idd het verhaal erachter..
Maar heb jij nooit eens na gedacht over wie de moeder zou kunnen zijn dan?
[permalink] geplaatst op 13 januari 2009, 14:50 uurMescaline schreef:
En tjah.. die jongen helemaal op het laatst in die auto.. is denkik zijn zoon
Die laatste jongen op het einde is volgens mij helemaal niet zijn zoon. Volgens mij duidt dit shot er eerder op dat Murray ondertussen beseft dat hij een gemis in zijn leven heeft (familiebanden, betekenisvolle relaties), en dat hij zo hopeloos is geworden dat hij in iedereen zijn zoon begint te herkennen (zie ook scene ervoor met zijn 'veronderstelde' zoon).
[permalink] geplaatst op 14 januari 2009, 0:28 uurZou idd ook goed kunnen finkployd..(dacht trouwens dat het pink floyd was?

)
Maar die jongen op het einde paste voor mij weer perfect in het plaatje bij de 4de dame die hij bezocht.. zodoende.. maar misschien zoek ik er teveel achter..