132.211 gebruikers | 83.366 films | 30.189 regisseurs | 3.421.941 berichten | 4.775.943 stemmen

As Good as It Gets

locatie: MovieMeter » Forum » Film » Spoilers » As Good as It Gets

Dit is een spoilertopic voor de film As Good as It Gets (1997). Berichten over het einde van een film kunnen in principe tussen spoilertags bij de film zelf, maar voor uitgebreide discussies hierover kun je beter een topic als deze starten.

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 19 augustus 2004, 11:07 uur
Even een vraagje: Zijn jullie het met me eens dat As good as it gets een veel betere film was geweest als het aan het einde van de film niets was geworden tussen de hoofdrolspelers? Ik vond dit toch iets te hollywood achtig en redelijk ongeloofwaardig. Ben benieuwd of ik de enige ben met deze mening.

Thanks!

bericht [permalink] geplaatst op 20 augustus 2004, 19:15 uur
De film is in zijn geheel zo stroperig en romantisch, dat het zonde zou zijn geweest als het niét goed was afgelopen. Bij dit soort films hoort dat er gewoon bij. (As good as it gets is echt niet veel meer dan een originele romantische komedie met een leuke hoofdfiguur, een goede film dus, maar niet een die boven de 'hollywood'-film (mocht die bestaan) moet (en kan) uitstijgen)

bericht [permalink] geplaatst op 21 augustus 2004, 19:05 uur
ben ik niet met je eens. ik zie het einde ook meer als een open eind. wie zegt dat ze nu een lang en gelukkig samenzijn hebben? ze hebben een keer (ok twee keer) gezoend.

bericht [permalink] geplaatst op 21 augustus 2004, 19:30 uur
Ik vind het einde van deze film helemaal niet hollywood-achtig. Hollywood-achtig was geweest wanneer Melvin en Carol aan het eind zoenend op een strand met een ondergaande zon, in mooie kleding en mooi opgemaakt zouden staan.

De film heeft nu gewoon een open einde. Beide hoofdrolspelers hebben een beetje toegegeven. Melvin heeft wat manieren geleerd, maar is volgens mij nog even eerlijk en kritisch tegenover de wereld na zijn monoloog tegen Carol. Carol heeft eindelijk toegegeven dat ze gewoon verliefd op Melvin was, van af het allerbegin van de film eigenlijk al, maar ze wou het niet toegeven voor haarzelf.

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2004, 11:18 uur
Thanks voor jullie reactie. ik zal hem binnenkort nog eens bekijken met jullie opmerkingen in mijn achterhoofd. Misschien dat ik mijn mening dan iets moet bijstellen. (Hij was laatst op tv natuurlijk, maar die heb ik ff gemist).

Mister_Pink
bericht [permalink] geplaatst op 26 augustus 2004, 18:20 uur
Ik heb me altijd afgevraagd wat carol nu in melvin ziet.

bericht [permalink] geplaatst op 4 november 2004, 19:29 uur
Mister_Pink schreef:
Ik heb me altijd afgevraagd wat carol nu in melvin ziet.

Ik niet :)

bericht [permalink] geplaatst op 4 november 2004, 19:30 uur
Ik juist het tegenovergestelde.

bericht [permalink] geplaatst op 29 mei 2006, 0:48 uur
het verhaal eindigd waar een nieuw verhaal begint

veron35
bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 15:24 uur
Ik vind dit juist een geweldig einde!!!

bericht [permalink] geplaatst op 29 juni 2007, 0:06 uur
autistic mutch???
that's the question bij deze film.
autisten hebben gewoon iets dat sommige mensen aantrekt.

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 29 juni 2007, 0:12 uur
Wat heeft dat met het einde van deze film te maken?

bericht [permalink] geplaatst op 27 juli 2009, 23:38 uur
Bij een open einde had de titel vast niet zo mooi meer geweest. Ik vind de titel en het idee erachter wel erg mooi in dit geval, beiden geven iets toe.