Eigen videotheek beginnen, verstandig?
[permalink] geplaatst op 5 september 2010, 16:55 uurmikey schreef:
Omdat ik die rommel niet in huis wil. En ik vindt het prettig om films naast elkaar te zien staan. Downloaden mag een optie zijn voor een bepaalde film maar het is prettig om tegen films aan te lopen en hoezen te vergelijken.
3 euro is wel een koopje maar die wil ik meestal niet zien.
Ik zeg ook ''downloaden nagelaten''. Ik doel juist op bv de koopjes bij Mediamarkt en FRS. Waarom naar de videotheek gaan als je voor een paar euro al hele goede films gewoon op dvd kan kopen in winkels.
Vroeger dokte je 3x zoveel, tegenwoordig niet. Waarom dan een gebruikte film nog huren.
[permalink] geplaatst op 6 september 2010, 14:27 uurBieb verhuurt natuurlijk ook films maar meestal oude films. Ze verhuren nu niet Kick-ass, Law Abiding Citizen e.d.
Ajax&litmanen1, ik wist niet dat bv Law Abiding Citizen, Avater, From Paris with Love paar euro zou kosten. Laatst was ik bij Saturn geweest en die nieuwe films kosten meestal tussen 15 en 20 euro (sommige nieuwe films al vanaf 12 euro). Veel mensen komen hier om nieuwste films huren. Jaren geleden hebben we veel weekfilms liggen maar nu zijn de meer dan helft verkocht. Alleen top 250 aller tijden, kinderfilms en films die regelmatig verhuren zijn er nog. Regelmatig doen we aanbieding voor weekfilms: 5 weekfilms voor 5 euro huren.
[permalink] geplaatst op 19 september 2010, 20:40 uurIk ga ze vaker bij de bib gaan halen,omdat ze gratis zijn,en het aanbod blijkbaar oneindig is.
Alleen hebben ze een bepaald publiek publiek niet,daarvoor stap ik dan naar de betere videotheek,en voor smakelijke actie/nieuwe films naar de videotheek om de hoek.
[permalink] geplaatst op 29 september 2010, 10:56 uurHebben jullie ook ideeen om een videotheek beter te maken.. Wat mis je in de videotheek, of waardoor zou je weer regelmatig naar de videotheek gaan?
[permalink] geplaatst op 15 oktober 2010, 9:27 uurAls de prijzen een stuk lager zouden zijn, zodat het kopen van een dvd niet meer aantrekkelijker is dan het huren van een dvd. Uiteraard zou het ook heel tof zijn dat wanneer je dvd's kunt huren die niet of moeilijk verkrijgbaar zijn in de winkel.
[permalink] geplaatst op 19 oktober 2010, 15:40 uurNou, het probleem ligt vooral aan de inkoop van de films, koopversies zijn op dit moment 2x goedkoper dan huurversie. Als inkoopprijzen van huurfilms helft goedkoper dan wordt de verhuurprijzen waarschijnlijk met 1 of 2 euro per film verlaagd.
[permalink] geplaatst op 11 november 2010, 12:45 uurik werkte in een videotheek in ierland en daar hadden ze te koop dvd, cd,games net als hier maar ook schepijs! veel lekkerder en goedkoper dan ben & jerrys. wij had ook een zonnebank studio en dat had ons meer geld ingeleverd dan verhuur per week. dus als je het gaat doen zou ik dat doen. wij hadden ook pay as you go zonnen, dus als je langs kwam hoeft je geen strippenkaart van 50 euro te halen. gewoon 2 pond for 5 minuten! (ze waren supersterk)