134.907 gebruikers | 85.730 films | 31.053 regisseurs | 3.508.659 berichten | 4.930.930 stemmen

Wat is een efficiënt opbergsysteem voor dvd's?

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 21 januari 2011, 13:13 uur
mikey schreef:
Ik heb 300 dvd dozen weggegooid en de dvd's in mapjes gedaan. Wat ruimde dat op zeg.

Bij mij is een filmverzamelaar dit weekend al mijn VHS-cassettes komen ophalen. Bijna 1800 stuks, of goed voor zo'n 3500 films.
Met zeer veel pijn in het hart, want daar zijn ontelbare uren werk in gekropen. Maar door plaatsgebrek, tijdstekort en een niet al te schitterende gezondheid, moest het toch eens gebeuren. En beter dat ze nu nog bij een liefhebber terecht gekomen zijn, dan in de toekomst alles in containerpark te moeten dumpen.

bericht [permalink] geplaatst op 27 januari 2011, 13:59 uur
speedy23 schreef:
mikey schreef:
(quote)

Bij mij is een filmverzamelaar dit weekend al mijn VHS-cassettes komen ophalen. Bijna 1800 stuks, of goed voor zo'n 3500 films.
Met zeer veel pijn in het hart, want daar zijn ontelbare uren werk in gekropen. Maar door plaatsgebrek, tijdstekort en een niet al te schitterende gezondheid, moest het toch eens gebeuren. En beter dat ze nu nog bij een liefhebber terecht gekomen zijn, dan in de toekomst alles in containerpark te moeten dumpen.

ik kan mij voorstellen dat dit een moeilijke beslissing is geweest. De rede haalt het soms van de ziel...

bericht [permalink] geplaatst op 29 januari 2011, 14:28 uur
ik wil graag voor mijn dvd colectie van die dvd schotjes die je in de winkels ziet om ze op alfabet te zetten ik was benieuwd of er iemand is die weet waar je die kan krijgen of iemand die ze kan regelen in de winkels kan ik ze nergens vinden en bij de dvd winkels kan ik ze ook niet kopen aan gezien ik 1600 dvd's heb is het wel makkelijk alles op alfabetische volgorde ik ben benieuwd alvast bedankt

bericht [permalink] geplaatst op 15 juli 2011, 22:32 uur
Een aantal dagen geleden bij de Ikea een Kilby kast voor 25,- gezien. Best een mooi en stevig ding, voor je boeken, films, etc. Uiteindelijk toch nog niet meegenomen, i.v.m. met het nazien van mijn huidige kast en metingen van plek.

(afbeelding)

Ik denk dat je er makkelijk 400 titels in kwijt kunt. Bij mijn volgend bezoekje denk ik dit te gaan halen, want de prijs is verleidelijk.

bericht [permalink] geplaatst op 27 maart 2012, 23:41 uur
Ik heb maar 1 tip eigenlijk en dat is zelf bouwen !!!
Al dat kant en klaar spul is nooit op maat zoals je het wilt. En als je het wel op maat kunt krijgen betaal je je blauw.....en dat geld kun je beter aan dvd's (of andere zaken) besteden. Je hebt al een mega-kast voor zo'n 300 euro aan materiaal. En dan bouw ik het tot aan het plafond, maximaal de ruimte benutten.

Dit heb ik gemaakt voor mijn (en vriendin) boeken en cd's (oude foto, bank is allang vervangen, hahaha).

(afbeelding)

En dit was mijn oude meubel toen ik nog met ex/later alleen was...voor de dvd's (links) en games (rechts dus). Was voor het eerst dat ik zoiets maakte. Eerst helemaal uittekenen, dan spullen laten zagen en knutselen maar. En ik ben absoluut geen timmerman, verre van. Maar het eindresultaat was ik zeer tevreden over. Dit staat nu bij mijn zwager, ik heb nu een iets ander meubel gemaakt in het nieuwe huis....andere situatie/muren, dus kon opnieuw iets knutselen, maar het idee is verder hetzelfde......alleen breder tegen een muur en lager tegen de andere muur (tegen bar/keuken aan, vandaar).

(afbeelding)

Alles bij elkaar herberg ik zo een stuk of 1000 dvd's en ook zo'n aantal aan games. En in die kast achter de bank gaan zo'n 1200 cd's en ik schat dat er een stuk of 500 boeken in passen.

Ik moet zeggen dat alles nu wel aardig vol begint te lopen toch hoor, hahaha....deze foto's zijn alweer wat ouder. Maar ik ga echt eens een zooi dvd's weg doen en echt bewaren waar ik zeker geen afstand van wil doen. Boeken ben ik ook wat doorheen gegaan en heb een behoorlijke berg even opgeborgen.....mijn zoon is er nog niet helemaal uit of hij er nog wat van wil hebben. Anders sla ik het op of verkoop het een keer.

bericht [permalink] geplaatst op 28 maart 2012, 0:45 uur
Allemaal leuk en aardig, zelf bouwen. Alleen moet je er zelf mee handig zijn of toevallig mensen kennen die het wel kunnen, anders schiet het niet echt op.

Wel netjes gemaakt.

bericht [permalink] geplaatst op 18 april 2012, 0:22 uur
Hier kun je ook aardig wat in kwijt.

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 18 april 2012, 7:14 uur
Ik heb de Besta dvd-kast. Er kunnen +- 300 dvd's in. Staat in promotie in Ikea.