Ik heb maar 1 tip eigenlijk en dat is zelf bouwen !!!
Al dat kant en klaar spul is nooit op maat zoals je het wilt. En als je het wel op maat kunt krijgen betaal je je blauw.....en dat geld kun je beter aan dvd's (of andere zaken) besteden. Je hebt al een mega-kast voor zo'n 300 euro aan materiaal. En dan bouw ik het tot aan het plafond, maximaal de ruimte benutten.
Dit heb ik gemaakt voor mijn (en vriendin) boeken en cd's (oude foto, bank is allang vervangen, hahaha).
En dit was mijn oude meubel toen ik nog met ex/later alleen was...voor de dvd's (links) en games (rechts dus). Was voor het eerst dat ik zoiets maakte. Eerst helemaal uittekenen, dan spullen laten zagen en knutselen maar. En ik ben absoluut geen timmerman, verre van. Maar het eindresultaat was ik zeer tevreden over. Dit staat nu bij mijn zwager, ik heb nu een iets ander meubel gemaakt in het nieuwe huis....andere situatie/muren, dus kon opnieuw iets knutselen, maar het idee is verder hetzelfde......alleen breder tegen een muur en lager tegen de andere muur (tegen bar/keuken aan, vandaar).
Alles bij elkaar herberg ik zo een stuk of 1000 dvd's en ook zo'n aantal aan games. En in die kast achter de bank gaan zo'n 1200 cd's en ik schat dat er een stuk of 500 boeken in passen.
Ik moet zeggen dat alles nu wel aardig vol begint te lopen toch hoor, hahaha....deze foto's zijn alweer wat ouder. Maar ik ga echt eens een zooi dvd's weg doen en echt bewaren waar ik zeker geen afstand van wil doen. Boeken ben ik ook wat doorheen gegaan en heb een behoorlijke berg even opgeborgen.....mijn zoon is er nog niet helemaal uit of hij er nog wat van wil hebben. Anders sla ik het op of verkoop het een keer.