Films kopen vanwege de herinnering
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 1:13 uurKopen jullie ook soms films waarvan je zegt: daar had ik goede herinneringen aan, ook al zijn de films niet zo goed?
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 1:21 uurJa hoor, puur jeugdsentiment meestal. Willow, The Goonies, Under Siege, Time Cop, Predator, dat soort films. Het 'al zijn de films niet zo goed' gedeelte gaat natuurlijk niet op, aangezien dit uiteraard topfilms zijn.
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 2:46 uurJa precies, vooral de film pakweg tussen 1994-1998 koop ik bijna blindelings omdat ik ze toen (in 1994 was ik 12) heel goed vond. Dat betekent ook rommel zoals The Quest, Junior, Color of Night, Sudden Death, The Glimmer Man en dat soort gekkigheid.
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 13:04 uurBehoorlijk vaak. En soms is dat verassend leuk en soms niet...
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 13:06 uurKopen niet nee. Nog een keertje kijken wel. Die Hellraisers, Tremors, Predators en Robocop dingen zijn vaak nog erg geinig, maar zou ze nooit op DVD moeten hebben.
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 13:38 uurAls de films niet zo goed zijn heb ik er meestela ook geen goeie herinnering aan, maar als je artestiek mindere werken zoals Commando, Predator, The Running man en andere foute jaren 80 films bedoeld, ja, die koop ik wel, maar die vind ik dan ook wel echt goed. (Echt waar.

[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 15:56 uurThe Goonies en Hackers.
Hackers kijk ik elk jaar wel eens opnieuw, echt zo'n vette feel good movie waar ik nog steeds kippenvel en kriebels van in m'n buik krijg.
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 15:57 uurOnderhond schreef:
Kopen niet nee. Nog een keertje kijken wel. Die Hellraisers, Tremors, Predators en Robocop dingen zijn vaak nog erg geinig, maar zou ze nooit op DVD moeten hebben.
Ik dus wel, maar ik vind ze dan ook écht goed. Dan heb ik het vooral over Predator en Robocop.
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 18:49 uurEn nog enkele: The Lost Boys en Dazed And Confused
Remi
[permalink] geplaatst op 28 februari 2006, 19:47 uur- Star wars ( IV, V, VI)
- Watership Down

[permalink] geplaatst op 1 maart 2006, 18:05 uurJeugdsentiment ten top: Als je begrijpt wat ik bedoel!
[permalink] geplaatst op 2 maart 2006, 9:35 uurThe Running Man met Arnie hoort ook nog wel in het rijtje thuis.
[permalink] geplaatst op 3 maart 2006, 2:06 uurIk denk dat ik dan voor de "Rambo" Trilogie en de "Robocops" zou gaan.....

Remi
[permalink] geplaatst op 3 maart 2006, 21:12 uurBack to the Future (I, II, III)
[permalink] geplaatst op 4 maart 2006, 11:31 uurHook. Ik vond die zó stoer toen ik klein was, heb deze ondertussen ook al op dvd.
[permalink] geplaatst op 3 juli 2006, 16:49 uurFilms waarvan ik het hoesje vroeger in de videotheek bekeek en eng of mooi vond, die koop ik nu zonder te controleren of het écht wat zou kunnen zijn. Ik moet ze gewoon zien!
[permalink] geplaatst op 3 juli 2006, 18:22 uurWatershipdown natuurlijk en had The Land Before Time laatst gekocht. Vreemd hoeveel herkenbaarheid en emoties daarbij los komen tijdens de film.
[permalink] geplaatst op 3 juli 2006, 18:25 uurWho Framed Roger Rabbit,
alhoewel ik het nog steeds goed vind.
[permalink] geplaatst op 3 juli 2006, 19:00 uurAls je begrijpt wat ik bedoel
Nog steeds erg leuk.
[permalink] geplaatst op 3 juli 2006, 21:50 uurEigenlijk nog nooit een film gekocht uit jeugdsentiment(maar ben dan ook nog nie zoo oud

) maar ben wel van plan om Kuifje te kopen, was ik vroeger best wild van

.
[permalink] geplaatst op 4 juli 2006, 1:12 uurDe volledige James Bond collectie; toch wel een goeje aankoop.
[permalink] geplaatst op 4 juli 2006, 2:16 uurGa denk ik The Dark Crystal ff aanschaffen binnekort.
[permalink] geplaatst op 6 juli 2006, 9:43 uurSilvio Dante schreef:
De volledige James Bond collectie; toch wel een goeje aankoop.
Maar dan ook kijken, of vooral schapvulling?
[permalink] geplaatst op 6 juli 2006, 10:20 uurKijken toch ook, ze zijn nog steeds even vermakelijk als ervoor; da's misschien ook wel omdat ik vroeger toen ik jong was alle bondfilms enkele keren heb gezien.
Ook goeje extra's.
lowhusky
[permalink] geplaatst op 6 juli 2006, 10:27 uurStar Wars
[permalink] geplaatst op 6 juli 2006, 13:22 uurIk heb goede herinneringen aan Godzilla en ik ben van plan het te kopen
[permalink] geplaatst op 28 juli 2006, 9:17 uurBack to the Future trilogie, Coming to America, The Breakfast Club, Sixteen Candles... Púre jeugdsentiment! Leuk toch!?
lowhusky
[permalink] geplaatst op 28 juli 2006, 11:00 uurSpider-Man 2 dus
[permalink] geplaatst op 30 juli 2006, 4:06 uurBack to the Future trilogie en de Terminator trilogy staan nog op m'n verlanglijstje.
[permalink] geplaatst op 8 augustus 2006, 20:38 uurIk koop, helaas voor mijn portemonee, vrijwel iedere film waarbij ik iets van jeugd sentiment voel.
En al vallen ze na afloop tegen, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen.
Films met jeugdsentiment oa:
- Space Jam
- Lion King I, II, en III
- Klokkenluider van de Notre Dame
- Aladdin
Nouja, de films zijn straks weer geschikt voor mijn jonge nichtje