- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Bij welke film is momenteel een leuke/ interessante discussie aan de gang?
Bij welke film is momenteel een leuke/ interessante discussie aan de gang?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Mja, wat doe je dan hier vraag ik me af. Allemaal beweringen doen en die niet staven met argumenten is sowieso niet zo handig.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Je hebt een punt, maar je kan niet van iedereen verwachten dat ze in dezelfde mate gaan discussiëren als jou. Sommige mensen hebben enkel behoefte aan het posten van hun mening, anderen gaan liever ellenlange discussies aan. Ik zweef er ergens tussenin, maar ik kan best begrijpen dat iemand geen zin heeft om zijn mening te gaan verantwoorden wanneer iemand dat vraagt. Om uitleg vragen als iemand wat post is natuurlijk je goed recht, ik vind alleen niet dat je altijd een antwoord kan verwachten.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wel als er een bepaalde stelligheid in de bewering van de betreffende user zit vind ik.
wyatt earp
-
- 5008 berichten
- 2731 stemmen
Een beetje domme vraag misschien. Wat is een plothole?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Een beetje domme vraag misschien. Wat is een plothole?
Geen domme vraag. Wanneer een verhaal gaten of onjuistheden bevat kan je spreken van plotholes. Dit kan gaan om belangrijke vragen die onbeantwoord blijven, zaken die botsen met de logica in de film, regelrechte fouten, ... waardoor het realiteitsgehalte in de film een flinke knauw krijgt.
Plotholes kunnen trouwens ook bewust door de makers in de film gestoken worden teneinde een surrealistisch effect te creëren.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Heb je daar een voorbeeld van?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik denk aan de Italiaanse horrorfilms van onder andere Lucio Fulci en Michele Soavi. (In bepaalde mate ook Dario Argento) Films als The Beyond en La Chiesa hangen aan elkaar van onlogische wendingen, maar net daarom is er die surrealistische sfeer die zulke films zo interessant maakt. Je kan inderdaad discussiëren over het feit of de regisseurs dit al dan niet bewust hebben gedaan. Ik ken de mensen niet persoonlijk en heb er ook te weinig over gelezen om het met zekerheid te kunnen zeggen. Wat ik wel weet is dat het vakmensen zijn die wisten waar ze mee bezig waren, dus ik ga er vanuit dat ze heus beseften welke impact het gebrek aan logica in hun films zou hebben. Zo voel ik het althans aan.
Ik denk verder ook aan Lynch. Al moet je het begrip plothole hier wel ruim interpreteren. Feit is dat Lynch dermate met onze voeten speelt dat er vaak geen touw aan vast te knopen valt.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
bij The Departed is er een discussie bezig.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Mag ik Wit Licht nomineren. Oeverloos gezever van een paar minkukels die de film beoordelen op de persoon Borsato en de marketing ipv de film zelf.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Leve Borsato, echt een sympathieke gast.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4521 stemmen
Boordappel en Zinema rulen.
Jezus, die gasten zijn echt helemaal van 't potje gerukt.
Wow 
Ik denk dat ik dat ook maar voortaan ga doen in discussies; allemaal vaage statements maken en als mensen mij naar uitleg vragen zeggen dat ze die zelf maar moeten opzoeken
.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Boordappel heeft gelijk. Beetje triest om zo terughoudend te reageren. Als je je recensie niet eens kunt onderbouwen, hoe serieus moet je het dan nemen?
Nasir
-
- 218 berichten
- 105 stemmen
Ik vind ze altijd interessant en grappig om te lezen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Boordappel heeft gelijk. Beetje triest om zo terughoudend te reageren. Als je je recensie niet eens kunt onderbouwen, hoe serieus moet je het dan nemen?
Het zou me niets verbazen als die Zinemu de hele film niet eens heeft gezien. Wat een immens slap geouwehoer zeg...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Bij One Hour Photo probeer ik een diepgaande discussie in gang te zetten. Lukt niet echt... 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Het Martyrs topic vind ik wel boeiend om door te kijken de laatste dagen. De ene is geshockeerd, de andere vind het maar flauwekul en HarmJan spreekt schande van wie dit een mooie film vind... 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Inderdaad ik volg die ook een beetje
Die theoriën over hoe dat nou met dat meisje zit is ook wel grappig om te lezen verder!
Apollinisch
-
- 21305 berichten
- 0 stemmen
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Die is leuk.
Meer dan leuk!
Katharina
-
- 716 berichten
- 1052 stemmen
Ja, erg grappig!
Een discussie die op een andere manier grappig is en die ik al een tijdje een beetje volg is over 'Der Ewige Jude' http://www.moviemeter.nl/fi...
aerts007
-
- 1324 berichten
- 54 stemmen
Martyrs ,drama queens tegen gore noobs!
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1480 stemmen
Die familiediscussie is hilarisch! Jammer dat leonbart verder niet actief is
starbright boy (moderator films)
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel
Dk2008
-
- 11250 berichten
- 769 stemmen
Deze vind ik wel leuk, maar misschien nu afgelopen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22705 berichten
- 5326 stemmen
Persoonlijke aanval en reacties verwijderd.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Een nogal vreemde discussie, aanleiding: een wel heel rare vergelijking 
Geinig om te volgen