- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Trailers op de site
Trailers op de site
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Er zijn inmiddels zo'n 100 films met een (vaak ondertitelde) Flash trailer. Daarna heb ik met met wat gescript van zo'n 800 films ook de Quicktime trailers weten te vinden. Bij recente films als http://www.moviemeter.nl/film/42666 kun je nu kiezen uit de flash trailer of de (640 pixels brede) Quicktime variant. Onderaan de laatste staan, indien beschikbaar, linkjes naar de HD versies
Als het goed is wordt dit nog steeds allemaal automatisch 's nachts opgeschoond en uitgebreid en komt er dus geen crew-werk bij kijken. Hopelijk krijg ik geen boze brief van Apple voor dit directe gelink 
kappeuter (crew films)
-
- 74763 berichten
- 5989 stemmen
Stiekem zou je dat wel cool vinden, een brief van Apple. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het gaat lekker met die QuickTime trailers, er zijn er nu 1000 (geheel automatisch) gelinkt en de oude trailers lijken niet te verdwijnen.
YouTube heeft de kwaliteit inmiddels ook omhoog gegooid, zo is dit bv prima te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=Zu8FvFezAI4&fmt=22
Eventueel een alternatief als die QuickTime trailers ooit moeten verdwijnen. Nadeel dat het trailer archief van YouTube natuurlijk nog niet in deze kwaliteit beschikbaar is, het zijn alleen de trailers waar we ook al goede QuickTime trailers van hebben.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
wow, zo'n goede kwaliteit heb ik nog nooit op youtube gezien.
Leland Palmer
-
- 23806 berichten
- 4966 stemmen
Die trailers update-tab, werkt die al helemaal goed? Ik zie namelijk al een paar dagen de trailer van I Love You, Man op Apple staan, maar hier is die nog nergens te bekennen.
mcvantrier
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
een week of 2 terug heb ik op moviemeter een heel overzicht gezien (met filmposters en daaraanvast de trailer) nu kan ik dit niet meer vinden. Weet iemand wat ik bedoel en waar dat staat?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
bedoel je http://www.moviemeter.nl/updates/trailers/ ?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die trailers update-tab, werkt die al helemaal goed? Ik zie namelijk al een paar dagen de trailer van I Love You, Man op Apple staan, maar hier is die nog nergens te bekennen.
Ik gebruik nu deze RSS feed om de nieuwe trailers binnen te halen, waar deze film helaas niet bij staat
Ik zie dat er ook nog deze is, zal het scriptje eens aanpassen zodat ook via deze feed gecheckt wordt op nieuwe trailers
mcvantrier
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
nee, het zag er bijna hetzelfde uit als op de apple site, maar volgens mij historie (firefox) was het op moviemeter.nl
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Heb het scriptje iets verbeterd, maar Apple levert deze trailer aan onder de titel "I Love You Man" (zonder komma) dus die wordt niet gematcht, dat zul je toch houden af en toe
Leland Palmer
-
- 23806 berichten
- 4966 stemmen
Oké, bedankt voor je moeite. Maar die komma zorgt er dus voor dat de trailer van I Love You, Man niet op de site komt? Niet dat het veel uitmaakt natuurlijk, maar ben even nieuwsgierig 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Voor nu wel in ieder geval. Apple levert helaas geen unieke imdb code (oid) aan, dus ik moet raden welke film ze bedoelen. Als een film meerdere recente resultaten heeft (bv, "Good") of als ze een andere schrijfwijze hanteren dan wij, dan zal de trailer niet gelinkt worden.
Leland Palmer
-
- 23806 berichten
- 4966 stemmen
Aha, dat is duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
testje met Youtube embedding: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)
Er staan steeds vaker al vroeg leuke trailers en teasers op Youtube, in goede kwaliteit, ver voor ze op Apple.com verschijnen. Ik moet nog even nadenken over hoe we kunnen zorgen dat deze trailers automatisch, of door gebruikers gevuld kunnen worden. Als je de mogelijkheid open stelt om net als op MusicMeter allerlei YouTube filmpjes te koppelen krijg je denk ik veel trailers van slechte kwaliteit op de site.
Leland Palmer
-
- 23806 berichten
- 4966 stemmen
Youtube levert inderdaad vroeg teasers in prima kwaliteit. Apple levert (volgens mij?) alleen maar ''echte'' trailers toch? Dan zijn ze sowieso later. Er is bijvoorbeeld ook een Superbowl spot van G.I. Joe, ook erg gaaf.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
testje met Youtube embedding: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)
Werkt bij mij goed, ik vind dit zeker een goede aanvulling. Weg met Apple. 
Leland Palmer
-
- 23806 berichten
- 4966 stemmen
Leuk dat er nu ook steeds meer trailers van ''oudere'' films bijkomen 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Leuk dat het iemand opvalt
er zij nu ruim 1600 films met een trailer
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Leuk dat het iemand opvalt
er zij nu ruim 1600 films met een trailer
Bij mij werken die trailers niet van QuickTime. Ik krijg een wit vierkant met een zwarte boord errond.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Bij mij werken die trailers niet van QuickTime. Ik krijg een wit vierkant met een zwarte boord errond.
Same here. En er zijn veel trailers in quicktime formaat. 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Probleem is nog altijd niet opgelost.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Heb nog nimmer een probleem gehad het QuickTime trailers. Uiteraard niet op een Mac, maar ook niet met vista of xp. Sterker nog, vind de QuickTime en Apple trailers beter dan welke andere dan ook.
dumble
-
- 268 berichten
- 225 stemmen
jullie moeten natuurlijk wel quicktime instalaren als je de filmpjes wil zien, je kan ook quicktime lite instaleren:
janisdeman
-
- 29 berichten
- 20 stemmen
In De Site > Algemeen > Hoe kijken jullie de trailers? (quicktime):
vroeg ik me af.
Ik met VLC media player web plugin
het nadeel daar aan is dat er geen seek-bar of play-pause controls zijn 
maar streamt iig wel prima 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Apple lijkt iets veranderd te hebben aan het formaat van de url's naar trailers, ze doen het niet meer. Heb de linkjes voor nu even weggehaald.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik las ergens dat met een kleine aanpassing in de url de trailers wel nog steeds te embedden zijn, dus ze zijn weer terug, benieuwd voor hoe lang