MENU

2,88

Horror / Thriller

geregisseerd door Daniel Stamm
met Ron Perlman, Mark Webber en Pruitt Taylor Vince

Elliot Brindle is een zachtmoedige verkoper die diep in de schulden zit. Dit drijft hem tot wanhoop aangezien hij binnenkort in het huwelijksbootje stapt met zijn grote liefde. Op een dag krijgt hij een telefoontje dat hem vertelt dat hij meespeelt in een spel met verborgen camera's en dat hij 13 taken moet uitvoeren om de totale som van 6.2 miljoen dollar te verdienen. Elliot voert zijn eerste opdracht met tegenzin uit: de vlieg doodmeppen die hem momenteel lastig valt en hem dan opeten. Wanneer duizenden dollars op zijn bankrekening verschijnen, blijft Elliot sceptisch maar troost zichzelf met de wetenschap dat hij altijd kan stoppen met het spel, ook al verliest hij dan al het geld. Het spel escaleert echter en de opdrachten worden steeds extremer.

66 BERICHTEN22 MENINGEN

geplaatst op 17 januari 2015, 14:58 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Best een verrassend goede Horror / Thriller, waarvan het verhaal wel leuk was gevonden en misschien ook nog wel redelijk origineel was (hoewel hij me soms wat deed denken aan de "Saw" film in combinatie met "Die Hard 3").

Behalve dat het verhaal leuk was gevonden, wist de film me ook wel te boeien en zat het met de uitvoering ook wel goed (soms best grof, zeker op het einde met de motorrijders en de kabel. En soms zelfs wat grappig zoals met het lijk in de diner). De film opent sterk en hetzelfde geldt ook voor het einde. Ook is het tempo behoorlijk hoog en omdat de film maar iets van 90 minuten duurt, is de film al voorbij voordat je er erg in hebt. Mark Webber in de hoofdrol deed het best verdienstelijk en het was ook leuk om eens Rutina Wesley (vooral bekend van de serie "True Blood") te zien spelen in een film, hoewel haar rol maar beperkt is. Dat laatste geldt overigens ook voor Ron Perlman.

Al met al gewoon een leuke Horror / Thriller, die zich lekker wegkijkt en prima is te doen als tussendoortje.

geplaatst op 29 januari 2015, 19:34 uur, permalink
Redelijk goede horror-thriller.
In het genre van de Saw reeks, daar kan je het nog het best mee vergelijken, al is het in zijn geheel wat minder bloederig, al vloeit het nodige bloed ook wel in deze film.
Het scenario is goed, het verhaal origineel gevonden.
Maar dus niet voor gevoelige zielen... u weze gewaarschuwd !!

geplaatst op 1 februari 2015, 17:21 uur, permalink
een film die precies ging als ik al vermoedde, alleen het einde vond ik erg vaag, daar zal ik niet over in details gaan maar dat is wel precies de plek dat de film voor mij ineenstortte
dus wordt het voor mij 5 - afloop 2

avatar van weberanja
geplaatst op 25 mei 2015, 1:49 uur, permalink
Goeie film! Ik zat op het puntje van mijn stoel, en daar gaat het bij mij om! Top!

avatar van schram101
geplaatst op 3 juni 2015, 23:55 uur, permalink
Best aardig. Horror is het niet, daarvoor ontbreekt de spanning en de gore. Maar het kijkt allemaal best aardig weg. Al had een andere acteur in de hoofdrol met wat meer symphatie de film goed kunnen doen. Nu blijft alles wat het aan de tamme kant en kan het je als kijker weinig schelen wat er gebeurd met de personages. Omdat het plot aan de goede kant van de voorspelbaarheid blijft verdiend dit wel gewoon een voldoende.

avatar van Decec
geplaatst op 5 juni 2015, 23:37 uur, permalink
Een goede komedie/horror/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Ron Perlman ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...