The Bag Man (2014)

Bahama's / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door David Grovic
met John Cusack, Rebecca Da Costa en Robert De Niro

De professionele dief Jack laat zich verleiden tot een laatste opdracht voordat hij met pensioen gaat. De opdracht is simpel: het stelen van een tas met een mysterieuze inhoud voor maffiabaas Dragna. Wachtend op de uitwisseling bij een louche motel wordt Jack onophoudelijk gestoord door verschillende excentrieke personeelsleden, de griezelige manager, een corrupte sheriff en de van huis weggelopen knappe Carol. Al snel blijkt dat het afronden van de klus geen gemakkelijke opgave wordt.

44 BERICHTEN18 MENINGEN

avatar van Norman Mailer
geplaatst op 4 november 2014, 20:23 uur, permalink
Het verhaal is, inderdaad, ronduit deplorabel. Maar zoals vaker weet John Cusack een puinhoop tot een enigszins acceptabel niveau te acteren. Een verdienste an sich, me dunkt.

geplaatst op 7 november 2014, 11:45 uur, permalink
Wat een waardeloze film! Maar ja, wat is er wèl goed wat uit Amerika komt, de laatste jaren?
Oke, smaken verschillen, maar de enige die nog een beetje rol neerzet is Rebecca Da Costa.
De Niro heeft z'n tijd al lang gehad en wordt steeds vervelender en lamlendiger bij elke film waarin hij de laatste jaren speelt. Die moet gewoon het bejaardenhuis in. En Cusack? Zeker in deze film geen knip voor de neus waard. Maar ja, Amerikanen hè? Als het maar geld oplevert!
Van mij had hij nog geen euro gehad.
Wat een waardeloze film die meteen de prullenbak in kan.
Geen bioscoopkaartje waard. Kan je beter voor dat geld het café in gaan.
Heb de film met ergernis uitgekeken.

avatar van dvdcrusher
geplaatst op 9 november 2014, 6:46 uur, permalink
Toegegeven het is allemaal een beetje donker gefilmd maar dat past net in het sfeertje van deze film. Dit is een uitmuntende misdaadfilm met schitterende prestaties van Cusack, Da Costa en eindelijk nog eens een grandioze De Niro. De oudjes als De Niro en Gibson schitteren nu blijkbaar enkel nog als ze de slechterik uithangen
. Dit is een film met een sterk knipoogje naar Seven (als je de film echt gekeken hebt weet je wel waarom) en hij moet nauwelijks onderdoen voor deze mijlpaal in de filmgeschiedenis. Grandioos is de manier waarop de film je direct in de actie gooit, geen minutenlange inleiding of opbouw gewoon pats direct spanning. Alleen de slotscene was er iets te veel aan, die mocht voor mij gewoon weggelaten geweest zijn. Dat is de enige kritiek die ik kan bedenken, anders was dit ook een 5 sterren film geworden. Nu toch nog een dik verdiende 4,5 sterren. Dit is een van de top 10 films van het jaar.

avatar van Alonzo
geplaatst op 24 november 2014, 3:43 uur, permalink
Robert de Niro en John Cusack toch twee goeie acteurs. Alleen de film slaat de plan mis. De film gaat eigenlijks nergens over. Wat maakt Robert De Niro de laatste tijd toch slechte films. Had er meer van verwacht helaas een film om een keer te zien en nooit weer.

geplaatst op 10 december 2014, 16:30 uur, permalink
DeNiro is verdwaald in deze matige film waarin hij een bespottelijke rol speelt. Cusack probeert er nog wat van te maken, maar de film is gewoon ontzettend matig. Het begin gaat nog wel, in ieder geval qua sfeer. Helaas zijn de ontwikkelingen saai, stompzinnig en slecht uitgewerkt. Vreemd hoe dit nog een redelijk grote productie is geworden..

avatar van Fryce
geplaatst op 13 december 2014, 22:31 uur, permalink
Lekker sfeertje in een vermakelijke film, die niet saai of langdradig word. Prima humor op zijn tijd, heb mij vermaakt.

geplaatst op 20 december 2014, 15:30 uur, permalink
het begin is zo ontzettend vervelend dat ik hem na 25 min heb afgezet, en das geen goed teken!

avatar van frolunda
geplaatst op 3 januari 2015, 19:21 uur, permalink
Begon aardig maar na zo'n goed half uur werd the Bag man steeds vervelender en verloor ik mijn interesse.Toch maar uitgekeken (iets wat ik altijd doe,ook al is de film nog zo slecht) maar veel meer als een matig allegaartje met af en toe een leuk moment werd het niet.DeNiro was alleen door zijn uiterlijk nog verrassend en acteerde verder op "zijn" automatische piloot (die trouwens nog steeds heel behoorlijk is) maar Cusack vond ik wat minder geschikt voor zijn rol.Al met al toch een teleurstelling.

geplaatst op 11 januari 2015, 0:26 uur, permalink
Het scenario op zich had wel potentieel, zeker mrt deze cast. Maar op geen enkele moment werd ik meegezogen in de film of werd ik echt geïnteresseerd in wat er in de zak zit.

Zelfs enkele pogingen tot donkere humor draaide op niets uit.

Jammer.

geplaatst op 3 juni 2015, 19:32 uur, permalink
Matige thriller met ook een matig verhaal.
John Cusack en Rebecca Da Costa trekken zich aardig uit de slag, maar Robert De Niro is nog een schim van de acteur die hij ooit was, de laatste jaren heb ik hem nog zelden een goede rol weten neer zetten.
Geen film die ik aanraad deze..

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 26 juni 2015, 10:21 uur, permalink
In all due respect,why don’t you just hire the FedEx?
Because I’m hiring you, Jack.

Hou je van het sarcastische en ironische tintje van “Pulp Fiction” of “Reservoir dogs” met de soms bloederige scenes vol zinloos geweld ? Of ben je verslaafd aan het absurdistische tintje van een David Lynch creatie vol verwarrende plotlijnen en bizarre personages zoals in “Twin Peaks” bijvoorbeeld ? Dan is deze “The Bag Man” misschien wel spek naar je bek. Niet dat deze creatie het werk van Tarantino of Lynch kan evenaren. Maar ondanks het flinterdun verhaal met een simplistische inhoud, kon het me toch enigszins vermaken op diverse manieren.

Volledige recensie hier ...

geplaatst op 13 juli 2015, 19:39 uur, permalink
Redelijke film over een man die een opdracht aanneemt om een tas te bezorgen. Een donkere, sfeervolle thriller-noir met een komisch randje. De personages en dialogen zijn over de top, maar wel vermakelijk. Het plot zit vol verrassingen, en ook al gaat dit ten koste van de geloofwaardigheid is dit hier niet echt storend.

geplaatst op 24 december 2015, 11:44 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Als een tussendoortje vond ik dit een verrassend leuke en vooral vermakelijke Misdaad / Thriller film waarvan het mysterieuze (vanwege de inhoud van een tas en toch ook de excentrieke personages) verhaal leuk in elkaar steekt en zeker ook weet te boeien.

In dit verhaal draait het om de professionele dief Jack (leuk en verdienstelijk gespeeld door John Cusack), die in opdracht van de harde maffiabaas Dragna (ook leuk en verdienstelijk gespeeld door Robert De Niro die wel eigenlijk maar een beperkte rol, wel een belangrijke, heeft in het verhaal) een tas moet gaan ophalen voor hem en hij mag deze tas absoluut niet openen en erin kijken. Hij moet verder deze tas brengen naar een louche goedkoop motel, waar hij specifiek in kamer 13 moet wachten tot Dragna de tas persoonlijk komt ophalen. I.p.v. dat Jack rustig in zijn kamer kan afwachten tot Dragna de tas komt ophalen (die heeft hij overigens niet eenvoudig gekregen, maar daarover krijg je eigenlijk niets te zien behalve dan dat hij iemand heeft moeten doodschieten, die hij dan in zijn defecte kofferbak van zijn auto legt, en die persoon heeft hem flink verwond in zijn hand), wordt hij belaagd en gestoord door een aantal excentrieke personen.

Eén daarvan is de in een rolstoel zittende griezelige motel manager Ned (leuk gespeeld door Crispin Glover) die hem steeds irritante vragen stelt en hem steeds volgt en ook steeds vraagt naar zijn creditcard (is in het motel nodig voor de telefoon en voor extra service) die Jack weigert af te geven (hij zegt gewoon dat hij er geen heeft en geeft veel cashgeld aan hem en zegt dat hij hem met rust moet laten en dat is iets wat Ned juist niet doet
). Ook legt hij Jack het vuur aan de schenen en brengt hij hem in een moeilijke situaties. Verder krijgt Jack te maken met het fraaie hoertje Rivka (verdienstelijk gespeeld door de zeer fraaie Rebecca Da Costa, helaas wel niet bloot te bewonderen, die ook een hoofdrol heeft in het verhaal) die een blauwe pruik en een blauw slipje draagt (brengt Jack in de moeilijkheden) en die begeleidt wordt door twee vervelende poeiers, te weten Lizard en de lilliputter Guano (die uiteindelijk ook over het hoofd van Jack plast
), die hard omgaan met Rivka en daardoor zoekt ze haar heil bij Jack. En verder krijgt hij te maken met twee FBI agenten die in de kamer (dus nummer 14) naast hem verblijven en met de corrupte smerige sheriff Larson (leuk gespeeld door Dominic Purcell) die hem vragen komt stelen en die hem uiteindelijk ook oppakt en hard aanpakt. Nadat Jack zeer professioneel weet om te gaan met al deze excentrieke personages, komt uiteindelijk maffiabaas Dragna met veel bombarie de tas persoonlijk ophalen en vraagt hij aan Jack of hij de tas niet heeft geopend en erin gekeken heeft.

De uitvoering van het verhaal zit gewoon leuk in elkaar en omdat het verhaal zich grotendeels in en rond het louche goedkope motel afspeelt en ook tijdens de avond en nacht, zit het met de sfeer meer dan goed. Ook de excentrieke personages die Jack het bloed onder de nagels halen, zorgen geregeld voor leuke situaties en daarbij gaat het er geregeld ook hard aan toe (beter gezegd, voor de meesten loopt het dodelijk af). Door deze excentrieke personages zit er ook de nodige droge en cynische humor in het verhaal en dat is zeker ook van toepassing op Jack. Het einde van het verhaal (met name wat er in de tas zit, best luguber, en waarom maffiabaas Dragna hem specifiek de tas liet ophalen) is best verrassend, hoewel gezien het verleden van Jack het eigenlijk wel te raden is, en ook goed en zeker wat betreft de rol van het hoertje Rivka daarin.

Degene die deze film zeker ook genietbaar maken zijn de gehele cast en dan vooral natuurlijk de drie hoofdrolspelers John Cusack (als Jack), Rebecca Da Costa (als Rivka) en Robert De Niro (als maffiabaas Dragna). Zoals al eerder gezegd heeft de laatste maar een beperkte rol in het verhaal, maar zijn scenes vond ik wel komisch en vooral dan de manier hoe hij aan Jack nog eens expliciet uitlegt wat hij moet doen. Hij legt dat namelijk uit via zijn eten met behulp van een medium biefstuk, broccoli en een klein aardappeltje met schil eromheen (dat stelt natuurlijk de tas voor). Ook de scene waarbij hij opzoek is naar een stuk papier en pen, waarna hij een zekere grote bril dragende Janet, die hem iets aangedaan heeft, met een vuist keihard in het gezicht slaat was komisch maar ook best grof. Op dat stuk papier schreef hij namelijk het adres van een goede plastische chirurg die hij betaald en ze mag zelf een nieuwe neus uitzoeken

Al met al vond ik dit dus gewoon een leuke Misdaad / Thriller film welke zich lekker wegkijkt en die eigenlijk ook vanaf de eerste tot de laatste minuut weet te vermaken. Het middenstuk is misschien wel iets te langdradig en haalt ook de vaart wat onderuit.

avatar van Decec
geplaatst op 24 december 2015, 19:12 uur, permalink
Een goede drama/misdaad/thriller film...
Goed verhaal (niet spannend)...
Goed acteerwerk...
Bekende acteurs John Cusack en Robert De Niro...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...