MENU

Bahama's / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door David Grovic
met John Cusack, Rebecca Da Costa en Robert De Niro

De professionele dief Jack laat zich verleiden tot een laatste opdracht voordat hij met pensioen gaat. De opdracht is simpel: het stelen van een tas met een mysterieuze inhoud voor maffiabaas Dragna. Wachtend op de uitwisseling bij een louche motel wordt Jack onophoudelijk gestoord door verschillende excentrieke personeelsleden, de griezelige manager, een corrupte sheriff en de van huis weggelopen knappe Carol. Al snel blijkt dat het afronden van de klus geen gemakkelijke opgave wordt.

avatar van Norman Mailer
geplaatst op 4 november 2014, 20:23 uur, permalink
Het verhaal is, inderdaad, ronduit deplorabel. Maar zoals vaker weet John Cusack een puinhoop tot een enigszins acceptabel niveau te acteren. Een verdienste an sich, me dunkt.

geplaatst op 7 november 2014, 11:45 uur, permalink
Wat een waardeloze film! Maar ja, wat is er wl goed wat uit Amerika komt, de laatste jaren?
Oke, smaken verschillen, maar de enige die nog een beetje rol neerzet is Rebecca Da Costa.
De Niro heeft z'n tijd al lang gehad en wordt steeds vervelender en lamlendiger bij elke film waarin hij de laatste jaren speelt. Die moet gewoon het bejaardenhuis in. En Cusack? Zeker in deze film geen knip voor de neus waard. Maar ja, Amerikanen h? Als het maar geld oplevert!
Van mij had hij nog geen euro gehad.
Wat een waardeloze film die meteen de prullenbak in kan.
Geen bioscoopkaartje waard. Kan je beter voor dat geld het caf in gaan.
Heb de film met ergernis uitgekeken.

avatar van dvdcrusher
geplaatst op 9 november 2014, 6:46 uur, permalink
Toegegeven het is allemaal een beetje donker gefilmd maar dat past net in het sfeertje van deze film. Dit is een uitmuntende misdaadfilm met schitterende prestaties van Cusack, Da Costa en eindelijk nog eens een grandioze De Niro. De oudjes als De Niro en Gibson schitteren nu blijkbaar enkel nog als ze de slechterik uithangen
. Dit is een film met een sterk knipoogje naar Seven (als je de film echt gekeken hebt weet je wel waarom) en hij moet nauwelijks onderdoen voor deze mijlpaal in de filmgeschiedenis. Grandioos is de manier waarop de film je direct in de actie gooit, geen minutenlange inleiding of opbouw gewoon pats direct spanning. Alleen de slotscene was er iets te veel aan, die mocht voor mij gewoon weggelaten geweest zijn. Dat is de enige kritiek die ik kan bedenken, anders was dit ook een 5 sterren film geworden. Nu toch nog een dik verdiende 4,5 sterren. Dit is een van de top 10 films van het jaar.

avatar van Alonzo
geplaatst op 24 november 2014, 3:43 uur, permalink
Robert de Niro en John Cusack toch twee goeie acteurs. Alleen de film slaat de plan mis. De film gaat eigenlijks nergens over. Wat maakt Robert De Niro de laatste tijd toch slechte films. Had er meer van verwacht helaas een film om een keer te zien en nooit weer.

geplaatst op 10 december 2014, 16:30 uur, permalink
DeNiro is verdwaald in deze matige film waarin hij een bespottelijke rol speelt. Cusack probeert er nog wat van te maken, maar de film is gewoon ontzettend matig. Het begin gaat nog wel, in ieder geval qua sfeer. Helaas zijn de ontwikkelingen saai, stompzinnig en slecht uitgewerkt. Vreemd hoe dit nog een redelijk grote productie is geworden..

avatar van Fryce
geplaatst op 13 december 2014, 22:31 uur, permalink
Lekker sfeertje in een vermakelijke film, die niet saai of langdradig word. Prima humor op zijn tijd, heb mij vermaakt.

geplaatst op 20 december 2014, 15:30 uur, permalink
het begin is zo ontzettend vervelend dat ik hem na 25 min heb afgezet, en das geen goed teken!