MENU

Bahama's / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door David Grovic
met John Cusack, Rebecca Da Costa en Robert De Niro

De professionele dief Jack laat zich verleiden tot een laatste opdracht voordat hij met pensioen gaat. De opdracht is simpel: het stelen van een tas met een mysterieuze inhoud voor maffiabaas Dragna. Wachtend op de uitwisseling bij een louche motel wordt Jack onophoudelijk gestoord door verschillende excentrieke personeelsleden, de griezelige manager, een corrupte sheriff en de van huis weggelopen knappe Carol. Al snel blijkt dat het afronden van de klus geen gemakkelijke opgave wordt.

avatar van schram101

geplaatst op 10 april 2013, 12:49 uur, permalink
Wat een origineel plot zeg..

Maar misschien weet DeNiro eens te verassen.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 25 januari 2014, 10:00 uur, permalink
Vanaf 10 april in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van ralfsjam
geplaatst op 5 maart 2014, 21:17 uur, permalink
Beetje een tegenvaller. Beetje stripboekachtige acteerstijl. Ook erg donker. veel schaduw werk. Verhaal was nog niet eens zo slecht, maar de uitvoering iets te donker en te langzaam. Van de hak op de tak kunnen we het ook wel noemen nog. Heb hem uitgezeten, maar kon niet echt zeggen dat ik nou genoten had. Tussendoortje voor tijdsopvulling
2**

avatar van mcdaktari
geplaatst op 6 maart 2014, 21:13 uur, permalink
Het is alleen al genot om naar rebecca da costa te kijken. Wat een heerlijke braziliaanse mokkel is dat, en de film vond ik ook nog lekker weg kijken ondanks het niks nieuws is.

avatar van madmax1

geplaatst op 9 maart 2014, 20:41 uur, permalink
Na 20 min had ik het gezien deur open deur dicht ,het interesseerde me niet wat er in die tas zat .

avatar van Brabants
geplaatst op 11 maart 2014, 7:20 uur, permalink
Deze film belooft letterlijk en figuurlijk een lange nacht te zijn. Lang voor de kijker omdat er in het donker vrijwel niets te beleven valt, gedurende de hele speelduur. Als het dan op de heren Cusack en De Niro aankomt, valt er ook weinig te beleven. Cusack is onderhand als acteur vergane glorie, en De Niro is kort in beeld maar weinig imposant. Toch is het dan wel gesproken een knap stukje werk, om 110 minuten met nietszeggend beeldmateriaal te kunnen vullen.

geplaatst op 11 maart 2014, 17:47 uur, permalink
Helaas niet goed te noemen.
Heb de film niet uitgekeken en dat doe ik maar zelden maar deze keer had ik er geen zin meer in.
Tijdverspilling deze film.

avatar van starsky87
geplaatst op 11 maart 2014, 21:46 uur, permalink
Redelijke film wel, je moet er niet teveel van verwachten.

geplaatst op 11 maart 2014, 21:54 uur, permalink
Aparte film. Weer eens wat anders!

geplaatst op 14 maart 2014, 12:56 uur, permalink
ja heb m vanmorgen bekeken en vond m tegenvallen. Er gebeurde eigenlijk niet zo veel in de film en bijna 95% is in nacht opgenomen. Nee ik vond het niet zo geweldig. Het verhaal was ook niet zo om over naar huis te praten om bijna 2 uur te moeten vullen met "wat zal er in de tas zitten" gaat me toch iets wat te ver. jammer maar helaas 2 sterren

geplaatst op 14 maart 2014, 23:18 uur, permalink
Net als surfplankje vond ik deze donkere, berekenbare thriller behoorlijk tegenvallend. Een combinatie van een sluw, maar ongeloofwaardig, zich steeds herhalend script met teveel anekdotes en vervelende zogenaamd slimme trucs. De actie was behoorlijk over de top, het geweld grof en lomp, de personages waren excentriek en hun dialogen twijfelachtig. Bijzonder hinderlijk vond ik een voice-over die voortdurend commentaar gaf. Alles bij elkaar teveel van het goede. Maar wellicht dat de Tarantino diehards deze productie kunnen waarderen. O voor ik het vergeet: een belangrijks element was regelrecht gestolen uit 'Seven'.

avatar van cor1946
geplaatst op 16 maart 2014, 10:08 uur, permalink
Wat een achterlijke film, wel afgekeken maar zonde van de tijd. Ik had meer verwacht van Cusack en deNiro

avatar van Brabants
geplaatst op 16 maart 2014, 17:55 uur, permalink
cor1946 schreef:

Kan me de laatste tijd niets anders dan wan-producties herinneren, als het aankomt op John Cusack. Deze film sluit prima aan binnen dat rijtje. Maar deze film was inderdaad een belachelijk stukje werk wat je zeker niemand zal aanraden te kijken.

avatar van queenie
geplaatst op 16 maart 2014, 19:38 uur, permalink
Langdradige film. Ondanks de grote spelers, geen topper. Had erveel meer van verwacht. 1,5*

avatar van Left4Dead
geplaatst op 20 maart 2014, 14:43 uur, permalink
In het begin is het allemaal nog leuk en aardig, het acteerwerk is zeker het slechtste niet en het duister verhaaltje doet je puzzelen. Zelfs de humor is in het begin nog wel vermakelijk.
Maar op een moment begint het een beetje te vervelen, langdradig is volgens mij de bewoording.

Maar heel erg slecht ga ik het niet noemen, de film heeft me toch nog redelijk vermaakt en waarschijnlijk is dat door de cast die redelijk tot goed de rollen neerzetten. Ook de vraag naar uitkomst door nieuwsgierigheid houdt je nog redelijk gefocust.

Toch houd je het plot steeds in je achterhoofd, als je veel films hebt gezien komen plotten steeds vaker op hetzelfde uit en dat is jammer. Een onderdeel van het plot is puur gejat en dat is hier een doodzonde omdat het gepikt is van een zeer goede film met status.

Beeld is te donker het geluid is goed. Acteren redelijk tot goed, het verhaal en script redelijk maar het gejatte onderdeel kost werkelijk een volle punt en dan ben ik zachtaardig. Te doen maar er zitten een aantal maars aan deze prent.

geplaatst op 25 maart 2014, 19:44 uur, permalink
En maar hopen: "het gaat zo goed worden" maar niets van dat, er zit maar geen stijgende lijn in. Ik heb er geen moeite mee een film na een half uur af te kappen, dat had ik ook bij deze moeten doen. Zonde van mijn tijd.

avatar van boemboem27
geplaatst op 26 maart 2014, 18:06 uur, permalink
het meest irritante van deze film is toch wel dat 95% zich in het donker afspeelt.
aan de cast mankeert niets grote namen, maar de film is niet aanbevelingswaardig.
heb 'm uitgekeken omdat het misschien toch iets zal worden met zo'n cast.
maar nee.... helaas verspilde tijd

geplaatst op 29 maart 2014, 22:56 uur, permalink
Een goeie film, simpel verhaaltje, leuk uitgewerkt, leuke cast, en dat alles om een simpele tas. Ik vindt dat eigenlijk geniaal, zeker ten opzichte van zoveel films die volgepropt zitten met special FX. Dit was nou gewoon weer eens een lekkere domme wegkijker zonder alteveel of geen diepgang

Toch heb ik mij prima vermaakt met deze film, lekker zitten en ge-entertained worden, heb je hem nog niet gezien? Zeker de moeite waard om deze film lekker te gaan kijken, makkelijk, grappig, en ergens geniaal.

geplaatst op 29 maart 2014, 23:13 uur, permalink
mcdaktari schreef:
precies

avatar van gizzegiz
geplaatst op 17 april 2014, 1:31 uur, permalink
Ik snap niks van de vorige kritieken want ik vond deze film erg goed, beetje donker, maar met een constante dreiging en dan die tas... super!

avatar van Noodless
geplaatst op 17 april 2014, 12:35 uur, permalink
Een beetje langdradig verhaal dat hoogtes en laagtes kent. Zo is de uitwerking van bepaalde actiescènes vrij hard en is heel het gedoe rond de tas min of meer origineel te noemen. Daarbij een actrice die van wanten weet. Wat een sexy uitstraling !
Maar het verhaal bevat ook wat saaie scènes en is de clou van het verhaal uiteindelijk niet zo bevredigend. 6/10

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst op 20 april 2014, 19:22 uur, permalink
The bag man is een standaard actie/thriller die niet zoveel weet te maken van alle potentie die de film bied. Een verhaal en cast om van te smullen maar er dan vrijwel niets mee doen. Jammer, want The bag man had zoveel meer kunnen zijn.

Robert De Niro en John Cusack zijn aardig op dreef. Vooral De Niro is op de automatische piloot als slechterik. Persoonlijk begin ik een beetje moe te worden van zijn eenzijdige rollen. Uiteraard hoeft De Niro niets meer te bewijzen, hij heeft gedaan waar een hoop acteurs van dromen. Neemt niet dat ik graag had gezien dat De Niro een persoonlijke invulling had gegeven aan de film, een stempel zou drukken. Helaas is hier alles behalve sprake van, ieder andere acteur had zijn rol over kunnen nemen, en dit zou financieel aantrekkelijk zijn geweest. Een wanhopige poging van de regisseur om cast aan kwaliteit te koppelen. The bag man is hier vrij hard in gefaald.

John Cusack kan naar mijn mening veel meer. In bijvoorbeeld Being John Malkovich en Room 1408 is hij simpelweg magistraal als je het mij vraagt. Hij zet in The bag man het meest overtuigende karakter neer.

The Bag man is zo uiteindelijk niet meer geworden dan een actie/thriller die je vrij snel vergeten zal zijn. Altijd heel erg spijtig om een film te zien die een goed verhaal en cast heeft en er dan toch vrij weinig mee weet te doen. Regisseur David Grovic mag zich nog wel even achter de oren krabben en voortaan een kans goed benutten.

avatar van Nick.
geplaatst op 20 april 2014, 23:09 uur, permalink
Wat een langdradige film is dit zeg...

avatar van blurp194
geplaatst op 28 april 2014, 1:19 uur, permalink
Duistere boel.

De belofte is dan dat de aap uit de mouw komt, maar dat valt wat tegen. Doorsukkelen is dan de betere omschrijving. Van Cusack komt het niet, en De Niro moet kennelijk ook af en toe iets voor z'n hypotheek doen. Beiden mogen zich toch wel wat schamen voor dit niet zo fraaie werkje - en de regisseur mag dan maar blij zijn vooral dat hij niet uit een cultuur komt waar eer echt een rol speelt. Tussendoor is al een te toegeeflijk woord. En wat me dan vooral nog in m'n hoofd blijft spelen is hoe degene die hier de final cut van geproduceerd heeft z'n dagen doorgekomen is. Dat moet toch dicht tegen de totale wanhoop aan liggen.

Maar er is ook nog een pluspuntje. Eentje maar. Ze heet Rebecca Da Costa. Een belofte voor een betere toekomst. Niet het nirvana misschien, gewoon een beetje beter.

avatar van funnyhow
geplaatst op 16 mei 2014, 2:33 uur, permalink
Donker sfeertje had wel iets ... met Cusack die het meer als behoorlijk deed ,Deniro op automatische piloot en Rebecca Da Costa als mooie beeldvulling.
De film begon sterk maar zakte daarna in elkaar ... zeker na het einde toe (mochten ze 20 minuten van ingekort hebben,wat een onzin... )
begin 3.5 einde 1.5 dus 2.5 ... mss is die 2.3 hier toch wel iets te laag

En ook nog klein pluspuntje ... de muziek die we horen krijgen als Cusack het motel binnestapt (Black Keys) mss daardoor dat ik hem nipte voldoende gaf

avatar van Zero_1

geplaatst op 6 juni 2014, 7:06 uur, permalink
Dikke lachkick man!
Grappige film, meer ook niet.
John Cusack is the best!

avatar van Onceuponanytime
geplaatst op 11 juni 2014, 20:34 uur, permalink
Geen topfilm ! Gelukkig maakt de uitstraling van Rebecca Da Costa veel goed...

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 8 september 2014, 17:26 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Teveel modieuze bizarre personages (waarom zit die moteleigenaar in de rolstoel van zijn moeder? waarom heeft die pooier een ooglapje? waarom zou die vrouw zeggen dat ze uit Israel komt omdat ze van Israel houdt? oei wat excentriek!), teveel overdadig geweld (waarom krijgen we in het begin van de film te zien hoe De Niro de neus van een vrouw breekt?), teveel pogingen tot zwarte humor die totaal mislukken (de moteleigenaar die uit de dood opstaat, de dwerg die niet Russisch maar een Servische Roma is, hetgeen Cusack later nog een keer extra uitlegt), teveel slecht spel (De Niro die zijn regels zo intonatieloos mogelijk lijkt te declameren). Een totaal mislukte poging tot post-Tarantino-neo-noir-coolheid, en als veel mensen hier vanwege de inhoud van de tas moeten denken aan Seven, dan moet ikzelf steeds denken aan die andere (en wèl sterke) film met John Cusack in een motel, Identity (2003).

avatar van sinterklaas
geplaatst op 21 oktober 2014, 20:08 uur, permalink
Doorsnee filmpje waar het sfeer in eerste opzicht nog wel erg goed in orde is, en John Cussack's rol is ook weer eens zeker niet verkeerd, maar je weet haast al wel ruim van te voren hoe bepaalde dingen in elkaar gaan steken. Dit is weer zo'n stereotype filmnoir waarin het draait om een duister spelletje in een Motel (toepasselijke locatie ook weer) en uiteraard, bizarre bijpersonage's (de eigenaar, die gangster-liliputter etc..) en daarmee weet De Tas Man nog best wel in te slagen, maar tegen de laatste 20 minuten wordt dat weer een stuk minder en gaan de twisten inene alle kanten op. Robert deNiro acteert ook alsof ie op het moment even geld te kort kwam.

Redelijk.