MENU

3,06

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jason Moore
met Anna Kendrick, Brittany Snow en Rebel Wilson

Twee concurrerende a capella zanggroepen, de Barden Bellas (allemaal meisjes) en de Barden Treblemakers (allemaal jongens), strijden om het “International Championship of Collegiate A Capella” (ICCA) te winnen, dat elk jaar in de lente gehouden wordt op Carnegie Hall. De Barden Bellas krijgen echter te maken met persoonlijke conflicten: hun zangeres Chloe heeft stemproblemen, velen van hen zijn afgestudeerd, en hun leider Aubrey probeert wanhopig te groep bijeen te houden. Dan wordt de eerstejaars studente Beca Mitchell in de groep opgenomen. De rebelse Beca heeft goede ideeën, maar deze worden routinematig neergesabeld door Aubrey. Ondertussen probeert Beca niet verliefd te worden op Jesse, een nieuw lid van de Treblemakers.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 2 maart 2014, 11:28 uur, permalink
Doh, had niet gedacht dat dit zo tenenkrommend irriterend zou zijn. Een gemiddelde aflevering van Spangas heeft meer diepgang en is gaver om te zien. De a capella-zang deed me niets, terwijl daar een film zoals deze nog enige pluspunten kan uithalen. De karakters over de gehele linie waren heel matig met als triest dieptepunt die walvis-uit-de-PLUS-look-a-like. Anna Kendrick kan volgens mij veel beter dan dit, maar ja ze moet dan wel betere filmkeuzes gaan maken.

avatar van Katharina
geplaatst op 27 april 2014, 16:24 uur, permalink
Naja, geen goede film, maar opzich niet akelig om te kijken

avatar van JoeCabot
geplaatst op 18 mei 2014, 13:25 uur, permalink
Film mist peper en zout. Pitch Perfect had een leuke persiflage kunnen zijn op meuk als Glee, maar vervalt juist voortdurend zelf in de clichés van het genre.

Het hoofdpersonage (gespeeld door Anna Kendrick) is de saaiheid zelve. Haar relatie met de jongen van de rivaliserende zanggroep verloopt ook 100% volgens het chick-flick-boekje. Gelukkig is er nog Workaholic Adam DeVine om de boel wat op te vrolijken.

Ondanks de stereotypes is dit best onderhoudend. Concept is zo fout dat het weer leuk wordt. Het tempo ligt voorts lekker hoog waardoor de verveling nooit toeslaat.

Al met al een goede productie. 3*

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst op 23 juni 2014, 17:12 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Hm. Geen goede film.
Niet één keer kunnen lachen. Deze film is -geloof ik- vooral populair bij de meiden, wat mij nogal verbaasd vanwege de flauwe kotsscènes en dat meisje met kieuwen dat haar tweelingzusje in de baarmoeder had opgegeten. De a capella liedjes vond ik ook niet geslaagd. Onder andere omdat er haast bij ieder liedje duidelijk drums te horen waren. Ook klonk het niet echt, het waren allemaal te heldere, "volmaakte" stemmen. Zo klinken stemmen gewoon niet.
De personages waren allemaal te cliché naar mijn smaak. Het verhaal was ook niet bijster origineel.
Misschien was het de bedoeling dat deze meuk zó flauw moest zijn, dat het leuk werd, maar bij werkte het absoluut niet.