Pitch Perfect (2012)

3,08

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jason Moore
met Anna Kendrick, Brittany Snow en Rebel Wilson

Twee concurrerende a capella zanggroepen, de Barden Bellas (allemaal meisjes) en de Barden Treblemakers (allemaal jongens), strijden om het “International Championship of Collegiate A Capella” (ICCA) te winnen, dat elk jaar in de lente gehouden wordt op Carnegie Hall. De Barden Bellas krijgen echter te maken met persoonlijke conflicten: hun zangeres Chloe heeft stemproblemen, velen van hen zijn afgestudeerd, en hun leider Aubrey probeert wanhopig te groep bijeen te houden. Dan wordt de eerstejaars studente Beca Mitchell in de groep opgenomen. De rebelse Beca heeft goede ideeën, maar deze worden routinematig neergesabeld door Aubrey. Ondertussen probeert Beca niet verliefd te worden op Jesse, een nieuw lid van de Treblemakers.

74 BERICHTEN23 MENINGEN

avatar van Vinokourov
geplaatst op 2 maart 2014, 11:28 uur, permalink
Doh, had niet gedacht dat dit zo tenenkrommend irriterend zou zijn. Een gemiddelde aflevering van Spangas heeft meer diepgang en is gaver om te zien. De a capella-zang deed me niets, terwijl daar een film zoals deze nog enige pluspunten kan uithalen. De karakters over de gehele linie waren heel matig met als triest dieptepunt die walvis-uit-de-PLUS-look-a-like. Anna Kendrick kan volgens mij veel beter dan dit, maar ja ze moet dan wel betere filmkeuzes gaan maken.

avatar van Katharina
geplaatst op 27 april 2014, 16:24 uur, permalink
Naja, geen goede film, maar opzich niet akelig om te kijken

avatar van JoeCabot
geplaatst op 18 mei 2014, 13:25 uur, permalink
Film mist peper en zout. Pitch Perfect had een leuke persiflage kunnen zijn op meuk als Glee, maar vervalt juist voortdurend zelf in de clichés van het genre.

Het hoofdpersonage (gespeeld door Anna Kendrick) is de saaiheid zelve. Haar relatie met de jongen van de rivaliserende zanggroep verloopt ook 100% volgens het chick-flick-boekje. Gelukkig is er nog Workaholic Adam DeVine om de boel wat op te vrolijken.

Ondanks de stereotypes is dit best onderhoudend. Concept is zo fout dat het weer leuk wordt. Het tempo ligt voorts lekker hoog waardoor de verveling nooit toeslaat.

Al met al een goede productie. 3*

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst op 23 juni 2014, 17:12 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hm. Geen goede film.
Niet één keer kunnen lachen. Deze film is -geloof ik- vooral populair bij de meiden, wat mij nogal verbaasd vanwege de flauwe kotsscènes en dat meisje met kieuwen dat haar tweelingzusje in de baarmoeder had opgegeten. De a capella liedjes vond ik ook niet geslaagd. Onder andere omdat er haast bij ieder liedje duidelijk drums te horen waren. Ook klonk het niet echt, het waren allemaal te heldere, "volmaakte" stemmen. Zo klinken stemmen gewoon niet.
De personages waren allemaal te cliché naar mijn smaak. Het verhaal was ook niet bijster origineel.
Misschien was het de bedoeling dat deze meuk zó flauw moest zijn, dat het leuk werd, maar bij werkte het absoluut niet.

geplaatst op 18 augustus 2014, 21:20 uur, permalink
Grappige prima musical met goede soundtrack en vooral veel humor.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 11 november 2014, 12:10 uur, permalink
Echt een zeer verrassende leuke film. Van begin tot eind heel grappig en goed in elkaar gezet. De a capella versies van bekende popliedjes komen mooi over (The Sign, Ace of Base) Verder zijn alle personages interessant, grappig en ook serieus. Ik las dat dit een secret succes film was in Amerika. Dus geen klapper bij binnenkomst, maar toch heel lang goed gedraaid in de bioscoop. De film heeft veel geld opgebracht en wordt positief weergegeven. Er komt dus ook een vervolg in 2015. Zeker kijken, hoor!!!

avatar van Noodless
geplaatst op 2 januari 2015, 0:02 uur, permalink
Gewoon een leuke film om eens te zien. Onderhoudend en soms grappig. 6/10

avatar van AmazingPP
geplaatst op 3 januari 2015, 19:36 uur, permalink
Ik vond dit wel een geinige film. Wist totaal niet wat ik moest verwachten, maar er zijn echt wel momenten geweest dat ik heb gelachen. Ik moest ook heel erg denken aan "Glee", alleen is die serie zo fout opgezet als het maar zijn kan, dat was bij deze film niet het geval. 3,5 *

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 30 april 2015, 16:07 uur, permalink
Leuke film. Denkt dat het een colgate reclame is met dat gebit van Kendrick.

Verder voorspelbaar maar prettig om eens gezien te hebben.

avatar van JahLex
geplaatst op 28 mei 2015, 13:56 uur, permalink
Leuker dan verwacht!

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 26 juni 2015, 13:35 uur, permalink
Ik ben een liefhebber van Glee, dus dit moest zogezegd wel goed zijn. Helaas niet dus. De film mist de nodige peper en zout om te blijven hangen. Nu is het niet meer dan een tienerfilm met 20ers en 30ers die schoolgaande jeugd spelen. Ik krijg een Grease-gevoel. De film werkt ook met clichés, maar kan daar niets tegenover zetten zoals Glee deed. Glee gaf de personages meer achtergrond, om zo die clichés te ontkrachten.

Slecht is de film dan ook weer niet, maar het lukt nooit echt. De nummers zijn flauw, met uitzondering van het finalelied. De grootste prestige van de film is dat het de klassieker The Breakfast Club bekend heeft gemaakt bij een nieuwe generatie jongeren.

geplaatst op 1 juli 2015, 17:48 uur, permalink
maar jullie vinden het allemaal niet leuk en zeggen het lijkt niet op glee dat jullie het niet leuk vinden is niet mijn probleem maar dit glee niet en iedere film of serie moet zijn eigen genre of filmsoort dus verwacht er ook niet veel van dus zeur niet

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst op 2 juli 2015, 13:58 uur, permalink
sanne944 schreef:
Probeer eens interpunctie. Dat is voor anderen gemakkelijker te begrijpen.

geplaatst op 2 september 2015, 14:29 uur, permalink
Ik hou van deze film ook de 2de is geniaal ik hoop dat er een 3de uitkomt