MENU

3,07

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jason Moore
met Anna Kendrick, Brittany Snow en Christopher Mintz-Plasse

Twee concurrerende a capella zanggroepen, de Barden Bellas (allemaal meisjes) en de Barden Treblemakers (allemaal jongens), strijden om het “International Championship of Collegiate A Capella” (ICCA) te winnen, dat elk jaar in de lente gehouden wordt op Carnegie Hall. De Barden Bellas krijgen echter te maken met persoonlijke conflicten: hun zangeres Chloe heeft stemproblemen, velen van hen zijn afgestudeerd, en hun leider Aubrey probeert wanhopig te groep bijeen te houden. Dan wordt de eerstejaars studente Beca Mitchell in de groep opgenomen. De rebelse Beca heeft goede ideeën, maar deze worden routinematig neergesabeld door Aubrey. Ondertussen probeert Beca niet verliefd te worden op Jesse, een nieuw lid van de Treblemakers.

avatar van dualcia
geplaatst op 6 februari 2013, 11:34 uur, permalink
jeroentjuhhhhh schreef:
Fat Amy slaat wel continue de plank mis, is gewoon PIJNLIJK niet grappig terwijl ze zo'n beetje het uithangbord is voor de film (commercials e.d)..

Helemaal mee eens. Ik trok Rebel Wilson in Bachelorette al slecht, maar hier is ze zo mogelijk nog vervelender en niet-grappiger.
Voor de rest was het gelukkig wel een leuke film, met als hoogtepunten uiteraard de optredens van de groepjes (zoals het meestal is in zulke flicks).

Prima te pruimen *3

avatar van the new guy
geplaatst op 16 februari 2013, 18:07 uur, permalink
Lekker lachen en af en toe een billenknijpmomentje door de vingers zien.

avatar van aSMoDeuS
geplaatst op 17 februari 2013, 23:10 uur, permalink
Best grappig, zo nu en dan.

Beetje jammer van het extreem slappe verhaal, psychologie van de koude grond en het zogenaamde rebelse van de hoofdpersoon met haar flutremixjes.

avatar van dualcia
geplaatst op 17 februari 2013, 23:24 uur, permalink
aSMoDeuS schreef:
het zogenaamde rebelse van de hoofdpersoon met haar flutremixjes.

Haha, daar stoorde ik me inderdaad ook aan. Over David Guetta praten alsof het de meest underground-DJ ooit is en zij oh zo alternatief is omdat ze naar hem luistert :') "You know David Guetta?"

avatar van aSMoDeuS
geplaatst op 18 februari 2013, 10:41 uur, permalink
M'n vriendin merkte al op dat het grappig is dat een alternatief iemand daar naar house luisterd. Hier zou het eerder (een slap aftreksel van) punk zijn of zo.

avatar van Elineloves
geplaatst op 21 februari 2013, 18:13 uur, permalink
Mwoah. Het verhaal.. wacht even, want een verhaal is er natuurlijk helemaal niet. Nee, geen verhaal. Het lijkt een excuus om een paar dialogen om een paar hits heen te bouwen, zodat het nog enigszins een verhaal lijkt. Lijntjes worden uitgegooid en even snel weer ingetrokken. De problematische vader-dochter relatie (zucht), het einzelganger gedoe, de geforceerde romance, de vervelende, oppervlakkige leider van het jongens zangteam... en het ergste: kotsgrappen. Verschrikkkelijk zeg. Cliché en voorspelbaar.

Klinkt allemaal heel negatief, maar toch was het best goed weg te kijken. Ik vond Skylar Astin stiekem wel heel erg leuk, dus dat maakte veel goed. Verder had het een aardig Glee gehalte inderdaad, al vond ik de mash-ups hier beter en vlotter. Vriendinnetje waar ik mee keek vond Fat Amy keigrappig, ik vond haar vreselijk irritant. Haar gezicht stoorde me al snel. not my cup of tea.

Ondanks dat er meer in had kunnen zitten als de personages niet van bordkarton waren geweest en je vanaf de eerste minuut kunt voorspellen wat er gaat gebeuren, was het wel leuk voor een meidenavondje.

avatar van rroossiiee
geplaatst op 29 maart 2013, 17:13 uur, permalink
Gewoon verstand op nul en lekker kijken, de film is goed te doen hoor! Vind het onder gewaardeerd, maar goed smaken verschillen natuurlijk.

avatar van Shinobi
geplaatst op 1 april 2013, 16:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
"A-ca-scuse me."

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet van musicals hou of überhaupt van zang in films en een serie als Glee kan mij ook gestolen worden. Ik heb deze film dan ook puur en alleen gekeken voor Anna Kendrick, voor wie ik toch wel een lichtelijke zwak heb.

Voor de rest stelt de film niet al teveel voor, het is zoals Elineloves al zegt meer een kapstok om voornamelijk veel hits uit de jaren 80 omheen te bouwen. Er is nog wel iets met Beca die haar stiefmoeder haat - die wonder boven wonder nooit in beeld komt - en blijkbaar heeft The Breakfast Club het beste einde ooit.

De grappen stelden ook niet al teveel voor en dan is misschien nog wel het grappigste dat de awkward Aziatische chick (leuke rol van Hana Mae Lee) in de kots een engelfiguur gaat liggen maken...
Verder zijn de personages gewoon niet grappig te noemen, Fat Amy wat een letterlijke verschrikking is dat zeg. Sowieso heb ik Rebel Wilson nooit grappig gevonden.
Gelukkig is daar Anna Kendrick nog en redt ze wel enigszins de film met haar charme.

Al met al kijkt het op zich wel redelijk weg, al had het wel beter geweest als de film iets beter was uitgediept zonder oppervlakkige inwisselbare personages. Dit is duidelijk te zien als de Barden Bellas terugkomen van spring break en er twee studentes zijn die je nog nooit bij de club hebt gezien. Wat dat betreft neemt de film zich gelukkig niet al te serieus.

Kleine 2,5 sterren.

disneystore
geplaatst op 21 april 2013, 0:50 uur, permalink
Rebel Wilson heeft de film gered, ook al was haar rol vrij smal. Een 2012 editie van High School Musical, met een paar leuke grapjes in. Voorspelbaar einde wel weer, allemaal vrij haastig, acteerwerk is niet al te best. Kon allesinds véél beter uitgevoerd worden.

avatar van missyanaroid
geplaatst op 23 april 2013, 14:24 uur, permalink
Zoals hier al vaker wordt aangehaald, de film kijkt goed weg. Gewoon ontspanning zonder nadenken jihaa
. Niet teveel van verwachten dus, en de zang vond ik wel ok.

avatar van TomaskeX
geplaatst op 27 april 2013, 20:16 uur, permalink
Echt een goede film, je verveelt je er niet bij en op momenten zeer grappig.
Anna Kendrick blijft geweldig, Rebel Wilson had zeer leuke momenten

avatar van baasbas17
geplaatst op 18 mei 2013, 11:53 uur, permalink
het acteren was niet heel slecht maar gewoon niet mijn soort film.typisch voorspelbare amerikaanse wjfenfilm. bleeeh.het is dat ik dit gedwongen gekeken heb anders had ik hem nooit aangedaan

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 18 mei 2013, 13:30 uur, permalink
Het enigste genre wat totaal niet aan mij besteed is. Het plot in dit soort rotzooi is altijd slapper dan slecht afgebakken patat. Nietsnuttige wanproducten waar alleen de jongste doelgroep naar zou moeten kijken. Letterlijk het enigste lichtpuntje in dit zwarte gat is Anna Kendrick, dat gewoon een lekker wijf is. Deze compensatie wordt echter totaal teniet gedaan door Rebel Wilson, vreselijk individu waar ik mij dood aan erger. Weet met haar vetrollen en stupide gedrag zowaar mensen aan het lachen te krijgen, gadverdamme :r

geplaatst op 20 mei 2013, 13:52 uur, permalink
Geweldige film om met vriendinnen op een meiden avondje te kijken en lekker mee te schreeuwen met de liedjes =D

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 20 mei 2013, 14:03 uur, permalink
Als je 5 jaar oud bent...

avatar van zerodopa
geplaatst op 22 mei 2013, 0:56 uur, permalink
Ja het was echt een terrortrauma ramp deze film. een bubblegum van 20ct heeft nog meer in houd. en droge rijst heeft nog meer smaak, zoals een plakje komkommer bij erntige trek net zoveel verzadiging geeft als deze film!

ZIEK SLECHT PRUTFILM!

avatar van rep_robert
geplaatst op 2 juni 2013, 12:13 uur, permalink
Echt een vreemde combinatie van een komedie, een musical en een uitgekauwde formule die we al tig keer hebben gezien in de vorm van cheerleaders en dansende tieners. Die vreemde, luchtige combinatie zorgt er wel voor dat Pitch Perfect kijkbaar blijft en je bijna vergeet dat Kendrick veel te oud is voor deze, Rebel Wilson een irritante vrouw blijft en dat de pogingen om er qua verhaal iets van te maken wel heel erg falen. De romance is wat dat betreft een typisch voorbeeld hiervan. De liedjes zijn verder wel erg aanstekelijk, waardoor Pitch Perfect met het uitgekauwde concept toch makkelijk uit te zitten valt.

avatar van missl
geplaatst op 5 juni 2013, 11:50 uur, permalink
Ik vond het wel een grappige film, lekker over the top, niet over nadenken. Na een paar wijntjes en met vriendinnen om me heen was het 1 groot feest.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 10 juli 2013, 23:26 uur, permalink
Nickelodeonniveau.

Een behoorlijk kinderachtig filmpje dat zich duidelijk richt op puberende tienermeiden zonder ook rekening te houden met een wat ouder of ander publiek. Het niveau is dus nogal van Nickelodeonniveau en al wat dies meer zij. Wat naast de aardige liedjes enorm opvalt is de hoge grapdichtheid. Opvallend omdat de meeste grollen totaal niet werken.

Redelijk.

avatar van skipy05
geplaatst op 11 juli 2013, 21:34 uur, permalink
Ik vond het onverwacht een erg goede film. Heeft me totaal verrast.
Muziek was goed. Verhaal is goed alleen vrij standaard maar dit stoorde me niet echt.
Ik vond Anna Kendrick wel erg goed spelen, het is de 1ste film dat ik zie waar ze een hoordrol in speelt.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 14 juli 2013, 11:33 uur, permalink
Niet echt geweldig, maar gelukkig een stuk minder slecht, dan ik verwacht had. De grootste troef van Pitch Perfect is natuurlijk Anna Kendrick, die ook van dit soort nietszeggende rollen, nog iets leuks weet te maken.

Het plot is niet echt bijzonder en levert een bijzonder voorspelbaar filmpje op, met een hoog grapdichtheidsgehalte, waarvan lang niet alles even goed aanslaat. Zo'n Fat Amy is te dominant aanwezig en haar opmerkingen sloegen vaak de plank mis, iets waar de meeste bijrolletjes last van hebben. Die Hana Mae Lee was dan wel leuk. Geweldig ook dat gezicht, dat ze op kan zetten. Echt helemaal onnozel.

De muziek en dans was verder nog wel aardig en een redelijke mix van oud en modern. Dankzij Kendrick kijkt het allemaal ook nog wel vrij gemakkelijk weg, maar echt goed of heel leuk wordt het nergens, daarvoor zijn de grappen en het totale scenario gewoon niet scherp genoeg geschreven.

avatar van Rianneke_Dan
geplaatst op 12 augustus 2013, 16:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wel aardig, had alleen verwacht dat de humor leuker zou zijn. Die stomme kotsgrappen vind ik echt verschrikkelijk. Dus ik had gelijk bij het begin al zoiets van bah gaan we weer. Gelukkig kwamen er verder geen poep of plasgrappen. Een paar keer had ik wel een glimlach maar meer ook niet, jammer gemiste kans.

Cast was wel te doen, maar nergens bijzonder. Daarnaast heb ik persoonlijk ook een hekel aan Anna Camp, dus dat stoorde me nogal. Kendrick was leuk, maar niet speciaal genoeg om de film te dragen. Gelukkig was de chemistry tussen Kendrick en Astin wel leuk. De kus daarentegen was echt tenenkrommend slecht.

Muziek was dan wel een plus. Leuke liedjes en lekker vlot. Dat maakte de film nog wel vermakelijk.

2.5* Leuk voor een keer tussendoor.

avatar van Peterke!
geplaatst op 17 augustus 2013, 21:03 uur, permalink
Dit vond ik echt een hele leuke, grappige en muzikale film. Zeer leuke muziek en ik wist niet eens dat Anna Kendrick zo goed kon zingen. Had ik niet achter haar gezocht. Zou haar best wel eens in Glee willen zien. Ik beken wel dat ik het kotsen in de film minder leuk vond. Ik zag het niet aankomen, maar echt smakelijk vond ik het ook niet. Toch een hele leuke film en ik heb nu al zin om het tweede deel te gaan kijken als die uitkomt.

avatar van Franklin1975
geplaatst op 18 augustus 2013, 17:20 uur, permalink
Verrassend leuke flauwe film. Het acteerwerk is niet zo best (de mannen zijn zeeeer matig), maar het blijft vermakelijk om naar te kijken én te luisteren en het tempo blijft tussen de optredens genoeg aanwezig voor een positief oordeel. Je krijgt er wel energie en een positief gevoel van. Film blijft een vorm van entertainment en daar is deze film in geslaagd. Het hoeft niet altijd serieus en briljant.

Niet zo fantastisch als Rock Of Ages (2012), maar toch aangenaam leuk.

avatar van Awasiku

geplaatst op 29 augustus 2013, 8:09 uur, permalink
Verrassend vrolijk simpele leuke film met een aanstekelijke soundtrack *:)* :Y

"Don't ..don't..don't...you....forget about me "
..aanstekelijk

avatar van steefke
geplaatst op 3 november 2013, 19:14 uur, permalink
Leuke film waar je op slag vrolijk van wordt.

avatar van nightbreed
geplaatst op 9 december 2013, 0:03 uur, permalink
Nee, dit was me te truttig en kinderachtig, en ik vond het gay-gehalte op een politiek correcte wijze veel te hoog.

geplaatst op 18 december 2013, 18:23 uur, permalink
Matige film waarin de concurrentie tussen een aantal a capella zanggroepen op een highschool groot is. Het magere verhaaltje is nogal voorspelbaar. Gelukkig heeft de film een vlot tempo en is lekker vrolijk. De muzikale nummers zijn wel leuk om te horen en zien, maar het valt wel wat in de herhaling allemaal. Net geen 3.0 sterren.

geplaatst op 9 februari 2014, 0:46 uur, permalink
Ik had totaal geen hoge verwachtingen van deze film maar mijn dochter leek het wel wat.
Zodoende zijn we hem gaan kijken en moet zeggen dat ik het wel een leuke film vond.
Het verhaal stelde dan wel niet zoveel voor maar ik vond hem toch wel lekker wegkijken en muziek vond ik ook oke. Heb me in ieder geval geen moment verveeld met deze film dus voor mij dan ook 3 sterren.

avatar van Melvin Udall
geplaatst op 26 februari 2014, 21:55 uur, permalink
Lekkere muziekfilm, weinig pretenties, luchtig en met genoeg geslaagde grappen. Leuke mix van zowel muziek als actrices met Kendrick die er duidelijk uitschiet. Kendricks 'cup song' is waarschijnlijk bekender dan de film zelf.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 2 maart 2014, 11:28 uur, permalink
Doh, had niet gedacht dat dit zo tenenkrommend irriterend zou zijn. Een gemiddelde aflevering van Spangas heeft meer diepgang en is gaver om te zien. De a capella-zang deed me niets, terwijl daar een film zoals deze nog enige pluspunten kan uithalen. De karakters over de gehele linie waren heel matig met als triest dieptepunt die walvis-uit-de-PLUS-look-a-like. Anna Kendrick kan volgens mij veel beter dan dit, maar ja ze moet dan wel betere filmkeuzes gaan maken.