MENU

Zweden
Actie / Misdaad

geregisseerd door Babak Najafi
met Joel Kinnaman, Fares Fares en Lisa Henni

JW, een veelbelovende student bedrijfskunde die een cocaïnesmokkelaar is geworden, heeft zijn tijd uitgezeten in de gevangenis en heeft het moeilijk om een eerlijk leven te beginnen. Maar een man uit het verleden, de voormalige huurmoordenaar Mrado Slovovic, verandert alles. Jorge Salinas, de koning van de coke uit Sollentuna, keert na drie jaar ballingschap terug naar Zweden om een grote cocaïnedeal te sluiten. Maar de deal loopt vreselijk mis. Samen met degene die zijn leven redde, de 17-jarige Nadja Mahmoud slaat hij op de vlucht voor zowel de politie als de Joegoslavische maffia.

geplaatst op 22 februari 2012, 22:59 uur, permalink

geplaatst op 25 juni 2012, 22:05 uur, permalink

avatar van Prudh

geplaatst op 25 juni 2012, 22:12 uur, permalink
Leuk dat Joel 'Robocop' Kinnaman terugkeert. Vond deel 1 zeer sterk.

geplaatst op 5 december 2012, 15:45 uur, permalink
Aangekocht door Lumière. Release: t.b.a.

Trailer (Youtube)

geplaatst op 5 december 2012, 16:20 uur, permalink
De opnames van deel 3 uit de trilogie zijn inmiddels ook al gestart
Snabba Cash III - Livet deluxe (2013) - IMDb

avatar van sinterklaas
geplaatst op 9 december 2012, 20:36 uur, permalink
Vet! Deel 1 was al helemaal tof.

avatar van Redlop
geplaatst op 16 december 2012, 16:54 uur, permalink
Erg sterk vervolg mede door de zeer geloofwaardige cast. Van begin tot eind op het puntje van de stoel gezeten.

avatar van Movie-Addicted
geplaatst op 4 januari 2013, 23:20 uur, permalink
Persoonlijk vond ik hem "iets" minder dan het eerste deel. Maar al met al was dit tweede deel ook niet verkeerd. En wat Redlop al omschreef: Erg sterk vervolg mede door de zeer geloofwaardige cast kan ik ook beamen (en om niet te vergeten het uitstekende acteerwerk.)

Wij kijken uit naar het derde (en laatste?) deel

*3.25

avatar van Koen87
geplaatst op 7 januari 2013, 10:33 uur, permalink
Ik vind deze ook wat minder dan het eerste deel. Al dan niet zal ik het derde deel zeker niet links laten liggen. Ik las op wikipedia dat deze ergens dit jaar moet uitkomen.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 7 januari 2013, 18:30 uur, permalink
Uitstekend vervolg vind ik zelf.

(Jorge zit net zo als in deel 1 weer lekker onder de blauwe plekken).

geplaatst op 10 januari 2013, 16:56 uur, permalink
Ontzettend sterke actie/thriler!!, De actie die in de film zit is geen ''hollywood'' actie (van die grote special effects enfzo) maar meer spannnede actie.. iets wat ik een groot pluspunt vind en ook de geloofwaardigheid van de film/het verhaal goed doet.
Het is wel een film waar je goed je aandacht moet blijven houden om het te snappen, maar het erhaal zorgt er ook voor dat je van het begin tot het eind op het puntje van je stoel zit.

Opzich is het niet perse nodig om deel 1 ook gezien te hebben om deel 2 te snappen. Hoewel als je deel 1 gezien heb wel sneller door heb wie wie is dus op zich is het wel aan te raden (en naast dat is snabba cash 1 ook een ontzettend goeie film, geef hem ook 4*!)

Ik vind het dus een echte top film, op naar deel 3!!

avatar van sinterklaas
geplaatst op 13 januari 2013, 23:20 uur, permalink
Erg vet vervolg. De eerste Snabba Cash was voor mij een hele aangename verrassing en precies hoe ik het wou zijn. Wat hebben die Zweden toch een schitterende, uitgebreide misdaadfilm voorgeschoteld. Daniel Espinosa besloot naar Amerika te gaan voor Safe House, dus een vervolg maken op Snabba Cash zat er bij hem niet in. Nu moet een andere het maar overnemen, en ook dit is weer opnieuw genieten en het mooie van deel 1 is hier zeker niet weg.

Hier zien we JW weer terug, de voormalige taxichauffeur die ervoor koos om drugs te dealen voor de Cartels en nu weer op vrije voeten is en weer een normaal leven probeert te lijden.... maar uiteindelijk: Misdaad blijkt een verslaving te zijn, om het sarcastisch te zeggen. Alleen loopt dat al niet zo soepel. Hij heeft het al flink verneukt bij zijn familie en nu moet ie het maar in zijn eentje redden. Ondertussen keert de Chilieense cartel Jorge weer terug naar Zweden om weer aan het werk te gaan met de Servische maffia (komt ook weer terug). De Servische maffia is weer meedogenloos neergezet. Vooral die scene met dat die minderjarige prostituee Nadja word geslagen blijft vals. Wanneer de deal tussen Jorge en de Serven fout loopt en Nadja dervan getuige is, nemen zij en Jorge de benen.

En zo krijgen we weer een dijk van een vervolg voorgeschoteld waar alle code's en feiten van het hele leven in de onderwereld weer eens op een rijtje worden gezet en de wegen van de leden zich weer kruizen. De film is weer prachtig realistisch neergezet en ook de aanwezige actiescenes waren tof en niet op zijn Hollywoods maar gewoon op zijn Stockholmwoods.

Deze kan zeker door! Ik wacht nu al met smart op deel 3.

geplaatst op 16 januari 2013, 2:10 uur, permalink
leuke film goed acteerwerk

geplaatst op 17 januari 2013, 14:22 uur, permalink
Vanaf 6 juni in de bioscoop (Lumière)

geplaatst op 26 januari 2013, 16:59 uur, permalink
Aardige film. Als liefhebber van de boeken die ik wel een beste tijd terug heb gelezen vond ik dit een te korte verfilming. Een aaneenschakeling van hoogtepunten in het boek. Deel 1 vond ik wel beter verfilmd. Als je de boeken niet hebt gelezen dan snap je er helemaal geen biet van denk ik.

De boeken zijn wel het beste! Maar het is zeker vermakelijk.

geplaatst op 30 januari 2013, 16:59 uur, permalink

geplaatst op 31 januari 2013, 20:18 uur, permalink
Een wat minder vervolg op de eerste film. Deze film laat een belangrijk personage en bijbehorende verhaallijn uit het 2e boek weg en kiest er voor om zich te richten op de belangrijkste personages uit de eerste film. Wat op zich logisch is maar wel voor een ander verhaal zorgt. Helaas maakt het deze film wat meer eendimensionaal. Hopelijk levert de focus in de derde film wel wat meer spanning op.

avatar van james_cameron
geplaatst op 11 februari 2013, 23:36 uur, permalink
Prima vervolg, dat profiteert van het feit dat de personages niet meer geïntroduceerd hoeven te worden. De drie verhaallijnen verlopen lekker vlot en zijn alledrie de moeite waard, al blijkt het personage van JW ook ditmaal de zwakste schakel te zijn. Joel Kinnaman speelt de rol goed, maar zijn personage is onvoldoende uitgewerkt en daardoor niet altijd geloofwaardig. Afgezien daarvan een lekker rauwe en energieke film, net als het eerste deel inventief gefilmd en gemonteerd. Laat het derde (en laatste) deel maar komen.

avatar van Piratje
geplaatst op 15 februari 2013, 6:39 uur, permalink
Deel I niet gezien. Maar als de kans erin zit doen we het.

Dit is alvast een misdaadfilm met Noorse karaktertrekken en soms heel korte dialogen. Daar zijn ze specialist in. Zoals in de Zweedse boeken gaat ook deze film in diverse flashes naar een spannend en toch ontroerend einde. Het verspringen van de beeldmomenten maakt het soms onduidelijk en wat overdreven.
Criminelen onder mekaar bewijzen weer altemeer dat je niemand mag of kunt vertrouwen. Zelfs jezelf niet. En dat geldt voor binnen als buiten de gevangenis.

Bovendien draait (alweer) alles om het geld en mooie dromen die nooit uitkomen.

Goed geacteerd en verfilmd.

Voor mij goed voor een 3plus.
Maar wie echt van veel actie houdt kan er wel een 4 af.

avatar van NancyZ1980
geplaatst op 5 april 2013, 8:47 uur, permalink
Super goede film.
deel 1 niet gezien, mss ga ik die ook maar eens kijken !

geplaatst op 17 mei 2013, 0:14 uur, permalink
Bijna een halfuur korter dan deel 1 en daardoor overzichtelijker, maar ook minder intrigerend.
Echter het blijft een uitstekende productie. De regisseur gaat dieper op de personages in en heeft oog voor drama en emotionele verschillen. De gangstertragedie is opnieuw vakkundig gemaakt (op visueel vlak maakt ze indruk) en het verhaal (met verhoudingsgewijs wat minder actie) spannend, rauw en intens. Veel dialogen zijn weer in het Spaans en Servisch. De cast is werkelijk uitstekend en ook de soundtrack is opnieuw het vermelden waard.

avatar van Noodless
geplaatst op 29 mei 2013, 18:44 uur, permalink
Gezien de flashbacks en de soms wat chaotische structuur is het een must om deel 1 te zien om het geheel en de personages beter onder de loep te brengen. Sowieso vind ik het eerste deel beter dan dit vervolg omdat het verhaal spannender en intrigerender wordt gebracht.
Hier wordt weinig nieuws gebracht : gewoon weer een aaneenschakeling van een paar verhaallijnen en ontmoetingen van verschillende personages die op een bepaald moment al of niet samenvloeiien door omstandigheden. De cast is weer degelijk en de film wordt mooi grauw weergegeven wat een surplus geeft aan sfeer en zin voor realisme. Echt spannend wordt het evenwel niet. 6/10

geplaatst op 23 juni 2013, 15:16 uur, permalink
Prima film. Ben al enige tijd vezot op alles wat er uit scandinavie komt.
Goed acteurs en spannend van begin tot het einde.

avatar van Filmkriebel
geplaatst op 24 juli 2013, 22:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Verrassend goed vervolg hoor. Heb ik meer van genoten dan van het eerste deel, maar daar moest ik even wennen aan de stijl. De formule blijft verfrissend... Snabba Cash combineert harde gangsterfilm en drama in een sobere, bijna TV-serie achtige stijl. De pijnlijke gevolgen voor de families en vrienden van deze dealers blijft niet onbesproken en de boodschap is duidelijk... iedereen verliest en gaat ten onder. In die zin bevat deze film weinig hoop en komt somber over. Vooral het verhaal van Mahmoud was dieptriest
Er wordt soms net iets teveel op de dramatische dimensie ingegaan zodat ik wat tempo miste. Wie van de eerste film genoten heeft, mag deze niet missen want er zitten enkele spannende scènes in.

avatar van karilem
geplaatst op 23 november 2013, 1:59 uur, permalink
Spannend maar ....wat een trieste film.... je wordt er niet vrolijk van. :')

avatar van david bohm
geplaatst op 29 november 2013, 19:07 uur, permalink
Dit misdaaddrama is een goed voorbeeld van een film die de middelste is van een trilogie. Hoewel zeker ook afzonderlijk te kijken is het eerst zien van het eerste deel aan te raden. De personages worden dan ook niet of nauwelijks geïntroduceerd en de gebeurtenissen zijn duidelijk nog niet afgerond.

De sympathie van mij als kijker ligt vooral bij Jorge waarschijnlijk vooral omdat ik de Spaanse taal machtig ben en hij een anti-held is. Sowieso is het goed gelukt dat je hoopt dat het de slechte JW beter gaat dan zijn kakkerige ex-vrienden. Deze keer gelukkig geen grotesk idee om een investeringsbank op te richten om geld wit te wassen, nu heeft JW in de bajes zitten te broeden op een plan om de high-frequency trading de loef af te steken. Enfin, dat lijkt mij praktisch onmogelijk of hij moet een lobby willen starten om deze vorm van handelen te gaan verbieden.
Om echt goed te zijn is de film wat te vluchtig en oppervlakkig, iets wat ik ook van het eerste deel vind. Maar wel een onderhoudende film en ik ga deel 3 zeker ook bekijken.

avatar van caelers8
geplaatst op 2 december 2013, 22:29 uur, permalink
Scandinavische films blijven me overtuigend.

Casting, acteerwerk en vooral de manier van filmen spreekt van overweldigende kwaliteit. Kunnen Amerikaanse regisseurs echt een puntje aan zuigen (en ja, ik heb de laatste tijd veel Amerikaanse producties gezien).

avatar van ASman
geplaatst op 7 december 2013, 16:50 uur, permalink
Naar mijn mening niet minder dan deel 1. Een stuk grauwer, harder, brutaler ook. Acteerwerk is sterk, het camerawerk realistisch en de gebeurtenissen hard. Serviërs en Montenegrijnen hebben in Scandinavië geen al te beste reputatie, getuigend de meedogenloze wreedheid waarmee ze worden neergezet in misdaadfilms uit die landen (Snabba Cash, Pusher,...).

geplaatst op 9 december 2013, 20:50 uur, permalink
Het is wel handig om eerst deel 1 te zien.
Ik heb geprobeerd om eerst deel 2 te bekijken, je mist duidelijk een hoop informatie.
Het begin was hierdoor heel moeilijk te volgen.
Nadat ik deel 1 gezien had vielen alle stukjes van de puzzel op hun plaats.

Deze film is evenals deel 1, een uitstekende film.
De personages kregen echt een gezicht.
Dit zie je heel weinig terug in andere films.

Voordat ik deel 1 gezien had, gaf ik het 2,5.
Na deel 1 gezien te hebben, hek ik hem opgewaardeerd naar 4.

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 21 december 2013, 19:13 uur, permalink
Sterk vervolg met meer actie en drama. Wat mij betreft mogen er nog een paar delen bij komen. Kinneman kan een ster worden in Hollywood, met Robocop wordt al eerste stap gezet.

avatar van hoffhaan
geplaatst op 22 december 2013, 11:01 uur, permalink
Het vervolg op deel 1. Deel 1 beter, maar desondanks een goede film. Zojuist deel 3 gedownload ben benieuwd. 3.5

avatar van Leo1954
geplaatst op 2 januari 2014, 5:44 uur, permalink
Heerlijke duistere thriller. Véél beter dan deel 1.

geplaatst op 6 maart 2014, 18:14 uur, permalink
"-'Snabba Cash 2' aka 'Easy Money 2'-." ...
" !!!

Knappe Misdaadfilm (Sequel)
!!! "Snabba Cash 2" is een prachtige sequel Misdaadfilm.
Een harde Gangsterfilm met de nodige gevolgen die het met zich meebrengt doorspekt met
heel wat drama elementen. De familiale schade is duidelijk merkbaar bij dit harde misdaad verhaal.Het acteerwerk is van een subliem niveau in deze duistere Misdaadfilm met heel wat duistere zaken