MENU

3,25

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kirk De Micco en Chris Sanders
met de stemmen van Emma Stone, Ryan Reynolds en Nicolas Cage

Een hevige aardbeving zorgt ervoor dat holbewoner Grug en zijn familie hun vertrouwde omgeving moeten achterlaten. Tijdens hun gevaarlijke zoektocht naar een nieuwe thuis ontmoeten ze een zwerver wiens moderne ideeën over de toekomst in schril contrast staan met de traditionele waarden van Grug. De hele situatie wordt niet eenvoudiger wanneer zijn oudste dochter ook nog eens valt voor de charmes van de vreemdeling.

99 BERICHTEN28 MENINGEN

avatar van alexspyforever

geplaatst op 23 juni 2014, 11:16 uur, permalink
Op oudejaar heeft een neef van me ooit de openingsscène getoond. Zijn 13-jarige dochter zei dat het de enige goede scène was uit de film. IK ben geneigd haar de geloven en te denken dat het een draak van een film is.

avatar van Iron Maiden

geplaatst op 25 juni 2014, 17:05 uur, permalink
alexspyforever schreef:

Bedankt voor deze informatie.

geplaatst op 28 juni 2014, 15:46 uur, permalink
Aardige film waarin een familie holbewoners op reis moet als hun grot vernietigd wordt. Een kleurrijke en vrolijke animatiefilm met leuke personages ingevuld door een eveneens leuke stemmencast. Volop actie en avontuur en alhoewel de film flink wat vaart heeft, valt het hier en daar wel wat in herhaling. Net geen 3.5 sterren omdat het verhaal verder wel wat standaard is.

geplaatst op 29 juni 2014, 14:50 uur, permalink
Hele grappige en leuke animatie film

avatar van Decec
geplaatst op 8 juli 2014, 22:09 uur, permalink
Een goede animatie/avontuur/komedie/familie/fantasie film...
Mooi verhaal...
Mooi gemaakte animatie...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Ben benieuwd voor deel 2!

geplaatst op 10 november 2014, 22:41 uur, permalink
Wat een superfilm. Non-stop actie en humor. Erg genoten van deze animatie

avatar van Hatseflats89
geplaatst op 11 november 2014, 0:03 uur, permalink
Al 3x gezien en ik blijf in een deuk liggen.

Aanrader.

avatar van The One Ring
geplaatst op 30 december 2014, 23:34 uur, permalink
The Croods is helaas vooral weer een Dreamworksfilm. Toch jammer dat ze echt altijd enorm op veilig spelen met hun scripts, want alles voelt uitgekauwd aan. De film heeft geen schurk, maar dat is het enige frisse element wat het verhaal betreft. Vooral de levenslesjes die geleerd moeten worden zie je mijlenver aankomen. Wat de boel in dit opzicht enigszins redt is dat het wel wat meer duidelijk op kinderen gericht is, terwijl veel moderne Amerikaanse animatie een soort compromis probeert te sluiten voor de volwassen kijker. Hier zit relatief weinig volwassen humor in, laat staan een overdaad aan verwijzingen naar films of andere vormen van populaire cultuur. Het is vrij pretentieloos gericht op de kleinsten.

Maar wat The Croods werkelijk nog enigszins de moeite waar maakt is de visuele aankleding. Vooral de designs van de wereld en de beesten zijn leuk en geïnspireerd. Ook opvallend veel gebruik van out-of-focus beelden. Wall-E gebruikte het al wat, maar het is verder zeer zeldzaam in computeranimatie. Roger Deakins was een adviseur voor de look van de film en je ziet er aan af dat er een meer op live-action gesteunde stijl is geprobeerd neer te zetten. Wel jammer dat veel van de leuke visuele vondsten verdwijnen nadat het verhaal serieuzer volgens het boekje serieuzer moet worden. De hoofdattractie voor mij raakte daardoor verloren. Toch probeert The Croods voorzichtig iets anders, hoe toepasselijk gezien de hoofdmoraal. Dat is ook iets waard.

avatar van Bierbraker
geplaatst op 7 mei 2015, 11:11 uur, permalink
Heerlijk snelle en vooral vermakelijke wegkijk animatie! Nicolas Cage mag van mij wel vaker als stemacteur optreden.