MENU

Hello I Must Be Going (2012)

2,72

Komedie / Drama

geregisseerd door Todd Louiso
met Melanie Lynskey, Blythe Danner en Christopher Abbott

De vooruitzichten voor de gescheiden en ontmoedigde Amy Minsky zijn niet best wanneer ze zich gedwongen ziet om weer bij haar ouders in te trekken op 35-jarige leeftijd. Iedereen probeert te helpen maar net wanneer ze haar geduld begint te verliezen, ontmoet ze de 19-jarige Jeremy die net op tijd haar zelfvertrouwen weer tot leven weet te brengen.

geplaatst op 27 mei 2012, 14:28 uur, permalink
Ben erg benieuwd naar deze nieuwe film van Todd Louiso.
Na de flop The Marc Pease Experience hopelijk weer iets dat in de buurt komt van zijn meesterlijke debuut Love Liza.

geplaatst op 10 juli 2012, 20:51 uur, permalink

geplaatst op 12 juli 2012, 11:22 uur, permalink
jammer van de Phil Collins associaties

geplaatst op 17 december 2012, 12:30 uur, permalink
Vanaf 11 juli 2013 in de bioscoop (Wild Bunch)

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 6 januari 2013, 18:51 uur, permalink
Vind dit meer in de categorie drama vallen dan in de categorie komedie. Heb amper gelachen tijdens de duur van de film. Niet dat het daardoor een slechte film word overigens. Je moet er alleen met andere verwachtingen naar kijken. Vond Melanie Lynskey een zeer overtuigende rol neerzetten, die de film zeker draagt. Helaas kwam het in mijn ogen ook niet verder dan dat. Het is nergens bijzonder, apart, speciaal of iets in die richting. Een gevoel van 'been there, done that' kwam vrij snel over me heen en zorgt daardoor voor een 'magere' 3 sterren als eindresultaat.

geplaatst op 23 januari 2013, 16:42 uur, permalink
Niet zo'n grappige en gecontroleerde komedie over een zich onzeker voelende vrouw die terugverlangt naar haar tienertijd en de daad bij het woord voegt door er met een naar bed te gaan (beiden verlangen echter naar iets anders). Echter het verhaal is absoluut genuanceerd en geloofwaardig. Je kunt ook zeggen dat het een sympathiek portret is van een vrouw van in de dertig. Jammer is dat, lopende de film, het script enige problemen gaat vertonen (argumenten en conflicten die zichzelf lijken te overschreeuwen). Melanie Lynskey speelt een goede rol (je vindt haar meteen aardig) en Christopher Abbott is direct en trefzeker.

avatar van henkula
geplaatst op 4 februari 2013, 19:47 uur, permalink
Wat moeten wij met die starre Amerikaanse houding, alles moet in een potje passen, kom je er niet uit, dan is ome prozac er nog.

geplaatst op 14 februari 2013, 19:30 uur, permalink
Totaal niet mijn genre, toch vond ik dit goed. Kon me zelf wel vinden in de hoofdrolspeelster, behalve dan dat ik man ben..

Acteerwerk vond ik ook bovengemiddeld goed. Al met al lekker filmpje.

avatar van Marvinleeaday
geplaatst op 10 juli 2013, 22:00 uur, permalink
Wat mij betreft een goede film,. Weinig komedie, hoewel een paar keer echt gelachen, veel meer een drama,. Zeker de moeite waard!

avatar van rep_robert
geplaatst op 6 september 2013, 0:55 uur, permalink
Na recentelijk the Lifeguard te hebben gezien heb ik met Hello I Must be Going weer een film mogen aanschouwen waarin een middle aged woman terug gaat naar haar ouders om van een inzinking te bekomen. Ook hier legt de hoofdrolspeelster het aan met een jong persoon, zij het wat minder geloofwaardig in mijn ogen.Het sfeertje is hier wat minder luchtig en de gehele aanpak werkt ook niet zo aanstekelijk, misschien ook omdat de hoofdrolspelers minder charisma hebben. De bijrollen van de ouderen zijn wel leuk en de film levert nog wat leuke momenten op, maar echt blijven hangen doet de film niet.

geplaatst op 29 april 2014, 21:13 uur, permalink
Aardige film waarin een net gescheiden vrouw weer bij haar ouders intrekt, en vervolgens wat krijgt met een jongere knul. Een vermakelijk verhaal waarbij het hoofdpersonage goed is uitgewerkt. De komische elementen komen hier minder goed uit de verf. Melanie Lynskey zet een leuke rol neer en verder viel het leeftijdsverschil tussen de twee me in eerste instantie helemaal niet op.

geplaatst op 22 augustus 2014, 18:49 uur, permalink
Aardig filmpje, prima vermaak en leuk geacteerd