MENU

Plop Wordt Kabouterkoning (2012)

Alternatieve titel: Plop en de Kabouterkoning

2,53

België
Familie

geregisseerd door Gert-Jan Booy
met Walter De Donder, Aimé Anthoni en Chris Cauwenberghs

Kabouter Plop is naar het Koninklijk paleis vertrokken om zijn plopkoeken aan te bieden aan de koning. Hij probeert zo de hofleverancier te worden. Op weg naar het paleis krijgt Plop gezelschap van Klus, die een bezoek aan het paleis voor geen goud wil missen. Aangekomen bij het paleis blijkt dat de koning er niet meer is. De kabouters wachten op de komst van de nieuwe koning, een kabouterprins. Ze zien Plop per ongeluk aan voor de troonopvolger. Voordat hij het goed en wel beseft, zit Plop op de troon als de nieuwe koning. Klus vindt het allemaal geweldig. Zeker wanneer hij samen met Kwebbel en Lui zijn intrek mag nemen in het paleis en ze bediend worden door lakeien. Maar Plop maakt zich zorgen. Want waar is de echte kabouterprins gebleven?

kappeuter (moderator)
geplaatst op 2 januari 2012, 11:02 uur, permalink
De negende Plop film...

Trailer (YouTube)

melchior7
geplaatst op 28 januari 2012, 21:43 uur, permalink
Op de poster staat 28 maart, maar in de trailer wordt toch echt duidelijk gezegd 25 april..?

Vaag.

avatar van Knisper

geplaatst op 28 januari 2012, 21:49 uur, permalink
Belgische poster, Nederlandse releasedate.

avatar van WB
geplaatst op 12 november 2012, 9:21 uur, permalink
De eerste helft kon ik een glimlach niet onderdrukken, maar tegen het einde van de film zakt deze volledig in. Helaas, maar ach, het is voor de kids en die malen niet zo zeer om het teleurstellende einde.

avatar van from7to9
geplaatst op 9 mei 2013, 14:49 uur, permalink
Plop is en blijft zalig! Zoo grappig xd