Plop Wordt Kabouterkoning (2012)

Alternatieve titel: Plop en de Kabouterkoning

2,53

Belgiƫ
Familie

geregisseerd door Gert-Jan Booy
met Walter De Donder, Aimé Anthoni en Chris Cauwenberghs

Kabouter Plop is naar het Koninklijk paleis vertrokken om zijn plopkoeken aan te bieden aan de koning. Hij probeert zo de hofleverancier te worden. Op weg naar het paleis krijgt Plop gezelschap van Klus, die een bezoek aan het paleis voor geen goud wil missen. Aangekomen bij het paleis blijkt dat de koning er niet meer is. De kabouters wachten op de komst van de nieuwe koning, een kabouterprins. Ze zien Plop per ongeluk aan voor de troonopvolger. Voordat hij het goed en wel beseft, zit Plop op de troon als de nieuwe koning. Klus vindt het allemaal geweldig. Zeker wanneer hij samen met Kwebbel en Lui zijn intrek mag nemen in het paleis en ze bediend worden door lakeien. Maar Plop maakt zich zorgen. Want waar is de echte kabouterprins gebleven?

6 BERICHTEN

kappeuter (moderator)
De negende Plop film...

Trailer (YouTube)

melchior7
Op de poster staat 28 maart, maar in de trailer wordt toch echt duidelijk gezegd 25 april..?

Vaag.

avatar van Knisper

Belgische poster, Nederlandse releasedate.

avatar van WB
De eerste helft kon ik een glimlach niet onderdrukken, maar tegen het einde van de film zakt deze volledig in. Helaas, maar ach, het is voor de kids en die malen niet zo zeer om het teleurstellende einde.

avatar van from7to9
Plop is en blijft zalig! Zoo grappig xd

avatar van Ted Kerkjes

Met Rob de Nijs.