MENU

Nederland
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Max Porcelijn
met Ruben van der Meer, Ton Kas en René van 't Hof

Ronald Plasmeyer (Ruben van der Meer) is een Amsterdamse rechercheur van laag kaliber met gokschulden. Wanneer de Chinese onderwereldfiguur Hao om zijn geld terug te krijgen Ronalds ex-vrouw en zoontje bedreigt, bedenkt Ronald een geniaal plan om alles recht te zetten. Twee kleine criminelen (Ton Kas en René van ’t Hof) zullen geweldloos een illegaal pokertoernooi overvallen. Omdat Ronald zelf meespeelt, heeft hij een perfect alibi.

geplaatst op 10 mei 2013, 20:21 uur, permalink
david bohm schreef:
Verrassend leuke en onderhoudende film van Nederlandse bodem met zo nu en dan heerlijke dialogen. Het acteerwerk van de cast is dik in orde en het voorspelbare maar geinige verhaal is erg onderhoudend. Positieve verrassing.

Helemaal mee eens! Met Ton Kas als hilarische uitschieter.Wat is hij toch een heerlijke acteur.

avatar van lexiepexie
geplaatst op 10 juni 2013, 18:40 uur, permalink
topfilm!

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 19 augustus 2013, 22:47 uur, permalink
Eigenlijk best een leuke film. Ik moet zeggen, dat ik even dacht: 'spoelen maar weer'. Ik ben niet zo'n Ruben fan. Maar hier zette hij toch een mooie rol neer. De acteur Ton Kas is erg grappig. Vooral de auto scene dat hij wil gaan neu....

avatar van Capablanca
geplaatst op 24 december 2013, 19:37 uur, permalink
Meevaller, leuke film met veel droge humor!

geplaatst op 24 december 2013, 22:12 uur, permalink
Aardig filmpje. Sommige delen hadden ook prima overgeslagen kunnen worden, maar andere stukken vond ik echt hilarisch. De scéne van René van Hof en Ton Kas in de auto bijvoorbeeld. Die laatste zet sowieso een prachtige rol neer. Er is ook genoeg op aan te merken, maar dat moet je bij dit soort films niet doen. Gewoon 3*.

avatar van panax
geplaatst op 27 december 2013, 22:52 uur, permalink
leuke film met droge humor en een fantastische ton kas ,wat een man is dat !!!
geen bloed op de vloer hahahaha!!!!!!

avatar van orko82
geplaatst op 12 februari 2014, 8:47 uur, permalink
Wat een slechte film was dit. Ik begrijp dat dit een film moet zijn over sullige criminelen en politielui, maar nergens had de film de juiste vaart. Ik had deze film opgezet voor mijn vader onder het mom van 'we gaan een leuke Nederlandse film kijken'. Maar het enthousiasme moest al snel plaatsmaken voor plaatsvervangende schaamte.

geplaatst op 28 mei 2014, 21:16 uur, permalink
Met moeite uitgekeken. Erg traaaaag met het verhaal. En ook weer eens onzinning en totaal onnodig gevloek in de auto. Sloeg echt nergens op die scene. Einde was wel voorspelbaar. Zeer matig.
Alleen Ruben van de Meer speelt wel redelijk.

avatar van ockhausen
geplaatst op 8 juni 2014, 20:21 uur, permalink
wat een slechte acteerwerk. ruben ga nooit meer acteren...

avatar van -LvB-
geplaatst op 29 juni 2014, 16:44 uur, permalink
Men neme Fargo en een willekeurige Ritchie film, gooi het in de blender en je hebt Plan C.

Ondanks dat we soortgelijke plots eerder en natuurlijk beter uitgevoerd hebben gezien blijft het een prima film. Vooral het droogkomische was erg goed uitgewerkt
Helemaal voor nederlandse begrippen zie ik het overduidelijke jatwerk mar gedeeltelijk door de vingers. Goeie 3*

geplaatst op 23 augustus 2014, 22:42 uur, permalink
Hoewel ik Ton Kas best grappig kan vinden heb ik deze film maar net kunnen uitzitten. Wat een dramafilm dit zeg. Sneue dialogen, nergens een centje spanning, hemeltergend traag, nooit echt grappig, voorspelbaar en nietszeggend einde.