MENU

Neverland (2011)

2,97

Avontuur / Fantasy
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Nick Willing
met Rhys Ifans, Charlie Rowe en Bob Hoskins

Peter (Charlie Rowe) en zijn maatjes zijn een stel zakkenrollers die opgegroeid zijn in de straten van Londen. Dan worden ze opgetrommeld door hun mentor Jimmy Hook (Rhys Ifans) om een schat te stelen met magische krachten die hen naar een andere wereld transporteert. Deze andere wereld heet Neverland en is een rijk met jungles en legendarische mysteries van eeuwige jeugd. Daar worden ze geconfronteerd met een groep piraten geleid door de machtbeluste Elizabeth Bonny (Anna Friel) en een groep indianen, de Kaw Tribe genaamd.

avatar van jarno1975

geplaatst op 23 januari 2011, 11:48 uur, permalink
Eindelijk *:)*

geplaatst op 23 januari 2011, 12:03 uur, permalink
jarno1975 schreef:
Eindelijk *:)*

Ja zeker dank zei de hulp van jou en andere.
Was een hele opgave deze film.

dominion
geplaatst op 23 januari 2011, 13:08 uur, permalink
Klinkt leuk :Y.

avatar van wimnoot

geplaatst op 23 januari 2011, 19:45 uur, permalink
Wat een prachtig plot!

avatar van koiboy
geplaatst op 8 december 2011, 14:31 uur, permalink
Neverland heb ik van genoten. Ik kijk veel mini series en vaak kan ik er niet echt kan in komen vanwege het slechtere acteer werk, de mindere special effects of het verhaal wat meestal langdraderig is omdat het 3 uur moet vullen.
Neverland ben ik gaan kijken en werd gelijk meegevoerd door het verhaal. Nu was voor mij Peter Pan geen legende maar door deze film is dat het zeker voor me geworden.
Dit is een super film om als je de tijd heb van te genieten. De 3 uur die hij duurt was veel te kort voor me. Kan niet wachten tot hij op blu ray verschijnt.

avatar van Bullit
geplaatst op 10 december 2011, 17:26 uur, permalink
Ik zette deze vanacht op om even te zie hoe hij was. Ik ging pas na het zien van de film naar mijn nest om half 5. Je wil hem afzien.

geplaatst op 23 december 2011, 15:35 uur, permalink
Niet mijn ding mischien voor de wat jongere kijkers of de fans van dit soort films (Fantasy) voor me zelf was het allemaal te zoet en te kinderlijk.

geplaatst op 1 januari 2012, 23:01 uur, permalink
Erg leuke Miniserie.
Ik heb hem vier sterren gegeven.. omdat de film me van begin tot eind bleef boeien... en omdat je een hele andere kijk krijgt op het zoetsappige verhaal van peter pan.
Aanrader!!!

geplaatst op 5 januari 2012, 7:14 uur, permalink
Zal vast leuk ,avontuurlijk en vermakelijk zijn voor jeugdige kijkers maar persoonlijk had ik hier niet veel mee. De nogal matig uitziende special effects en decors vielen mij al zeer tegen.
Houterige en opgezegde manier van acteren hielp ook niet echt mee om te kunnen boeien.
Ik heb in 2 stukken gekeken maar zelfs dan is "Neverland" veel te langdradig.
En wat hebben ze in deze film in Godsnaam gedaan met Tinkerbell????? Het ziet er niet uit.
1.5*/2*

avatar van Marvinleeaday
geplaatst op 26 januari 2012, 9:28 uur, permalink
Hele leuke miniserie, waar alle Peter Pan ingrediënten worden gebruikt, alleen niet op de manier die we kennen. Alles aan een gebreid met de aloude P.P rode draad, Niet weggelegd voor iedereen denk ik , maar voor de liefhebbers van dit genre is dit een "must see ".
Tegenvaller is de prachtige Prinses Tiger Lily die aanstootgeven lelijk is (vind ik),
Heel goed bedacht en in elkaar gezet, maar verwacht dus geen Peter Pan.

geplaatst op 12 februari 2012, 15:19 uur, permalink
Erg leuk, echt een aanrader voor de familie

avatar van Cobusss

geplaatst op 2 maart 2012, 17:52 uur, permalink
606 schreef:
jarno1975 schreef:

Ja zeker dank zei de hulp van jou en andere.
Was een hele opgave deze film.

Dank zei?? of Dankzij?

geplaatst op 2 maart 2012, 18:02 uur, permalink
Cobusss schreef:
Dank zei?? of Dankzij?
Sorry foutje moet Dankzij zijn

avatar van Re73
geplaatst op 4 maart 2012, 17:14 uur, permalink
niet bijzonder deze erg langradig

avatar van zjandannybob
geplaatst op 4 maart 2012, 23:19 uur, permalink
Jammer dat hij gaat vliegen vanaf hier gaat de film echt berg afwaarts en gaat alles er zo kinderlijk uitzien en raken de special effects ver achter op het niveau dat ze in 2011 mogen hebben.

Helaas denk dat het budget voor deze fiolm te krap was om het een topper te maken.

avatar van pegasuspiet
geplaatst op 11 maart 2012, 10:09 uur, permalink
zjandannybob schreef:

Mee eens maar ja het is en blijft een kinderfilm

geplaatst op 11 maart 2012, 15:07 uur, permalink
Leuk in elkaar gezette fantasiefilm die lekker wegkijkt, heb me geen moment verveelt, mooi bedacht.

geplaatst op 2 april 2012, 17:48 uur, permalink
Eindigt de serie nou met de zin: Peter waar is je schaduw, of vervolgt het zich nog ????

avatar van qwertzu
geplaatst op 11 april 2012, 9:59 uur, permalink
even een vraagje, heb deze serie voor m´n kinderen gekocht nou staat er op Imdb dat het een 16jr en ouder film is??
Is dit ook echt zo of is dit sterk overdreven??

geplaatst op 11 april 2012, 22:06 uur, permalink
qwertzu schreef:
Is dit ook echt zo of is dit sterk overdreven??

Volgens mij kun je deze wel vanaf 12 jaar zien, voor de wat jongere leeftijd heb ik zo mijn twijfels.

avatar van qwertzu
geplaatst op 12 april 2012, 8:30 uur, permalink
Phantasm schreef:
qwertzu schreef:

Gelukkig maar, vond het al zo jammer!
Lijkt me een leuke film

avatar van Harreskijktmee

geplaatst op 28 april 2012, 21:39 uur, permalink

geplaatst op 28 april 2012, 21:58 uur, permalink
Harreskijktmee schreef:
film die je af wilt zien maar aan het eind je toch afvraagt waarom.
Wat had jij voor einde, ik had zoiets van dit is niet het einde.

avatar van missy85

geplaatst op 10 juni 2012, 19:31 uur, permalink
Leuke film! Een aanrader!

geplaatst op 3 oktober 2012, 22:16 uur, permalink
Mooie film, prachtige beelden en redelijk goede vertolkingen.
Eigenlijk is deze film zowat een prequel op 'Peter Pan', maar let wel, hij is zeker niet geschikt voor de allerkleinsten, daarvoor bevat hij wat teveel geweld en een beetje wat monsterachtige schepsels waarbij de kleinsten weleens flink zouden kunnen schrikken.
Ik vond het verhaal best wel vermakelijk en ondanks de lengte zeker niet langdradig.

geplaatst op 4 oktober 2012, 22:02 uur, permalink
in het begin best aardig.
maar het werd wel erg lange op de lange baan schuiven.veel te langdradig.

vermakelijk voor jeugdige kijkers

avatar van rep_robert
geplaatst op 5 november 2012, 11:26 uur, permalink
Stiekem best een leuke miniserie.

Neverland volgt een eigen verhaal en brengt daarbij een andere kijk op het ontstaan van Peter Pan. Ik moet zeggen dat het allemaal best goed in elkaar valt. Voor Syfy begrippen vallen de special effects me trouwens ook reuze mee. Het is natuurlijk geen topnotch, maar wel net genoeg om het geloofwaardig te houden en daar schort het vaak nog eens aan bij Syfy producties. Het verhaal wordt rustig verteld. Je merkt ook dat Neverland duidelijk op jongere mensen gericht is, want het verhaal wordt af en toe wel iets te makkelijk doorlopen en de handelingen van de personages laten soms ook te wensen over.

Desalniettemin ben ik zo door die drie uur heen geracet en zou ik eigenlijk best een vervolg hierop willen zien.

avatar van m1701
geplaatst op 29 december 2012, 18:15 uur, permalink
Leuk verhaal maar wat een mega slechte special effects!!!
Te belabberd voor woorden!

avatar van Decec
Mooi omgeving...
Mooi kostuums...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit...
Heerlijk genoten...

avatar van total_confusion
geplaatst op 24 februari 2013, 20:16 uur, permalink
Harreskijktmee schreef:

mee eens

avatar van Triple G
geplaatst op 9 maart 2013, 23:00 uur, permalink
Ik mag graag films in dit genre zien. Maar dit schiet niet op. Compleet emotieloos, bloedeloos en daarmee dodelijk saai. Acteerwerk redelijk tot matig en "special effects" die me terug brachten naar de jaren 80. Hier had ik toch wel een partij meer van verwacht. En dan de leeftijdsaanbeveling van 16 jaar? Schromelijk overdreven. Nah, vooruit. Hier en daar was de aankleding fraai evenals enkele natuurbeelden. Maar hoger dan anderhalf kom ik toch echt niet.

geplaatst op 9 juli 2013, 20:24 uur, permalink
Dit was nog een goeie miniserie. Visueel zat het wel niet altijd even goed (het blijft ook een tv-film), maar qua verhaal vond 'k het wel goed. 'k vond het een goeie aanvulling en het was een goeie verduidelijking van het bekende vervolg.
Ondanks de lange speelduur, verveelde het eigenlijk niet en hebben we de twee delen in één ruk uitgekeken. De cast deed het ook prima.
Desondanks dat de cast grotendeels uit jongeren bestond, vond 'k het zeker niet kinderachtig, 'k heb er me prima mee vermaakt.

geplaatst op 10 januari 2014, 7:33 uur, permalink
mooie engoeie miniserie, het verhaal was boeiend genoeg. wilde vooral weten of alles dan toch overeen kwam met de Disney versie