MENU

Beyond Sherwood Forest (2009)

2,29

Canada

geregisseerd door Peter DeLuise
met Robin Dunne, Lauro Chartrand en Richard de Klerk

De sheriff van Nottingham heeft het gemunt op Robin en zijn groep helden die rondhangen in het Sherwood Forrest. Om zijn vijanden te vernietigen, creŽert de sheriff een onstuitbaar schepsel dat 's nachts transformeert in Alina, een opvallende vrouw. Robin moet een remedie vinden om Alina normaal te krijgen, nog voor ze haar terreur verspreidt, dit alles terwijl hij zijn jeugdliefde Marion moet beschermen tegen het boze.

avatar van RickZ
geplaatst op 3 april 2010, 17:26 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een redelijke uitwerking van het bekende Robin Hood verhaal, maar dan toch weer behoorlijk anders met helaas matig geanimeerde draak en wolven . Het verhaal is nog wel te doen, maar het acteerwerk deed meer denken aan een toneelstuk dan aan een film. Op de rand van voldoende en onvoldoende, toch maar het voordeel van de twijfel: 3*

avatar van Draconian
geplaatst op 22 april 2010, 19:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Einde was rommelig. Het hart is ook niet gevonden.

geplaatst op 27 april 2010, 2:14 uur, permalink
Best een vermakelijke versie op de traditionele Robin Hood versies.
en wel een 4tje waard voor mij.
Ieder zijn meug natuurlijk.

avatar van 606
geplaatst op 28 april 2010, 14:30 uur, permalink
Dit lijkt me meer op een fantasie film.

avatar van gjnt
geplaatst op 29 april 2010, 0:37 uur, permalink
Matige variant op het "thema" Robin Hood, leuk om een keer gezien te hebben. Beetje een RTL 4 film voor op een regenachtige zondagmiddag. Het acteren is voor mij net voldoende, Special effects kunnen echt wel beter vandaag de dag. Verwacht geen standaard Robin Hood verhaal maar meer een fantasy.

geplaatst op 29 april 2010, 18:52 uur, permalink
606 schreef:
Dit lijkt me meer op een fantasie film.

Nee joh, het is echt gebeurd.

geplaatst op 3 mei 2010, 15:12 uur, permalink
De film is een gedrocht op zich de special effects doen denken aan de jaren '60 C-productie.

avatar van Timecop
geplaatst op 3 mei 2010, 18:45 uur, permalink
Vlees noch vis

avatar van b00ts
geplaatst op 17 mei 2010, 19:47 uur, permalink
Zevenentwintig open deuren achter elkaar. Vooral het 'eindgevecht' was hilarisch. Meer wil ik er niet over kwijt.

geplaatst op 10 juli 2010, 20:11 uur, permalink
Ik heb er gemengde gevoelens over. Het is duidelijk een low budget film. Zoals eerder is gezegd laat het acteren te wensen over en zijn de animaties bepaald niet van grote klasse. De verwikkelingen rond Alina horen niet in het oorspronkelijke verhaal en zijn er met de haren bijgesleept.
Stel niet te veel eisen en zet je verstand op nul, dan is het geheel vermakelijk genoeg voor 1,5 uur ongecompliceerd kijkplezier, zeker samen met kinderen..
Vandaar dat ik er 3*** voor geef.

avatar van skipy05
geplaatst op 16 augustus 2010, 20:42 uur, permalink
Toch iets beter dan verwacht. Het is wel een echte b film. film heeft me wel op geen enkel moment verveeld. De gevechten zien er wel allemaal wel fake en gemakkelijk uit. Acteerwerk was ook maar ondermaats. Erica Durance had ik toch van verwacht dat ze beter acteerde.

avatar van lordsnoopy
geplaatst op 30 december 2010, 0:17 uur, permalink
Zoals al eerder genoemd zijn het acteerwerk en de graphics niet echt lovenswaardig. Dit geldt met name voor de gevechtschoreografie; zelfs achter de pijlen die Robin afschiet lijkt geen kracht/vaart te zitten.
Het verhaal had wel potentieel maar vooral het einde verpest de film dan weer.
Erg jammer want het klonk veelbelovend.

mug13
geplaatst op 4 januari 2011, 14:08 uur, permalink
Matige film,slechte special-effects,slecht acteerwerk en langzame actiescenes(zo langzaam dat je de acteurs gewoon zit denken o nu maak ik deze beweging en nu maak ik deze actie met mijn zwaard of pijl en boog.).De schijf die ik thuis heb liggen met deze film erop ga ik gebruiken als onderzetter voor mijn BIERTJE.

avatar van henkula
geplaatst op 22 januari 2011, 14:38 uur, permalink
daar gaan ze van roesten mug..rommelige film, animaties, och, bij een goed verhaal heb je dat niet nodig. ik heb eens op tv gezien hoe ze handbogen maakten in die tijd, niet om luchtig mee om te springen en dan heb ik het nog niet over de pijlen.

avatar van ags50
geplaatst op 6 maart 2011, 23:18 uur, permalink
Volslagen overbodige film, die kennelijk een graantje wil meepikken van de Robin Hood-film met Russell Crowe. Het begint (voor mij) meteen al fout met het jaartal 1174 en de uitspraak dat koning Richard regeert. Heeft men wel een geschiedenisboek in handen gehad? Tot aan zijn dood in 1189 regeerde Henry II (films: Becket, Lion in winter, beide met Peter O'Toole als de koning) die toen pas door zijn zoon Richard (Coeur de Lion) werd opgevolgd.

avatar van DDT
geplaatst op 8 maart 2011, 12:03 uur, permalink
@ags50 Robin Hood met Russel Crowe is wel van 2010 e,deze van 2009!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus wat je zegt kan al niet.Ik vond dit een leuke filmke ook al is ie low budget.

avatar van ags50
geplaatst op 8 maart 2011, 13:56 uur, permalink
Oei, wat een misser! Tja, dat krijg je wanneer je eerst de ene (Robin Hood met Russell Crowe) en dan de andere (deze film dus) op DVD hebt gezien. Doet overigens niets af aan mijn laag uitgevallen beoordeling.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 24 juli 2011, 8:52 uur, permalink
Goed is deze film uiteraard niet, maar echt vreselijk slecht ook weer niet. Het grootste minpunt vond ik dat de draak of het wat nou ook precies was, wel erg nep was. Voor de rest was het wel redelijk te kijken.

avatar van HALVE TAMME.

geplaatst op 20 juni 2012, 15:21 uur, permalink