MENU

The Librarian: The Curse of the Judas Chalice (2008)

Alternatieve titel: The Librarian 3: Curse of the Judas Chalice

2,74

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jonathan Frakes
met Noah Wyle, Bob Newhart en Stana Katic

De wereld loopt gevaar door vampiers. Flynn Carsen is de enige die redding kan brengen. Hij wordt naar New Orleans gestuurd, waar hij met behulp van de mooie Simone, een gekidnapte professor moet zien te redden en de vampieren te lijf moet gaan.

avatar van logghe
geplaatst op 13 oktober 2010, 22:27 uur, permalink
pff... wrr zou je naar deze film kijken? het acteren is slecht en overdreven, De humor is niet grappig, de special effects zijn middelmatig en de facts zijn zo vergezocht. Naar the librarian zou je kijken als je national treasure te moeilijk vindt om te volgen.

geplaatst op 15 oktober 2010, 15:13 uur, permalink
logghe schreef:

Wat is dat nou weer voor onzin, het zijn beide Indiana Jones rip offs maar dat maakt niet uit, persoonlijk vind ik Wyle ook veel charimatiser en leuker om naar te kijken dan de droge Cage met 1 gezicht

avatar van rep_robert
geplaatst op 15 oktober 2010, 15:48 uur, permalink
Enige verschil tussen NT en Librarian is het budget, vanwege de cast hoef je het inderdaad niet te doen.

geplaatst op 15 oktober 2010, 15:49 uur, permalink
Idd ik denk als je Wyle een groot budget geeft dat hij er nog wel een leukere film mee kan maken dan Indy 4

avatar van akira124
geplaatst op 27 oktober 2010, 16:56 uur, permalink
Q Jones schreef:

Sweet Dreams

geplaatst op 28 oktober 2010, 14:12 uur, permalink
Die heb ik ook, maar deze reeks heeft zeker potentie en al helemaal met een hoger buget.

avatar van akira124
geplaatst op 28 oktober 2010, 21:23 uur, permalink
Als ik naar Wyle kijk lijkt het wel of ik naar Show Nieuws aan het kijken ben. Dit deel is weer erg teleurstellend. 2.5**

geplaatst op 29 oktober 2010, 12:20 uur, permalink
Ik kijk nooit naar show nieuws dus dat zou ik niet weten, maar Wyle is een hele charismatische man die nog nooit in een echte grote blockbuster heeft gespeeld, als hij die kans kreeg zou het zeer goed voor hem uitpakken denk ik

geplaatst op 5 november 2010, 14:58 uur, permalink
De eerste Librarian die ik heb gezien. Leuk, onderhoudend, professioneel en met humor. Niet zo origineel, doet denken aan Indiana Jones.

avatar van DragQueen
geplaatst op 28 november 2010, 18:36 uur, permalink
Toch een vermakelijke avonturenfilm, die het vorige deel overtreft. wyle brengt zijn rol weer aardig, evenals de rest van de cast. verder is het verhaaltje wel leuk uitgewerkt, en zijn de effecten wat beter dan in voorgaande delen. 2,5 sterren.

avatar van Decec
geplaatst op 18 december 2010, 19:13 uur, permalink
Ik vond een goede avonturenfilm...

Het is al derde deel en het blijft leuk... (volgens mij er komt geen nieuw deel...)
Prima acteerwerk...
Acteur Noah Wyle speelt goed...
Prima 3,5 sterren!

avatar van 606
geplaatst op 8 maart 2011, 21:55 uur, permalink
Beter, duister, en overtreft het 2de deel glansrijk.
Mooi en leuk verhaal en goed geacteerd.
Effecten waren ook mooi.

3,5 ster

geplaatst op 31 mei 2011, 11:00 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Na het matige tweede deel is het derde deel een verademing. Sterker nog: het overtreft de eerste film met gemak. Wyle's geeft zijn personage op perfecte wijze vorm, terwijl Bob Newhart eveneens zoals altijd een fijne, aandoenlijke rol neerzet. Stana Katic is daarnaast de beste vrouwelijke sidekick die Wyle in alledrie de films heeft gehad met haar aandoenlijke accent en tegelijkertijd stoere rol.

De Librarian films horen absoluut thuis op de plank der B-films, maar doen dit met zoveel liefde en knipogen dat ze op zichzelf ook weer kunst zijn. Dit derde deel heeft een over the top script wat tegelijkertijd zoveel originele uitgangspunten bevat (Judas als eerste vampier bijvoorbeeld en prettig acteerwerk van de immer charismatische Wyle, dat het waar genieten is op een manier zoals ik ook naar Indiana Jones films kijk. Die films hebben dan misschien een hoger budget en een bekendere cast, maar maken op een zelfde manier gebruik van al die typische avonturenfilmclichées, dat ze in principe niet heel veel beter zijn. En het zijn precies die clichées en de 'het zal ons allemaal wat' houding die het kijkplezier zo hoog maken!

Hopen dat ze nog snel een vierde deel kunnen maken voor Bob Newhart overlijdt, die man is in de tussentijd ook al behoorlijk oud.

avatar van eavymetal
geplaatst op 1 juli 2011, 16:07 uur, permalink
De film is zeker geen toppertje, maar vermakelijk is hij wel.

avatar van MovieHolic
geplaatst op 27 juli 2011, 22:11 uur, permalink
Ik heb wel eens slechtere rip offs gezien! Maar het is natuurlijk geen superfilm, wel vermakelijk.
Sluit me eigenlijk aan bij eavymetal maar dan met een lagere waardering.

avatar van b00ts
geplaatst op 27 juli 2011, 23:02 uur, permalink
Aardige effecten.....flauwe humor.

avatar van The Eye
geplaatst op 3 augustus 2011, 21:30 uur, permalink
Belachelijke film, slecht geacteerd, knullige special fx, domme plotwendingen en over-the-top ontsnappingen, en door z'n stompzinnigheid af en toe nog grappig ook...

eldodo
geplaatst op 3 augustus 2011, 22:38 uur, permalink
Leuke film. In haar pretentieloosheid zeer vermakelijk.
De film zou dan ook zodanig beoordeeld moeten worden.

geplaatst op 1 januari 2012, 15:38 uur, permalink
Deel 3 en hij viel eigenlijk heel goed mee. Een beetje een andere film dan de twee vorige. Dit keer misschien wat minder avontuur en wat meer verhaal. Ook minder speciale effecten, maar dit kwam de film ook ten goede.
Vond dit zeker geen slechte film.

avatar van zgfproduction
geplaatst op 18 april 2012, 9:08 uur, permalink
persoonlijk vind ik deze film leuker dan deel 1 en 2. *3.5

avatar van Phjd
geplaatst op 27 april 2012, 23:51 uur, permalink
Lennert schreef:

hetlijkt er op alsof er nog een 4de zou komen.
voor mij niet gelaten hoor, ik zou het zelfs tof vinden.
het is geen indy maar toch gelijkwaardig.
zijn er al geruchten voor een 4de?

avatar van RuudC
geplaatst op 24 juni 2012, 22:42 uur, permalink
Ik zou God op mijn blote knieën danken als het bij deze drie films zou blijven. Behalve pure heiligschennis, laat Jonathan Frakes zijn met aambeien gevulde, harige aars zien aan de geschiedenistak der wetenschappen. Net als in het tweede deel meent de knutselaar Frakes voldoende te hebben aan enkele blikken in een kinderencyclopedie om daar dan vervolgens een suf plotje mee te vullen. De toon wordt al gezet met die tenenkrommend slechte veilingscene. Ik kan er ook niet helemaal bij dat je klaagt over de prijs, als blijkt dat je met de aanschaf de steen der wijzen in bezit hebt. Flynn Carsen is inmiddels een ronduit vervelend personage geworden die aan de lopende band onzin uitkraamt. Verder barst ook deze film van de slordigheden. Het is ook een extreem suf onderwerp: de kelk van Judas. Een zeldzaam ongenietbaar product dat goed is voor een bestemming: de kernreactor van Fukushima.

avatar van skipy05
geplaatst op 7 oktober 2012, 21:56 uur, permalink
Zelfde film als de eerste 2 films, niet slechter maar mss wel iets beter.
Verhaal valt mee. acteurs doen het goed.
Stana Katic Speelde erg goed vond ik, Ik word altijd maar meer fan van haar.

avatar van Confusie

geplaatst op 25 januari 2014, 17:14 uur, permalink
Ik heb het niet helemaal gekeken maar wat ik wel weet is dat het zogenaamde afscheid van de vampiervrouw in de opkomende zon een van de meest corny dingen is die ik ooit op film heb gezien.

avatar van ILDIB
geplaatst op 26 januari 2014, 1:53 uur, permalink
Met de minuut meer stupide, de effects waren ook niet al te goed. Eerder een slapstick. Ach ja.. whyle deed zijn best, stanict was wel grappig..