MENU

2,36

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Dennis Dimster
met Val Kilmer, Izabella Miko en Zahary Baharov

Als arts bij Artsen Zonder Grenzen is Nick Pinter (Val Kilmer) tijdens zijn bezoek aan Sofia in Bulgarije heel toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hij raakt daardoor betrokken bij de machtsstrijd rondom een miljardencontract tussen voormalig Sovjetrepubliek Kargykistan en een van de grootste diamantairs van de wereld. Het contract dat Kargykistan tot op heden met een machtig kartel heeft loopt op zijn eind en het is het kartel er alles aan gelegen dat contract te verlengen. De ambities van Kargykistan om rechtstreeks met de eindverkoper zaken te doen moet dus de kop in worden gedrukt en Nick zit ineens in een internationaal complot en komt tegenover ervaren moordenaars te staan.

geplaatst op 26 mei 2011, 0:11 uur, permalink
Hier en daar wel mooie en sfeervolle beelden.

avatar van DDT
geplaatst op 13 september 2011, 14:41 uur, permalink
Ik vond hem niet slecht,idd dat oostbloksfeertje,dat criminele, viel mee

avatar van Kr!kke
geplaatst op 13 november 2011, 17:33 uur, permalink
Standaard actiethriller, maar daarom zeker niet slecht. Het verhaal is best aardig, al is het bij momenten wel erg onrealistisch. Verder was ik blij dat ik Val Kilmer nog eens in een deftige rol aan het werk zag, nadat ik onlangs enkele rampzalige films met hem in de hoofdrol had gezien (zoals bijvoorbeeld The Traveler).

Driello
geplaatst op 28 november 2011, 12:49 uur, permalink
Kilmer, al geen overtuigende top-acteur, in een zwak en geforceerd verhaal als 'arts zonder grenzen' die zich gaandeweg als amateur spion ontwikkeld. Meer kan ik er niet van maken. Miko moet het dan nog van haar uiterlijk hebben en daarmee is voor mij de kous af. Zwak.

avatar van Gang_Star

geplaatst op 14 december 2011, 19:27 uur, permalink
Kilmer in een matige rol, in een zeer zwakke film. De film komt teveel spanning te kort en komt langdradig over door dat er te weinig gebruik is gemaakt van actiescene´s. Met een betere uitwerking en betere scene´s had dit verhaal toch wat meer potentie gehad, maar door de matige uitwerking is de film het toch niet geworden.

geplaatst op 6 januari 2012, 19:33 uur, permalink
Saaie film waar bijna niets in gebeurt en goedkoop oogt, mede door de locatie. Kilmer doet zijn ding maar ook niet meer dan dat en ook de overige cast heeft weinig te bieden. Het gebrek aan actie en spanning maakt de film dan verder ook eigenlijk overbodig.

avatar van kuk
geplaatst op 8 januari 2013, 11:18 uur, permalink
Voor de kijker die vrijwillig anderhalf uur naar een rennende, vadsige Val Kilmer wenst te kijken. Totaal inspiratieloos gebeuren!