MENU

Nederland / Indonesië
Horror

geregisseerd door Brian Yuzna
met Janna Fassaert, Michael Paré en Francis Bosco

De marinebioloog Skylar Shane huurt de kapitein Jack Bowman in, om samen met haar sporen van prehistorische wezens te zoeken in een Sumatraanse zee. Tijdens de zoektocht ontmoeten ze een groep smokkelaars, zogenaamde vrienden van Jack. Hun hoofdkwartier is een visserijplatform, midden in de zee. Skylar ontmoet hier de wees Tamal, die haar smeekt hem mee te nemen terug naar het vasteland. De jongen doet Skylar denken aan haar overleden dochter Rebecca, dus ze besluit hem te helpen. Maar ze weet niet dat er diep in het duistere water een mysterieus wezen huist...

avatar van Freddy K
geplaatst op 13 februari 2012, 10:37 uur, permalink
Tegenvaller. Hoopte stiekem toch een beetje op een Brian Yuzna film zoals
Return of the Living Dead 3 of The Dentist om er maar enkele te noemen.
Acteerwerk viel tegen de special effects daarin tegen vond ik in ieder geval beter dan de gemiddelde SciFi film.

geplaatst op 16 december 2012, 11:07 uur, permalink
Gezien op Blue ray, jongens wat een draak van een film
( zou beter zeggen wat een SCORPIOEN van een film ) wat was deze slecht viel zelfs in slaap na 50 minuten dus afknallen deze man of vrouw die deze film heeft gemaakt

geplaatst op 3 januari 2013, 20:52 uur, permalink
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 3 januari 2013, 23:21 uur, permalink
Vervelende flashback

De Filippijnse regisseur Yuzna was in de jaren tachtig verantwoordelijk voor menig bloederig werkje. Boven het B-niveau kwam hij niet uit, maar hij stond vaak aan de wieg van goor vermaak dat door de loop der tijden tot cult verwerd. Mede als producer en vaak garant staande voor smerigheid. De laatste jaren kende hij eigenlijk amper nog commercieel of artistiek succes. Desondanks stak de Nederlandse producer San Fu Maltha geld in dit project.

Heden ten dage is, na een kleine opleving in de jaren negentig met de twee Dentistfilms, er weinig over van de vreugde die toch wel van zijn werk afspatte, ondanks alle manco’s. Het is alsof de tijd heeft stilgestaan en de kijker middels een flashback terechtkomt in een film die, mits deze enkele decennia geleden was geschoten, minder vervelend zou zijn geweest om nu te moeten aanschouwen. Want dit kan tegenwoordig echt niet meer, zo zwak.

Het 3D biedt nog wat fun, maar de gorigheid varieert van redelijk tot slecht. Wat echter het meest de tenen doet krom trekken zijn de abominabele acteerprestaties. De Nederlandse hoofdrolspeelster Fassaert bakt er weinig van, maar ook Paré is niet om aan te zien. De accenten zijn hilarisch en bieden als quiz – wie komt waar vandaan – nog enige vorm van vermaak. Met uitzondering van het camerawerk stelt deze film eigenlijk in alles teleur.

Of Yuzna een zak met geld als enige drijfveer had is onduidelijk, maar zijn regie zuigt aan alle kanten. Alsof hij, na een enigszins aardig begin, de hoop opgaf toen hij doorkreeg dat dit een rotklus zou gaan worden. Je vraagt je af hoe sommige scènes überhaupt een screening hebben overleefd en in het eindproduct zijn beland. Dit had ook van het nare The Asylum of Syfy kunnen komen. De van Piranha 3D gejatte videohoes ten spijt; gewoon overslaan.

Matig.

avatar van AmazingPP
geplaatst op 27 januari 2013, 15:37 uur, permalink
Ik had me hier zo op verheugd, een nieuwe Yuzna!! Ik heb de laatste jaren niet echt zijn werk gevolgd, ben blijven steken bij "Re-Animator", "From beyond" en de twee Dentist-films die ik werkelijk heerlijk vond! Lekker fout aan alle kanten, maar de gore spatte van je beeld. Wat viel deze dan toch tegen!! Niet normaal!! Het acteerwerk is echt tenenkrommend te noemen! Dat is jammer, want de film heeft beste enige potentie, maar het komt er maar niet uit. Een rommelend script, slechte regie en daarbij dan die acteerprestaties.... De 3D effecten zijn echter weer wel heel aardig en de special effects heb ik ook wel eens slechter gezien. Dit was de eerste Blu Ray 3D film die ik op mijn nieuwe 3D televisie bekeek! Maar daar werd hij niet beter van.... 2 *

geplaatst op 29 januari 2013, 16:01 uur, permalink
beetje in de style van phirana maar deze kan daar absoluut niet aan tippen hele slechte film dit met verschikkelijke effecten anno 2010 halve ster

avatar van Noodless
geplaatst op 24 maart 2013, 22:21 uur, permalink
Flauw verhaaltje met een ontstellend zwak einde. Ook de acteerprestaties zijn ondermaats.
De effecten vielen nog enigszins mee. Maar leuk of spannend wordt het op geen enkel moment.
Ook de gore viel tegen gezien de regisseur. Tegenvallend ! 3/10

avatar van Gang_Star
geplaatst op 3 juli 2013, 9:38 uur, permalink
Ik had me vooraf op het aller allerslechtste voorbereid, en misschien daardoor viel de film me ontzettend mee. Toch van tijd tot tijd aardige gore, een redelijk sfeertje en wat spanning, zei het allemaal minimaal. Toch keek het redelijk weg naar mijn idee.

avatar van dutchtuga
geplaatst op 13 april 2014, 2:53 uur, permalink
Ouch, Yuzna is duidelijk niet meer wat hij is geweest. Nou hadden zijn films nooit echt hoge productiewaarden, maar dit is wel erg sneu. Die acteurs zijn echt een drama om te aanschouwen. Laat ze dan in hun eigen taal spreken. Dat scheelt al een hoop. Verder is het monster ook niet al te overtuigend waardoor er uiteindelijk weinig overblijft in een film als deze. Nee, het zou fijn zijn als dit soort regisseurs met een goede comeback zouden komen i.p.v. dit soort fillers, of zakkenvullers. Ik denk vooral dat laatste.