MENU

2,23

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Kathleen Slattery-Moschkau
met Katherine Heigl, Lucian McAfee en David Durbin

Karly Hert (Katherine Heigl) heeft de laatste 10 jaar doorgebracht met drugs te verkopen... Maar wel legaal. Ze werkt voor één van industrieel Amerika's lievelingen: de farmaceutische industrie. Karly heeft het allemaal, een vet salaris, een auto van de zaak, een kast vol met hete mantelpakjes, maar ook een knagend geweten door de winsten over de ruggen van arme patienten. Alles verandert als ze de sexy Zach Danner (Lucian McAfee), een simpele uitbundige man, ontmoet. Wanneer hun relatie heviger wordt staat hij er op dat Karly haar baan opzegt. Karly verzint een plan om van haar baan af te komen. Ze begint brutaal eerlijk te vertellen over de drugs tegen medici. Ironisch genoeg gaan de verkopen nu helemaal als een gek omhoog en Karly zit steviger in haar functie dan ooit.

geplaatst op 18 augustus 2006, 21:44 uur, permalink
Film was leuk te kijken. Alleen was het vriendje van de hoofdrolspeelster een erg vervelend type en had ik die al vanaf het begin van de film gedumpt omdat hij zo'n stalkened irritant gedrag had.

Verder wel een leuk humor getint filmpje met enige origine voor het plot.

avatar van Dick2008
geplaatst op 1 december 2010, 16:08 uur, permalink
Die Katherine Heigl mag er wezen daar niet van maar acteren doet ze ook goed, tenminste in deze film.
Hoewel ik aanvankelijk dacht met een doorsnee romantische komedie te maken te hebben en de eerste helft (3.0) wel redelijk is maar ook niet meer dan dat, veranderde dat halverwege. Het spel van Katherine maakt dat de film toch verrassend genoeg een sterke 2e helft kent, niet eens zo voorspelbaar en daardoor boven de middelmaat uitstijgt.
4.0

avatar van blurp194
geplaatst op 8 januari 2011, 20:24 uur, permalink
Wat meer een documentaire dan een romantische komedie. Had misschien beter uit de verf gekomen als er een duidelijkere keuze voor een van beide was genomen. Nu blijft het een beetje een rare film. En da's jammer, want het is wel heel duidelijk dat de misstanden die aangesneden worden er ook echt zijn - daar hoef je maar heel even over na te denken als je in de aftiteling de bedragen langs ziet komen die de farmaceutische industrie per jaar in dit soort praktijken steekt.

En ook wel wat vreemd en jammer dat deze film zo weinig aandacht krijgt!

geplaatst op 17 juli 2011, 14:44 uur, permalink
Ik vond dit een heel mager verhaal. Het verhaal kon me echt niet boeien. Heb deze film toch afgekeken, en vond het echt een slechte film. Katherine Heigl was het enige lichtpuntje in deze film.

avatar van margo1
geplaatst op 14 november 2011, 17:49 uur, permalink
Wie een romcom had verwacht komt van een koude kermis thuis. Het is eigenlijk een poging om op een luchtige manier een misstand in de farmaceutische industrie aan te kaarten. . Jammer dat de regiseuse niet heeft gekozen voor een wat serieuzer aanpak, dat heeft het verhaal wel verdiend. Nu valt wat ze duidelijk wil maken echt tussen de wal en het schip. Jammer.

geplaatst op 22 januari 2012, 16:07 uur, permalink
Dit is een verrassing geworden. 'k verwachte een romantische komedie, maar echt romantisch kun je hem toch niet noemen, eerder een speelfilm. Desondanks was het dus een verrassende film. De film is vlot en leuk gebracht en heeft ook een duidelijke boodschap. Halfweg de film zakte het verhaal een klein beetje in, maar dit werd dan weer goedgemaakt door het einde.
De cast waren voor mij allemaal onbekenden, maar ze deden het zeker niet slecht.
'k vond hem wel het bekijken waard.

avatar van c-l-a-r-i-s-s-a
geplaatst op 25 april 2012, 21:11 uur, permalink
Dat uitfaden kon echt niet. De film ging nergens over, geen verhaal en totaal niet pakkend.

avatar van Elkie Brooks
geplaatst op 9 februari 2013, 14:09 uur, permalink
Geen film voor mij. Oninteressant verhaal. Ging eigenlijk alleen maar kijken omdat Heigl erin speelde. Was het nu haar eerste film die ze geproduceerd heeft? Ik zou het daarbij laten.

avatar van knusse stoel
geplaatst op 11 maart 2013, 21:48 uur, permalink
Prima film met een verhaal over een industrieële tak die meer in de belangstelling dient te komen omdat vrijwel iedereen direct of indirect er mee in aanraking komt en waarin grote sommen geld circuleren. Het verhaal wordt trouwens niet op een erg sterke manier vertolkt en dat is jammer.
Kathleen Slattery-Moschkau probeerde het in een komedie/romantische film te verpakken en dat is een fout geweest. Misschien had ze het beter in een drama kunnen brengen.
Zoals ik al zei, het verhaal is goed, nu nog een sterkere bewerking.
Toch krijgt deze van mij 3 1/2 sterren omdat het een moeilijk onderwerp is voor in een film en de intenties goed waren.

In de bioscoop komt binnenkort een 2e "Side effects" (2013) te draaien en laten we hopen dat deze toch sterker is als film. Het gaat ook over de farmaceutische industrie alleen is de verhaallijn anders.
De film wordt in MovieMeter al besproken.