MENU

Night of the Comet (1984)

2,40

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Thom Eberhardt
met Robert Beltran, Catherine Mary Stewart en Kelli Maroney

Twee zusters die een high school-opleiding volgen in het begin van de jaren '80, worden op een ochtend wakker onder een bloedrode hemel en met het besef dat het menselijke ras uitgeroeid is. Iedereen die niet beschermd was door staal toen de staart van de 'komeet van Halley' voorbijkwam, werd gereduceerd tot een hoopje rode as. Zij ontmoeten een rebelse indiaan en samen proberen zij in een lokaal radiostation via de zendinstallatie hulp te vinden. Jammer genoeg trekken zij de aandacht van een groepje wetenschappers die op de hoogte was van de effecten die de komeet teweeg zou brengen. Zij zaten verborgen in een stalen laboratorium onder de grond, maar ze lieten de ventilatiekanalen open. De overlevenden die slechts gedeeltelijk door staal omringd waren, zijn nu mensenetende levende doden geworden. De wetenschappers proberen nu een vaccin te vinden, maar daarvoor hebben ze het bloed nodig van niet-besmette mensen.

geplaatst op 5 mei 2006, 23:00 uur, permalink
Poster mooier dan de film.

avatar van brucecampbell
geplaatst op 9 november 2008, 9:28 uur, permalink
Vreemd dat deze film zo een lage score heeft hier gezien de 6,2 op Imdb met 3673 stemmen.
Hier is hij goedkoop te krijgen en met Engelse subs: http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=791089
Ik zal hem maar eens bestellen.

avatar van brucecampbell
geplaatst op 18 augustus 2009, 15:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Deze film combineert horror, SF en komedie, maar het is vooral de humor die niet werkt. Wel een aantal mooie scènes, zoals de rood getinte lucht en desolate landschappen. De beste momenten zijn wanneer we de zombies te zien krijgen, maar die zijn er veel te weinig, want de film slaagt een heel andere weg in dan dat ik gehoopt had. Meer actie had beter geweest voor deze prent en zeker niet zo'n melig einde . Deze film is blijkbaar niet zo bekend hier en dat komt misschien omdat hij nooit op VHS is verschenen in Belgie of Nederland.

avatar van Seamus
geplaatst op 20 november 2010, 21:30 uur, permalink
Alles is zo absurd en hopelijk is het ook zo bedoeld

De laatste scene op straat topt gewoon alles. Hilarisch.

Leuk ook om Beltran te zien in zijn pre-Voyager dagen.

dominion
geplaatst op 26 februari 2011, 9:40 uur, permalink
Mooie poster

avatar van erik1677
geplaatst op 19 april 2011, 8:41 uur, permalink
aardig maar ook niet meer dan dat.
Prachtig is natuurlijk weer het jaren 80 sfeertje,waar izelf wel verzot op ben.
Maar de film is soms ook wel regelrecht saai, wat zekers afbreuk doet aan the night of the comet.
Veel teveel scenes waar geen ene moer gebeurt.
En dat is natuurlijk wel heel jammer bij een sci-fi/horrorprent.
En daarbij vond vond ik de horror ook nog behoorlijk op een comedie-achtige manier gebracht.
Meer in de stijl van the ghostbusters zeg maar.
Humoristisch is de film zekers wel, en paar keer heb ik ook goed dubbel gelegen.
Ook door soms het lachwekkende acteerwerk.
Aardig filmpje dus, maar helaas niet zo'n klasieker zoals Night of the creeps.
Die echt superieur aan deze film is.

avatar van bertito
geplaatst op 1 juli 2012, 0:31 uur, permalink
Toen hip, nu cult. Dood gepermante kapsels, Casio drums, gekleurde TL balken, Cindy Lauper rokjes en verder best wel lachen.

avatar van John Milton
geplaatst op 28 november 2012, 12:39 uur, permalink
ik had op meer zombies gehoopt maar het is inderdaad de sfeer die het hem doet. Kleurgebruik is erg bijzonder, de DP heeft zich verkneukeld met rode en blauwe lenzen lijkt het.

zeker niet goed, maar uitstekend vermaak voor anderhalf uurtje

geplaatst op 31 januari 2013, 23:07 uur, permalink

avatar van mikey
geplaatst op 17 juli 2013, 0:28 uur, permalink
Coole film die werkelijk prachtig geschoten is. Deed me een beetje denken aan 28 days met al die verlaten straatopnames en de felrode lucht. Maar ook heel erg aan Robocop met gelijkwaardige stadsopnamen vanuit hetzelfde perspectief geschoten (gok ik). De film is daarnaast een directe voorloper van the Day of the Dead van Romero die een jaar later uitkwam. (beetje jammer van Romero)

Je moet wel echt van de 80s houden! En dan, dan verveel je geen moment. O-)

Belachelijk laag gemiddelde weer hiero.

geplaatst op 25 juli 2014, 17:49 uur, permalink
Tegenvallende film waarin een komeet ervoor zorgt dat de populatie op aarde drastisch verminderd. Een film die qua genres alle kanten opschiet en ook het verhaal kent flink wat deuken. Duidelijk een jaren '80 product (wat op zich meestal wel vermakelijk is, maar hier niet echt). Verder is het ook nog eens behoorlijk traag tijdens sommige gedeeltes.