MENU

The Santa Clause 2 (2002)

Alternatieve titel: The Santa Clause 2: The Mrs. Clause

2,42

Komedie / Familie

geregisseerd door Michael Lembeck
met Tim Allen, Eric Lloyd en Elizabeth Mitchell

Scott Calvin is de afgelopen 8 jaar De Kerstman geweest, en zijn elfjes beschouwen hem als de beste Kerstman ooit. Maar De Kerstman heeft problemen, zijn zoon is op de 'stoute kinderen lijst' van dit jaar beland. In een wanhoopspoging vertrekt Scott Calvin naar huis om het leven van zijn zoon te beteren. Daarom laat hij een plaatsvervangende Kerstman op de noordpool achter, deze voert echter een paar dubieuze veranderingen door op het Kerstmannen-regelement.

avatar van martinovitch
geplaatst op 17 december 2007, 13:28 uur, permalink
Mmm vond hem wel leuk voor is een keertje te zien maar ik vind de eerste toch fijner om naar te kijken hier is het verhaal nogal flouw maar toch mooi gemaakt voor mij 3.5*

avatar van Purmerend
geplaatst op 19 december 2007, 13:16 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Van die geiten wollen truien krijg je echt een kerstgevoel.

Begin kon me niet echt boeien later werd het wel wat beter, natuurlijk echt een kerstfilm om een beetje in de juiste kerststemming te komen. Niet helemaal gelukt, maar toch een beetje 2,5*.

Die scene dat Santa op het podium staat bij al die leraren en dan Fire roept en niemand maar ook reageert vond ik wel grappig.

avatar van jumpstylemovie

geplaatst op 22 december 2007, 14:42 uur, permalink
Niet veel beter als de eerste.
Ook hier merk je veel kinderachtige stukjes op.
Het verhaal is nogal achterlijk , als ik eerlijk mag zijn
2** ( maar wel wat beter als deel 1)

avatar van tommykonijn
geplaatst op 22 december 2007, 16:05 uur, permalink
Ik vind deze juist minder dan Deel 1, Tim Allen vind ik eigenlijk maar zwakjes spelen en dat is jammer want ik had gehoopt dat hij het Goed zal doen en inderdaad opna wat Leuke stukjes is hij eigenlijk maar kinderachtig kortom : Ik ben het met jumpstylemovie en Blindfold eens.

avatar van jackie chan
geplaatst op 25 december 2007, 16:56 uur, permalink
weten die lui hier weleens wat we met kerst vieren?
'
De kerstman in iedergeval niet dat is voor de kleintjes dus lach me altijd dood als ze dan zeggen "kinderachtig".

dus ben al lang half dood haha.

veron35
geplaatst op 25 december 2007, 17:04 uur, permalink
Ik wel. Als je niet gelovig bent valt het vieren van de geboorte van Jezus al snel af... Al moet je het natuurlijk wel weten.

avatar van skysouthpark

geplaatst op 25 december 2007, 19:52 uur, permalink
ik probeer erachter te komen hoe het begin was. ik ben aan het kijken. het is nu reclame.

avatar van ILDIB
geplaatst op 26 december 2007, 14:30 uur, permalink
pfff, deze filmn is 10 keer zo slecht als deel 1.. Echt vreselijk matig, snel in elkaar gerommeld, weinig humor en bijzonder gemakzuchtig.. Tis dat ms clause af en toe nog lief lacht, voor de rest is het geforceerde bocht..

Vandernagel
geplaatst op 26 december 2007, 17:48 uur, permalink
ILDIB schreef:
Zeker. Deel 1 vond ik nog redelijk goed maar dit is te treurig voor woorden.

2,0 sterren

avatar van Legan
geplaatst op 20 februari 2008, 15:35 uur, permalink
Wat een slappe hap vergeleken met het eerste deel. Heel erg kinderachtig, slecht geacteerd, nauwelijks humor, … Het kwam allemaal erg geforceerd over. Wat dat betreft scoort het eerste deel op praktisch ieder front beter.

4,0 uit 10 (2,0*)

avatar van skipy05
geplaatst op 28 september 2008, 22:59 uur, permalink
ik vond dit een goed vervolg. evengoed als het eerste deel. er waren af en toe grappige stukken in die je in de eerste minder had.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 28 december 2008, 11:35 uur, permalink
Deze kerstfilm draait gelukkig niet rond stroperige romantiek, maar focust zich meer op het kinderlijke van Santa Claus. Op zich is de missie dus grotendeels gelukt. Alleen wordt het nergens een echte familiefilm, maar blijft het hangen op een kinderlijk niveau. Niks mis mee natuurlijk, maar dat is dan ook enkel voor kinderen interessant. Santa Claus blijft toch nog altijd een Amerikaans gedoe en ik heb dan ook totaal geen feeling met de baardmans. Op zich valt het nogal mee en was het nog om aan te zien. Alleen begreep ik niet waarom ze dit op zo'n laat uur nog uitzonden. Goed voor een middagfilm om de kinderen te entertainen.

avatar van Elineloves
geplaatst op 12 december 2009, 11:28 uur, permalink
Om maar alvast in de kerstsfeer te komen, heb ik vanochtend met de kindjes van het werk deze film gekeken. Persoonlijk hield ik niet van dit soort films, ik heb ze dan ook altijd weten te vermijden, maar het viel me goed mee. Ik heb deel 1 nog nooit gezien, dus ik ging zonder iets te weten over deze film deel 2 in. Tim Allen zet een leuke, grappige kerstman neer. De sfeer van de film is erg leuk, geen klef gedoe, maar wel boordevol actie. Je ziet de Kerstman, de Noordpool, de elfjes, de rendieren, speelgoed en cadeautjes.. en de strenge directrice die de leerlingen de stuipen op het lijf weet te jagen met haar autoriteit. Leuk dat deze rol gespeeld wordt door een van mijn favoriete Lost personages!

De kinderen hebben zich vermaakt bij deze film, en ik ook! Misschien me toch maar eens aan deel 1 wagen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 17 december 2009, 13:19 uur, permalink
Ho-ho-ho!

Maar helaas luisterde de kerstman niet naar zichzelf, en kwam er een vervolg. En nog eentje, die ik voor het gemak maar even oversla. Ben namelijk geen masochist.

Nòg meer belegen grappen en dito acteer-prestaties. Deel een was al geen feest, behalve aan de bioscoopkassa, maar dit is nog weer een klein tandje minder.

Alleen te behapstukken door de allerkleinsten.

Doorsnee Santa-reut.

avatar van rensie32
geplaatst op 25 december 2009, 20:40 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik blijf erbij, na hem zojuist gezien te hebben, dat deel 1 stukken beter is. Bij deel 1 kon ik om sommige stukken nog lachen maar bij dit deel was dit zeker niet het geval. Alhoewel, de zinnen die uit de mond van die zevenjarige kwam, deden mij toch wel even lachen. Zo iets wijs verwacht je zelfs bij iemand volwassen niet, laat staan bij een kleuter.

Acteerprestaties van Tim Allen waren wel goed, maar van die zoon van hem, niet om aan te zien.

Ook zeer voorspelbaar dat het hem precies om 1 minuut voor Kerstmis lukt om met een vrouw te trouwen.

Kortom: Een film voor de allerkleinsten. 1,0 sterren.

avatar van planet_of_death

geplaatst op 25 december 2009, 20:40 uur, permalink
Een ontzettend slappe, typische amerikaanse kerstfilm met afschuwelijke clichétjes.

:r

geplaatst op 19 december 2010, 11:09 uur, permalink
Lang zo mooi niet als het 1-ste deel, kinderen zullen het misschien nog leuk vinden.

geplaatst op 31 juli 2011, 11:06 uur, permalink
Barslecht.

Al moet ik toegeven halverwege de zomer op een tropisch eiland nu niet de beste moment is om voor een kerstfilm neer te strijken. Maar blijkbaar vinden ze het op sommige filmzenders een goede moment om er een kerstfilmdag tussen te gooien.

Tim Allen is echt een draak van acteur en doet z'n imago alle eer aan. Verder is de CG kerstman te vreselijk voor woorden en krijg je één of andere zoutloze familiefilm voorgeschoteld die waarschijnlijk enkel de allerkleinste kerstfans aan kan spreken.

Een ware draak van een film.

avatar van ¿?ImAmused?¿
geplaatst op 26 december 2012, 17:37 uur, permalink
Wederom geen hoogstandje,maar niet meer of minder dan het 1e deel.

avatar van Dick2008

geplaatst op 1 januari 2014, 18:46 uur, permalink
Er zitten wat jaartjes tussen de eerste en deze Santa Clause-film. Die eerste is wel leuk, maar vond deze film geen bal aan. Tim Allen heeft een erg serieuze rol in deze film, maar het zal ook wel door het verhaal komen. Nauwelijks gelachen bij deze film en ik vind het weer typisch zo'n doorsnee Disney Kerst fantasierijke film. Die voor liefhebbers daarvan, wel beter te verteren valt, lijkt me. 2.0