MENU

2,78

Thriller / Romantiek

geregisseerd door Mick Jackson
met Kevin Costner, Whitney Houston en Gary Kemp

Frank Farmer (Costner) is een voormalig medewerker van de Secret Service. Hij wordt ingehuurd om de populaire zangeres Rachel Marron (Houston) te beschermen, die wordt belaagd door een stalker. Zij is echter niet bereid om haar leventje enigszins aan te passen, dus Frank heeft zijn handen vol om alles in goede banen te leiden. Tussen de werkzaamheden door overtreedt Frank de belangrijkste regel van een bodyguard: wordt nooit verliefd.

avatar van der meister

geplaatst op 3 juni 2011, 14:40 uur, permalink
Wat is dit nu voor een reactie. Omdat jij die film zo goed vind wil dat niet zeggen dat iedereen hem goed vind hé. Als jij er niet tegenkan dat er (terechte) negatieve reacties op deze film zijn dan moet je je ook niet inschrijven op een site zoals dit. Wat een onvolwassen gedrag.

Marlon Aarssée schreef:
Nou ik vind gewoon dat je geen slechte recenties mag geven over deze film, ten eerste de Queen Of The Music 'Whitney Housten' is geweldig in deze film en Kevin Costner is een perfecte Bodyguard. dus als je iets slechts wil zeggen over deze film hou het gewoon voor je oke

geplaatst op 5 juli 2011, 14:44 uur, permalink
Bijna twintig jaar later deze film weer gezien met daarin een van de grootste hits ooit: I will always love you. Lijkt nu een zo'n beetje cult geworden, deze wat te lange liefdesfilm met momenten van spanning, jalouzie, opkomende verliefdheid, maar ook scènes waarin te weinig gebeurt. De rolinvullingen van Costner en Houston zijn zoals je kunt verwachten. En de zang en muziek blijven fabelachtig.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 29 augustus 2011, 22:24 uur, permalink
Noem me sentimenteel maar wat hou ik van deze film. Ik heb deze film op 9-jarige leeftijd voor het eerst gezien en ik snapte er niets van maar vond het wel heel mooi met alle prachtige muziek. En vond het altijd mooi dat mijn moeder ontroerd raakte door deze film.

Hoe ouder ik werd hoe meer ik de film ging waarderen. Kijk 'm eigenlijk elk jaar wel een keertje en krijg er gewoon geen genoeg van. Misschien is het jeugdsentiment, misschien hemel ik de film veel meer op dan dat 'ie verdient maar ik vind het gewoon een heerlijke film om even bij weg te dromen.

Costner is prima in zijn rol, net als Whitney Houston trouwens. De chemie is duidelijk zichtbaar en dat maakt deze film, samen met de prachtige songs uiteraard. Bepaalde scenes staan me bij en kan ik echt minuut tot minuut voor de geest halen. Niet vreemd als je de film zo vaak hebt gezien als dat ik 'm gezien heb, maar goed

Anyway, vind het echt een aanrader voor iedereen. Gewoon zo'n film die in een must-see lijstje hoort te staan.

avatar van sofripa
geplaatst op 25 oktober 2011, 23:50 uur, permalink
Kon me zo nie boeie. Costner heeft geen zin en Houston kan niet acteren. Fail...

LoTroPan
geplaatst op 12 februari 2012, 9:21 uur, permalink
Ik ben benieuwd of deze film beter gaat scoren in de toekomst nu Whitney Houston is overleden.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
geplaatst op 12 februari 2012, 12:12 uur, permalink
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > R.I.P.

avatar van brabusRUS
geplaatst op 12 februari 2012, 19:17 uur, permalink
LoTroPan schreef:

Ben ook benieuwd.

Voorlopig:
1097 stemmen | gemiddelde 2,75

geplaatst op 12 februari 2012, 19:26 uur, permalink
Als de film nu zou uitkomen wel, slecht is het trouwens niet eens.

avatar van Woodstock

geplaatst op 12 februari 2012, 20:36 uur, permalink
Vreselijke film dit, is de film nu alleen maar weer op tv door de dood van Whitney? Hij is pas nog op tv geweest. Nou ja, ik ga op andere netten kijken in ieder geval

avatar van Ninto
geplaatst op 12 februari 2012, 21:34 uur, permalink
Lekker goedkoop om deze film nu uit te zenden. Nog goedkoper is de film zelf. Bagger.

geplaatst op 12 februari 2012, 22:24 uur, permalink
Ninto schreef:
Nooit van respect tonen gehoord.

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 12 februari 2012, 22:26 uur, permalink
En de albums verkopen straks ook weer als een tierelier. Zum kosten idd.

geplaatst op 12 februari 2012, 22:34 uur, permalink
Durf te wedden dat je ook iets van Coentje heb aangeschaft.

avatar van brabusRUS
geplaatst op 12 februari 2012, 23:58 uur, permalink
sofripa schreef:

Hoezo heeft Costner geen zin? Alleen omdat hij in de film serieus kijkt, denk jij meteen dat hij er geen zin in heeft? Hij speelt een bodyguard. In zo'n rol kan hij moeilijk allemaal soorten emoties de rol overnemen. Dat zou kunnen leiden tot ongeloofwaardigheid van de rol.

geplaatst op 18 februari 2012, 20:33 uur, permalink
Onderhoudende film waarin een professionele bodyguard een populaire zangeres beschermd, die bedreigd wordt. Het verloop is voorspelbaar, de uiteindelijke dader is niet bepaald origineel en ook de romance komt geforceerd over. Maar de film kijkt lekker weg en heeft een paar redelijk spannende momenten. Verder een slimme casting van Whitney Houston die uiteraard deels verantwoordelijk is voor de goeie soundtrack. Een ruime 3.0 sterren.

geplaatst op 5 maart 2012, 19:32 uur, permalink
Alweer lang geleden dat 'k deze had gezien dus deze maar eens bekeken. 'k vond het een goeie film. Het verhaal wist eigenlijk van begin tot einde te boeien en heeft voor elk wat wils: romantiek, spanning (vooral naar het einde toe), een goeie soundtrack en toch ook wel een prima cast.
Het is wel wat voorspelbaar, maar dit is wel wat vaker het geval in dit soort films. Toch de moeite om te bekijken.

geplaatst op 28 maart 2012, 17:59 uur, permalink
Goede film maar ik had er iets meer van verwacht. Het werd na een tijdje wat langdradig en het acteertalent van Whitney vond ik nu niet bepaald van hoogstaande kwaliteit. Het is inderdaad voorspelbaar maar een goede film voor wanneer het slecht weer is buiten.

avatar van Boneka
geplaatst op 25 april 2012, 16:02 uur, permalink
Gister opnieuw bekeken, maar nu op blu ray. Er was veel kritiek op de donkere scènes qua beeld, maar vond dat wel meevallen. Toch weer een stuk beter dan op dvd. Het geluid is overigens prima in orde. En leuk zijn ook de extra's met dit x de originele videoclip I will always love you.

Dan de film an sich. Dit soort films trekken mij meestal wel, daarom opvallend een wat hoger cijfer. Er is genoeg te zien en al met al is er een goede balans gevonden in glitter, drama, spanning en mooie beelden. Vooral het laatste stuk in de sneeuw is een mooie locatie. De enige kritiek die ik kan vinden is dat hij iets te langdradig is op het eind. Men wilde er een spectaculair einde van maken en dus eindigt de film niet in de sneeuw maar op een awards festival. Desalniettemin een zeer geslaagde film van een zangeres.

GuyB
geplaatst op 1 juli 2012, 1:18 uur, permalink
Behoorlijk lang geleden dat ik nog eens meegesleept werd met een film.

Ik kijk de laatste tijd zeer weinig films door een tijdsgebrek, maar The Bodyguard werd een kijkbeurt om niet te vergeten. Ik weet dat velen dit een A-typisch hollywoodfilmpje vinden maar wat de film heeft zijn prachtige beelden, de muziek van Whitney en een Kevin Costner die erg goed in zijn rol zit.

Mick Jackson slaagt erin om een perfecte combinatie van romantiek en spanning te mixen wat - voor mij - erg goed uitkomt. Dat ik de film zo goed vind heeft waarschijnlijk veel te maken met mijn persoonlijkheid. Kon me namelijk goed vinden in Frank Farmer's persoonlijkheid. Ooit zeker niet de moedigste geweest, maar door het overbruggen van angsten zelfs uitgegroeid tot bodyguard.

Een zeer mooi, meeslepend verhaal _O_

avatar van Cinemovie
geplaatst op 5 augustus 2012, 1:04 uur, permalink
Tja Kevin Costner een van mijn favo acteurs. Zet hier een mooie film neer Whitney heb ik niet zoveel mee maar het verhaal trekt mij persoonlijk wel en je verplaatst je toch wel in de rol van Kevin. Mooie spannende film dus van mij toch 4 sterren.

geplaatst op 6 augustus 2012, 0:03 uur, permalink
De liedjes van Whitney zijn mooi ingevoegd in de film. Samen met het feit dat zijzelf vaak en mooi in beeld is en heel aardig acteert, maakt het daardoor tot een mooi document ter nagedachtenis.
Het acteerwerk van Kevin Costner vond ik ook fijn en de chemie + ook spanningen tussen die twee kwamen heel natuurlijk over.
Het verhaal is een romantisch drama met een thriller element en ook wat actie, onderhoudend.

avatar van Clapboy
geplaatst op 3 februari 2013, 21:16 uur, permalink
W-H-I-T-N-E-Y!!! Alleen daarom al 4 sterren waard. Verder vond ik de film ook vermakelijk en spannend. Geweldig wat Whitney hier laat zien vocaal. The voice!

geplaatst op 1 april 2013, 14:14 uur, permalink
"So, can we get you anything? Yeah, orange juice. Straight? ." ... " !!!

Fantastische Actie-Thriller !!! De zoveelste Heropfrissing ..., waar ik weer van genoten heb !
Het verhaal, de spanning, de muziek, ... allemaal om te genieten !
De mix van romantiek - Actie en spanning is mooi in elkaar geweven !
De muziek van Whitney Houston is prima ingepast in het geheel !
Eerbetoon aan Whitney Houston die spijtig genoeg overleed op 11 Februari 2012 !

geplaatst op 28 november 2013, 13:55 uur, permalink
Is en blijft een goede film, met een uitstekende Kevin Costner en een puike Whitney Houston.
Voor Houston, hoe het met haar is afgelopen weten we ondertussen allemaal, is het ook haar beste wapenfeit in haar filmcarrière.
De film verveelt niet ondanks de lange duur en bevat natuurlijk wel mooie muziek gezongen door Whitney Houston.