Pocketful of Miracles (1961)

3,20

Komedie / Drama

geregisseerd door Frank Capra
met Bette Davis, Glenn Ford en Hope Lange

De casinoeigenaar gelooft nog in wonderen en als een schuldenaar overlijdt hoopt hij geluk te vinden in een appel die hij koopt van een oud vrouwtje. Geluk lijkt werkelijk te komen als de dochter van de overledene voor hem gaat werken. Het appelvrouwtje heeft een minder goede kerst want ze kan niet bij haar dochter overzee zijn.

3 BERICHTEN1 MENING

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 28 juni 2007, 16:23 uur, permalink
Dit moet ongetwijfeld Capra's minste film zijn (het was in elk geval zijn laatste). Van de dertien die ik tot nu toe zag (what's in a number?) is dit de slechtste.

Een zeer trage (vooral het begin), onleuke remake van zijn eigen Lady for a Day. Bette Davis zou de boel moeten redden maar is teleurstellend weinig in beeld en de film wordt bevolkt door ontzettend veel figuren, van wie vooral Peter Falk opvalt, maar op den duur een beetje op de zenuwen gaat werken.

geplaatst op 21 februari 2016, 8:08 uur, permalink
Na de zeer succesvolle jaren ’30 en ’40 werd het langzaam wat minder met de films van Frank Capra, die in zijn gouden periode met een tiental verrukkelijke films het publiek op uitzonderlijke wijze wist te vermaken. Maar met deze film, een remake van zijn eigen Lady for a Day (1933), heeft Capra op waardige wijze afscheid genomen, mede dankzij de uitgekiende rolbezetting. Het is een kostelijke komedie, zoals die tegenwoordig schijnbaar niet meer gemaakt kunnen worden. Lachen, gieren, brullen. Tijdloos. Heerlijk.

avatar van missl
geplaatst op 11 juli 2016, 1:53 uur, permalink
Niet mijn humor maar wel onderhoudend deze film.