MENU

2,78

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Drew Barrymore, Jimmy Fallon en Ione Skye

Ben (Fallon) is geobsedeerd door het honkbalteam de Boston Red Sox, en zet daar werkelijk alles voor opzij. Dan ontmoet hij Lindsay (Barrymore) en ze worden een gelukkig stel. Totdat het honkbalseizoen weer aanbreekt en Lindsay zijn obsessie meemaakt...

geplaatst op 5 april 2006, 19:34 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke film, alleen na Lindseys kotsbui, als ze wakker word, hebben ze het over de tas met dvd's.
Ik vond dit het vreselijk gespeeld, beetje zoals kinderen net op het toneel stonden.

Voor de rest gezellige film, 4*

avatar van Rianneke_Dan
geplaatst op 5 mei 2006, 22:57 uur, permalink
Opzich een lekker komedie met Drew.
Zij kan altijd lekker haar ding doen in dit soort films.
Het verhaal zelf was niet zo boeiend, maar er zaten wel leuke scene's in.
Laatste stukje vond ik nog het leukst van de hele film!

geplaatst op 18 juni 2006, 22:00 uur, permalink
Weinig nieuws onder de zon, redelijk onderhoudend.

Goed voor één keer, en daarna nooit meer. Al is het maar om Barrymore aan het werk te zien.

geplaatst op 1 oktober 2006, 18:31 uur, permalink
Leuke romantische komedie, maar ook niet meer dan dat. Ik ben dol op Drew, misschien heb ik er daarom zo van genoten

avatar van prometida
geplaatst op 9 oktober 2006, 9:47 uur, permalink
Leuke, gezellige film.
Is niet langdradig.
Ja ik heb er weinig over te zeggen eigenlijk!
Ik vond het wel een grappige film.

avatar van matthijs_013
geplaatst op 8 december 2006, 23:51 uur, permalink
Op het begin een leuke, zelfs hilarische film met veel goede grappen. Het laatste half uur was doodsaai. Veel te Amerikaans. Alleen nog maar honkbal en bijna geen verhaal. Gewoon te veel eenzijdig. Jammer, want op het begin leek het echt een topkomedie te worden.

avatar van nachtvlinder
geplaatst op 23 februari 2007, 3:35 uur, permalink
leuk film. soms erg overdreven, kun je echt zo erg fan zijn ? maar wel grappig. love wins all. heeft wel een voldoende verdiend.

avatar van soom
geplaatst op 10 maart 2007, 22:16 uur, permalink
Ik had er best hoge verwachtingen van. Maar het valt echt tegen. Misschien ook omdat het onderwerp me niet heel erg boeit, (ik ben absoluut anti welke sport dan ook...) maar ik vond het echt een belabberde kijkervaring. Drew is hartstikke goed, ze sprankelt, ze speelt haar deel van de scenes goed uit, en Jimmy speelt ver beneden de maat. Erg jammer allemaal, ik had ook niet het idee dat er een klik was tussen Drew en Jimmy. Het had toch veel leuker kunnen zijn.. Ik vind dit echt totaal niks, ook omdat ik erg veel problemen heb met Jimmy Fallon en zijn spel.

avatar van james_cameron
geplaatst op 9 maart 2008, 18:12 uur, permalink
Mislukte romantische komedie, vol ongeloofwaardige, oninteressante personages. Verreweg de slechtste film van de Farrelly's tot nu toe. Ook hun meest serieuze, dus dat zegt genoeg over welke richting ze op moeten in hun verdere carrière. Hier valt erg weinig te lachen, mede door de nogal irritante hoofdrol van Fallon. Barrymore is charmant als altijd, maar ook haar rol is zeer slecht uitgewerkt. Het origineel lijkt me nu al een meesterwerk vergeleken met deze slappe hap. Daar ga ik maar eens naar op zoek.

avatar van CorpseBride
geplaatst op 13 maart 2008, 16:51 uur, permalink
Leuk filmpje voor even tussendoor.. vooral ook door het acteerwerk van Drew Barrymore. Het verhaal is opzich voorspelbaar, maar toch leuk filmpje voor een avondje bankhangen.

geplaatst op 18 juli 2008, 23:20 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wat minder comedy, wat meer romantiek.

Maar verder niet veel anders dan de meeste Farrelly films vond ik. De humor zit er vooral in het begin nog in (al is het iets minder lomp), gaandeweg verdwijnt die en blijft het romantische verhaaltje over.

Die lekkere laid-back sfeer zit er gelukkig wel nog steeds in. Verder vond ik Barrymore en Fallon wel aardig als koppeltje, sfeer blijft redelijk rustig (al had het dramatische stuk op het einde voluit geknipt mogen worden).

Op zich een doorsnee romantische comedy maar de Farrellys zijn goed in het pacen van hun films, waardoor net boven het kaf uitkomen. Begin was wel duidelijk het leukste deel van de film.

avatar van rokkenjager

geplaatst op 18 juli 2008, 23:30 uur, permalink
Hou je een ''Farrelly brothers marathon'' Onderhond?

geplaatst op 18 juli 2008, 23:38 uur, permalink
Zoiets ja. Vind het ook steeds wel vermakelijke films die vlot hun tijd rondmaken dus echt storend is het nog steeds niet, al ligt de score dan nooit echt hoog

avatar van rokkenjager

geplaatst op 18 juli 2008, 23:48 uur, permalink
Onderhond schreef:
Vind het ook steeds wel vermakelijke films die vlot hun tijd rondmaken.
Same here.
Alhoewel ze af en toe echter wat aan lange kant zijn blijven ze vermaken.

avatar van notorious_kim
geplaatst op 31 juli 2008, 21:16 uur, permalink
deze film heeft me aangenaam verrast. ik zag deze als de zoveelste middelmatige romantische komedie, maar ik vond mezelf gekluisterd aan het scherm. Drew Barrymore speelt hier echt zeer goed in!

geplaatst op 12 augustus 2008, 20:56 uur, permalink
Deze film viel me erg tegen... erg traag. Ik heb ´m met moeite uitgekeken 2**.

avatar van me2again
geplaatst op 14 augustus 2008, 10:35 uur, permalink
Was geen super veel maar heb me wel vermaakt.

avatar van nightbreed
geplaatst op 14 augustus 2008, 12:48 uur, permalink
De film begon erg goed, de 2e helft vond ik wat minder.

avatar van sammie14
geplaatst op 14 augustus 2008, 15:15 uur, permalink
nightbreed schreef:
De film begon erg goed, de 2e helft vond ik wat minder.

ja inderdaad, ik vond wel jammer:) begint echt leuk enzo. laatse stuk beetje waardeloos ..

avatar van stephan73
geplaatst op 14 augustus 2008, 19:06 uur, permalink
Ondanks mijn desinteresse voor sport, toch deze Nick Hornby verfilming bekeken.
Aardige rom-com, die (voor Farrely begrippen) erg soft is.
Leuke rol van Drew Barrymore, maar Jimmy Fallon deed me minder!

geplaatst op 15 augustus 2008, 17:03 uur, permalink
Ik vond het een leuke film voor eens te zien. Bij vlage had deze film nog humor ook. Toen Drew dacht dat ze zwanger was en toen niet meer had ik medelijden met haar. Bij deze ben ik wel echt geen fan van honkbal...

avatar van Dutchero
geplaatst op 16 augustus 2008, 12:38 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zoveelste "Romantische komedie" met min of meer dezelfde verhaallijn als vele anderen. Na een paar minuten weet je al wat er gaat gebeuren. Eerst de ontmoeting, dan wordt het gelukkige stel gespeeld, dan gaat het uit, dan verbeterd een van de twee zijn leven en komen ze weer bij elkaar. Ze leven dan nog lang en gelukkig, uiteraard. . Wel leuk zijn de verhaaltjes eromheen. Vooral het "bijverhaaltje" over de Red Sox en Ben's liefde voor die sport en dat team waren erg leuk en tevens erg herkenbaar voor mij, al ging het hier wel erg ver

Verder waren Barrymore en Fallon best te pruimen, dus krijgt deze film van mij niet eens zo'n slecht cijfer als wat ik van tevoren had gedacht. Een krappe 2.5*

avatar van maddux
geplaatst op 4 september 2008, 23:57 uur, permalink
Ik vond het een leuke film.
Als je een echte fan bent kan je zo als Fallon zijn.
Voor mij 3.5*

avatar van Thomas83
geplaatst op 18 september 2008, 20:32 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een erg standaard en voorspelbare romantische komedie, ook al kijkt hij lange tijd verrassend lekker weg. Maar helaas is het ruim het laatste half uur allemaal stukken minder en op het einde na zelfs langdradig.
Ik heb de eerste en echte verfilming niet gezien geloof ik, en het boek ook niet gelezen, dus ik kan de boel niet vergelijken, maar in elk geval vond ik het wel erg interessant om al die feitjes etc. over de Red Sox te horen, en het was ook leuk om de Red Sox een beetje te volgen dat seizoen. Ze wonnen toen zelfs de World Series, dat wist ik niet. Was wel een leuke verrassing op het einde van de film. Je verwacht wel zo'n soort climax, maar ik dacht dat het meer zou zijn dat ze gewoon boven de Yankees zouden eindigen, niet dat ze gelijk ook de World Series zouden binnenslepen.
Maar goed, om even terug te komen op de film zelf, eigenlijk is het niet helemaal een typische Farrelly-film. Geen flauwe poep- en plashumor of grapjes over gehandicapten en meer humor van dat niveau, maar vrij milde, zelfs suffe, grapjes. Het leuke zijn de grapjes die Ben in de gesprekken met Lindsay maakt aan het begin van de film, dat was echt geinig en ook leuk gespeeld van hem. Drew Barrymore was ook leuk. Ze is een beperkt actrice maar geknipt voor dit soort wat schattige rollen.
Helaas laat de film de humor al vrij snel helemaal voor wat het is, en richt zich puur op de romantiek en natuurlijk de Grote Dip die in dit soort films altijd moeten worden overwonnen in het laatste half uur of zo. En dan zakt de film toch duidelijk wat in. In de emotioneel bedoelde scènes overtuigen Barrymore en Fallon totaal niet, de boel wordt veramerikaniseerd met zo'n erg vervelend standaard (zowel hoe het klinkt als het feit dat ze die muziek erin stoppen) en erg slecht getimed droevig muziekje en het plot is op belangrijke momenten wel erg makkelijk en een beetje van de hak op de tak. Dat is overigens door de hele film zo. Dat het zo snel klikt tussen Ben en Lindsay en dat hij haar zelfs als zieke mag verzorgen, ok, maar het is ook zo overdreven hoe haar vrienden of de echtgenoten van haar vrienden hem gelijk al mogen en hoe overdreven gestoord Ben en zijn vriendenclub overkomen als Linsday en haar vader ze op tv zien. Ook beetje raar die scène trouwens, hij maakt er opmerking over en je verwacht dan dat hij zijn respect moet verdienen of zo, maar het wordt heel simpel afgedaan met iets met golfen en daarna zijn ze dikke vriendjes.
Verder is het plot op het einde ook erg makkelijk. Dat Ben een beetje door het lint gaat omdat hij die historische wedstrijd heeft gemist kan ik nog wel begrijpen, al wordt dat weer wat te overdreven gebracht, maar uit het niets komt hij tot inkeer, en dat is el wat vervelend.

Zo begint de film dus veelbelovend, en ging af op een dikke drie sterren, maar uiteindelijk kost waar de film heengaat na het eerste uur bijna een vol punt, want ik kom nog maar net op 2.5* uit.

avatar van lil'angel
geplaatst op 12 oktober 2010, 16:56 uur, permalink
nog nooit zo een slechte re-make gezien van een film!

avatar van mnrk
geplaatst op 3 november 2011, 13:19 uur, permalink
Dit was wel een leuke film....

Het geeft wel een leuk beeld van hoe sommige "fans" kunnen zijn en wat ze er allemaal voor over hebben....ook het acteerwerk van Drew Barrymore en Jimmy Fallon was in orde.

Dit allemaal aangevuld met een leuke soundtrack...

avatar van ILDIB
geplaatst op 3 november 2011, 13:20 uur, permalink
Teveel stereotypes, maar zeker wel t kijken waard. Barremore speelt enkel dit soort rollen, maar ze is er best goed in. Ik vrees dat t origineel beter was..

avatar van ILDIB
geplaatst op 3 november 2011, 13:21 uur, permalink
Madecineman schreef:
De combinatie van een boek van Hornby (High Fidelity, toch?), de Farrelys en baseball leek mij best aardig. Tja, je moet wat als je op vistite bent en die lui zijn met geen mogelijkheid over te halen om The Godfather te kijken

Maar na het zien van deze film kom ik maar op een conclusie uit; GOOOO YANKEES!!!! *:)* *:)*

Is t echt zo dat 5 jaar terug deze film ook tegenover de godfather was geprogrammeerd?

avatar van MJP10
geplaatst op 4 november 2011, 16:49 uur, permalink
De film heeft me geen moment verveeld.
Weer is wat anders.

geplaatst op 6 december 2011, 19:04 uur, permalink
'k vond het ook een goeie film. Een goeie mix van romantiek en komedie zonder dat het te wordt. De cast is goed gekozen, de speelduur was ook prima en het verhaal verveelde niet.
De film wijkt wel wat af van de andere films die de Farrelly broers hebben gemaakt, maar dit is zeker niet slecht bedoeld.
'k vond hem de moeite om eens te bekijken.

avatar van Uzza_Sparta

geplaatst op 9 februari 2012, 14:52 uur, permalink
dus voor de amerikaanse markt gaan ze voetbal vervangen met baseball, en geven het een meer komische draai, en dan kunnen die yanks en yank lovers het beter waarderen?

De originele verfilming in 1997 met Colin Firth was niet super, maar dit lijkt me helemaal niks?