The Three Musketeers (1993)

2,91

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Oostenrijk
Actie / Familie

geregisseerd door Stephen Herek
met Charlie Sheen, Kiefer Sutherland en Chris O'Donnell

De jonge D'Artagnan komt naar Parijs om Musketier te worden. Hij komt er al gauw achter dat Kardinaal Richelieu, de adviseur van de koning, de Musketiers vogelvrij heeft verklaard. Nadat D'Artagnan zijn waarde heeft bewezen in het hanteren van het zwaard in afzonderlijke duels met de Musketiers Aramis, Athos en Porthos wordt hij door hen uitgenodigd het geheime document, met de opdracht de koning af te zetten, te onderscheppen. Onderweg wordt D'Artagnan van zijn vrienden gescheiden en vervolgens ontvoerd door Milady de Winter, die een spion blijkt te zijn in dienst van Richelieu. Haar opdracht is het geheime document af te leveren. In de spannende finale moeten de Musketiers tot het uiterste gaan om de koning te redden.

woensdag 24 augustus, 20:30 uur op TV (Net 5)

55 BERICHTEN7 MENINGEN

geplaatst op 22 augustus 2009, 2:46 uur, permalink
een hele leuke film. ik heb hem echt vaak gezien, maar hij blijft goed.

avatar van Aapje81
geplaatst op 9 januari 2010, 3:17 uur, permalink
Ondergewaardeerde versie. Heel leuk geacteerd. Het is gewoon een prima versie met Tim Curry als hoogtepunt.

avatar van mnrk
geplaatst op 10 januari 2010, 12:20 uur, permalink
Leuke film met een acteurs die hun rol prima spelen. De hele film zit leuk in elkaar met een combinatie van actie, humor en een beetje romantiek.

Het nummer van Sting/Rod Stewart en Bryan Adams is natuurlijk ook geweldig.

avatar van the new guy
geplaatst op 16 januari 2010, 20:49 uur, permalink
Belachelijk laag gemiddelde voor een zeer vermakelijke film. Heerlijke rol van Charlie Sheen met een van de beste filmgrappen ooit, eentje die je uiteraard al voor het kijken aan ziet komen, maar met die domme ogen van Sheen is de grap toch weer leuk.

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 17 januari 2010, 16:15 uur, permalink
Deze is veel beter en leuker dan de versie van Peter Hyams en Tim Roth uit 2001.

avatar van LinkVink
geplaatst op 17 januari 2010, 20:35 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeker een voldoende waard!!

Maar jammer genoeg niet meer dan een magere 6je waard.

De grappen zijn erg vermakend en goed toegepast aan het verhaal. Verder vind ik sommige acteerprestaties gewoon goed (Charlie Sheen en natuurlijk Olvier Platt) en sommige gewoon minder (Kiefer Sutherland en Tim Nogwat)

De locaties waren zeer mooi, zoals de cliff en natuurlijk de locatie van het gevecht tussen Chris O'Donnell en de 3 musketeers.

Gewoon een leuke lachfilm van disney!

avatar van van duijn
geplaatst op 20 februari 2010, 12:11 uur, permalink
Ik snap de lager notering van deze film niet. Actie en verhaal is goed. Oke, het acteerwerk was niet zoals in topfilms maar een goede film was dit zeker wel. Deze verdient meer dan een magere 6.

*4.0

avatar van ChelseaH
geplaatst op 17 mei 2010, 18:59 uur, permalink
IK vond het een leuke film! Charlie Sheen was een lust en Chris O'Donnell vond ik erg goed. Tim Curry vond ik wat minder en heb ik beter gezien. Ik heb echt lol gehad met dezen film te kijken!

geplaatst op 1 augustus 2010, 15:10 uur, permalink
leuke film een paar keer gezien , acteer werk mankeerd niets aan

geplaatst op 10 december 2010, 0:56 uur, permalink
Uitstekende actie-komedie. Leuke dialogen, goed geacteerd en goede muziekkeuze. Leuk om volgen van begin tot einde, zeker een aanrader.

avatar van peterjames777
geplaatst op 13 december 2010, 12:36 uur, permalink
Gisteren nog de laatste 40 minuten gezien van deze film op BBC.
Het blijft echt een leuke film! Het voelt voor mij heerlijk nostalgisch aan. Ik heb hem als kind tig keer gezien. Dat nostalgisch aspect doet het em voor mij.
Charlie Sheen, TIm Curry zijn hier top in. Maar vooral Oliver Platt steelt de show. Moest na al die jaren opnieuw om die vent lachen!

avatar van Cleanshot
geplaatst op 29 december 2010, 12:07 uur, permalink
Prima avonturen film , klassiek verhaallijn mbt musketeers.

puckb96
geplaatst op 19 februari 2011, 9:10 uur, permalink
Leuk filmpje, Kiefer Sutherland en Charlie Sheen deden leuke rollen.

avatar van sofripa
geplaatst op 30 maart 2011, 20:05 uur, permalink
Compromisloos vermaak. Popcorn bij de hand en gaan....Wel bijzonder jammer dat O'Donnell was gecast. Wat een babyface 😷. De ware toppers van dit kostuumfestijn zijn voor mij Curry en Wincott. Heerlijke ploerten met een fantastisch stemgeluid. 👍

geplaatst op 17 juli 2011, 15:41 uur, permalink
Ooooh, dát is noggis leuk! Ik ben al een tijdje op zoek naar deze film, en als niet vindbaar wilde ik deze op korte termijn dan maar eens bij FRS gaan bestellen of iets. Want deze film, daar heb ik in (ver) verlée diverse malen enorm van genoten. Heeft me zelfs aan het lachen gekregen in tijden dat ik er wat zwartjes bijzat. En wat zie ik tot mijn grote verrassing?.....vanavond op Veronica! Oké, de reclames zullen wel weer vervloekbaar zijn, maar jemigdepemig, deze meneer trekt straks een heerlijk potje bier open en gaat in jogingstijl en een dikke peuk onderuitgezeten vet genieten van een dosis onvervalst leutig en prettige humor! Heb er zin in....echt leuk!
O ja....cijfertje....het is geen geschiedschrijvend dingetje, je wordt ook niet diep geïmponeerd op een wijze die je nog dagenlang bezig houdt, maar voor het leuke en het frisse karakter ervan toch echt iets hoger dan het huidige gemiddelde van een treurig 2,88 sterrekes. 4 ster!

avatar van DragQueen
geplaatst op 18 september 2011, 15:26 uur, permalink
Een leuke verfilming van het overbekende Drie Musketiers verhaal. Het verhaal is niet te ingewikkeld, en prima uitgevoerd. De vele bekende acteurs geven hun personages leuk gestalte. Hiervan vond ik Curry en Sheen het vermakelijkst. Verder heeft de film een goede portie actie en humor te bieden. 3 Sterren.

avatar van erpunited
geplaatst op 6 december 2011, 10:01 uur, permalink
Prima film. Uitstekend vermaakt. Geen super film maar lekker om een keer te kijken

geplaatst op 3 maart 2012, 13:33 uur, permalink
Prima Cloak & Dagger-movie (zoals dat zo mooi in het Engels heet).
Puike cast ook met de nog zeer jonge Chris O'Donnell en de inmiddels een beetje in de vergetelheid geraakte Rebecca De Mornay (haar rol wordt in de 2011-versie vertolkt door Milla Jovovich).
Goede familiefilm dus, waarbij toch ook meer de nadruk wordt gelegd op komedie, eerder dan actie, al is die ook wel voldoende aanwezig.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 16 april 2012, 11:06 uur, permalink
Een van de vele jeugdsentimenten van mij. Kon vroeger maar niet begrijpen dat dit een disney productie is die bij release voor 16 jaar en ouder was. En ja zo erg is dit niet, valt allemaal uiteraard reuze mee. Desondanks leuk vermaak, goede actiescene's en leuke humor. Vooral het moment dat D'artagnan de musketiers uitdaagt voor een duel, hilarisch. Acteurs lijken er regelmatig veel plezier in te hebben gehad, wat overstraald op het doek. Prima vermaak.

avatar van thunderball
geplaatst op 23 juni 2013, 15:49 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film twintig jaar weten te vermeiden omdat het me helemaal niks leek, maar een paar weken geleden, toen hij voor de zoveelste keer op TV werd uitgezonden, een kans gegeven.

Hij was nog slechter dan ik al verwachtte: wat een flutbewerking van het originele verhaal van Alexandre Dumas. Telkens wanneer er enorm van het verhaal werd afgeweken, was dit ook telkens een duidelijke verslechtering.
Er zat totaal geen spanning in en de acteurs bakten er ook weinig van.

Sheen en Sutherland waren een lachertje en totaal miscast, De Mornay op zich goed gecast als Milady, maar haar rol is gewoon te klein om echt indruk te maken en bovendien om haar tegen het eind nog iets heroïsch mee te geven is sowieso misplaatst.

Eigenlijk is alleen Tim Curry als de kardinaal echt opdreef en weet hij de juiste geslepen- en geniepigheid uit te stralen, die bij dit karakter past en Wincott als Rochefort doet het ook niet onaardig, hoewel hij in het niet valt bij Christopher Lee die deze zelfde rol ook al in de jaren '70 vertolkte in een veel betere bewerking van het zelfde bronmateriaal.

Voor de rest vooral flauw en vervelend.
Een drie, ofwel 1,5 ster.

avatar van aspro

geplaatst op 23 juni 2013, 16:06 uur, permalink
is er ook een versie van de 4musketeers?

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 19 juli 2015, 13:27 uur, permalink
The Three Musketeers

Helaas een mislukte productie voor mij deze versie van The Three Musketeers. Ben daadwerkelijk wel fan van het concept maar deze film was zo ontzettend slap dat hij mij helemaal niet mee sleepte met zijn oersaaie verhaal. Nee, The Three Musketeers was zeker geen geslaagde film voor mij en ik heb me dan ook mateloos geërgerd aan die 105 minuten film waarvan ik dacht dat ze nooit over zouden gaan. De actie scenes waren prima en het was eigenlijk zo erg dat ik alleen naar de actie scenes door spoelde terwijl deze eigenlijk ook zo cliché waren zo als het maar kon. De The Three Musketeers (de acteurs) vond ik dat wel geinig en Chris O'Donnell deed het ook redelijk. Het was ook net niet. Nee, deze zat er voor mij niet in!

avatar van hijman1946
geplaatst op 4 januari 2016, 23:46 uur, permalink
Saldek schreef:

LOl Reclameszijn ideaal om effe n bakkie koffie te halen etc..soort pause,weten jullie dat ze in 1963 in Amerika ook al reclames op de tv hadden,ook qua tv toestellen lagen ze n stuk voor,was er toen als varensgezel op de ouwe Schiedijk van de Holland Amerika Line,Trouwens n Prima Film

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 10 juni 2016, 23:09 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tim Curry portretteert een haast iconische badguy. Verder zorgt met name Charlie Sheen voor de nodige rake humor. Alleen al zijn introductiescene waarin hij misbruik maakt van bijbelstudie is best komisch.
Verder is dit een erg veilige verfilming waarin de goodguys alles winnen en de baddies, soms ook met de nodige humor, het moeten laten afweten.
Een leuke, luchtige verfilming die, zoals veel Disney producties, geschikt is voor een brede doelgroep.

avatar van milan90

geplaatst op 24 augustus 2016, 12:37 uur, permalink
Prima verfilming, goede cast. In de bioscoop gezien, maar is me goed bijgebleven.