MENU

Daijiga Umule Pajinnal (1996)

Alternatieve titel: The Day a Pig Fell into the Well

3,37

Zuid-Korea
Drama / Komedie

geregisseerd door Sang-soo Hong
met Eun-sook Cho, Kang-ho Song en Sun-mi Myeong

Seoul, Korea, 1996. Hyosup, een niet succesvolle romanschrijver, houdt van Pokyung, een getrouwde vrouw. De liefde is wederzijds, maar ook Minjae, een bioscoopcassičre, houdt van Hyosup. Ze heeft bijbaantjes om hem te onderhouden en vindt hem een groot auteur. Tongwoo, de man van Pokyung, werkt voor een waterzuiveringsbedrijf en verdenkt zijn vrouw van ontrouw.

geplaatst op 24 augustus 2007, 10:01 uur, permalink
Intrigerende debuutfilm van Hong Sang-soo over een niet zo succesvolle romanschrijver en de verhoudingen die hij er op na houdt met twee verschillende vrouwen. 1 van die vrouwen is al getrouwd met een sexueel gefrustreerde man die zijn heil zoekt bij de hoeren. Het plot lijkt in eerste instantie wat onsamenhangend maar uiteindelijk valt er toch een hoop op zijn plaats. Er zijn nog wel scenes die ik niet helemaal vat maar weet inmiddels dat de regisseur graag met de structuur van zijn films speelt dus verwacht dat een tweede kijkbeurt meer zal verklaren.

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 31 januari 2013, 9:49 uur, permalink
Geweldige poster, maar in mijn herinnering een moeizame film die ik nu beter op waarde zou weten te schatten denk ik. Ik stond toen denk ik nog niet zo open voor Hong's praterige, tobbende cinema. Zijn debuut draaide in de Tiger competitie op IFFR (en als ik het me goed herinner won-ie ook).