MENU

Tarzoon, la Honte de la Jungle (1975)

Alternatieve titel: Tarzoon: Shame of the Jungle

1,90

Frankrijk / België
Animatie / Komedie

geregisseerd door Picha en Boris Szulzinger
met de stemmen van Bernard Dhéran, Georges Aminel en Arlette Thomas

Tekenfilmparodie op "Tarzan" voor volwassenen, waarin Shame's vriendin June wordt gekidnapped door Bazunga, een monster met veertien borsten, en haar bende reuzen-piemels. Het is nu aan Shame, de koning van de jungle, van tak naar tak te zwaaien naar Bush-country om zijn vriendin te redden.

avatar van streeter
geplaatst op 27 oktober 2003, 17:51 uur, permalink
Ik heb de Amerikaanse versie gezien, geschreven door Michael O'Donoghue en Anne Beatts (van Saturday Night Live) en met de stemmen van Johnny Weissmuller Jr (zoon van de originele Tarzan), John Belushi, Brian Doyle-Murray en Bill Murray.

Ik heb eens in een boek over O'Donoghue gelezen dat hij zichzelf over deze film schaamde. Wanneer hij erover gevraagd werd, zij hij telkens 'dat was de andere Michael O'Donoghue.'

Ik ben het met hem eens: verschrikkelijke film.

avatar van bioscoopzaal

geplaatst op 27 oktober 2003, 18:16 uur, permalink
Een paar jaar geleden heeft Jan Verheyen trouwens de trailer opgenomen in het programma van de Nacht van de Wansmaak en dat was er op zich al teveel aan.

Er zaten zelfs een paar mensen in de zaal die de film hadden gezien en konden alleen maar beamen dat wel degelijk een drol van een film is.

geplaatst op 20 september 2004, 17:29 uur, permalink
Het is jaren geleden dat ik hem gezien heb, ga dus geen stem plaatsen, maar weet dat ik er toen toch goed mee gelachen heb.

geplaatst op 20 september 2004, 19:01 uur, permalink
Hooguit leuk voor pubers. Jonge pubers, zelfs.

geplaatst op 14 december 2004, 13:21 uur, permalink
Als je de film in zijn tijdgegeven plaatst, was dit dan toch een "gewaagd" experiment.
In België is toen schande gesproken over zoveel schokkende beelden.
Ik herinner mij dat ik toch goed gelachen heb, toen ik de fim ging bekijken in 1975!

avatar van Exploitation
geplaatst op 18 april 2007, 16:45 uur, permalink
Belachelijke film. Dat ik dit vroeger grappig heb durven vinden....ik schaam me werkelijk!

avatar van streeter
geplaatst op 16 januari 2008, 22:35 uur, permalink
Wow, dit was de Oscarinzending voor Belgie dat jaar, lees ik op cartoonbrew.com.

geplaatst op 17 januari 2008, 11:19 uur, permalink
Film is best braaf, hoor. het veel heftigere Turks Fruit had een paar jaar ervoor zelfs een nominatie.

avatar van JDSsmetje

geplaatst op 21 juni 2009, 18:49 uur, permalink
Dus naast Sneeuwwitje de sequel is deze er ook nog.
Bestaat dit in nederlandstalige versie?

avatar van Jawaddedadde
geplaatst op 22 november 2009, 20:21 uur, permalink
Wat een ongelofelijk zwakke (teken)film. Ronduit saai. Moet een kleine twintig geleden zijn dat ik hem gezien heb, vond hem toen wel grappig, ja zelfs gewaagd, maar daar blijft na zoveel jaren absoluut niks van over. Was blij dat hij gedaan was.

avatar van Brix
geplaatst op 22 november 2009, 21:20 uur, permalink
Johnny Weissmuller Sr. heeft destijds enorme ruzie met Weissmuller Jr. gehad over diens deelname aan de stemmencast van deze film.
Dat heeft jaren geduurd zelfs.

Kan ik wel begrijpen, want er werd toch misbruik van pa Weissmuller's populariteit als Tarzan gemaakt.

De benaming 'Tarzoon' werd achteraf ook officieel verboden na ingrijpen van de erfgenamen van Tarzan-bedenker Edgar Rice Burroughs.
(Staat ook niet op de poster hierboven )

geplaatst op 5 oktober 2011, 16:53 uur, permalink
JDSsmetje schreef:
Dus naast Sneeuwwitje de sequel is deze er ook nog.
Bestaat dit in nederlandstalige versie?
nee alleen franse versie. die heb ik toch was wel een leuke

geplaatst op 7 mei 2012, 18:28 uur, permalink
In Nederland was de Amerikaanse op video