Joe Dirt (2001)

2,56

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Dennie Gordon
met David Spade, Brittany Daniel en Dennis Miller

Wanneer de white-trash loser Joe Dirt tijdens zijn schoonmaak-baantje bij een radiostation de studio inloopt, begin de DJ (die moeite heeft z'n uurtjes te vullen) "on air" met hem te praten. Het gesprek gaat al snel richting het levensverhaal van Joe. Met duizenden luisteraars aan de radio gekluisterd vertelt Joe hoe hij als 8-jarig jongetje door zijn ouders in de steek is gelaten, en hoe zijn zoektocht naar zijn ouders in z'n werk ging.

29 BERICHTEN6 MENINGEN

avatar van Jordy
Jordy (admin)
geplaatst op 12 oktober 2001, 15:35 uur, permalink
Na veel slechte recensies gelezen te hebben was ik bang dat dit weer zo'n verschrikkelijke komedie zou zijn met 3 poep- en plasgrappen om het grappig te maken. Okee, de poep- en plasgrappen zaten in de film, maar hij viel me verder erg mee. Erg goed is het zeker niet, maar ik heb toch een paar keer flink moeten lachen. Ook erg grappig om (á la The Truman Show) al die luisteraars te zien die met z'n allen meeleven met het verhaal van Joe. 2 en een halve ster.

geplaatst op 19 april 2002, 16:52 uur, permalink
Lekker onzinnig, maar bij vlagen grappig tot erg leuk (nog vaker ook erg flauw).

geplaatst op 9 december 2002, 12:34 uur, permalink
Geen hoogvlieger inderdaad, maar prima voor een avondje entertainment. Hij viel me achteraf gezien erg mee. En Christopher Walken is natuurlijk altijd leuk om te zien.

Erg gelachen om de schitterende pick-up line in de stijl van Austin Powers:
"If I told you that you had a beautiful body, would you hold it against me?"

avatar van Sjoerd

geplaatst op 9 december 2002, 12:43 uur, permalink
Erg gelachen om de schitterende pick-up line in de stijl van Austin Powers:
"If I told you that you had a beautiful body, would you hold it against me?"

Gebruikt hij die echt??? Wat een rip-off. ๐Ÿ™
Dat is Monty Python, man. "If I told you that you had a beautiful body, would you hold it against me. I am no longer infected"

geplaatst op 27 juli 2003, 1:16 uur, permalink

Gebruikt hij die echt??? Wat een rip-off. ๐Ÿ™

Ik ken het vooral van The Bellamy Brothers....

cr_ix
geplaatst op 16 juli 2004, 0:50 uur, permalink
feel good... all the way! ๐Ÿ˜„

avatar van SmuttWars
geplaatst op 11 januari 2005, 1:22 uur, permalink
Humor blijft persoonlijk! ***

avatar van KW2
geplaatst op 10 mei 2005, 22:37 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Af en toe een beetje puberaal. Onderhoudend filmpje met grappige momenten, (die a-bomb die een septic tank bleek te zijn) . Gaaf dat Christopher walken er in zat.

geplaatst op 11 mei 2005, 9:46 uur, permalink
beetje domme maar toch wel vermakelijke film. Er zitten leuke stukjes in maar verder blijft het toch wel een amateurfilm ๐Ÿ˜‰ 2.5*

geplaatst op 12 mei 2005, 10:58 uur, permalink
Slechte film, bijna niet door te komen en Spade is gewoon niet grappig. De rol van Walken is ook dom, al is het wel het leukste uit de film, dat zegt eigenlijk genoeg.

geplaatst op 21 mei 2005, 13:26 uur, permalink
haha ik heb me goed vermaakt met deze film. Eigenlijk istie te slecht voor woorden, maar zo flauw dat ik er wel om kon lachen. 3*

avatar van slik
geplaatst op 9 juni 2005, 20:57 uur, permalink
redelijke goeie film.Wel zeer domme humor maar dat maakt het juist zo leuk.

avatar van SuperSideSwipe
geplaatst op 3 november 2005, 20:56 uur, permalink
Net voor het eerst gezien, en ik moet zeggen dat ik buitengewoon verrast was hoe orgineel en leuk deze comedy is.

Als je de cover ziet, verwacht je echt iets totaal waardeloos. Maar al gauw wordt je meegesleept in het verhaal over Joe Dirts leven. David Spade heb ik altijd een goede komiek gevonden en dat bewijst hij hier ook maar weer eens.

Dit is niet echt een film om krom te liggen van het lachen, maar eerder om met een grote glimlach op je gezicht te zitten de hele film.

Natuurlijk zaten er wel een aantal van die feel good qliches in. Maar als het goed gebeurt zoals hier vind ik dat nooit zo erg.

Kortom een totaal niet serieuze film, waar voor de verandering wel eens een redelijk meeslepend verhaal en wat emoties in zit.

geplaatst op 3 november 2006, 23:48 uur, permalink
leuke film ! heb paar keer goed gelachen !

geplaatst op 28 april 2008, 22:12 uur, permalink
Het was opzich wel een mooie/grappige film, wel paar flauwe grappen maar daar kon je wel om lachen!
een 3,5* vond ik hem wel waard.

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 3 mei 2008, 21:26 uur, permalink
Leuke film waarvan ik best genoten heb.
Alleen jammer dat die Brandy niet zo heet was als de hele film maar beweert werd ๐Ÿ™

3.5***

avatar van EVIL '84
geplaatst op 1 augustus 2008, 20:41 uur, permalink
Grappige film!!!

Heb hier best om kunnen lachen, Joe komt echt in de meest bizarre situaties terrecht. lol

En dan die meid..... ๐Ÿ˜‹ vond ik dr best goed uit zien ๐Ÿ˜‰

geplaatst op 1 januari 2009, 0:18 uur, permalink
Verrassing.

Toen deze film voor m'n neus geschoven werd was ik eerst bang dat ik door anderhalf uur van white-trash slappe humor met een voorspelbaar verhaaltje moest vechten. Dat gebeurde ook, maar Joe Dirt is een stuk beter dan je aanvankelijk denkt. Met een aaneenrijging van een aantal leuke verhalen met komische situatie bewijst Joe Dirt prima vermaak te vormen. Het redelijk goede verhaal dat je af en toe nog eens raakt ook brengt zowaar kwaliteit. Vooral flauw en voorspelbaar, maar zeker weten de moeite waard. Het is fijn om af en toe weer eens verrast te worden door een film.

3.5

avatar van maxcomthrilla
geplaatst op 20 januari 2009, 11:41 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De banale grappen met de hond die tegen iedereen aanrijdt of ala American Pie vast komt te zitten met zijn ballen zijn zowaar de enige leuke grappen in een film waarbij de avonturen van Joe Dirt inspiratieloos qua opmaak zijn en vreselijke kut muziek bevatten. Typisch tv werk van een half uur, 90 minuten was ruim 60 minuten te veel.

Daarbij kon het typische romantische verhaal mij ook geen ene donder schelen. Ging het verhaal gewoon van ramp naar ramp in Joe `s leven dan zou het nog te doen zijn, maar al die pogingen om Joe tot een sympathieke gozer te maken werkten averechts. Mensen met dubbellevens en Christopher Walken waren het ook duidelijk niet.

Nadat men de staat New - Mexico inreed ging er een lichtje branden. Schijnbaar niet bij de makers. De grap met dat projectiel, waarvan men niet wist dat het een atoombom was en het toch even op wilde blazen was echt te erg. Niet saai, maar voorspelbaar en slecht. 1,5*

avatar van Caldora
geplaatst op 9 februari 2009, 10:58 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeker geen slechte film!

Ik was zéér verrast door het absurdisme in deze film; natuurlijk zijn sommige grappen compleet overtrokken en zinloos voor de film. Zoals het vastgevroren scrotum van de hond of de erectie van Walken op het brancard.

Toch zijn er leuke dingen te vinden in Joe Dirt; constant hetzelfde nummer in de auto van de rednecks; You ain't seen nothing yet of de scene met het vuurwerk.

Uiteindelijk weet Joe Dirt wel te boeien en kan toch van mij op sympathie rekenen.

avatar van AHWA

geplaatst op 8 juli 2009, 19:42 uur, permalink
Hehe, best slecht eigenlijk, maar zo'n vermakelijk tussendoortje dat er nog wel een voldoende af kan. Leuke bijrollen van Daniel, Kid Rock, Jaime Pressly en uiteraard Christopher Walken.

Ook Dennis Miller is leuk, al speelt hij in principe zichzelf.

Vermakelijke hapsnap die voorbij vliegt en dus niet eens zo storend was.

avatar van biosmovie
geplaatst op 9 oktober 2009, 18:32 uur, permalink
Gewoon hartstikke grappige film met leuk acteerwerk! 3,5**

avatar van huVILEub
geplaatst op 7 februari 2010, 22:43 uur, permalink
Deze film is natuurlijk slecht van alle kanten. Maar toch kon ik er af en toe wel om lachen. Leuk voor een filmavond met een paar melige vrienden maar meer ook niet.

geplaatst op 24 maart 2010, 19:19 uur, permalink
Toen smerig veel films gezien toen ik stage liep @ videotheek... weet nog dat ik deze wel droog vond. Binnenkort weer is ff herzien, voor nu 3,5 ster.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 6 juli 2011, 14:37 uur, permalink
Ik zocht hem al lang; maar dan heb ik gisteravond en vannochtend dan toch Joe Dirt kunnen bekijken (de ene helft gisteravond gekeken en de andere vannochtend).

Ik vond het eerste gedeelte van de film erg zwak. Bijna niet grappig, alleen maar overdreven domme grappen die niet aanslagen. Ook ergerde ik me een beetje aan Spade. Normaal heb ik niet zoveel problemen met hem. De tweede helft is gelukkig wél een stukje beter. Eindelijk lijkt de film een beetje op gang te komen. Uiteraard zijn de situaties allemaal erg dom. Maar dat hoorde er dan ook gewoon bij. Voorspelbaar, dat wel (opna dan of hij zijn ouder zou gaan vinden). Ook vond ik Spade wat aangenamer dan in de eerste helft. Christopher Walken's rol was een pluspunt.

Al met al is het een aardige comedy die toch wat nadelen aan zich laat plakken (bijv. bijna niet, of in ieder geval niet veel gelachen) maar dat maakt het nog geen slechte film. Aardige productie uit de Sandler-studio's maar ook niet meer dan dat. Ook vond ik toch wel David Spade wat leuker in bijv. Grown Ups, The Benchwarmers of Dickie Roberts. Over het algemeen dan toch nog een redelijke film, die in eerste instantie een beetje de mist in leek te gaan.

avatar van Daan258
geplaatst op 3 februari 2012, 22:48 uur, permalink
Best een aardig filmpje.

Ik had verwacht dat dit best een slechte film zou zijn maar dat valt behoorlijk mee.
Gewoon een relax filmpje met een simpel verhaal erbij.
David Spade is in deze film ook gewoon erg grappig zoals altijd ๐Ÿ˜›
De bijrollen zijn ook erg leuk, vooral van Kid Rock

Leuk om een keer gezien te hebben.

geplaatst op 17 september 2012, 23:59 uur, permalink
Matig.

Spade kan geen film zelf dragen, zoveel is duidelijk. Geen idee hoe het komt, maar het valt vaak nogal stil tussen de grapjes door. Andere Happy Madison films zijn vaak ook een stuk geanimeerder, terwijl de hoeveelheid grappen niet noodzakelijk hoger ligt.

Zoals steeds is het verder wel vlot en aardig te behappen vermaak. Los van de dooie momenten komt Spade af en toe wel goed uit de hoek. Een paar aardige bijrolletjes maken links en rechts ook wat goed, net zoals een aantal geslaagde grappen.

Zeker geen grootse of memorabele film. Wel lekker kort en met een aardig tempo, zodat het niet echt saai kan worden. Goed materiaal voor de hardcore Happy Madison fans dus, een matig wegkijkertje voor de rest van de wereld vermoed ik.

avatar van HALVE TAMME.

geplaatst op 18 februari 2014, 18:33 uur, permalink

avatar van tattoobob
geplaatst op 29 maart 2015, 12:18 uur, permalink
Redelijke comedy...met de gebruikelijke poep en plas grappen(ik hou er wel van)...maar helaas niet grappig genoeg.
Spade vind ik niet echt goed passen in deze film en had ik liever iemand anders voor in de plaats gezien....acteerwerk is wel oke maar vooral het grappige gedeelte vind ik niet overkomen bij hem.
Verder ziet de film er wel netjes uit......net geen voldoende.